ik bedoel in de eerste plaats het niet vergelijkbaar zijn van de vorm van beheer, en de doelstelling.
het effect van de aanwezigheid van ,- en groei van de grazers is hetzelfe, icm een zelfde beperkte ruimte en een zelfde onnatuurlijkheid qua aanwezigheid van het diersoort.
maar als ze er niet meer lopen, welke dieren houden dan het terrein open en geschikt voor broedvogels waaronder weidevogels die door de landbouw steeds minder voorkomen.
oké dan eten in reactie daarop de ganzen het gras van de boeren weer op...
ik weet niet, ik heb het gevoel dat er met geld, doelstellingen en verwachtingen geschoven zou kunnen worden waardoor alles op zijn plek valt.
het hele spul over de kop.
om mijn part opfok pony's en jongvee in de natuurgebieden en in ruil daarvoor een subsidie voor het grazen van de ganzen, daar tegenover geen vrij doelloze subsidie meer voor het huidige weidevogel gebeuren, want dat iets later maaien helpt niet veel, en de versnippering zorgt er alleen maar voor dat roofdieren precies weten welke weides vol zitten met eieren en jonge vogels.
ik heb het gevoel dat ik nog iets vergeet... maar dat lees ik hier vanzelf nog wel
kan ik mn hoofd even op off zetten en slapen