Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:44

Joh, het is maar een paard hoor...

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:44

Athlete schreef:
Hola, voordat Edward de eerste keer met Totilas de ring in reed, had nog nooit iemand op deze combinatie gelet. Niemand had filmpjes geschoten, of een waarde-oordeel geroepen/geschreven, simpelweg omdat zij in de anonimiteit verbleven. Toen zij dan uiteindelijk aan de start verschenen, had nog nooit iemand zo'n paard gezien, met zulke geweldige kwaliteiten! En steeg de uitslag tot ongekende hoogte.

Alle ogen zijn nu gericht op Rath. Laat maar eens zien jongen. De gemakkelijke weg zou zijn geweest om door te rijden in het systeem dat Totilas kent. Wat Rath siert is dat hij de uitdaging aangrijpt om Totilas correct te trainen, zodat hij ook over een jaar of 10 (of langer) nog een fysiek gezond en psychisch blij paard kan zijn en nog op dit niveau kan acteren. De wereld ligt nog voor hen open! Ik roem de ruiter die zichzelf toestaat fouten te maken en zijn paard leert kennen in de ring. Hier gaat het mijns inziens mis in timing en dosering, waardoor kleine communicatiestoringen ontstaan, maar ik ben tegelijkertijd niet blind voor de mogelijkheden die deze combinatie heeft.

Wat de punten betreft: tja, Totilas op een slechte dag is nu immers nog vele malen beter dan menig paard op een goede dag.

Uhmm hij liep als jong paard gewoon de pavo cup met zijn toenmalige ruiter hoor. En hij heeft het WK in Verden gelopen, dus hoezo niemand had van hem gehoord......................

Echter vond iedereen het een beest wat circusachtig liep en werd ie aan alle kanten afgezeken door de nederlanders.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:45

"Kleine" communicatiestoringen Athlete??? Wat noem jij dan grote fouten?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:45

Annet555 schreef:
Ik denk dat een hoop mensen zich ook niet realiseren dat totilas vorig jaar een beperkt aantal merries dekte en nu vollop gedekt heeft, voor een oudere hengst die niet vanaf jongs af aan gedekt heeft is dit naast een sportcarriere ontzettend zwaar!

Je zag vorig jaar met Gal erop ook dat hij tijdens het dekseizoen een stuk minder goed liep.

Je hebt dek cijfers???

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:46

Athlete schreef:
Hola, voordat Edward de eerste keer met Totilas de ring in reed, had nog nooit iemand op deze combinatie gelet. Niemand had filmpjes geschoten, of een waarde-oordeel geroepen/geschreven, simpelweg omdat zij in de anonimiteit verbleven. Toen zij dan uiteindelijk aan de start verschenen, had nog nooit iemand zo'n paard gezien, met zulke geweldige kwaliteiten! En steeg de uitslag tot ongekende hoogte.

Alle ogen zijn nu gericht op Rath. Laat maar eens zien jongen. De gemakkelijke weg zou zijn geweest om door te rijden in het systeem dat Totilas kent. Wat Rath siert is dat hij de uitdaging aangrijpt om Totilas correct te trainen, zodat hij ook over een jaar of 10 (of langer) nog een fysiek gezond en psychisch blij paard kan zijn en nog op dit niveau kan acteren. De wereld ligt nog voor hen open! Ik roem de ruiter die zichzelf toestaat fouten te maken en zijn paard leert kennen in de ring. Hier gaat het mijns inziens mis in timing en dosering, waardoor kleine communicatiestoringen ontstaan, maar ik ben tegelijkertijd niet blind voor de mogelijkheden die deze combinatie heeft.

Wat de punten betreft: tja, Totilas op een slechte dag is nu immers nog vele malen beter dan menig paard op een goede dag.

Dat Rath het moeilijk heeft is logisch, hij heeft perfectie om tegen op te boksen, dat stukje snap ik helemaal. Ik vind het bewonderenswaardig dat hij uberhaupt het lef heeft om te starten met het paard. Ik heb heel veel respect voor rath, want ga er maar eens aanstaan, al die druk, al die pressie. Ik vind het meer dan knap, maar dat betekend niet dat ik zijn proef goed vind van vandaag.

Juist jij hebt de zelfde gedachte als ik, maar kun jij het een stuk beter verwoorden![/quote]
Laatst bijgewerkt door tjoppie op 12-06-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

tjoppie schreef:
Air schreef:
Ik had het dolgraag al willen zien, maar ik heb het nooit gezien :n

even een toevoegin. En je zal het ook nooit zien ook. Want om het te zien zal je enige kennis moeten hebben, als je die niet hebt dan kan je net zo goed een gorilla op een fjord zetten en die de GP ring in sturen. Als jij de magie niet zag, de correctheid niet zag en de gangen niet zag onder van Toot onder Gal, dan maakt het niet uit wat jij in de ring ziet.

Hoe bedoel je, iedereen is gek behalve ik O:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-06-11 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

easygoing

X_Audrey schreef:
Athlete schreef:

Juist jij hebt de zelfde gedachte als ik, maar kun jij het een stuk beter verwoorden!

En aan Edward en Toot hingen ook niet steeds hogere verwachtingen? Zij moesten zichzelf niet steeds verbeteren en bewijzen? Hou nou toch een op met het excuseren.
Denken jullie nou echt dat Edward niet keihard onderuit gehaald zou zijn als ze die verwachtingen niet steeds weer waar konden maken? Ed en Toot stonden garant voor de overwinning volgens iedereen alleen stond niemand erbij stil dat het ook voor hun wel eens een mindere dag had kunnen zijn.
De prestatiedruk was ook bij hun vreselijk hoog alleen word daar zo makkelijk aan voorbij gegaan omdat het voor iedereen allemaal zo normaal was.

Annet555

sarabande schreef:
[

Je hebt dek cijfers???

Ja, jij niet?

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:47

tjoppie schreef:
[
even een toevoegin. En je zal het ook nooit zien ook. Want om het te zien zal je enige kennis moeten hebben, als je die niet hebt dan kan je net zo goed een gorilla op een fjord zetten en die de GP ring in sturen. Als jij de magie niet zag, de correctheid niet zag en de gangen niet zag onder van Toot onder Gal, dan maakt het niet uit wat jij in de ring ziet.

Nou, als je dat gaat proberen kom ik wel ff kijken hoor :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:47

Ik heb het filmpje gekeken. Moet toch zeggen dat ik wel een beetje respect voor Rath... Moet je zien al die mensen, en zodra hij binnenkomt al die fotocamera's :oo

Jammer dat er fouten uit voort vloeien door die spanning, je ziet duidelijk dat Toto het niet snapt... Maar wauw wat kan dit paard lopen zeg <3

Air schreef:
Ik kan mij alleen maar verheugen op de dag dat Totilas correct gereden wordt, met het juiste ruggebruik, tact en alles in harmonie.
Dat moet er supermooi uitzien, met geen woorden te beschrijven.

Jij gaat mij niet vertellen dat een paard zulke oefeningen kan doen als hij verkeerd / niet goed gereden wordt :?
Deze oefeningen kan hij alleen doen vanuit een GOEDE basis!!! En hij is niet voor niks WK geworden ;)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:48

Ayasha schreef:
tjoppie schreef:

Hoe bedoel je, iedereen is gek behalve ik O:)

nou er lopen hier een paar rond die vinden dat dit goed rijden is, ik vind van niet

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:49

Annet555 schreef:
sarabande schreef:
[

Je hebt dek cijfers???

Ja, jij niet?

Nee ten eerste had ik begrepen dat hij gesprongen heeft in de tijd dat hij nog bij Paul stond + dat het dekseizoen in Duitsland vroeger begint en dat hij daarna alleen via diepvries te verkrijgen is. Dus als jij andere gegevens hebt, deel ze met ons ipv die soort badinerende opmerkingen te plaatsen.

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:52

horseyfries schreef:

Grote fouten noem ik onder andere: een weggedrukte rug tijdens de gehele proef, de bek open en een doorgeslagen stang, een uitgestrekte stap zonder zuivere viertakt en zonder teugelcontact, een uitgestrekte gang zonder vergroting van het frame en zonder halsverlenging, een valse knik in de hals, een onnatuurlijke heffing van het voorbeen, waarbij links en rechts niet eens gelijk hoog van de grond afkomen...

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:52

sarabande schreef:
[

Nee ten eerste had ik begrepen dat hij gesprongen heeft in de tijd dat hij nog bij Paul stond + dat het dekseizoen in Duitsland vroeger begint en dat hij daarna alleen via diepvries te verkrijgen is. Dus als jij andere gegevens hebt, deel ze met ons ipv die soort badinerende opmerkingen te plaatsen.

En hoelang staat hij bij Rath? Max 2 maanden? zit dat echt nog wel in de benen hoor. Was vorig jaar bij Gal ook duidelijk te zien dat hij regelmatig op de dekbok sprong. Hij liep een tijdje een stuk minder.
En jij weet niet of hij bij Rath ook regelmatig op de bok springt om aan de spermavoorziening te werken.

Oh en ik bepaal wat ik plaats, niet jij.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:54

oké ik heb echt een in 1000 opgesplitste mening nu!
bijna overal zit wel een kern van waarheid in!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:55

Annet555 schreef:

Ik denk dat jij nog even moet wennen aan Bokt

Maar je weet dus niets over het dekken en de dekaantallen je roept maar wat

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:56

Athlete schreef:
horseyfries schreef:

Grote fouten noem ik onder andere: een weggedrukte rug tijdens de gehele proef, de bek open en een doorgeslagen stang, een uitgestrekte stap zonder zuivere viertakt en zonder teugelcontact, een uitgestrekte gang zonder vergroting van het frame en zonder halsverlenging, een valse knik in de hals, een onnatuurlijke heffing van het voorbeen, waarbij links en rechts niet eens gelijk hoog van de grond afkomen...

Wat dacht je van: niet vierkant stilstaan, stoppen en scheef gaan in de piaffe, teveel voorwaarts gaan in de volgende piaffe, hoofd kantelen, uitgestrekte stap taktfouten, onrustig in de aanleuning en zelfs dan een doorgeslagen stang, enorme missers in de series, stoppen en volkomen scheef tegen het been in gaan in de galoppirouette, zig-zagappuyementen totaal verknoeien, en dan hebben we het nog niet over de takt, regelmaat, rechtgerichtheid en durchlassigkeit die ver te zoeken is.
Als je zo goed je theorie kent, pas het dan nu ook toe in de praktijk!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:58

Annet555 schreef:
sarabande schreef:
[

En hoelang staat hij bij Rath? Max 2 maanden? zit dat echt nog wel in de benen hoor. Was vorig jaar bij Gal ook duidelijk te zien dat hij regelmatig op de dekbok sprong. Hij liep een tijdje een stuk minder.
En jij weet niet of hij bij Rath ook regelmatig op de bok springt om aan de spermavoorziening te werken.

Het ene moment dekt hij elke dag heel veel volgens jou en vervolgens zit het hem na 2 maanden nog in de benen??
Tsjongejonge wat moeten hengsten die écht elke dag springen en in de sport lopen dan wel niet??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:58

Volgens mij lees je haar berichten gewoon fout...

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:59

tjoppie schreef:
Ik vind dit een schande voor het paard, dit heeft het paard niet verdiend. De eerste keer dat Rath de ring in kwam vond ik het GOED wat hij liet zien, en ik was een van de sceptici. Maar wat hij de eerste keer liet zien was acceptabel en ik vond heel OK voor zo een jonge combinatie. Maar wat ik vandaag zag was gewoon een schande voor het paard, een afgang voor het dier. En dat heeft dat paard niet verdient. Klassiek of niet!

Sinds wanneer heeft het paard het denkvermogen van een mens? Er wrden hier emoties toegedicht aan een dier die niet eens weet wat het betekent. Kom op zeg! Gal en Rath vergelijken gaat nergens over, als je dat over anderhalf jaar doet prima, maar nu is dat gewoon niet fair.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:00

Filmpje gezien.
Stiekem vind ik het best een fijne gedachte dat een paard van 15 miljoen kopen niet automatisch betekent dat je vlekkeloos 1e wordt :P
Ik vond dit al netter uitzien dan de foto's die ik eerder van het rijden zag. Ik vond het nog steeds een mooiere combi met Gal, maar ja, dt is mn vooroordeel.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:01

murphy102 schreef:
Meer ontspannen onder Gal???
Ja, het valt natuurlijk niet mee om een Durchlässig paard te onderscheiden van een mechanishe trucjesmachine die Totilas ooit wás. Natuurlijk gaat het nog lang niet perfect, dat is meestal in de overgangen terug te zien.
Waar Totilas nu mee "worstelt" is het "resetten". Totilas wordt omgeschoold van een circusartiest naar een meewerkend paard met "vrije wil" en als een aantal van jullie dat niet herkénnen, ja, dan zegt dat meer over jullie scholing dan over de Klassieke scholing van Alexander Matthias Rath.
Het gaat hier en daar fout omdat het paard "in de war" is, hij moet de mechanica inwisselen voor gevoel, wat lang weggestopt geweest is.
Het is de rijKUNST van deze jonge ruiter dat hij de samenwerking, dus medewerking van dit paard probeert terug te vinden ipv dat dit paard "zijn proefje afspeelt"...

_/-\o_ _/-\o_ Hahahaa dit is toch om te brullen! Ik denk dat Totilas worstelt met een ruiter die rijdt zonder gevoel en niet met resetten ;) Sorry hoor ben het hier zo mee oneens! hoe kan je in godsnaam een paard als Toot, die zúlke proeven kon neerzetten, waar mensen over de hele wereld kippenvel van kregen, een paard dat voor zoveel geld verkocht is een trukenmachiene noemen :)) 8)7 Ja de hele wereld loopt uit de pas behalve ik? Kom op zeg. Wat Totilas nu laat zien is allesbehalve Durchlässighheid. En die 'slechte'opleiding die Gal Toot heeft gegeven blijkt daar maar weer uit het allereerste filmpje van Rath en Toot. Rath reed er zo mee weg, ja een echte circusartiest noemen we dat :+

En verder ben ik het zo gigantisch eens met alle posts van tjoppie hier! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:02

Oh nu reed ie er ineens zo mee weg? Daar waren de meningen thans ook over verdeeld. Over draaien en keren met de wind gesproken.

easygoing

Lauren_ schreef:
tjoppie schreef:
Ik vind dit een schande voor het paard, dit heeft het paard niet verdiend. De eerste keer dat Rath de ring in kwam vond ik het GOED wat hij liet zien, en ik was een van de sceptici. Maar wat hij de eerste keer liet zien was acceptabel en ik vond heel OK voor zo een jonge combinatie. Maar wat ik vandaag zag was gewoon een schande voor het paard, een afgang voor het dier. En dat heeft dat paard niet verdient. Klassiek of niet!

Sinds wanneer heeft het paard het denkvermogen van een mens? Er wrden hier emoties toegedicht aan een dier die niet eens weet wat het betekent. Kom op zeg! Gal en Rath vergelijken gaat nergens over, als je dat over anderhalf jaar doet prima, maar nu is dat gewoon niet fair.

Denken dat een dier geen emoties heeft en niet kan genieten is pas vreemd.En inderdaad Rath en Gal vergelijken gaat mank, omdat het (wellicht nu nog) een behoorlijk niveauverschil is wat beide heren bezitten. :o Al vind ik niet dat Rath en Gal hier vergeleken worden maar wel dat de combinatie gal/Toot en Rath/Toot vergeleken word.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 12-06-11 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt

JessicaD88

Ja hij reed er zo mee weg ja ;)