Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blue_kim schreef:_Chanel_ schreef:heb krakersrellen, de strandrellen en de ambulancerellen meegemaakt van het prille begin tot het bittere eind.
Als je nooit wat fout doet, waarom ben je dan wel bij dit soort dingen aanwezig?
_Chanel_ schreef:Politie afschaffen is natuurlijk onzin maar ik vind dat ze dingen meer op hun beloop moeten laten
Nee, dat is het niet, het zijn die lui die hun eigen feest lopen te vergallen..
blue_kim schreef:maar nou vraag ik me dus af he?
waarom moet er in godsnaam gekraakt worden?
Of zal ik hier maar een ander topic over openen?
Tallie1979 schreef:_Chanel_ schreef:Politie afschaffen is natuurlijk onzin maar ik vind dat ze dingen meer op hun beloop moeten laten
Met het risico dat er niet "maar" 1 dode valt, maar echt de pleuris uitbreekt en mensen elkaar de hersenen inslaan?
Het is al erg zat dat de politie er uberhaupt moet ingrijpen.. Dat er eentje bloedend op de grond ligt, houd dus in dat er weer een paar debielen zich niet in kunnen houden en weer zo nodig moeten gaan lopen matten..
De problemen beginnen bij zulke achterlijke die niet normaal kunnen doen. En als de politie dan de situatie in de hand probeert te krijgen en de boel escaleert verder, is het ineens de schuld van de politie??Nee, dat is het niet, het zijn die lui die hun eigen feest lopen te vergallen..
Niks meer, niks minder..
Normaal ben ik het wel eens eens met je, maar in dit geval echt niet..
LaLoena schreef:Die jongen die is omgekomen bij die strandrellen was erg ja, ongelooflijk erg en verdrietig voor zijn ouders familie vrienden en vriendinnen....
Maar als de politie niet in het nauw gedreven was zoals was te zien op die vele filmpjes dan was er waarschijnlijk nooit geschoten.
Het is niet alleen de schuld van de politie, maar ook van de mensen die gingen rellen.
En als dingen op zijn beloop worden gelaten en er vallen wel gewonden of er komen mensen om dan wordt er weer gewezen naar de politie omdat ze eerder hadden moeten optredden....

_Chanel_ schreef:Ik vind het raar dat ze zich sowieso in het nauw gedreven voelde. En dan is dat maar een reden om in het wilde weg te gaan schieten en dan juist een rustige met preciezie door zn kop te schieten?
Maar dat maakt niet zoveel uit, we mogen van mening verschillen.. 
En dat er dan eentje door zijn kop word geschoten is heel, heel, heel erg, maar dan had hij er met zijn snufferd niet tussen moeten gaan staan.. Cru gezegd.. 
_Chanel_ schreef:Het waren agenten in burger en niemand wist dat het politie was en we dachten dat een stel gekken gewoon in het wilde weg aan het schieten waarom...het bleek nog zo te zijn ook.

_Chanel_ schreef:Maar als ik mij in het nauw gedreven voel dan schiet ik toch ook geen mensen dood? Lijkt wel of alles mag als je in het blauw bent.
Wij pakken misschien een eind hout
Abeltje77 schreef:@ayasha: schijnbaar, want ik zie na rellen altijd veel auto's en busjes op hun kant liggen, maar heb nog nooit gehoord dat er een paard op zijn zij ligt.
Dat heeft niets met gewicht oid te maken, maar gewoon met het wezen paard.
Tallie1979 schreef:_Chanel_ schreef:Maar als ik mij in het nauw gedreven voel dan schiet ik toch ook geen mensen dood? Lijkt wel of alles mag als je in het blauw bent.
Nee, maar als ik met 5 van mijn vriendinnen dreigend en aggressief op je af kom dan pak je ook alles wat je pakken kunt om je te verdedigen..
En een agent heeft nou eenmaal een wapenWij pakken misschien een eind hout

blue_kim schreef:maar nou vraag ik me dus af he?
waarom moet er in godsnaam gekraakt worden?
adoratie schreef:voor mensen die de ECHTE betekenis van kraken niet kennen en ons slecht bekijken hier wat uitleg:
kraken is bedoeld om leegstand te voorkomen en woningsnood te beperken.. moest elk leegstaand pand 'benut' worden is er geen woningsnood!
kraken verloopt meestal erg rustig, ok in principe 'breek je in', je belt de politie zegt dat het gekraakt is, zij komen kijken of het inderdaad bezet is/word (tafeltje, stoeltje en een bed moet er aanwezig zijn)
de politie kijkt dan of het and 'kraakbaar' is, als het pand een jaar leegstaat en de eigenaar niet kan aantonen dat er plannen zijn met dat bepaalde pand, kan je er blijven en is het gekraakt.. meestal neem je zelf nog contact op met de eigenaar en bvb buren, omwonenden om te zeggen wat je plannen zijn..
Het geld dat wij niet aan huur betalen, spenderen wij om het pand weer bewoonbaar te maken, ook zoals alle normale mensen betalen wij gewoon water, gas en electriciteit, woonbelasting etc..
alleen behouden wij die mooi oude panden, die ze anders slopen of in mekaar zakken en in de plek een lelijk vierkant blok neerplanten!
moest de eigenaar ineens besluiten van 'heej jongens, ik wil het gaan verhuren/verbouwen/.., vraagt hij een bevel van uitzetting aan (meestal niet eens) en dan vertrekken wij ook vrijwillig! alleen nu sinds 1 oktober zijn we crimineel.. kraken is verboden! daarmee zet je zowat 10 000 mensen op straat!
Waar moeten wij naartoe? velen van osn zijn studenten, zonder studiefinanciering of rijde ouders die alles betalen.. werken is onmogelijk door intensieve studies, geen werk vindbaar (nooit genoeg werk beschikbaar voor elke nederlander), .. kraken is voor ons een oplossing,
we vinden het belachelijk om het geld uit ons te laten zuigen, terwijl er duizenden panden leegstaan, zonder enig doel, staan te verkommeren! Waarom nieuwe huizen bouwen? waarom opeengepropt in een appartementje gaan zitten terwijl er zoveel leegstaat! Wat voor jullie een doorn in het oog is, is voor ons onze thuis!
Wij doen er tenminste wat aan!
Ik hoop dat wij niet verder in het slechte daglicht worden gezet! Moge kraken altijd blijven bestaan en doorgaan!
Niet alle krakers zijn slechte mensen, net zoals alle 'gewone mensen' niet altijd goed zijn!
Lovely schreef:Wow adoratie, dat is bijna de ideale wereld die je daar neerzet. Je vergeet nog te vermelden dat er in veel kraakpanden heel veel saamhorigheid heerst tussen de bewoners en men met plezier gebruik maakt van de gezamenlijke keuken, op elkaars kinderen past, elkaars hond of kat te eten geeft en desnoods elkaars ega een goede beurt geeft etc.