Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:06

Mindim schreef:
Ik interpreteer de woorden van de bondscoach als volgt: Nederland dankt zijn succes niet aan de ruiters maar omdat ze goede paarden hebben.

In dat licht vind ik het een weinig sportieve uitspraak. Het komt over dat duitsland de betere ruiters heeft en dat nederland eigenlijk mazzel heeft, omdat het niet aan hun kunde ligt maar aan de paarden.

Denkd at ie er eerder staat als: Nederland dankt zijn succes vooral aan de goede paarden. En sja, dat geld voor elk succesvol land in de paardensport vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:08

Ayasha schreef:
Mindim schreef:
Ik interpreteer de woorden van de bondscoach als volgt: Nederland dankt zijn succes niet aan de ruiters maar omdat ze goede paarden hebben.

In dat licht vind ik het een weinig sportieve uitspraak. Het komt over dat duitsland de betere ruiters heeft en dat nederland eigenlijk mazzel heeft, omdat het niet aan hun kunde ligt maar aan de paarden.

Denkd at ie er eerder staat als: Nederland dankt zijn succes vooral aan de goede paarden. En sja, dat geld voor elk succesvol land in de paardensport vermoed ik.

Tuurlijk zijn goede paarden essentieel, even als kundige ruiters. Het een kan niet zonder het andere in de topsport, maar dat vind de bondscoach schijnbaar niet, althans niet in het nederlandse team :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:08

Mindim schreef:

Ik begrijp de interpretatie zeker... Maar ik denk dat hij meer doelt op het feit dat het niveau van de ruiters en amazones op één lijn ligt, en dat het verschil dan gemaakt moet worden met het talent van de paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:11

Mindim schreef:
Tuurlijk zijn goede paarden essentieel, even als kundige ruiters. Het een kan niet zonder het andere in de topsport, maar dat vind de bondscoach schijnbaar niet, althans niet in het nederlandse team :D

No offence, maar ik denk eerder dat de bonscoach de nederlandse arrogantie meer wat de kop in drukt. Nederland doet of zij alleen fantastische ruiters hebben (en gezien de belgen nog geen deuk in een pakje boter rijden denk ik dat ik redelijk neutraal kan staan hierin _O- ) en alle andere ruiters zijn niet goed genoeg. Maar wees realistisch: Als Isabell Werth een Totilas onder haar kont heeft wint ze ook alles net als zoveel Duitse ruiters. Dus ja, het succes van Totilas, was ook vnl aan Totilas te danken. Met Griebels had hij dat nooit gereden. Zo simpel is het.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:12

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

No offence, maar ik denk eerder dat de bonscoach de nederlandse arrogantie meer wat de kop in drukt. Nederland doet of zij alleen fantastische ruiters hebben (en gezien de belgen nog geen deuk in een pakje boter rijden denk ik dat ik redelijk neutraal kan staan hierin _O- ) en alle andere ruiters zijn niet goed genoeg. Maar wees realistisch: Als Isabell Werth een Totilas onder haar kont heeft wint ze ook alles net als zoveel Duitse ruiters. Dus ja, het succes van Totilas, was ook vnl aan Totilas te danken. Met Griebels had hij dat nooit gereden. Zo simpel is het.

Duitsland heeft in de breedte veel meer goede ruiters. Wij hebben er een handjevol.

Ayasha
Blogger

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:13

Ja maar als ik hier alleen al op bokt rond kijk, schijnt een groot deel van dressuur minend Nederland daar niet van op de hoogte te zijn. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:15

Moeni11 schreef:
Duitsland heeft in de breedte veel meer goede ruiters. Wij hebben er een handjevol.

Duitsland had er voor de WEG ook een paar leuke jonge paarden tussen lopen, die ook nog wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien met twee jaar.
Nederland had wat dat betreft een relatief volwassen team...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:15

Janine1990 schreef:
Mindim schreef:

Ik begrijp de interpretatie zeker... Maar ik denk dat hij meer doelt op het feit dat het niveau van de ruiters en amazones op één lijn ligt, en dat het verschil dan gemaakt moet worden met het talent van de paarden.

Ja, op die manier kun je het ook zien inderdaad. Maar het is niet mijn eerste indruk als ik het stukje lees.

Citaat:
Daarbij is het ook niet zo dat de beste ruiters Nederlands zijn, waardoor wij de laatste tijd vaak genoegen moeten nemen met de tweede plaats.

Als hij had gezegd dat nederland niet betere ruiters (dus gelijkwaardig aan het duitse team) heeft, was het al anders overgekomen dan dat hij zegt, dat de beste ruiters niet nederlands zijn(maw dat zijn de ruiters van het duitse team). Dan was het hele stukje tekst anders geinterpreteerd.

Janine1990

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:17

Mindim: Maar dan rijst bij mij de vraag, is de bondscoach geciteerd? Of heeft de journalist het er van gemaakt/niet goed begrepen?
Het blijft natuurlijk gissen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:19

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

Dat is allemaal nog maar te bezien of het Isabell met Totilas zou lukken.
Het is niet het succes van Totilas, niet van Gal, maar van hen samen.
En trouwens Duitsland heeft zich over nederland ook nooit echt positief uitgelaten of wel dan, dus welke kant hier nou het meest arrogant is, zou ik niet durven zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:20

Janine1990 schreef:
Mindim: Maar dan rijst bij mij de vraag, is de bondscoach geciteerd? Of heeft de journalist het er van gemaakt/niet goed begrepen?

Tja zo kun je bij elk artikel je vraagtekens plaatsen. Kunnen we de kranten straks wel weggooien.
Is dit stukje uit een artikel of komt het uit een interview?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:23

Ayasha schreef:
Ja maar als ik hier alleen al op bokt rond kijk, schijnt een groot deel van dressuur minend Nederland daar niet van op de hoogte te zijn. ;)

Ik denk het wel hoor, het is meer chauvinisme denk ik. Duitsland heeft een veel groter inwoneraantal, dus ook een hoop meer ruiters, logisch toch dat de hoeveelheid goede ruiters dan ook groter is? En dat weten de meesten in hun achterhoofd prima, lijkt me.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:24

Mindim schreef:
En trouwens Duitsland heeft zich over nederland ook nooit echt positief uitgelaten of wel dan, dus welke kant hier nou het meest arrogant is, zou ik niet durven zeggen.

En misschien zou ze het nog wel beter doen met hem. Dat weet je niet. Maar feit blijft dat Gal het zonder Totilas niet gekunt had. ;) Als een andere ruiter Totilas onder zijn kont geschoven had gekregen en het had geklikt, had die ook grote successen gereden. Totilas is echt gewoon een paard... Hij heeft talent maar het is een paard, geen aliën waar maar een ruiter mee weg komt. :+

Ik snap echt niet dat de mensen dei altijd beweren dat een paard echt wel onder meer ruiters lekker kan lopen, ineens 180° keren als het om Totilas gaat. :+ Heb dat paard nu al een paar keer goed bekeken maar het ziet er me gewoon een paard uit en volgens mij weet ie niet van zichzelf dat ie zo buitenaards is... Dus denk dat een ander er ook prima mee weg rijdt.

Dus omdat Duitsland iets doet verlaagt Nederland zich lekker mee? :) Slim, dan kan Nederland zichzelf ook gaan verfoeien. :j Tegen jezelf kan je iig schreeuwen wanneer je wil zonder dat je aangeklaagt wordt. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:26

Mindim schreef:
Janine1990 schreef:

Tja zo kun je bij elk artikel je vraagtekens plaatsen. Kunnen we de kranten straks wel weggooien.
Is dit stukje uit een artikel of komt het uit een interview?

Het blijft nieuws dat niet uit de eerste hand komt.
Even gezocht, het stond in de paardenkrant. Een artikel leek het me. Niet echt een interviewopmaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:30

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

En misschien zou ze het nog wel beter doen met hem. Dat weet je niet. Maar feit blijft dat Gal het zonder Totilas niet gekunt had. ;) Als een andere ruiter Totilas onder zijn kont geschoven had gekregen en het had geklikt, had die ook grote successen gereden. Totilas is echt gewoon een paard... Hij heeft talent maar het is een paard, geen aliën waar maar een ruiter mee weg komt. :+

Ik snap echt niet dat de mensen dei altijd beweren dat een paard echt wel onder meer ruiters lekker kan lopen, ineens 180° keren als het om Totilas gaat. :+ Heb dat paard nu al een paar keer goed bekeken maar het ziet er me gewoon een paard uit en volgens mij weet ie niet van zichzelf dat ie zo buitenaards is... Dus denk dat een ander er ook prima mee weg rijdt.

Dus omdat Duitsland iets doet verlaagt Nederland zich lekker mee? :) Slim, dan kan Nederland zichzelf ook gaan verfoeien. :j Tegen jezelf kan je iig schreeuwen wanneer je wil zonder dat je aangeklaagt wordt. :+

Inderdaad dat weet je niet, evenwel als je niet kunt weten of hij in eerste instantie bij een ander net zover was gekomen als bij Gal. Allemaal onzekerheden. Ik heb de laatste pagina's ook niemand horen zeggen dat hij bij een ander niet goed kan lopen trouwens.
Misschien kijk je anders naar dit verhaal om je uit Belgie komt?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:31

St Georg heeft zich niet positief uitgelaten over de nederlandse ruiters. Maar dat is niet heel paardrijdend Duitsland en sterker nog, ik weet wel zeker dat een heel groot gedeelte van paardrijdend duitsland niet achter die uitspraken van St. Georg staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:32

Ik denk dat we sowieso allemaal anders naar het verhaal kijken omdat we allemaal andere persoonlijkheden en meningen hebben. Wat zou mijn Belg zijn er mee te maken hebben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:33

Janine1990 schreef:
Even gezocht, het stond in de paardenkrant. Een artikel leek het me. Niet echt een interviewopmaak.

Laat ik het dan zo zeggen, zoals het opgeschreven is, vind ik het geen sportieve uitspraak en vind ik het zelfs wat honend. (ziet de bondscoach gniffelend in zijn handen wrijven :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:35

Ayasha schreef:
Ik denk dat we sowieso allemaal anders naar het verhaal kijken omdat we allemaal andere persoonlijkheden en meningen hebben. Wat zou mijn Belg zijn er mee te maken hebben? :)

Nou omdat nederland behoorlijk chauvinistisch kan zijn met sport, kijk voetbal. Dan kan het toch prima dat iemand uit het 'buitenland' wat anders tegen die dingen aan kijkt? Met voetbal zijn er hele reportages gemaakt over het sportchauvinisme van nederland).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:38

Mindim schreef:
Janine1990 schreef:

Laat ik het dan zo zeggen, zoals het opgeschreven is, vind ik het geen sportieve uitspraak en vind ik het zelfs wat honend. (ziet de bondscoach gniffelend in zijn handen wrijven :D )

Ooh, maar ik begrijp ook heel goed dat jij het zo interpreteerd! Absoluut... Dus aan wat ik zeg hoef jij je uitspraken niet aan te passen hoor... Stelde de vraag meer in het algemeen, voor mezelf... Snapje? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:42

ilse86 schreef:
Het blijft jammer, maar we zullen ons er toch bij neer moeten leggen. Tuurlijk is Totilas een toppaard, maar het gaat Edward ook wel lukken met een ander paard hoor. Ik moet nog zien wat de toekomstige berijder van totilas ervan gaat bakken. En ja, we zullen moeten afkicken van die hoge scores. So be it.. 90% gaat m nooit meer worden.

Moest nipt 2 pagina's terug _O-

mindim: Dat kan. Maar chauvinisme betekent niet dat je alle grip op realiteit mag verliezen. Het is gewoon een paard en als er een goede ruiter op komt is de kans heel groot dat ie gewoon dezelfde scores loopt. :+ Hoe graag "men" ook wil geloven dat ie dat niet gaat doen en dat Edward gal en Toot een once of a lifetime combinatie waren. Edward Gal is gewoon een goede ruiter zoals de meeste ruiters van de huidige Nederlandse top 6. Totilas is het once of a lifetime paard. Er van uit gaande dat Duitsland ook leuke ruiters heeft, komt Toot er wel terug. ;) áls er eentje het lef heeft om wat Nederland zegt aan zn derriere te laten roesten en er op te kruipen. Isabell haar weigering kan ik hoogstens principieel noemen (waarvoor ik altijd respect heb) maar ik zou haar niet vereren om haar sportiviteit zoals ik er hier ook al heb zien doen. Is nl niets sportief aan, maar wél heb ik respect dat ze haar principes vast houd ondanks het fantastische aanbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:43

Weet ik janine1990, maar een anders licht op de zaak, kan je dingen van een andere kant laten bekijken :D :D

De sportrechten moeten wel betaald worden, dat moet zijn volgende ruiter wzich wel kunnen veroorloven. Sanneke Rothenberger wordt het volgens st georg ook niet. Isabeln niet en ook max-theurer niet en rath ook niet. Ben benieuwd wie dan wel, suggesties??

Ik persoonlijk vind het jammer dat hij weg is voor de nederlandse sport en ik vind het sneu voor Edward Gal. Ik geloof dat Totilas in een gespreid bedje komt hoor in Duitsland en dat hij niets te kort zal komen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:50

Ayasha schreef:
mindim: Dat kan. Maar chauvinisme betekent niet dat je alle grip op realiteit mag verliezen. Het is gewoon een paard en als er een goede ruiter op komt is de kans heel groot dat ie gewoon dezelfde scores loopt. :+ Hoe graag "men" ook wil geloven dat ie dat niet gaat doen en dat Edward gal en Toot een once of a lifetime combinatie waren. Edward Gal is gewoon een goede ruiter zoals de meeste ruiters van de huidige Nederlandse top 6. Totilas is het once of a lifetime paard. Er van uit gaande dat Duitsland ook leuke ruiters heeft, komt Toot er wel terug. ;) áls er eentje het lef heeft om wat Nederland zegt aan zn derriere te laten roesten en er op te kruipen. Isabell haar weigering kan ik hoogstens principieel noemen (waarvoor ik altijd respect heb) maar ik zou haar niet vereren om haar sportiviteit zoals ik er hier ook al heb zien doen. Is nl niets sportief aan, maar wél heb ik respect dat ze haar principes vast houd ondanks het fantastische aanbod.

Daar heb je gelijk in hoor, meestal komt het chauvinisme eerst en de grip op realiteit daarna :D

De duiters zullen hem misschien anders trainen, Gal reed zover ik weet dus met de rollkur methode, welke de duitsers zo verafschuwen, ik ben benieuwd of hij het op een andere trainingsmethode ook zo goed doet. Verder krijg je toch een band tussen ruiter en paard, vertrouwen en dat krijg je met een andere ruiter misschien niet zo goed opgebouwd (misschien ook wel hoor). De klik moet er ook wezen, het is niet alleen techniek.

Dat Isabell er niet op stapt, zet ik ook niet onder de noemer 'sportief', ook zij weet prima dat de volgende ruiter van Totilas aardig wat te verduren krijgt. Als het haar niet zou lukken, heeft haar reputatie schade opgelopen en ik denk niet dat ze zich daar de bilen aan wil branden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:52

Sjokke is daar zelf niet vies van meen ik gelezen te hebben. :) En voor zover ik kan lezen gaat hij een eventueel nieuwe cobinatie ruim de tijd geven om aan elkaar te wennen en op te bouwen... Wat ik erg positief vond! Maar zoals al duidelijk werd uit het bericht. Ik kan het enkel doen met wat ik lees.... :) Dus ik kan ook mis zijn natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:59

Ayasha schreef:
Sjokke is daar zelf niet vies van meen ik gelezen te hebben. :) En voor zover ik kan lezen gaat hij een eventueel nieuwe cobinatie ruim de tijd geven om aan elkaar te wennen en op te bouwen... Wat ik erg positief vond! Maar zoals al duidelijk werd uit het bericht. Ik kan het enkel doen met wat ik lees.... :) Dus ik kan ook mis zijn natuurlijk.

We zullen het allemaal wel zien. Ik hoop voor Totilas dat hij het geweldig blijft doen, onder welke ruiter dan ook (ook al zie ik hem het liefst met Gal), want dat heeft het paard verdiend. Ik zou het voor het paard ook jammer vinden wanneer hij alleen mag dekken.