“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:42

Waarom moeten wij hem steunen? terwijl hij degene is met bakken geld? 'n geldboom in ze stal en de meeste sponsoren heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:51

Saaams schreef:
Waarom moeten wij hem steunen? terwijl hij degene is met bakken geld? 'n geldboom in ze stal en de meeste sponsoren heeft?

Was het maar waar. Hij rijd t paarden voor anderen, en krijgt daar uiteraard geld voor. En vermoedelijk best wel wat. Maar geen tien miljoen.

Spaikey

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:54

Ik vind dit wel ver gaan zeg Giro 555 vind ik echt totaal misplaatst. Tuurlijk is het jammer dat hij verkocht is maar zijn eigenaren mogen toch zelf wel beslissen wat ze met hun paard doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:59

MariekeB schreef:
hmm verkoop tegenhouden is toch helemaal niet het doel. Het doel is toch dat Edward op Totilas mag blijven rijden.

Citaat:
De initiatiefnemers hebben ambitieuze plannen: “We willen via een Nationale tv-actie Totilas terug halen, of beter gezegd, kijken of we de verkoop nog kunnen tegenhouden.

OK noemen we het een subdoel als dat beter voelt ;)

Dressuurpaardenfonds kun je wel schudden, dat is al zo vaak voorbijgekomen. Ik weet ook niet of dat echt wel zo wenselijk is. Prima voor de economie, dergelijke verkopen.

En "onderschat wat het aan emoties los zou maken"? Denk je nou werkelijk dat investeerders zich daar ook maar iets van aan zouden trekken? Het zijn ZAKENmannen, geen METROmannen :))

Echt, die verkoop is niet zo'n ramp. Deze ruiter kan echt wel meer dan met 1 paardje schitteren. En dat paard heeft ook kwaliteit genoeg om het met een andere ruiter (jaaaaa er zijn MEER ruiters die zo'n beest rond kunnen sturen :j ) weer te scoren :)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:05

Ik ben echt wel teleurgesteld in een groot deel van 'ons' paardenland. Het gaat hier toch zoals al eerder werd genoemd over de sport? Dat een prachtige, een gouden, combinatie uit elkaar wordt gehaald simpelweg omdat Duitsland een deel van het team koopt. wat slim is, heel slim zelfs maar wel enorm jammer voor de Nederlandse dressuur sport. Ik vind de actie zeker geen slecht initiatief omdat als ik het goed begrijp het naast de combinatie wat natuurlijk vooral emotioneel veel teweeg brengt het ook gaat om de Nederlandse dressuur. Het is gewoon een mooi team, wat mooie sport is om naar te kijken. Voor vele van ons zelfs ontroerend en een voorbeeld. Dan mag er best hoe 'onrealistisch' dat volgens sommige ook is door nederlandse paardenliefhebbers gestreden worden om Totilas onder Edward Gal te houden. Zo blijkt meteen hoeveel deze combinatie betekend voor vele mensen die de actie wel steunen en het niet gaan vergelijken met hongerige kindjes in Afrika. Want er is ALTIJD wel iets ergers te bedenken. In Nederland zijn uiteindelijk bijna iedereen zijn problemen ook maar luxe problemen maar dat is een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:09

Weet je, de combi Edward/Totilas was inderdaad heeeeeeel erg goed.
Maar volgens mij he, onderschatten jullie die jongen.
Ik lach me kapot als 'ie op de OS gewoon wéér zo schittert maar dan met een totaal ander paard :)

Je kunt ook trots op "Nederland" zijn dat er zo'n paard voor zo'n bedrag naar het buitenland gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:13

Tsja, dat maakt de media ervan.....
Initiatiefnemers waren op dag 1 nog een paar vroiwen die iets wilde doen, en op dag 2 hadden ze de wereld aan media over zich heen. En die wilden uiteraard van alles horen. Als je da weinig media ervaring hebt, doe je soms wat minder handige uitspraken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:16

MariekeB schreef:
Tsja, dat maakt de media ervan.....
Initiatiefnemers waren op dag 1 nog een paar vroiwen die iets wilde doen, en op dag 2 hadden ze de wereld aan media over zich heen. En die wilden uiteraard van alles horen. Als je da weinig media ervaring hebt, doe je soms wat minder handige uitspraken.

En die kan je je niet veroorloven wanneer je serieus genomen wilt worden... Hoe lullig ook dat ze onervaren zijn....

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:21

Sonja schreef:
Weet je, de combi Edward/Totilas was inderdaad heeeeeeel erg goed.
Maar volgens mij he, onderschatten jullie die jongen.
Ik lach me kapot als 'ie op de OS gewoon wéér zo schittert maar dan met een totaal ander paard :)

Je kunt ook trots op "Nederland" zijn dat er zo'n paard voor zo'n bedrag naar het buitenland gaat...

Het zou fantastisch zijn als Edward weer gaat schitteren op een ander paard. Maar dan?? Wordt dat paard dan weer verkocht als deze nieuwe combinatie mss weer buitengewone punten gaat scoren? Want dat bedoel ik dus met mijn reactie van een stukje terug....Als er zulke bedragen gaan meetellen in de sport, heb je als combinatie geen enkele overlevingskans meer. Of Edward moet alleen nog paarden in eigen beheer gaan gebruiken, dan ligt de beslissing bij hemzelf...Ook interessant voor de sponsoren/eigenaren die een toppaard in hun bezit hebben en niemand wil hem meer rijden ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:28

Hoe dan ook...Totilas en Edward Gal lijken een once-in-a-lifetime-combinatie, dus de emoties snap ik wel. Ik vond het ook heel bijzonder om naar te kijken en zelfs mensen die helemaal niets met paarden hadden, vonden die 'zwarte die heeft gewonnen' toch wel erg mooi! We hebben er allemaal een paar jaar heel erg van mogen genieten - hij is vaak gestart, iedereen heeft 'em kunnen zien, dus hij zit ook in ons hoofd en hart.

Stoppen op een hoogtepunt heeft ook wat....en nu alles weer terugdraaien zou óók vreemd zijn.
Het leven is hard en de topdressuursport kan alleen maar bestaan dankzij sponsoren als de fam Visser - en dit is dan de andere kant van hetzelfde verhaal.
Misschien dus maar beter om te denken 'Das war einmal...'.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:32

Saaams schreef:

Nee Edward heeft geeft geen bakken met geld.
Hij is simpel gezegt een ''bijrijder'' .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:36

Elin_ schreef:

En Totilas was z'n verzorgpaard...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:48

wel een heeeel goed betaalde bijrijder.....

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:47

Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
Ik heb net 1 pagina gelezen en vond dat echt TE ver gaan!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:49

Janine1990 schreef:
Elin_ schreef:

En Totilas was z'n verzorgpaard...

elke dag ging hij weer naar zijn mooie zwarte parel...

Afbeelding

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:52

:')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:52

Hahaha die is leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:55

_O-

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:00

Oh my _O- :')

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:07

Ketaki schreef:
maverick schreef:
Een dressuurpaarden fonds gaat helaas niet gebeuren

mag ik weten waarom dat dat geen goed idee zou kunnen wezen?

je hebt ook het springpaardenfonds al :)

Het idee was er al en er is zelf een proef geweest,maar die mislukt.Aanleg voor passage en piaff kunnen pas gestest worden als de paarden op een bepaald niveau geschoold zijn. Dat duurt ca 3 jaar. Als het paard het dan net niet doet,hebben ze er niets aan. En is je inverstering weg. Paarden gaan kopen die de scholing al hebben gehad en het heel goed kunnen zijn te duur.

Bij springpaarden is het talent makkelijker uit te testen. Goed springen en een groot hart, dat hebben ze of ze hebben het niet.

lady_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:08

Ik ga echt huilen als edward, hem niet mag blijven rijden. ;(

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:17

@baroen _O- _O-

kleywegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:28

Het is NOOIT de bedoeling geweest om een inzamelingsaktie te houden, dat gedoe met giro 555 is door iemand anders de wereld in geholpen. Jammer dat mensen zo negatief doen. Is er iemand die echt eens wat wil doen, krijg je dat gezeur.

Dan ook niet piepen als straks de Duitsers met de gouden Olympische medaille er vandoor gaan.

Soms is iets meer waard dan alleen geld!

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:31

denbine schreef:
Als ik me moet schamen voor paardenvolk, dan is het wel voor de mensen die in het gasten boek van Mathias Alexander Rath erg nare berichten achterlaten!
Ik heb net 1 pagina gelezen en vond dat echt TE ver gaan!

OMG :o heb net ook e.e.a. gelezen op die site! Schaam me bijna dat ik uit NL kom! Als je dan al zo'n bericht plaats, heb dan op z'n minst het lef om ook je echte naam bij het bericht te plaatsen i.p.v. ist geheim, ???? en dat soort dingen! Vindt het zo sneu voor hem, dit gaat mij te ver!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:40

Mocht het zo zijn dat Matthias ondanks alle ontkenningen van iedereen om hem heen toch Totilas te rijden krijgt dan mag Totilas in z'n hoefjes knijpen want ik vind dit een zeer sympatieke ruiter en persoonlijk denk ik dat ook dit een erg goed team kan worden.