Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maseike schreef:Ik vind het geweldig dat een mens zijn hart volgt, dat hij de kans weer krijgt ( zou krijgen ) dat hij op zijn fav paard kan blijven rijden.
Geen mij juist het gevoel dat zijn hart en gevoel bij een dier ligt en dat de mens totaal niet uit maakt voor welk land hij rijdt maar dat hij op een paard kan rijden waar zijn hart en passie ligt.
Ik vind je dan een goede ruiter.
daffie1986 schreef:Ben benieuwd waneer paul aan de telefoon hangt, er is namelijk geen een duitser uit het a kader die het paard wil rijden. Ze vinden allemaal dat ze edward in de rug steken als ze dat doen en ze moeten er grof geld voor neer leggen, want het paard wordt verhuurd aan degene die hem gaat rijden.
Citaat:Wij als Nederland zijn sowieso de winnaars : presteert het paard ook met een andere ruiter goed dan hebben "wij" een weergaloos toppaard geleverd en is het toch een soort Nederlandse overwinning waar een Duitser niet echt 100% trots op kan zijn...het wegkopen van het paard van je concurrent is natuurlijk gewoon sneu
Nezzie schreef:Citaat:Wij als Nederland zijn sowieso de winnaars : presteert het paard ook met een andere ruiter goed dan hebben "wij" een weergaloos toppaard geleverd en is het toch een soort Nederlandse overwinning waar een Duitser niet echt 100% trots op kan zijn...het wegkopen van het paard van je concurrent is natuurlijk gewoon sneu
In deze en alle andere topics over dit onderwerp zijn meerdere van dit soort opmerkingen te lezen. Het is volgens een deel van de bokkers vreselijk om een goed paard uit het buitenland te halen. Dan koop je een podiumplaats en da's nie eerlijk, enz. enz. ...
Even als tegenvoorbeeld: Waarom hebben deze mensen dan niet geschokt gereageerd toen IJsbrand Chardon de Lippizaners van één van zijn grootste concurrenten opkocht om er mee te gaan rijden? Zie hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1204207&&hilit=chardon+lippizaners en hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1259208&hilit=chardon+lippizaners Slechts 2 mensen in die topics vinden het raar dat IJsbrand de paarden van een concurrent in huis haalt. Wedden dat bijna iedereen staat te juigen als hij straks met de lippizaners wint? Hypocriet is geloof ik het juiste woord.
Tieneke schreef:Enerzijds zou ik het begrijpen, maar anderzijds... Hij zou nooit eeuwig met Totilas kunnen blijven rijden. Als Toot er ooit niet meer zou zijn, zou hij dan weer switchen naar NL? Voor Duitsland blijven rijden? Stoppen? Voor een paard zo van land wisselen, vind dat toch een beetje TE.
Ben in ieder geval benieuwd, wat er ook gebeurt.