Ruiter ernstig gewond, paard overleden bij paardenprocessie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:20

crazyshar schreef:
het spijt me zeer maar mijn vraag aan jou, aangezien ik meen te leiden uit jou bericht dat je mee in de organisatie ofzo zit?, waar is de ruiter gebleven op de haflinger die 2rondes zonder ruiter mee rent, inderdaad heel rustig en braaf de rest volgt, in de 2e ronde zie ik een man die probeert die pony te pakken te krijgen wat niet erg lukt.
waar is die ruiter gebleven? zei die na het eerste rondje, ik stap af, paard loop jij maar alleen mee, ik zie je na 3 rondes terug bij de finish?

Vallen gebeurt er idd al wel eens. Maar gebeurt dat niet op elk evenement? Ok, niet leuk en het kan slecht aflopen, maar dat is niet inherent aan deze processie. Dat kan overal gebeuren.

En ja, als je er vanaf valt en je hebt niks ernstigs dan sta je op, kijk je goed om je heen en loop je naar de kant. Daar wacht je idd tot als de drie ronden afgelopen zijn en je veilig en rustig naar je paard kan (die dan echt wel al gevangen is door iemand anders).
Wat zou jij dan doen? Tussen een kudde van rengalopperende paarden jouw paard achterna lopen?

Mylady_E

Re: Ruiter ernstig gewond, paard overleden bij paardenprocessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:33

De amazone is sinds vandaag weer thuis. Ze draagt momenteel wel nog een corset voor haar rug en een breece aan haar knie en heeft nog wat last van hoofdpijn. Alles zal wel 100% in orde komen. Ze is nu vooral heel verdrietig door het verlies van de merrie.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:46

Fijn dat ze weer thuis is, en sterkte!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:08

sterkte en beterschap voor de amazone, ik hoop dat ze snel hersteld zonder al te veel pijn, krijgt ze een revalidatie plan mee?
ik weet nl uit ervaring dat een knie blessure lang kan aanslepen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:16

Ik wens de ruiter heel veel sterkte met haar eigen herstel en het verlies van haar paard. Het is een verschrikkelijke manier om je viervoeter te verliezen.

Persoonlijk zou ik nooit aan zo'n evenement mee doen met mijn paarden. Met 300 paarden rond racen over een stoppelveld? Volgens mij vraag je dan om problemen. Ongeacht de leeftijd van paard en/of ruiter. Alle respect voor de organisatoren van het evenement, maar uit veiligheidsoverwegingen vind ik zoiets gewoon echt oerdom

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:27

Fijn dat ze weer thuis is en volledig lijkt te herstellen en nu komt inderdad het besef van wat er gebeurd is en dat die merrie dood is, dat zal ook heel zwaar zijn.
Hopelijk verwijt ze zichzelf niet teveel.

oschi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:37

Toch even reageren op mijn eigen ongeval.
Ik was eigenaar van het gestorven paard, ze was net 20 geworden. Bedenk dat ze bij de rijkswacht moeten werken tot 22 jaar.
Zowel zij als ik waren getraind, zijnde: zo'n twee maal per week individueel met haar gaan rijden, soms uren aan een stuk met afwisselend alle gangen in verschillend tempo.
Bijna elk weekend in groep gaan rijden met hier en daar heerlijke galopwegen. terwijl de andere paarden volledig in het zweet stonden, zag je bij haar pas de zweetplekken komen.
We waren elkaar gewoon, er was wederzijds onvoorwaardelijk vertrouwen.
Daarom wilde ik graag met haar eens de galop van Hakendover doen, ze was hiermee niet aan haar proefstuk toe want mijn vriend, de vorige eigenaar, heeft er zijn medaille mee behaald door 7 maal mee te doen.
Net voor het ongeval reden mijn vriend en ik naast elkaar, genietend van de galop, de paarden volledig onder controle.
Ikzelf rijd nooit zonder hoofdbescherming, en dat is hier toch ook weer broodnodig gebleken.

Dus aan alle mensen die zo snel klaar staan met hun commentaar...ik hoop dat ik hiermee jullie mond gesnoerd heb en dat jullie volgende keer eens nadenken vooraleer jullie dit soort nonsens neerschrijven.

Dank aan al die anderen die het wél konden inschatten.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:42

meid ik hoop dat je zelf helemaal hersteld en over het verlies heen komt.
blijkbaar is hier veel poespas verteld wat niet waar is en zoiets is altijd gewoon sneu.
20 jaar dan kun je nog makkelijk rijden hoor.

sterkte met alles

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:43

Gecondoleerd met het verlies van je paard Oschi. Fijn dat je het nog even uitlegt.

Het evenement lijkt me persoonlijk erg leuk om te doen (en met cap uiteraard) en ja ik zou mijn 23 jarige merrie prima mee kunnen nemen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:40

hey, tof van je dat je zelf je verhaal eens doet! Dit is de wet der natuur...hier beslist niemand over...veel sterkte hoor :(:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:18

Oschi, respect dat je zo sec jouw versie van de feiten kan geven. Wat een verschrikkelijke gebeurtenis moet dat voor jou geweest zijn. Paasmaandag zal nooit meer hetzelfde zijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:36

Sterkte, oshi!
Shit happens, zelfs bij de best getrainde paarden

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:59

Sterkte Oschi... Het lijkt me een hele nare manier om je paard te verliezen en zeker als er daarna nog eens zulk naar commentaar over komt.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:26

Ik vind het heel knap dat je hierop reageert!!! Uiteindelijk denk ik dat ze weinig heeft geleden, in tegendeel, nog een leuk galopje gedaan. Ik denk dat zowel paard, mens,... liever gaan op zo'n mannier dan uren, dagen,... moeten lijden en uiteindelijk... Ja, dat is mijn idee erover.
Sterkte!!!