FNRS adviseert prijsstijgingen voor branche *aanvulling*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: FNRS adviseert prijsstijgingen voor branche *aanvulling*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:30

hier vrijwel geen enkel stal :+

Sjarett

Re: FNRS adviseert prijsstijgingen voor branche *aanvulling*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:55

Wij gaan per augustus 20 euro omhoog.
Ik vind het echt heel erg, maar het stro is nu precies 100% duurder dan aan het begin van de winter.
De voordroog lijkt ook met 80% te stijgen, ik hoop echt dat die niet gekker wordt.
Ik kan het nu goedkoper kopen incl transport uit Friesland dan hier in Zeeland.

pvandenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:45

Sjarett schreef:
Wij gaan per augustus 20 euro omhoog.
Ik vind het echt heel erg, maar het stro is nu precies 100% duurder dan aan het begin van de winter.
De voordroog lijkt ook met 80% te stijgen, ik hoop echt dat die niet gekker wordt.
Ik kan het nu goedkoper kopen incl transport uit Friesland dan hier in Zeeland.

Ja dat kan wel zijn, maar als ik de telerprijzen van afgelopen 3 jaar er even bijpak dan kan ik concluderen dat de prijzen van het stro in begin 2008 tot 2010 nog veel en veel hoger lagen. We laten ons allemaal een beetje gek maken door een prijsstrategie van de leveranciers. En we werken er allemaal flink aan mee want zie: we praten elkaar allemaal na waardoor de onrust in de markt ontstaat en we de prijsverhoging bijna over onszelf afroepen. En dat is nu net wat de leveranciers voor ogen hebben gehad. Flink veel bombarie van tevoren maken, prijsverhogingen doorvoeren en maar hopen dat ze over een paar maanden een iets hoger prijspeil overhouden dan een paar maanden geleden.
Bekende truc als je wat meer bekend bent met handel.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:42

knollentuin schreef:
linky schreef:
Er is hier toch een superoogst geweest....................... waar blijft dat dan?
En van vorig jaar liggen er ook nog genoeg balen!
Opruierij.........................

kan je die dan hierheen brengen ,want de boeren klagen hier al steen en been en ik hoorde ook al van tekort in frankrijk dat daaro hier ook de prijs zou gaan stijgen?!...en naar mijn idee dalen de prijzen al niet meer na een goede oogst,de verhoogde prijzen worden in stand gehouden geloof ik

helemaal met je eens knollentuin, hier in Duitsland ook al schaarste en ze liggen al 2 snedes achter op de normale oogst.
Er zijn hier verschillende mensen geweest die vroegen of we nog hooi hadden en verschillende hooileveranciers waren al lang uitverkocht, ook wb het stro. Heb voor dit jaar maar alvast 70 rondbalen gereserveerd..... ze verkopen alleen aan vaste klanten, de rest moet afwachten wat er over blijft en ik heb liever 1 kwaliteit hooi het hele seizoen door