Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:35

Hmmm ik vind het toch aardig apart. Het paard moet gruwelijke pijn lijden en geleden hebben. Ik zou het in hebben laten slapen, omdat herstellen van brandwonden een afgrijselijke ervaring schijnt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:51

Dit is van een patiëntenbrief van artsennet en dus bedoelt voor mensen, maar omdat iedereen hier de pijn van een verbrand paard toch al koppelt aan de pijn die een verbrand mens voelt zet ik het hier toch ff neer:

Wat zijn de verschijnselen?
Brandwonden zien er verschillend uit afhankelijk van de diepte en de ernst van de verbranding.
•Een eerstegraads brandwond is oppervlakkig. De huid is nog heel, maar rood en pijnlijk.
•Een tweedegraads brandwond is rood, pijnlijk, er ontstaan blaren of de huid gaat stuk waardoor de natte onderlaag zichtbaar wordt.
Een derdegraads brandwond is geelwit of bruin. Deze verbranding is diep en ernstig, maar toch voelt u geen pijn. Dat komt omdat de zenuwuiteinden in de huid verbrand zijn en niet meer werken.
•Als de huid nog erger verbrandt, ontstaan er zwarte plekken.

Op de foto zie ik op het hoofd van het paard toch wel hele wat gele, witte en bruine plekken. Misschien dat dat mee heeft geholpen aan een lagere pijnbeleving? Zou toch kunnen?

Chaos

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:56

Rechtvaardigt het dat voor jouw gevoel?
Ja? Dan prima. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:57

Ik kom er eerlijk voor uit dat k mijn paard ook een kans zou geven. Je kunt alles van me zeggen maar egoïstisch ben ik niet. Afmaken zonder iets gebrobeerd hebben met kans op herstel is in mijn ogen weg van minste weerstand

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:58

Hoe dan ook. Als je de ogen van het paard bekijkt ziet het paard er na afloop toch niet zo happy uit.
Wat een hel heeft dat paard meegemaakt zeg. Zo snel mogelijk laten inslapen na zo'n verbranding had wat mij betreft meer op dierenliefde geleken ;(

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:59

of de verantwoordelijke weg, is navenand hoe je het bekijkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:59

Minste weerstand? (grinnik).
De keus wel eens gemaakt?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:01

Chaos schreef:
ieder zijn mening, offcourse.
Maar jij schrijft dat wij eigenlijk niet kunnen oordelen, wij kennen de beweegredenen niet van de eigenaresse. Prima, jouw mening. Maar ik ben van mening dat welke reden dan ook misselijkmakend is.

Dan zijn we het in ieder geval daar over eens! ;) Jij mag jouw mening hebben! Ik heb de mijne.

edit grrr. weer ruzie met de quotes...
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 11-05-11 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:03

Ik heb ook een dubbel gevoel hoor ...
Ik vind het knap dat ze haar paard deze kans wou geven,
maar je paard zo laten leiden?
Ik zou de mijne laten inslapen denk ik.
Want de vraag is? Wat gaat deze vrouw de komende jaren nog doen met dit paard?
Wat heeft dit paard er nou aan als ze bij elke stap pijn zal hebben ..
Ach ja, zo zie ik het toch :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:03

Je bent de " vergeten achter mijn naam, daarom pakt ie em niet. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:04

tita schreef:
Ik kom er eerlijk voor uit dat k mijn paard ook een kans zou geven. Je kunt alles van me zeggen maar egoïstisch ben ik niet. Afmaken zonder iets gebrobeerd hebben met kans op herstel is in mijn ogen weg van minste weerstand

Je verwoordt precies mijn gevoel!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:04

Chaos schreef:
Minste weerstand? (grinnik).
De keus wel eens gemaakt?

Ja neem moeite en als je tijd heb lees mijn topic acute koliek prince 12l% overlevingskans. Kreeg iid bokt over me heen. Maar nu 3 jaar later leeft nog steeds.

Iedereen hier die roept inslapen kan er nie over oordelen tot je het mee maakt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:05

Chaos schreef:
Je bent de " vergeten achter mijn naam, daarom pakt ie em niet. :)

Gewijzigd, thanks!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:07

En wie zegt dat wij het nog niet hebben meegemaakt? Is een aanname van jou tegenover andere bokkers die een andere mening hebben dan u.

En voor the record, heb zelf al aan paard moeten laten inslapen dus weet wat het is maar mening is dat je geen dier pijn moet laten lijden, vind jij dit laf, is dit jouw mening, ik trek het mij niet aan.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:12

tita schreef:

Een mens kost het alleen geld en tijd. Welke weerstand? Die van de pijn van het paard? Wat is de opoffering welke een mens moet maken? wat is de opoffering van het paard? welke minste weerstand hebben we het hier over?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:12

Jullie oordelen zelf ook naar de eigenaar terwijl je alleen foto's ziet. Verder heb je niks mee gekregen. Inslapen is geen kunst ooit komen we daar allemaal voor te staan,maar samen revalideren is een ander verhaal

dromertje2

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:15

Dus nu zeg je met andere woorden dat als je je verantwoordelijkheid opneemt en een dier laat inslapen je laf bent?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:15

tjoppie schreef:
tita schreef:

Een mens kost het alleen geld en tijd. Welke weerstand? Die van de pijn van het paard? Wat is de opoffering welke een mens moet maken? wat is de opoffering van het paard? welke minste weerstand hebben we het hier over?

Ga maar eens nadenken ga nie alles voor kauwen en met zo'n kortzichtig antwoord kunnen we beter enk paard laten gaan met mankement of ziektes

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:16

tita schreef:
Jullie oordelen zelf ook naar de eigenaar terwijl je alleen foto's ziet. Verder heb je niks mee gekregen. Inslapen is geen kunst ooit komen we daar allemaal voor te staan,maar samen revalideren is een ander verhaal

Wie revalideert er dan? En hoe doen ze dit samen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:17

chanel1985 schreef:
Dus nu zeg je met andere woorden dat als je je verantwoordelijkheid opneemt en een dier laat inslapen je laf bent?

Dat zijn jouw woorden en interpretaties heb dat nergens geschreven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:18

Chaos schreef:
Rechtvaardigt het dat voor jouw gevoel?
Ja? Dan prima. :)

Nou neuh, ik probeer alleen iets te vinden wat medisch kan verklaren waarom een paard dergelijke verwondingen zou kunnen volhouden qua pijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:19

tita schreef:

Een mens kost het alleen geld en tijd. Welke weerstand? Die van de pijn van het paard? Wat is de opoffering welke een mens moet maken? wat is de opoffering van het paard? welke minste weerstand hebben we het hier over?[/quote]

Ga maar eens nadenken ga nie alles voor kauwen en met zo'n kortzichtig antwoord kunnen we beter enk paard laten gaan met mankement of ziektes[/quote]

Je beschuldigt iemand van kortzichtigheid maar je bent dit zelf, het is toch niet omdat wij van mening zijn dat een paard (of dier) niet moet lijden dat we een paard zomaar zouden laten inslapen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:20

Ik snap het wel dat ze hem heeft laten leven, als ik zelf voor de keuze had gestaan weet ik ook niet wat ik gedaan had.

Een vergelijking met mensen kun je eigenlijk niet maken. Een paard begrijpt niet dat het een tijd duurt voordat hij weer pijnloos door het leven kan, die vraagt zich alleen maar af waarom hij dat nu heeft. (Bij wijze van..)
Als ik nu zoveel verbrand was als dat paard, en ik wist dat het weer een stuk beter kon worden dan wist ik tenminste waar ik het voor deed. Dat besef heeft een paard niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:21

Ik vind iemand die meerdere opties bekijkt dan alleen maar laten inslapen niet kortzichtig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:21

tita schreef:
chanel1985 schreef:

Dat zijn jouw woorden en interpretaties heb dat nergens geschreven

Als je eerlijk bent geef dan toe dat je dit wel bedoelde, ik kan niet tegen gemaskeerde zinnen die je op 2 manieren kan lezen