Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:24

Jammer dat we Totilas nu "echt" kwijt zijn. Maar....

Iedereen doet net of Nederland alleen dreef op Totilas en Edward, alle andere topruiters van ONZE bodem lijken naar de achtergrond verdreven. Laten we niet vergeten dat we in Nederland een geweldige top hebben rondlopen! Adelinde, Edward (met meer toppers op stal), Anky om er maar een paar te noemen. De ruiters zullen het moeten doen, niet één paard!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:28

het eerste wat in mij opkwam toen ik ging lezen (ja heb alles doorgelezen) was: wat een obsessie!
Tuurlijk is het jammer voor edward en voor de nl dr.sport.
Maar, het is het einde van de wereld niet hoor.
Ik had hem ook liever onder edward gezien, maar dat betekend niet dat ik rath geen succes wens met totilas. Degene die hier het hardst mee geraakt is (edward) kan sportief en beleefd blijven, en een aantal mensen die het eigenlijk niet veel aangaan, worden helemaal gek en soms zelfs onbeschoft.. Nee dan heb ik veel respect voor edward, en misschien moeten de mensen die rath ongelukken toewensen, ook eens een voorbeeld nemen aan hem.
Ik ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.
Het belangrijkste is dat het paard het goed krijgt en zich thuis voelt, en mag blijven doen wat hij het allerleukste vind: schitteren!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:08

nikilover schreef:
het eerste wat in mij opkwam toen ik ging lezen (ja heb alles doorgelezen) was: wat een obsessie!
Tuurlijk is het jammer voor edward en voor de nl dr.sport.
Maar, het is het einde van de wereld niet hoor.
Ik had hem ook liever onder edward gezien, maar dat betekend niet dat ik rath geen succes wens met totilas. Degene die hier het hardst mee geraakt is (edward) kan sportief en beleefd blijven, en een aantal mensen die het eigenlijk niet veel aangaan, worden helemaal gek en soms zelfs onbeschoft.. Nee dan heb ik veel respect voor edward, en misschien moeten de mensen die rath ongelukken toewensen, ook eens een voorbeeld nemen aan hem.
Ik ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.
Het belangrijkste is dat het paard het goed krijgt en zich thuis voelt, en mag blijven doen wat hij het allerleukste vind: schitteren!

Hier sluit ik mij bij aan :j

Erg jammer voor Edward, maar ik wens Rath&Toti succes :)

bastiano680

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:53

Super voor Rath!
Het zal lastig worden, maar veel succes gewenst!

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:12

Pffffffffff wat een gezeur weer en maar niet te praten over het afkraken van Rath.

Je weet als je een duur paard als ( nu ) Totilas rijd dat hij een keer verkocht kan gaan worden voor een hoop euries. Ja en dat dan precies een duitser het paard koopt sneu maar het is niet anders.

Ik hoop dat Rath een goede combinatie gaat worden met Totilas en dat hij maar hogere scores mag gaan halen dan wat Edward Gal en Totilas al gehaald hebben.

Ook voor een super paard als Totilas moet je van jezelf al kunnen rijden komt er namelijk niet vanzelf uit.

Heeeeeeeeeeel veel succes aan de nieuwe combi.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:19

Ik vind ook dat Edward onwijs sportief reageert. Heb gister zijn bezoek bij DWDD gezien, en dat was echt supersportief!

Ik wens Rath veel succes, en ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen!

sasja10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:20

had hem liever bij edward zien blijven
Maar helaas Ik wens rath er wel veel succes mee
Het zal voor hem best moeilij zijn om met zon druk op je schouders te moeten rijden.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:56

Het is jammer, maar toch ben ik erg benieuwd naar deze nieuwe combinatie.
Rath ken ik niet zo heel goed, maar zover ik weet is hij zéker geen slechte ruiter. Dus wie weet kan hij er net zo goed veel uithalen. En voelen we dan niet het "wouw" gevoel als hij bovenaan staat met Totilas, van "kijk een nederlands paard, opgeleid door een nederlander?" We gaan anderen toch ook niet de grond intrappen die op een nederlands paard rijden? Steffen Peters doet het toch ook mooi met Ravel en daar gaan we toch ook niet over zeuren? Oke het ligt net even wat anders, maar de uitdaging voor Edward is nu juist om nog zo'n goed paard te vinden en Rath én Totilas te verslaan.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:07

Spannend, ook voor Rath. Iedereen heeft natuurlijk super hoge verwachtingen van hem nu ie Totilas mag rijden. Als blijkt dat Totilas onder hem niet goed presteert gaat ie toch wel een beetje op zijn plaat...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:13

zo zie je maar weer, met geld koop je kwaliteit...

edit:

wens de nieuwe ruiter toch heel veel succes! :D

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:48

ik ben heel benieuwd wat deze combinatie gaat worden en bereiken!! :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:49

Super mooie kans voor Rath.
Ik hoop dat hij het goed gaat doen, want het is en blijft een KWPN dus Nederlands gefokt paard dat in Nederland opgeleid is tot en met de absolute top. Elke overwinning van Rath met Totilas is in mijn ogen een gedeelde overwinning met Nederland, want het stamboek, de fokker en degene(n) die dit paard tot deze hoogte opgeleid hebben, deze feiten kunnen zelfs met 15 miljoen niet veranderd worden! ;) Ik gun en wens Rath dus heel veel succes met onze Toot! +:)+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:51

Nederlands gefokt kan je ook wel met een korreltje zout nemen...
Gribaldi is 100% Duits...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:10

Veel succes voor Rath en Totilas en vooral: veel plezier :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:57

s0173957 schreef:

Ja... en..? De Duitsers gebruiken onze hengsten ook als dat zo uitkomt, prima toch?
Bovendien, de werkpaarden van vroeger zijn door het gebruik van buitenlandse hengsten omgevormd tot de sportpaarden van nu. Duitse stamboeken hebben ook veelvuldig Arabische volbloeden en Engelse volbloeden gebruikt in hun fokkerij.
Totilas is KWPN gefokt, hij heeft een KWPN papier, want de fokker is lid van het KWPN; Gribaldi is KWPN goedgekeurd (o.a.) dus Totilas is een KWPN paard, simpel zat.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:17

Zo als ik hier de reacties lees vergelijk ik het met de verkoop van Ratina Z. Piet was na Barcelona ineens Tientje kwijt en Ludger Beerbaum stapte er op en reed er fantastische wedstrijden mee net als Piet dat deed. Tja tis balen maar het is niet anders en we zullen dat moeten accepteren. Hopelijk krijgt Totilas net zo'n kans als toen Ratina die ook kreeg.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:23

HappyAppy schreef:
Zo als ik hier de reacties lees vergelijk ik het met de verkoop van Ratina Z. Piet was na Barcelona ineens Tientje kwijt en Ludger Beerbaum stapte er op en reed er fantastische wedstrijden mee net als Piet dat deed. Tja tis balen maar het is niet anders en we zullen dat moeten accepteren. Hopelijk krijgt Totilas net zo'n kans als toen Ratina die ook kreeg.

En Piet kreeg op dat moment Olympisch kampioen Classic Touch (eerder gereden door Beerbaum). Zo gaat dat in de paardenwereld.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:04

s0173957 schreef:

Weet je het zeker? Ik zou maar eens wat verder terug gaan graven dan ;).

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:04

Lante schreef:
Super mooie kans voor Rath.
Ik hoop dat hij het goed gaat doen, want het is en blijft een KWPN dus Nederlands gefokt paard dat in Nederland opgeleid is tot en met de absolute top. Elke overwinning van Rath met Totilas is in mijn ogen een gedeelde overwinning met Nederland, want het stamboek, de fokker en degene(n) die dit paard tot deze hoogte opgeleid hebben, deze feiten kunnen zelfs met 15 miljoen niet veranderd worden! ;) Ik gun en wens Rath dus heel veel succes met onze Toot! +:)+

dit vind ik ook heel goed, en netjes gezegd, ik sluit me hier helemaal bij aan!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:22

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:26

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:33

s0173957 schreef:
easygoing schreef:
Weet je het zeker? Ik zou maar eens wat verder terug gaan graven dan ;).

Toon mij dan eens waar hier het Nederlandse bloed zit aub?
Ik kan altijd bijleren...

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=937&maxniveau=6

Heb ook niet gezegd dat er nederlands bloed in zou zitten maar zeg wel dat hij echt niet 100% zuiver duits bloed heeft.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:36

Lante schreef:
s0173957 schreef:

Ja... en..? De Duitsers gebruiken onze hengsten ook als dat zo uitkomt, prima toch?
Bovendien, de werkpaarden van vroeger zijn door het gebruik van buitenlandse hengsten omgevormd tot de sportpaarden van nu. Duitse stamboeken hebben ook veelvuldig Arabische volbloeden en Engelse volbloeden gebruikt in hun fokkerij.
Totilas is KWPN gefokt, hij heeft een KWPN papier, want de fokker is lid van het KWPN; Gribaldi is KWPN goedgekeurd (o.a.) dus Totilas is een KWPN paard, simpel zat.

Tja, maar zo kun je het verder spelen. De duitse stamboeken zijn raszuiverder dan het KWPN. Het KWPN is niets meer dan een "ordinaire" mix met een papiertje erbij. Dat deze mix zorgvuldig samengesteld is, daar twijfel ik niet aan, maar het is en blijft een mis.

Bovendien is Totilas niet alleen van vaders zijde Duits. Een stam uit moeders zijde is een van origine Duitse stam.

Trouwens zijn de Nederlandse hengsten lang niet zo in trek in de Duitse fok als de Duitse hengsten ;)

Maar dit is ook al veel besproken, ook door mij. Toot is inderdaad een KWPN-er, de vraag is aleen of hem dat tot een Nederlands paard maakt. Imo niet dus. Imo is Toot meer een Duits paard dan een Nederlands paard (en meer een Duits paard dan een Engels paard). Daarom vind ik het altijd een beetje frappant dat mensen spreuken van zich laten als "Het beste van de concurrent wegkopen"...Immer hebben wij voor de tijd al met het beste van de "concurrent" gefokt ;)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:38

waarom liegt hij er eerst over dan? vind het maar vaag hoor, maarja succes dr mee

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:40

ruiter1992 schreef:
waarom liegt hij er eerst over dan? vind het maar vaag hoor, maarja succes dr mee

Als je het artikel en de rest van dit topic aandachtig had bestudeerd was je daar wel achter gekomen.

Hij heeft niet gelogen, het ten eerste tot voor kort nog onbekend en daarna heeft PS iedereen die hierbij betrokken was gevraagd het nieuws nog even voor zich te houden. Vergelijk het maar met een soort van zwijgplicht ;)