PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:01

Splendesco schreef:
Rinske schreef:
*Nieuwsfilts*

"Vanaf nu is de paardenburka verboden en op het dragen zullen zware straffen staan."

Afbeelding

:')

:)) _O-

:') :') :') :') _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- ligt totally dubbel hoe kunnen ze t verzinnen allochtonen paarden t land uit kunnen ze de maatschappij niet aan dus gaan ze maar op dieren over?? dit is echt een grap

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:09

voor de serieuze mensen onder ons, ze hebben een punt dat die dieren hier misschien niet horen? maar wees nou eerlijk er kan hier toch niks meer leven zonder bemoeienis van de mens, alles wordt volgebouwd, geen dier heeft meer ruimte, dus als ze dan een klein stukje natuur weer natuur willen laten zijn, mijn zegen hebben ze, en of dat nu allochtone paarden of autochtone paarden zijn zal me een worst wezen, alleen ze moeten het wel goed doen, en niet beestjes laten verhongeren omdat het 'de natuur' is!

dus hoofddoek en boerka paarden, van mij mogen jullie blijven hoor
en wees eerlijk, we kunnen in ieder geval met een grote glimlach alle reacties lezen toch??? het is gewoon grappig!

Tanja_dB

Re: PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:17

@Waves, geweldige reportage!!! _O- _O- _O-

Snap nu ineens waarom ze bij ons alle koniks hebben opgegeven voor de cursus nederlands hinniken!
Zou het nog op tijd zijn, of moeten ze toch voortijdig het land verlaten? :')

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:19

nuka schreef:
voor de serieuze mensen onder ons, ze hebben een punt dat die dieren hier misschien niet horen?

Nee. Ze hebben geen punt.

Er is niks exotischer aan een konik dan aan een kwpner. Als hij een discussie wil voeren over natuurbeheer moet ie dat doen maar dat deed hij niet. Hij had het over exotische en geimporteerde dieren die terug moeten naar hu eigen land. Het slaat gewoon nergens op. :')

Is het zo moelijk om aan te nemen dat politici er dingen uitflappen die gewoon echt niet kloppen? Hij had het nota bene over een Konipaard. Die man weet gewoon niet waar hij het over heeft. Het zijn geen alwetenden. En daar kunnen wij dan weer om lachen ja. :+

Weet je wat, laten we gewoon alles en iedereen het land uitzetten en heel Nederland teruggeven aan de natuur :7

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:23

Waves schreef:
[
Weet je wat, laten we gewoon alles en iedereen het land uitzetten en heel Nederland teruggeven aan de natuur :7

dit lijkt me tot nu toe de beste oplossing :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:24

Even serieus: Wullink heeft zich wel degelijk verdiept in dit probleem. Het ís ook een serieus probleem, daar twijfelt volgens mij ook niemand aan in dit topic.

Het is de woordkeus van Wullink waardoor hij zich onsterfelijk belachelijk maakt, want juist iemand die dit echt als probleem ziet en zich in faunavervalsing heeft verdiept, zou beter moeten weten dan te bleren over 'Alle Koniks naar Polen.' Zeker tegen de achtergrond van zijn eigen partij....
Het gebruiken van de juiste woorden om de boodschap over te brengen, is wel degelijk iets wat we van onze volksvertegenwoordigers mogen verwachten.

De pers had in dit geval trouwens een makkie: ze hoefden alleen maar letterlijk op te tekenen wat Wullink uitkraamde.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:39

randalinpony schreef:
Even serieus: Wullink heeft zich wel degelijk verdiept in dit probleem. Het ís ook een serieus probleem, daar twijfelt volgens mij ook niemand aan in dit topic.

Het is de woordkeus van Wullink waardoor hij zich onsterfelijk belachelijk maakt, want juist iemand die dit echt als probleem ziet en zich in faunavervalsing heeft verdiept, zou beter moeten weten dan te bleren over 'Alle Koniks naar Polen.' Zeker tegen de achtergrond van zijn eigen partij....
Het gebruiken van de juiste woorden om de boodschap over te brengen, is wel degelijk iets wat we van onze volksvertegenwoordigers mogen verwachten.

De pers had in dit geval trouwens een makkie: ze hoefden alleen maar letterlijk op te tekenen wat Wullink uitkraamde.

Maar zo heel erg had hij er zich nou ook weer niet in verdiept want hij had het over "winsenten" en "konipaard" ;)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:40

Hier nog een onbenul die keer op keer in een deuk ligt om deze stelling.

Woordkeus van de pers of niet, de gene die de boodschap brengt is hoe dan ook verantwoordelijk voor hoe de boodschap overkomt en blijkbaar komt het over als weer eens een zeer lachwekkende stelling van de PVV.

Faunavervalsing of niet het gaat mij in ieder geval weer meer om de manier waarop een stelling de wereld in geholpen wordt.

Laat mij maar een onbenul zijn, maar als politicus zul je toch echt goed moeten kunnen communiceren en in mijn ogen schort het daar bij de PVV nog wel eens aan :Y)

En zoals ik al eerder zei, HOE gaan we dit dan uitvoeren? HOE haalbaar is het om al die dieren terug te sturen naar het land van herkomst. Want om ze hier het land uit te krijgen zijn er maar een paar opties, inladen en over de grens donderen of allemaal afschieten.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:52

Volgens mij passen er in kroketvorm best wel veel konikspaardjes in een vrachwagen. :D

Dus das het probleem niet echt. :+

@Hermelientje: Niet over koningspaarden? :D

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron dat we hier niet over politiek mogen praten want dan gaat dit topic dicht.

Dus, back on track, wie heeft er nog zon prachtige woordspeling of komische noot? :Y) :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:54

randalinpony schreef:
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron dat we hier niet over politiek mogen praten want dan gaat dit topic dicht.

Koptekst
PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen

PVV staat dus voor paarden voor vreemdelingen????

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:59

Misschien omdraaien... VVP
Vrijheid voor Paarden :P

Feit is dat paarden in Polen (hopelijk) meer dan een postzegel tot hun beschikking hebben :Y)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:59

:') :') _O- _O-

Paarden Voor Vreemdelingen.

Wij van Paarden Voor Vreemdelingen willen iedereen in dit land gastvrij onthalen. Of u nu een toerist, een vluchteling of een toevallige voorbijganger in dit land bent, Paarden Voor Vreemdelingen beseft dat u zonder paard nooit echt thuis kunt zijn in Nederland.

Daarom zet Paarden Voor Vreemdelingen zich in om voor iedere Nieuwe Nederlander en voor iedere tijdelijke gast in ons mooie land, een paard klaar te hebben staan.
Om in deze eerste levensbehoefte te voorzien, onderhoudt Paarden Voor Vreemdelingen nauwe banden met maneges, stoeterijen en vooral ook met Staatsbosbeheer.
Paarden Voor Vreemdelingen geeft iedereen de mogelijkheid om zich echt Vrij te voelen in dit land!!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:02

Misschien staat het wel voor Pools Vrij Vee :? of Pools Vee Vrij...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:08

Pools Vee Vrij, ja dát zal het zijn!

Of is het nou toch Proletarisch Vee Verdwijn!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:09

randalinpony schreef:
Of is het nou toch Proletarisch Vee Verdwijn!

Pooletarisch :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:34

Wat een heerlijk topic dit!
Misschien moet ik als kunstliefhebber toch maar wel op de PVV stemmen want dit soort plannen kan je bijna cabaret noemen :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:41

Anya schreef:
De echte discussie is of er wel of geen natuur is in Nederland. En of je dus dieren wel op niet moet bijvoeren als je ze in zet om een gebied open te houden.

Dieren in een gebied zétten om ´het open te houden´ is twee keer geen natuur.

Natuur is wat er gebeurt als je níets doet.

Hoe dan ook zijn Koniks (en Heckrunderen of Hooglanders) in een nauttrpark niets meer of minder dan extensieve veeteelt is een stuk tot ´natuur´ bestempeld NL.
Vee wat het wel inheemse grote wild oneerlijke concurrentie aandoet.
Het bijvoeren maakt die oneigenlijke concurrentie nog groter.

Er wordt continue gediscissieerd over schijnoplossingen want het fundamentele probleem laat men liggen.
Het vee, of je dat nu Konik, Hooglander of Heckrund noemt, hoort niet in voor ´natuur´ opzij gezet NL.

Hoe de PVV dat uitdrukt of wat de onderliggende politieke agenda is, is niet relevant. Het punt is dat de faunavervalsing asap teruggedraaid moet worden. Maak er worst van en zet dat in het schap van ´eco-vlees´.
Het inheemse grote wild heeft dat meer leefruimte en het bespaart een berg beheerskosten. Wat is het probleem?
Dat er een stel biologen een leuk betaalde baan aan heeft :)*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:43

HC, zou je deze discussie willen gaan voeren in eén van de topics die daar over gaan. Please. Je verkloot nu gewoon een grappig topic. Laat het a.u.b. grappig blijven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:48

die man heeft makkelijk praten, die zit hoog en droog in gelderland
als we doen wat hij wil staat half nederland weer onder water want dat was zoals het was
kunnen we het beter hebben over welke vissen inheem zijn :P -

krijgen die lui nou nog steeds geen media begeleiding :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:50

Kendra schreef:
HC, je hebt misschien wel gelijk - maar ik vraag me af of de PVV zich serieus heeft verdiept in deze achtergronden...

Ik denk van niet.
Net zo min als de overgrote meerderheid van de schrijfsters hier.

Ondertussen wordt onder het mom van het op zich al totaal tegenstrijdige ´natuurbeheer´ door meer dan duizend met belastinggeld gesubsidieerde grote gedomesticeerde grazers het gras letterlijk voor de voeten van inheems écht wild weggevreten.
Grappig?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:56

waarom denk je dat het nodig gevonden werd om dieren uit te zetten?! Toch juist omdat hier de 'natuur' zo ver teruggedrongen is dat onze eigen fauna zo goed als verdwenen is en hier al heel lang niet prettig meer kan leven. Of niet soms?
Ga dan nu niet opeens doen alsof de Nederlandse 'natuur' gered moet worden en dat deze uitgezette dieren daar schuldig aan zijn. Die vogel is heel lang geleden gevlogen.
Als je de Nederlandse natuur wilt redden zou de volledige bevolking van Nedelland moeten verkassen, laat me niet lachen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:59

Dus alles afschieten tot worst vermalen en dan zijn alle problemen opgelost?

Zijn die allochtone dieren de bedreiging voor de inheemse soorten of zijn wij (de mens) niet de grootste bedreiging van al :? Hebben wij nog wel echte natuur in Nederland of de ruimte daarvoor?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:59

Anya schreef:
HC, zou je deze discussie willen gaan voeren in eén van de topics die daar over gaan. Please. Je verkloot nu gewoon een grappig topic. Laat het a.u.b. grappig blijven.

Ah, dus jíj bepaalt (wanneer je dat zo ineens uitkomt) wat het onderwerp is, in welk licht dit staat en wat er over geschreven mag worden?

Vrijheid van meningsuiting volgens Anya *\o/*

Het spijt me maar ik vind dat de man een fundamenteel punt aansnijdt; een serieus punt waar veel dierenleed in zit.
Ik vind ook dat hij dat onbenullig doet. Mogelijk met een totaal andere agenda ja.
Dát het nu ook vanuit de PVV komt maakt echter wel dat er breder aandacht voor komt dan alleen vanuit de Groene hoek of dierenbeschermers +:)+

Aangezien ik in NL belasting betaal gaat het ook over míjn geld en daar heb ik dús recht van meningsuiting over. Daarbij heb ik me in het onderwerp verdiept :)*

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:00

Dit is helemaal geen grap joh, dit is doorserieus, wat die allochtone paarden mijn KWPNer allemaal hebben geflikt :( bah, nee helemaal mee eens hoor, stuur ze maar terug naar hun eigen land, kunnen ze daar de sfeer lekker verzieken :x

Nee echt een briljant voorstel hoor, kan mijn lachen niet inhouden :') _O-

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:05

Nee HC heééééééél veel plekken om je mening van harte en met grote regelmaat vrij te uiten. Wat jij nu doet is een topic waar mensen gewoon even lekker van harte moeten lachen lopen verkloten. En dat mag niet gezegd worden, want dan beknot ik kennelijk jouw vrije meningsuiting. Dat je de discussie die kant uit trekt is meer dan triest.

Ik ga iets zinvols doen. Ik stort mij in de consumptiemaatschappij om vreselijk onverantwoorde boodschappen te halen, vol met geur- en kleurstoffen en bij voorkeur al gewassen en gehakt. Dit topic is zo toch niet leuk meer.