'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:01

easygoing schreef:
Kijk tuurlijk was het zijn paard en zijn goed recht om hem te verkopen aan wie dan ook maar als je zo'n grootheid verkoopt en dan zeker aan een duitser dan weet je van te voren dat dat een hele hoop heisa op gaat leveren al dan niet terecht. Zelf denk ik dan dat je je zelf veel beter geprofileerd had om van dag 1 openheid te geven en alle kritiek over je eigen uit laten storten. Mensen zullen daar aan het eind van de dag dan veel meer begrip en respect voor gehad hebben.
Als we heel eerlijk zijn is CV de persoon die echt schuldig (als we dan toch een schuldige aan moeten wijzen 8-) ) is aan dit hele verhaal en zal hij echt wel geweten hebben wat de verkoop te weeg zou brengen, mijn inziens zou dan ook de de kolen uit het vuur moeten halen en hand in eigen boezem moeten steken.
Denk ook dat hij dat wel een beetje verplicht is aan de fans van Totilas en Edward.

Het hebben van een paard zoals Totilas brengt meer verplichtingen mee dan het hebben van paarden die wij hebben ;).

Hoezo brengt dat meer verplichtingen met zich mee? Dat is toch absoluut absurd! Het is het paard van CV geweest en alleen van hem, daar heeft niemand anders verder iets mee te maken. Als hij het wil verkopen, dan moet hij dat doen, en als hij Toot op een akker voor de ploeg had willen spannen, had hij dat ook moeten doen en hij was tegenover niemand, maar dan ook helemaal niemand verplicht geweest zich op welke manier dan ook te rechtvaardigen.

Citaat:
maar als je zo'n grootheid verkoopt en dan zeker aan een duitser

Van dit zinnetje krijg ik haast de kriebels, volgens mij neem jij dit alles veel te serieus, joh.... :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:05

Een grootheid... Jongens tis een paard! :+

En waarom zou Kees Visser op zoek zijn naar begrip en respect van een stel penny's die niet over de verkoop van hun zwarte hengst heen raken? Die man heeft wel wat beters te doen dan hen begrip laten hebben voor zijn situatie. Een bedrijf runnen bv. Als je echt dacht dat Toti tot zijn dood bij Edward Gal/Nederland zou blijven ben je gewoon naïef. Ongeacht wat de eigenaar zegt.

Toen ik mij hardop vragen stelde over Kees zijn eerlijkheid naar de pers omdat vrijwel alles al anders gelopen is dan hij gezegd had, kreeg ik heel bokt over me heen dat ik me niet moest moeien en werd ik letterlijk uitgescholden. En dat was alleen maar vragen stellen over wat naar buiten kwam he, kon me verder nog geen jota schelen wat ie uiteindelijk deed. Maar nu Toti uit Nederland weg gaat, mogen diezelfde bokkers zich ineens wel moeien met de heilige Kees... En hoe... Zulke grove bewoordingen heb ik nooit in de mond genomen en ik ben al geen lieverdje.... Ironisch... :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-10 16:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:12

easygoing schreef:
Sorry Adil dat ik je kwets omdat ik weer duitsland noem, als import duitser zal je je wel enorm in je eer aangetast voelen nu. Helaas voor jou heb ik wel degelijk duitsbloed door mn aderen stromen en voel ik me allerminst aangevallen puur omdat het niet aanvallend bedoeld is.
Maar ja dat is maar net zoals je het zelf wil zien.

En ja hij heeft wel degelijk verplichtingen op dit vlak.

Misschien verschillen onze normen en waarden... Maar dit noem ik persoonlijk aanvallen. :)

Waarom zou hij verplichtingen hebben trouwens? :)
Je leest zelf ook niet bijster goed geloof ik, Adil heeft al meermaals gezegd dat het haar er niet om gaat dat ze duitsers aanvallen omdat ze er woont maar omdat het simpelweg onrechtvaardig is wat men hier zegt. Zoals je kon lezen heeft ze 20 jaar in Nederland gewoond dus gebaseerd op jouw theorie zou ze zich even hysterisch moeten gedragen als de rest van bokt. 20 is nog steeds meer dan 3.5 bij mijn weten. :) Jij bent degene die blijft drammen op het feit dat Adil in Duitsland woond en dat ze Duits is enz, kan me voorstellen dat ze daar moe van wordt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-10 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:12

[quote="Nezzie"]Waar ik echt een beetje moeite mee heb, is dat mensen hier het al hebben over 'boe' roepen als Totilas met een andere ruiter in de ring verschijnt. Dat vind ik bij iedere sport altijd al heel triest gedrag en ik hoop echt dat het in de paardensport niet zo ver komt. Ja, ik vind het ook leuk als een Nederlandse ruiter of amazone het beste blijkt, maar ik kijk wedstridjen nog altijd omdat ik gewoon heel erg kan genieten van een mooie proef, ongeacht de nationaliteit. Als je er zo slecht tegen kan als een ruiter uit een ander land beter is, dan moet je het lekker bij NK's houden.

Ben ik met jou eens Nezzie!
En mocht Totilas weer te zien zijn dan kijk ik met belangstelling hoe hij het zal doen ander een andere ruiter.
Ik vond Edward en Totilas iig wel een bijzonder harmonisch team.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:14

easy, je gaat echt wel een beetje over de schreeef imo...
Ik zie hier geen enkele fout, van uit welke partij dan ook.
Niet van Visser, die gek zou zijn moest hij zo'n bod naast zich naar leggen.
Niet van Schockemöhle, die gek moest zijn dat als je de kans hebt om zo'n paard in huis te halen, en daarbij zo'n publiciteit, dit als hengstenhouder en handelaar na te laten.
Niet van de toekomstige ruiter, die in Totilas een kans ziet om Olympisch Goud te halen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:14

easygoing schreef:
Ja maar die ruiters wil PS niet voor Toot.

En er zijn idd ruiters die beter rijden dat Edward maar feit blijft nog steeds dat de chemie die van de combi edward/totilas afstraalde misschien helemaal niet zo makkelijk te vervangen is.

Wie zegt dat hij dat niet wil? Ze moeten waarschijnlijk alleen de sportrechten kopen...Een kleine investering voor een moordscarriere :Y)

En tja, weet je, wat betreft de chemie...Op Bokt zie je wel die verhalen van paarden die zogenaamd elke vreemde ruiter meteen zouden testen of eraf gooien, en daar zijn mensen ook nog trots op, op van die onopgevoede rotbokken. Zou dan ook liggen aan de bijzondere chemie tussen ruiter en paard, haha! Maar we spreken hier van paarden op een heel ander niveau en ruiters op een heel ander niveau, chemie is daar iets heel anders dan bij onze simpele amateur-paardjes.

Kijk, ik weet zeker dat een paard als Clinton niet makkelijk te rijden is, maar dat was hij bij Demeersman ook al niet en alsnog kon Dirk Clinton het parcour rondsturen.

Kijk eens naar de paardenwissel ik meende in 2006 in Aachen, waar de kleine Meredith Michaels-Beerbaum op de voor haar tot daar toe onbekende Cumano klom en reed een verdienstelijke ronde.

Nogmaals, paarden van een ander niveau, ruiters van een ander niveau...

Toot is echt niet de pikzwarte Penny-hengst die zich alleen door die ene ruiter laat berijden.... :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:16

Ayasha schreef:
easygoing schreef:
Sorry Adil dat ik je kwets omdat ik weer duitsland noem, als import duitser zal je je wel enorm in je eer aangetast voelen nu. Helaas voor jou heb ik wel degelijk duitsbloed door mn aderen stromen en voel ik me allerminst aangevallen puur omdat het niet aanvallend bedoeld is.
Maar ja dat is maar net zoals je het zelf wil zien.

En ja hij heeft wel degelijk verplichtingen op dit vlak.

Misschien verschillen onze normen en waarden... Maar dit noem ik persoonlijk aanvallen. :)

Waarom zou hij verplichtingen hebben trouwens? :)
Je leest zelf ook niet bijster goed geloof ik, Adil heeft al meermaals gezegd dat het haar er niet om gaat dat ze duitsers aanvallen omdat ze er woont maar omdat het simpelweg onrechtvaardig is wat men hier zegt. Zoals je kon lezen heeft ze 20 jaar in Nederland gewoond dus gebaseerd op jouw theorie zou ze zich even hysterisch moeten gedragen als de rest van bokt. 20 is nog steeds meer dan 3.5 bij mijn weten. :) Jij bent degene die blijft drammen op het feit dat Adil in Duitsland woond en dat ze Duits is enz, kan me voorstellen dat ze daar moe van wordt.

Juist, dank je :D

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:32

Citaat:

En tja, weet je, wat betreft de chemie...Op Bokt zie je wel die verhalen van paarden die zogenaamd elke vreemde ruiter meteen zouden testen of eraf gooien, en daar zijn mensen ook nog trots op, op van die onopgevoede rotbokken. Zou dan ook liggen aan de bijzondere chemie tussen ruiter en paard, haha! Maar we spreken hier van paarden op een heel ander niveau en ruiters op een heel ander niveau, chemie is daar iets heel anders dan bij onze simpele amateur-paardjes.
Citaat:

Nee, dat is het niet.

Onze Totilas gaat er niemand afgooien. Zelfs PS niet.

Maar wereldwijd paardenminnend volk weet dat het Totilas en Edward is.

En ondanks het megabedrag van pak ''m beet 15 miljoen, is het toch een goedkope aktie van PS.

PS kan niet anders dan op dit moment echt alleen maar de held uithangen. Doet hij dat niet, dan klapt zijn imago in elkaar. En dat zal hij niet laten gebeuren, want er moeten voor het mooie nog even en liefst meer, 15 miljoen eurootjes retour komen.

PS heeft wel een tool om te gaan cashen, maar hij moet dat wel waar gaan maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:35

Whoknows schreef:
Citaat:
Citaat:

Nee, dat is het niet.

Onze Totilas gaat er niemand afgooien. Zelfs PS niet.

Maar wereldwijd paardenminnend volk weet dat het Totilas en Edward is.

En ondanks het megabedrag van pak ''m beet 15 miljoen, is het toch een goedkope aktie van PS.

PS kan niet anders dan op dit moment echt alleen maar de held uithangen. Doet hij dat niet, dan klapt zijn imago in elkaar. En dat zal hij niet laten gebeuren, want er moeten voor het mooie nog even en liefst meer, 15 miljoen eurootjes retour komen.

PS heeft wel een tool om te gaan cashen, maar hij moet dat wel waar gaan maken.

Denk ook niet dat Totilas iedereen eraf zal knallen alleen denk ik wel om tot op dat ene ongekende punt te komen er wel degelijk een bepaalde zeldzame chemie moet zijn.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:43

Misschien rijdt de nieuwe ruiter Totilas wel beter! Over de rug, met meer lengte in de hals. Het achterbeen wat actiever en voor wat minder. Zou toch zo maar kunnen? Misschien worden er dan weer mensen wakker en weten waar het eigenlijk in de dressuur om draait. Zou zo maar eens kunnen.........

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:48

Het blijft toch een sentimenteel gedoe, dit hele verhaal. Die man koopt gewoon een paard en wil daar zijn land mee uit een dip halen en geld verdienen. Alleen maar een slimme zet. Jammer dat een paar trieste Penny's het nodig vinden om dreigbrieven te sturen, erg sneu. Paul is een snugger iemand, hij is de rest gewoon voor geweest.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:55

Johanna59 schreef:
Misschien rijdt de nieuwe ruiter Totilas wel beter! Over de rug, met meer lengte in de hals. Het achterbeen wat actiever en voor wat minder. Zou toch zo maar kunnen? Misschien worden er dan weer mensen wakker en weten waar het eigenlijk in de dressuur om draait. Zou zo maar eens kunnen.........

I really hope so.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:59

Adil18 schreef:
Johanna59 schreef:

:):) +:)+ _/-\o_ :j

Jeetje; de spijker op z'n kop! Nogmaals; er zijn zat duitse ruiters die kunnen wat meneer Gal kan! Het was niet op voorhand een vast gegeven dat hij de OS op zijn naam zou schrijven.... En werkelijk Easygoing, luister jij wel naar een ander?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:11

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal off topic posts verwijderd. Reageer met argumenten op de inhoud van een post en niet op de persoon. Het is ook niet de bedoeling om verkoper en/of koper zwart te maken of dingen toe te wensen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:38

easygoing schreef:
Whoknows schreef:
Weet je, ik denk persoonlijk dat onze Totilas helemaal de ring niet meer in gaat komen.
Tot nu toe is hij namelijk overal nog winnaar in geweest. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Welke ruiter moet willen om Totilas te rijden? Niet alleen de naam van Totilas zou kunnen gaan zakken ook de naam van die eventuele desbetreffende ruiter. Ze zullen met haviksogen bekeken worden. En wat koopt een PS daar nou voor. In mijn ogen veels te veel risico. Hij staat nu immers bekend als het beste dressuurpaard allertijde. Die naam gooi je dan niet zomaar te grabbel. PS ziet geld, ruikt geld, maar heeft het allemaal nog niet.
Het is Edward en Totilas. En niet Edward of Totilas.
Never change a winning team.

Eens ;). Ben ook bang voor de naam van Totilas en de eventuele nieuwe ruiter/amazone.

Vraag me ergens ook af of PS zich dit keer niet een klein beetje veel vergaloppeerd heeft met de aankoop van Totilas. Ik kan me voorstellen dat het er van te voren allemaal een stuk simpeler uitzag dan dat het in werkelijkheid is.Wat denken jullie?

Ben wel heel nieuwsgierig hoe jullie hier tegenover staan?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:41

Mensen, get over it. Paard is verkocht, iemand anders gaat hem nu rijden, en Paul Schokemohle heeft HEEL veel centen geïnvesteerd in dit paard. Logisch dat dit terug verdiend moet worden.

Maar mensen die dingen roepen als:
* Paul is een eikel, handelaar, geldwolf, enz
* Totilas hoort alleen bij Edward
* Duitsers zijn stom (samengevat)
die moeten maar eens wat realistischer worden en eens kritischer kijken naar hoe het er écht aan toe gaat in de internationale topsport-handel.

En als we heel realistisch zijn (alweer..) zou het van Paul geen slechte zet zijn om Totilas voorlopig uit de ring te houden en eens wat jaargangetjes sperma te laten produceren :j (jaartje er uit ofzo, komop dier is pas 10..)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:44

Ben bang dat Toto een geldmachine wordt bij PS. Niet dat Toto daar wat van gaat merken, die heeft het vast geweldig daaro! Maar PS ziet vast geld, geld en nog meer geld. Niks mis mee natuurlijk, maar of zijn plan nou echt gaat werken?!

We zullen zien.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:11

Seasons schreef:
Ben bang dat Toto een geldmachine wordt bij PS. Niet dat Toto daar wat van gaat merken, die heeft het vast geweldig daaro! Maar PS ziet vast geld, geld en nog meer geld. Niks mis mee natuurlijk, maar of zijn plan nou echt gaat werken?!

We zullen zien.

Hij heeft hem niet gratis gekregen hoor!
Hij was te koop en heeft hem gewoon gekocht. Wat is daar nu mis mee?

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:15

Johanna59 schreef:
Seasons schreef:

We zullen zien.

Hij heeft hem niet gratis gekregen hoor!
Hij was te koop en heeft hem gewoon gekocht. Wat is daar nu mis mee?

Waar zeg ik dat het ik het mis vind? Nergens. Ben alleen benieuwd of zijn uitgestippeld plan gaat werken.

Janine1990

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:20

Seasons: Ga daar maar wel vanuit, echte ondernemers weten dondersgoed hoe dat werkt... Over de aankoop is heel goed nagedacht... :j

Seasons

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:22

Ja, natuurlijk. Hij zal niet opeens spontaan "Geld!" hebben gedacht. Maar hij moet nog een ruiter vinden die Totilas' naam boven water houdt, want dat is publiciteit.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:09

Waarom zou een goed getraind paard niet met een andere ruiter kunnen presteren ?
Ravel loopt toch ook goed onder Stefan Peters.
Ze zouden net zoals bij de springfinale een paardenwissel moeten doen :D dan kunnen we zien wie echt de titel verdiend.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:18

jus schreef:
Waarom zou een goed getraind paard niet met een andere ruiter kunnen presteren ?
Ravel loopt toch ook goed onder Stefan Peters.
Ze zouden net zoals bij de springfinale een paardenwissel moeten doen :D dan kunnen we zien wie echt de titel verdiend.

Tuurlijk kan het, niemand die zegt dat het niet kan.
Misschien hebben Ravel en SP wel de klik die Ravel niet eerder met zijn ruiter had.

Die paardenwissel lijkt mij idd ook erg bijzonder om te zien. Ik stem VOOR ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:21

Roane schreef:
Vind het indd ook pijnlijk, dat hij zeg maar Toti persé op het EK in Rotterdam onder de man wil brengen.

ja hoor, nog een steek onder water, kom maar kom maar kom maar :') dat van die jaloezie zou zo maar kunnen, zeker als hij zo doet en praat.

Beter doet Salinero het dan weer :Y)

Die combinatie is tenminste bevestig, zou toch leuk zijn als NL alsnog te winnen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:26

Ik schrik er eigenlijk wel van wat een mega geld er verdiend kan worden met een toppaard...
- Totilas gaat dekgeld opbrengen
- de sportrechten van Toot staan te koop
- er hangt een huurprijs aan Toot rijden

Waarschijnlijk staan zn oude ijzers straks ook te koop voor een kleine 500,- per stuk :Y)