Ziek veulen achter een auto aangesleept en levend begraven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:49

Zijn ze nou helemaal &*^$%#*(( gek geworden?! Wat een idioten! Het wordt steeds gekker! Kan hier echt zooo kwaad om worden! Zal hun is achter een auto binden, kijken of ze het dan nog steeds zo leuk vinden! :( :( :(

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:49

Pff word meteen woest en onrustig, naar gevoel in mijn buik....

En TOCH vraag ik me altijd af bij dit soort berrichten, hoeveel mensen komen nu op een idee om dit OOK te doen doordat ze het in het nieuws lezen/zien?

Eigelijk vind ik dat dit soort dingen niet door de media moet worden verteld.....

Loody

Re: Ziek veulen achter een auto aangesleept en levend begraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:02

Ik kan alleen maar heel veel respect op brengen voor het meisje dat bij het veulen was. en dat hij in haar armen overlijdt... met een beetje liefde is hij heengegaan..

Voor de rest heb ik geen woorden...

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:04

In 1 woord, bizar.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:07

Jezus, tranen schieten mij in de ogen! Hier zijn gewoon geen woorden voor. Ik ben voor dezelfde straf als dat ze het veulen hebben gegeven. Afschuwelijk!

Vind het ook vreselijk ziek dat getuigen niet gelijk hebben gebeld (tenminste zo lees ik het).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:10

de zelfde straf maar dan het leven begraven anders over het zeil dan nog zand

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:19

Volgens de BBC (die ik net wat betrouwbaarder vind dan de Daily Mail) is de RSPCA in eerste instantie gekomen omdat er gemeld was dat het veulen was ingestort. Ze konden het dier in de wei waar het zou liggen niet vinden, zijn navraag gaan doen en vonden toen getuigen die zeiden dat het veulen achter een auto was weggesleept. Uiteindelijk vonden ze het dier onder het plastic.

Voor de mensen die lijfstraffen willen: dat kan prima. Landen genoeg waar de Sharia geldt. Persoonlijk ben ik bijzonder blij dat die hier niet geldt, en dat hier eerst onderzocht moet hebben wat er daadwerkelijk gebeurt is voordat iemand veroordeeld wordt.

Gezien de vastgestelde gezondheidsproblemen van het veulen (o.a. de wormenbesmetting) lijkt mij de kans groot dat bewezen kan worden dat het dier ernstig verwaarloosd was. Die wormenbesmeting zal een aardig bol buikje hebben opgeleverd. Hoeveel mensen zijn er niet die een dikke buik aanzien voor een goed doorvoed veulen? Die enige lusteloosheid van het veulen in de laatste weken zouden toeschrijven aan de strenge winterse omstandigheden? Of misschien was het dier net gespeend en dacht de eigenaar dat het z'n moeder miste. Misschien dachten de mensen die voor het dier zorgden dat het aan een enge en misschien besmettelijke ziekte was doodgegaan. Omdat het altijd zo gezond en dik was en opeens dood lag (was immers ingestort volgens de BBC en de melder aan de RSPCA en als 'ie er voor dood bij lag en de eigenaar was geen kenner en had geen geld voor een DA). Misschien heeft de eigenaar, of iemand die hem wilde helpen, het veulen weggesleept om te voorkomen dat andere dieren ziek zouden worden. Of is het gewoon van de wei naar de kuil gesleept waar op die plek altijd kadavers worden gelegd, onder plastic. Zoals het hoort. Zou de Rendac helemaal nooit een nog levend dier in een kadaverbak vinden? (wel dus, ik weet niet van veulens maar in elk geval wel van nog levende biggen in kadavertonnen).

Kortom: verwaarlozing, ongetwijfeld. Verder onderzoeken en vervolgen van de verantwoordelijke(n) als is aangetoond dat de wet is overtreden is noodzakelijk. Maar ik zou echt heel graag willen horen wat er uit verder onderzoek komt voordat ik iets ga vinden van de straf die wie dan ook zou moeten krijgen. Iets met onschuldig zijn tot schuld is bewezen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:21

Verschrikkelijk... Zulke mensen zijn niet goed bij hun hoofd :n

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:22

Wat verschrikkelijk , dat iemand zoiets in zijn hoofd haalt gatverdamme :(

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:25

wat een zieke geest moet je hebben om zoiets te bedenken en ook nog uit te voeren.
gruwelijk

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:25

verschrikkelijk zeg!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:26

Geen woorden voor, echt niet....Wat gaat er in het hoofd van dergelijke personen om, hoe kom je erbij? Hoe vreselijk is dit....Onvoorstelbaar....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:27

Moderatoropmerking:
Hoe ongeloofelijk triest dit verhaal ook is, het is niet de bedoeling om hier de vreselijkste straffen voor de daders te bedenken en neer te zetten. Graag vanaf hier daar nu even op letten. Bedankt alvast.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:27

Echt te broerd voor woorden dit.
Ik hoop dat ze de daders dezelfde behandeling als het arme veulen geven....liefst ook nog openbaar...
Nee, met zulke lui heb ik dan geen medelijden. Ik wil zelfs de auto wel besturen waar ze dan achter hangen :(

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:28

Oo god... verschrikkelijk :(

en dat beestje lijkt zo hard op een jaarling die ik een paar geleden had.... o god...

Ze zouden met die mensen hetzelfde moeten doen...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:32

ziekelijk dit..Ik moet er niet aan denken hoe dit beestje zich gevoeld heeft ;(

Gelukkig is ze met een beetje liefde heen gegaan :(:) respect voor het meisje op de foto, echt top

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:32

Wat afschuwelijk!
Dat er zulke beulen rondlopen... Hoe haal je het in je hoofd?
Ik neem aan dat deze idioten gepakt worden, en daarbij dat ze een flinke straf zullen krijgen.
Zulke mafkezen horen niet op vrije voeten. Arm dier, ongelofelijk.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:43

:n Waarom? ;(

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:44

De foto hoef ik niet te zien. Van het verhaal wordt ik misselijk en verdrietig te gelijk...

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:45

Waar moet het heen met deze wereld, hij wordt zieker en zieker :(
Ik hoop dat ze de daders vinden!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:49

Dat arme beestje... ;(

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:50

Ze moeten die debielen achter een auto hangen en net zo lang meeslpene tot dat ze open liggen, wat een gekke. Arm veulen, waaarom moet die lieve dieren altijd slachtofer worden zij kunnen zich zelf niet beschermen ;( |(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:50

Dus de getuigen hebben helemaal niets gedaan dan enkel de rspca bellen??? Ik snap toch de lol niet van dieren opzettelijk pijnigen, arm paardje.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:51

6 MAANDEN MAAR!!!!!!!!!! OF EEN GELDBOETE!!!! Veel te weinig wat een idioten!! Wie doet nou zo iets met een leven wezen! Deze lui zijn echt het licht in hun ogen niet waard. Wat moet dat beest wel niet doorstaan hebben aan angst en pijn en kon zich er niet tegen weren. Tranen in mijn ogen door dit bericht wat verschrikkelijk!!!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:51

vreselijk ;(
wat een lage straf, bah.