Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:57

Ik vind het wel frappant dat de tegenstanders op vorige pagina's meteen "op hun paard zaten" en dat ze nu een 13-jarig meisje onze argumenten laat beantwoorden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:48

Gini schreef:
Ik vind het wel frappant dat de tegenstanders op vorige pagina's meteen "op hun paard zaten" en dat ze nu een 13-jarig meisje onze argumenten laat beantwoorden.

Hoe moet ik dit zien ? (gewone vraag)
Is het nou iets neerbuigends of bedoelt u / jij juist iets te zeggen naar de andere?

Ik snap het niet helemaal vandaar de vraag voor er misverstanden ontstaan ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:34

Gini schreef:

Inderdaad. Daarbij vind ik het niet echt argumenten beantwoorden maar vasthouden aan een (gevoelsmatige?) mening.
Voor mij heeft de discussie eigenlijk weinig toegevoegde waarde meer.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:35

Kan iemand mij nou uitleggen wat er bedoelt word :')

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:38

Gini bedoelt waarschijnlijk dat er een aantal pagina's terug veel tegenstanders waren die zich nu allemaal niet meer laten horen. Ze reageren niet meer op onze argumenten. Jij bent de enige die reageert en dat vinden de anderen waarschijnlijk wel prima. Misschien omdat ze geen argumenten meer hebben???? Het is dus niet negatief naar jou bedoelt maar meer een vraag naar de anderen. Waarom reageren ze niet meer???

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:41

ponyfee schreef:
Even petje af voor Elin: voor een dertienjarige kom je heel wat volwassener over dan menig ander echt volwassen persoon. Je verwoord jezelf ontzettend goed. (een complimentje mag ook wel op zijn tijd)

Over de opleiding van politiepaarden heb ik weinig verstand, over de opleiding van politiehonden heb ik wel weer mee te maken gehad. En ik vond het ronduit zielig, wij hebben onze mechelaar toen daar weg gehaald. Ze werden met stokken geslagen, "harden" heet dat, want ze moeten eraan wennen dat een inbreker of wie dan ook ze zal gaan slaan. Ik snap wel dat dit nodig is, maar ik kon die training niet aanzien.

Wat een complete onzin, met stokken slaan. Dit behoort zeker niet tot de opleiding van politiehonden. Waar ben je in hemelsnaam geweest dan. Een hond wordt binnen de KNPV geleerd om met dreiging om te gaan. Daarvoor krijgen ze bij de "stok"aanval een tik over hun rug met een tak, geen stok, op het moment dat ze de aanval inzetten om de pakwerker te bijten. En tussen een stok en een tak/twijg zit een enorm verschil.

En hoezo hebben jullie je mechelaar toen daar weg gehaald dan ? Trainden jullie er niet zelf mee ?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:44

Nou ik zie ook geen mishandeling t.o.v. het paard.(gelukkig!!!)
De ruiter sloeg ook nog precies op het gevoerde stuk van de deken.Het was meer een drijvende actie dan een mishandelende actie.
Wellicht was het paard weg gekneurd,dan heb je meer kans op elende dan een paar tikken op een gevoerde deken.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:46

Elin_ schreef:
maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij / u vind van bijv. Drugshonden ?

Ik ben niet degene die je aanspreekt, maar als een hond wel in staat zou zijn om zijn eigen weg te kiezen, dan zou het gros van de honden er voor kiezen om drugshond te zijn. Je bent de godganselijke dag samen met je baas op pad, heerlijk samen bezig. Je wordt opgeleid op een positieve manier, immers corrigeren bij dit werk gaat niet werken, dus de hond wordt de hele dag positief beloond met zijn favoriete speeltje. Als je vrij bent blijf je nog gewoon lekker bij diezelfde baas dus doe je ook nog eens een keer hetzelfde als andere honden als de baas thuiskomt, die gedurende de tijd dat de baas weg is thuis liggen te wachten. Wat wil een hond in godsvredesnaam nog meer in het leven.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:54

Elin_ schreef:
Nee ,maar ik heb het over de trainingen.
Hoe kunnen die honden het zo goed opsporen? Het zijn zelf junks.. vol met drugs.

Elin, dit is echt grote onzin, die honden wordt geleerd om geur te herkennen door middel van hun speeltje. Dwz. ze krijgen een buisje met geur voor hun neus, hier ruiken ze aan, vervolgens moeten ze dezelfde geur ergens anders opzoeken en als ze die dan gevonden hebben dan worden ze beloond met hun favoriete speeltje. Zo leren de honden de geuren te onderscheiden en te vinden. Die krijgen zelf geen drugs, echt niet.

Hoe denk je dat een hond leert speuren op menselijke lucht ? Door ze eerst een mens op te laten eten of zoiets :Y) .
Ik heb hier een sorteerhondje, die zoekt uit een aantal buisjes met verschillende geuren de juiste. Dwz. hij ruikt eerst aan een buisje met lucht en zoekt vervolgens uit een aantal buisjes de goede. Daarna wordt hij beloond, door zijn speeltje weg te gooien. Hoe zou ik hem die " menselijke" geur kunnen leren opzoeken, anders dan door hem te belonen. Zo werkt het met drugshonden net zo.
Dat is toch zo'n oud broodje aap verhaal dat drugshonden verslaafd worden gemaakt. :n

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:57

@WeCo mischien eerst even beter lezen? vorige pagina?

Serieus darr kan ik weer neit tegen :') mensen die 1 post van iemand lezen waar ze het niet mee eens zijn en dan maar posten.
Lees beter voor je op mij reageert met die post WeCo

Als een kip zonder kop ergens op reageren heeft weinig nut zo ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:02

WeCo schreef:
ponyfee schreef:
Even petje af voor Elin: voor een dertienjarige kom je heel wat volwassener over dan menig ander echt volwassen persoon. Je verwoord jezelf ontzettend goed. (een complimentje mag ook wel op zijn tijd)

Over de opleiding van politiepaarden heb ik weinig verstand, over de opleiding van politiehonden heb ik wel weer mee te maken gehad. En ik vond het ronduit zielig, wij hebben onze mechelaar toen daar weg gehaald. Ze werden met stokken geslagen, "harden" heet dat, want ze moeten eraan wennen dat een inbreker of wie dan ook ze zal gaan slaan. Ik snap wel dat dit nodig is, maar ik kon die training niet aanzien.

Wat een complete onzin, met stokken slaan. Dit behoort zeker niet tot de opleiding van politiehonden. Waar ben je in hemelsnaam geweest dan. Een hond wordt binnen de KNPV geleerd om met dreiging om te gaan. Daarvoor krijgen ze bij de "stok"aanval een tik over hun rug met een tak, geen stok, op het moment dat ze de aanval inzetten om de pakwerker te bijten. En tussen een stok en een tak/twijg zit een enorm verschil.

En hoezo hebben jullie je mechelaar toen daar weg gehaald dan ? Trainden jullie er niet zelf mee ?

Ik geloof wel dat zulke dingen gebeuren MAAAR... Overal gebeuren zulke dingen ;)
Elke topruiter heeft weleens rollkur gebruikt al is het maar een minuut het is en blijft het paard in de krul trekken.
Doping word ook gebruikt , Barrageren bij springen ... Ook gebruikt ;) Niet iedereen doet het ,maar vaak is het een keer gebeurt of wat dan ook .
Dat zal ook altijd zo blijven.

Ene politiebureau train dinges doet het wel gewoon ''netjes'' en het andere wil meerdere honden zo snel mogelijk opgeleid hebben en doen het dus wel wreed ,maar dat is toch net zo met mensen ?

Ik heb mijn pony ook weleens een flinke tik gegeven als ze echt aan het staken was en niemand maar dan ook niemand hier durf ik te wedden dat die altijd heilig is geweest.

Waarom ben ik het dan toch niet mee eens dat de agent het paard een klap gaf? Dit was geen staakgedrag ,maar instinct en paniek ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:09

Politie leidt de honden niet zelf op hoor. Die worden gecertificeerd gekocht en dan 'bijgehouden' door training. Paarden worden landelijk opgeleidt voordat ze naar de korpsen gaan om ingezet te worden.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:00

Alle soorten speurhonden, menselijke lucht, narcotica, explosieven, geld, tabak etc. etc., kunnen niet onder dwang worden opgeleid. Simpel omdat het zoeken gestimuleerd moet worden op een dusdanige manier dat de hond gestimuleerd wordt om door te zoeken, dit kan dus alleen op een positieve manier. Ga je honden dwingen om te zoeken, dan krijg je valse verwijzingen en ben je dus nog verder van huis.

Speurhonden worden grotendeels opgeleid bij de KLPD, en dat is landelijk 1 huisvesting, en voor wat betreft de surveillancehonden, die worden niet door de politie opgeleid, maar gecertificeerd aangekocht.

En @Elin, ik geloof niet dat ik reageerde als een kip zonder kop, ik reageer gewoon op wat jij schrijft. Niet meer en niet minder.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:03

robeer schreef:
Gini bedoelt waarschijnlijk dat er een aantal pagina's terug veel tegenstanders waren die zich nu allemaal niet meer laten horen. Ze reageren niet meer op onze argumenten. Jij bent de enige die reageert en dat vinden de anderen waarschijnlijk wel prima. Misschien omdat ze geen argumenten meer hebben???? Het is dus niet negatief naar jou bedoelt maar meer een vraag naar de anderen. Waarom reageren ze niet meer???

Dat bedoel ik idd.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:19

WeCo schreef:
Alle soorten speurhonden, menselijke lucht, narcotica, explosieven, geld, tabak etc. etc., kunnen niet onder dwang worden opgeleid. Simpel omdat het zoeken gestimuleerd moet worden op een dusdanige manier dat de hond gestimuleerd wordt om door te zoeken, dit kan dus alleen op een positieve manier. Ga je honden dwingen om te zoeken, dan krijg je valse verwijzingen en ben je dus nog verder van huis.

Speurhonden worden grotendeels opgeleid bij de KLPD, en dat is landelijk 1 huisvesting, en voor wat betreft de surveillancehonden, die worden niet door de politie opgeleid, maar gecertificeerd aangekocht.

En @Elin, ik geloof niet dat ik reageerde als een kip zonder kop, ik reageer gewoon op wat jij schrijft. Niet meer en niet minder.

Inderdaad de surveillancehonden. Speurhonden is zo'n vak apart, plus dat er toch met verboden middelen geoefend moet worden. Dank je voor de aanvulling. ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:19

Gini schreef:
robeer schreef:

Dat bedoel ik idd.

Goh wat vullen wij elkaar goed aan. :D
Hoop dat het duidelijk voor je is Elin.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:53

WeCo schreef:

Met dwang kun je het heel vaak bereiken hoor ;) Mensen zeggen ook dat een paard niet gedwongen kan worden om netjes te lopen ,maar met rollkur doen paarden het ook ;)
Iedereen en alles is te dwingen. Helaas gebeurt dit ook...

Ik geloof het wel hoor ;) Als je even beter las erna zag je dat het beetje vreemd verwoord was en wat ik bedoel
Dus lees dan maar nog een keer ;)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:38

Nee, met dwang kun je een hond niet leren speuren/zoeken, niet om er daarna mee te kunnen werken. Met dwang kun je een hond heel veel leren, echter dat niet. Waarom niet ? Omdat de hond zelfstandig aan het werk moet, hij moet zoeken, hij moet geuren herkennen en hij moet aangeven dat hij wat gevonden heeft, daar kun je niet op sturen. Want jij weet immers niet waar de handel ligt waar je naar op zoek bent, dus als je gaat sturen heb je dikke kans dat je verkeerd stuurt.

Om een hond te laten zoeken, en nog belangrijker, om hem door te laten zoeken, moet je hond zo verschrikkelijk gemotiveerd zijn dat hij bereid is om uren en uren te zoeken, geen enkele hond doet dit onder dwang, en zoals ik al aangaf, het enige wat je bereikt met onder dwang zoekende honden is valse meldingen en daar heb je dus helemaal niets aan.

Je ziet het ook direct aan een hond als hij onder dwang geleerd is om te zoeken, dit zijn dus bijna altijd surveillancehonden waarbij zoeken niet de hoofdtaak is. Als deze honden, als ze onder dwang geleerd zijn om te zoeken, aan het zoeken worden gezet en niet snel genoeg iets vinden worden ze nerveus en willen je wel van alles komen brengen als ze maar niet op hun donder krijgen, bij wijze van spreken. Daar heb je dus als speur/narcotica/explosieven/etc. hond helemaal niets aan, want die moeten dus wel eens uren zoeken zonder dat ze iets vinden.

Gelukkig wordt binnen de KNPV het zoeken ook steeds meer gewaardeerd, er is ondertussen zelfs een basiszoekhondencertificaat te behalen, een nieuw programma, waarbij ook notoire africhters van oudsher ontdekken dat je een hond positief moet motiveren om hem echt aan het zoeken te krijgen.