Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Gini schreef:Ik vind het wel frappant dat de tegenstanders op vorige pagina's meteen "op hun paard zaten" en dat ze nu een 13-jarig meisje onze argumenten laat beantwoorden.
Gini schreef:Ik vind het wel frappant dat de tegenstanders op vorige pagina's meteen "op hun paard zaten" en dat ze nu een 13-jarig meisje onze argumenten laat beantwoorden.

ponyfee schreef:Even petje af voor Elin: voor een dertienjarige kom je heel wat volwassener over dan menig ander echt volwassen persoon. Je verwoord jezelf ontzettend goed. (een complimentje mag ook wel op zijn tijd)
Over de opleiding van politiepaarden heb ik weinig verstand, over de opleiding van politiehonden heb ik wel weer mee te maken gehad. En ik vond het ronduit zielig, wij hebben onze mechelaar toen daar weg gehaald. Ze werden met stokken geslagen, "harden" heet dat, want ze moeten eraan wennen dat een inbreker of wie dan ook ze zal gaan slaan. Ik snap wel dat dit nodig is, maar ik kon die training niet aanzien.
Elin_ schreef:maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij / u vind van bijv. Drugshonden ?
Elin_ schreef:Nee ,maar ik heb het over de trainingen.
Hoe kunnen die honden het zo goed opsporen? Het zijn zelf junks.. vol met drugs.
.

WeCo schreef:ponyfee schreef:Even petje af voor Elin: voor een dertienjarige kom je heel wat volwassener over dan menig ander echt volwassen persoon. Je verwoord jezelf ontzettend goed. (een complimentje mag ook wel op zijn tijd)
Over de opleiding van politiepaarden heb ik weinig verstand, over de opleiding van politiehonden heb ik wel weer mee te maken gehad. En ik vond het ronduit zielig, wij hebben onze mechelaar toen daar weg gehaald. Ze werden met stokken geslagen, "harden" heet dat, want ze moeten eraan wennen dat een inbreker of wie dan ook ze zal gaan slaan. Ik snap wel dat dit nodig is, maar ik kon die training niet aanzien.
Wat een complete onzin, met stokken slaan. Dit behoort zeker niet tot de opleiding van politiehonden. Waar ben je in hemelsnaam geweest dan. Een hond wordt binnen de KNPV geleerd om met dreiging om te gaan. Daarvoor krijgen ze bij de "stok"aanval een tik over hun rug met een tak, geen stok, op het moment dat ze de aanval inzetten om de pakwerker te bijten. En tussen een stok en een tak/twijg zit een enorm verschil.
En hoezo hebben jullie je mechelaar toen daar weg gehaald dan ? Trainden jullie er niet zelf mee ?
Niet iedereen doet het ,maar vaak is het een keer gebeurt of wat dan ook .
robeer schreef:Gini bedoelt waarschijnlijk dat er een aantal pagina's terug veel tegenstanders waren die zich nu allemaal niet meer laten horen. Ze reageren niet meer op onze argumenten. Jij bent de enige die reageert en dat vinden de anderen waarschijnlijk wel prima. Misschien omdat ze geen argumenten meer hebben???? Het is dus niet negatief naar jou bedoelt maar meer een vraag naar de anderen. Waarom reageren ze niet meer???
WeCo schreef:Alle soorten speurhonden, menselijke lucht, narcotica, explosieven, geld, tabak etc. etc., kunnen niet onder dwang worden opgeleid. Simpel omdat het zoeken gestimuleerd moet worden op een dusdanige manier dat de hond gestimuleerd wordt om door te zoeken, dit kan dus alleen op een positieve manier. Ga je honden dwingen om te zoeken, dan krijg je valse verwijzingen en ben je dus nog verder van huis.
Speurhonden worden grotendeels opgeleid bij de KLPD, en dat is landelijk 1 huisvesting, en voor wat betreft de surveillancehonden, die worden niet door de politie opgeleid, maar gecertificeerd aangekocht.
En @Elin, ik geloof niet dat ik reageerde als een kip zonder kop, ik reageer gewoon op wat jij schrijft. Niet meer en niet minder.
Gini schreef:robeer schreef:Gini bedoelt waarschijnlijk dat er een aantal pagina's terug veel tegenstanders waren die zich nu allemaal niet meer laten horen. Ze reageren niet meer op onze argumenten. Jij bent de enige die reageert en dat vinden de anderen waarschijnlijk wel prima. Misschien omdat ze geen argumenten meer hebben???? Het is dus niet negatief naar jou bedoelt maar meer een vraag naar de anderen. Waarom reageren ze niet meer???
Dat bedoel ik idd.

WeCo schreef:Alle soorten speurhonden, menselijke lucht, narcotica, explosieven, geld, tabak etc. etc., kunnen niet onder dwang worden opgeleid. Simpel omdat het zoeken gestimuleerd moet worden op een dusdanige manier dat de hond gestimuleerd wordt om door te zoeken, dit kan dus alleen op een positieve manier. Ga je honden dwingen om te zoeken, dan krijg je valse verwijzingen en ben je dus nog verder van huis.
Speurhonden worden grotendeels opgeleid bij de KLPD, en dat is landelijk 1 huisvesting, en voor wat betreft de surveillancehonden, die worden niet door de politie opgeleid, maar gecertificeerd aangekocht.
En @Elin, ik geloof niet dat ik reageerde als een kip zonder kop, ik reageer gewoon op wat jij schrijft. Niet meer en niet minder.
Mensen zeggen ook dat een paard niet gedwongen kan worden om netjes te lopen ,maar met rollkur doen paarden het ook
Als je even beter las erna zag je dat het beetje vreemd verwoord was en wat ik bedoel