Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikilover schreef:het eerste wat in mij opkwam toen ik ging lezen (ja heb alles doorgelezen) was: wat een obsessie!
Tuurlijk is het jammer voor edward en voor de nl dr.sport.
Maar, het is het einde van de wereld niet hoor.
Ik had hem ook liever onder edward gezien, maar dat betekend niet dat ik rath geen succes wens met totilas. Degene die hier het hardst mee geraakt is (edward) kan sportief en beleefd blijven, en een aantal mensen die het eigenlijk niet veel aangaan, worden helemaal gek en soms zelfs onbeschoft.. Nee dan heb ik veel respect voor edward, en misschien moeten de mensen die rath ongelukken toewensen, ook eens een voorbeeld nemen aan hem.
Ik ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.
Het belangrijkste is dat het paard het goed krijgt en zich thuis voelt, en mag blijven doen wat hij het allerleukste vind: schitteren!
s0173957 schreef:Nederlands gefokt kan je ook wel met een korreltje zout nemen...
Gribaldi is 100% Duits...
HappyAppy schreef:Zo als ik hier de reacties lees vergelijk ik het met de verkoop van Ratina Z. Piet was na Barcelona ineens Tientje kwijt en Ludger Beerbaum stapte er op en reed er fantastische wedstrijden mee net als Piet dat deed. Tja tis balen maar het is niet anders en we zullen dat moeten accepteren. Hopelijk krijgt Totilas net zo'n kans als toen Ratina die ook kreeg.
Lante schreef:Super mooie kans voor Rath.
Ik hoop dat hij het goed gaat doen, want het is en blijft een KWPN dus Nederlands gefokt paard dat in Nederland opgeleid is tot en met de absolute top. Elke overwinning van Rath met Totilas is in mijn ogen een gedeelde overwinning met Nederland, want het stamboek, de fokker en degene(n) die dit paard tot deze hoogte opgeleid hebben, deze feiten kunnen zelfs met 15 miljoen niet veranderd worden!Ik gun en wens Rath dus heel veel succes met onze Toot!
easygoing schreef:Weet je het zeker? Ik zou maar eens wat verder terug gaan graven dan.
s0173957 schreef:easygoing schreef:Weet je het zeker? Ik zou maar eens wat verder terug gaan graven dan.
Toon mij dan eens waar hier het Nederlandse bloed zit aub?
Ik kan altijd bijleren...
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=937&maxniveau=6
Lante schreef:s0173957 schreef:Nederlands gefokt kan je ook wel met een korreltje zout nemen...
Gribaldi is 100% Duits...
Ja... en..? De Duitsers gebruiken onze hengsten ook als dat zo uitkomt, prima toch?
Bovendien, de werkpaarden van vroeger zijn door het gebruik van buitenlandse hengsten omgevormd tot de sportpaarden van nu. Duitse stamboeken hebben ook veelvuldig Arabische volbloeden en Engelse volbloeden gebruikt in hun fokkerij.
Totilas is KWPN gefokt, hij heeft een KWPN papier, want de fokker is lid van het KWPN; Gribaldi is KWPN goedgekeurd (o.a.) dus Totilas is een KWPN paard, simpel zat.
ruiter1992 schreef:waarom liegt hij er eerst over dan? vind het maar vaag hoor, maarja succes dr mee