Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:25

De politie wekt idd agressie op. Bij mij soms zelfs ook terwijl ik nooooooit wat fout doe. Heb het weleens gezien... Een klein vechtpartijtje tussen 2 jongens om een meisje. vechtpartij was al afgelopen en de jongens gingen het samen uitpraten en toen kwam de politie opeens om ze uit elkaar te halen en noem maar op en weigerden om te luisteren dat de jongens het echt al gewoon aan het uitpraten waren en ja dat wekt agressie op.

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:26

Dus Chanel wat stel je dan voor?

Politie maar helemaal afschaffen?
Gewoon iedereen en alles zijn ding laten doen?
Dan ook alle rellen zoals die strandrellen maar laten gebeuren?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:28

_Chanel_ schreef:
heb krakersrellen, de strandrellen en de ambulancerellen meegemaakt van het prille begin tot het bittere eind.

Als je nooit wat fout doet, waarom ben je dan wel bij dit soort dingen aanwezig?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:31

maar nou vraag ik me dus af he?
waarom moet er in godsnaam gekraakt worden?
Of zal ik hier maar een ander topic over openen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:34

Ik ben zelf bij de strandrellen geweest en om heel eerlijk te zijn is alles erger geworden door het optreden van de politie. Een kennis van mij is zelfs dood door de politie.

Hetzelfde als bij de ambulancerellen, alles was al afgelopen en toen kwam de politie en toen is het al helemaal geescaleerd.

Vooral wanneer er al een grimmige sfeer hangt maakt de politie het vaak nog erger. Hier bij de rellen was het zelfs zo dat mensen probeerden om een weg (weer want in eerste instantie was het al vrij tot de politie kwam) vrij te maken zodat de ambulance hun werk konden doen. Er waren veel mensen die kwamen kijken etc en echt op de ambulance hun vingers aan het meekijken waren en juist die mensen werd door andere omstanders (oa ik) gevraagt om opzij te gaan etc zodat de jongen ( exklasgenoot) gered kon worden en dat ging hartstikke goed tot de politie kwam en de ambulance medewerkers weghaalden. Toen begon de situatie pas te escaleren... logisch natuurlijk... Mensen zien hun vriend bloedend op straat liggen en willen dat die gered wordt en zo werd het steeds erger.

Toen kwam er steeds meer en meer politie en toen sloten ze alles af en lieten de honden los en toen ging het pas echt fout.

Politie afschaffen is natuurlijk onzin maar ik vind dat ze dingen meer op hun beloop moeten laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:35

blue_kim schreef:
_Chanel_ schreef:
heb krakersrellen, de strandrellen en de ambulancerellen meegemaakt van het prille begin tot het bittere eind.

Als je nooit wat fout doet, waarom ben je dan wel bij dit soort dingen aanwezig?

krakersrellen begon als een feestje maar ik ben daar weggegaan voordat het uit de hand liep. De strandrellen lijkt mij erg simpel want ik was gewoon 1 van de honderden mensen op sunset grooves en de ambulance rellen waren nog simpeler... Ik werkte in een kroeg waarvoor het gebeurde.

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:38

Die jongen die is omgekomen bij die strandrellen was erg ja, ongelooflijk erg en verdrietig voor zijn ouders familie vrienden en vriendinnen....

Maar als de politie niet in het nauw gedreven was zoals was te zien op die vele filmpjes dan was er waarschijnlijk nooit geschoten.

Het is niet alleen de schuld van de politie, maar ook van de mensen die gingen rellen.

En als dingen op zijn beloop worden gelaten en er vallen wel gewonden of er komen mensen om dan wordt er weer gewezen naar de politie omdat ze eerder hadden moeten optredden....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:39

_Chanel_ schreef:
Politie afschaffen is natuurlijk onzin maar ik vind dat ze dingen meer op hun beloop moeten laten

Met het risico dat er niet "maar" 1 dode valt, maar echt de pleuris uitbreekt en mensen elkaar de hersenen inslaan?

Het is al erg zat dat de politie er uberhaupt moet ingrijpen.. Dat er eentje bloedend op de grond ligt, houd dus in dat er weer een paar debielen zich niet in kunnen houden en weer zo nodig moeten gaan lopen matten..

De problemen beginnen bij zulke achterlijke die niet normaal kunnen doen. En als de politie dan de situatie in de hand probeert te krijgen en de boel escaleert verder, is het ineens de schuld van de politie?? :? Nee, dat is het niet, het zijn die lui die hun eigen feest lopen te vergallen..

Niks meer, niks minder.. ;)

Normaal ben ik het wel eens eens met je, maar in dit geval echt niet.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:40

blue_kim schreef:
Of zal ik hier maar een ander topic over openen?

Dat vraag ik mij soms ook af. Ik zie kraken als een laatste uitweg. Als je echt nergens heen kan en niet door instanties wordt geholpen ( lullige van instanties als je dakloos bent wordt je pas geholpen als je een huis hebt) dan vind ik kraken helemaal ok. Maar echt alleen als een laatste optie om een begin te hebben om je leven weer normaal op te bouwen. krakers die werken etc vind ik belachelijk want die kunnen net zo goed gewoon huur betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:43

Tallie1979 schreef:
_Chanel_ schreef:

Met het risico dat er niet "maar" 1 dode valt, maar echt de pleuris uitbreekt en mensen elkaar de hersenen inslaan?

Het is al erg zat dat de politie er uberhaupt moet ingrijpen.. Dat er eentje bloedend op de grond ligt, houd dus in dat er weer een paar debielen zich niet in kunnen houden en weer zo nodig moeten gaan lopen matten..

De problemen beginnen bij zulke achterlijke die niet normaal kunnen doen. En als de politie dan de situatie in de hand probeert te krijgen en de boel escaleert verder, is het ineens de schuld van de politie?? :? Nee, dat is het niet, het zijn die lui die hun eigen feest lopen te vergallen..

Niks meer, niks minder.. ;)

Normaal ben ik het wel eens eens met je, maar in dit geval echt niet.. :+

Het ging er hier juist om dat de politie het gewoon helemaal fout aanpakte. Die jongen is bij het pinnen beroofd door een groepje áchtergestelde". daarbij is hij dus neergestoken en die gasten zijn er vandoor gegaan. Die zijn NOOIT gepakt en kunnen nog steeds hun gang gaan maar diezelfde avond zijn er wel 2oude besjes met knuppels in elkaar geslagen door de politie en daar werd de menigte dus zo woedend om. Dus eigenlijk is het fout gegaan omdat:
* neergestoken jongen werd niet geholpen.
* de stekers werden niet gepakt.
* oude dames kregen klappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:50

LaLoena schreef:
Die jongen die is omgekomen bij die strandrellen was erg ja, ongelooflijk erg en verdrietig voor zijn ouders familie vrienden en vriendinnen....

Maar als de politie niet in het nauw gedreven was zoals was te zien op die vele filmpjes dan was er waarschijnlijk nooit geschoten.

Het is niet alleen de schuld van de politie, maar ook van de mensen die gingen rellen.

En als dingen op zijn beloop worden gelaten en er vallen wel gewonden of er komen mensen om dan wordt er weer gewezen naar de politie omdat ze eerder hadden moeten optredden....

Ik snap niet waarom de politie zich in nauw gedreven voelde toen er mensen rotterdam/feyenoord hooligans gingen schreeuwen? En daarbij nog hebben ze wel Robby doodgeschoten met uiterste preciezie en de mensen die echt helemaal los gingen op een gegeven moment die lopen nog steeds rond. 1bij mij uit de wijk was zelfs bij opsporing verzocht en die kwam ik later die avond nog tegen in dekroeg. Paar dagen later was hij opgepakt en na 2uurtjes weer vrij terwijl HIJ wel de aantstichter was en hij slaat nog steeds elk weekend met zn doorgesnoven kop het ziekenhuis in maar tegen hem wordt niks gedaan..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:56

Chanel, in dit geval verschillen jij en ik van mening.. :P

Dat de politie gaat schieten omdat ze in het nauw gedreven worden? Dat vind jij raar?

Ik vind dat niet raar.. Dan moeten de rellers niet de politie in het nauw drijven..

Ik verbaas mij er nog over dat er "maar" 1 dode is gevallen.. Dit soort grappen hadden ze in bijvoorbeeld de VS, Spanje of Frankrijk moeten doen, daar is het eerst slaan/schieten en dan pas vragen wat je nou eigenlijk kwam doen :+

De politie in Nederland is in mijn ogen vaak zelfs te soft.. En dan grijpen ze een keer in, zoals het hoort en dan zijn zij de boeman?

Dat er een stel oude bessies word neergemept, ja kleute.. Dom van de pliesie, maar in mijn ogen nog steeds geen reden om een berg rellen te veroorzaken.. Zelfde geld voor de stekers die nog rondlopen, ik was er niet bij en ik ken ze niet.. ;)

Over de neergestoken jongen niet helpen? Ik weet het niet hoe dat is gegaan, ik was er niet bij. Kan ik mij dus ook geen mening over vormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:58

Ik vind het raar dat ze zich sowieso in het nauw gedreven voelde. En dan is dat maar een reden om in het wilde weg te gaan schieten en dan juist een rustige met preciezie door zn kop te schieten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:05

_Chanel_ schreef:
Ik vind het raar dat ze zich sowieso in het nauw gedreven voelde. En dan is dat maar een reden om in het wilde weg te gaan schieten en dan juist een rustige met preciezie door zn kop te schieten?

Mwah, hoeveel man stond er omheen?? Mannetje of 500? Misschien meer? En hoeveel agenten? stuk of 100?

Ik zie het wel waarom ze zich in het nauw gedreven voelen.. ;) Maar dat maakt niet zoveel uit, we mogen van mening verschillen.. :+

In mijn ogen is de politie er om orde te handhaven, als er dan zoveel man op je afkomt moet je ingrijpen voor de veiligheid van jezelf en je collega's :) En dat er dan eentje door zijn kop word geschoten is heel, heel, heel erg, maar dan had hij er met zijn snufferd niet tussen moeten gaan staan.. Cru gezegd.. :o

Ik heb 1x meegemaakt dat er rellen uitbraken op de coolsingel. Ik stond op de binnenweg en zodra ik de sfeer voelde draaien heb ik het op een lopen gezet.. Ik was nog niet eens in gevaar, stond er niet eens bovenop. Ik ben heel hard de andere kant opgerend.

Iedereen die niks te zoeken heeft bij een rel maakt zich uit de voeten. Ga jij erheen en ertussen staan of je er mee bemoeien, dan heb je kans op een kogel of een knuppel in je nek. Dan moet je zorgen dat je wegkomt.. Dan moet je zorgen dat je niet voor voor het paard/de knuppel of kogel terecht komt.

Nogmaals, heel cru gezegd, maar als iedereen zich gedraagt, hoeft er geen dode te vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:07

Het waren agenten in burger en niemand wist dat het politie was en we dachten dat een stel gekken gewoon in het wilde weg aan het schieten waarom...het bleek nog zo te zijn ook.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:10

_Chanel_ schreef:
Het waren agenten in burger en niemand wist dat het politie was en we dachten dat een stel gekken gewoon in het wilde weg aan het schieten waarom...het bleek nog zo te zijn ook.

Dan nog: Als iedereen zich gewoon normaal gedraagt en niet gaat lopen matten is er geen reden voor de politie om in te grijpen of te gaan lopen schieten..

RELLEN = FOUT.. Ongeacht de reden, ongeacht politie ingrijpen ongeacht wat dan ook..

Actie = reactie..

Als ik jou een trap geef, kan ik een trap terugkrijgen.. Loop ik jou op straat voorbij en besteed ik geen aandacht, krijg ik van jou ook niet zomaar een trap voor mijn kont. :D

zo simpel is het :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:11

Maar als ik mij in het nauw gedreven voel dan schiet ik toch ook geen mensen dood? Lijkt wel of alles mag als je in het blauw bent.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:14

_Chanel_ schreef:
Maar als ik mij in het nauw gedreven voel dan schiet ik toch ook geen mensen dood? Lijkt wel of alles mag als je in het blauw bent.

Nee, maar als ik met 5 van mijn vriendinnen dreigend en aggressief op je af kom dan pak je ook alles wat je pakken kunt om je te verdedigen..

En een agent heeft nou eenmaal een wapen :P Wij pakken misschien een eind hout :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:21

Abeltje77 schreef:
@ayasha: schijnbaar, want ik zie na rellen altijd veel auto's en busjes op hun kant liggen, maar heb nog nooit gehoord dat er een paard op zijn zij ligt.

Dat heeft niets met gewicht oid te maken, maar gewoon met het wezen paard.

Busjes komen niet vanzelf weer overeind, paarden wel. Zag laatst op een filmpje nog eentje onderuit gaan tijdens een optreden waarin ze niet zo belaagd werden dus zo stevig staan ze ook weer niet op hun benen. :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:37

tuurlijk ayasha... je hebt gelijk hoor... vind je het goed als ik de discussie ten einde beschouw?

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:11

Tallie1979 schreef:
_Chanel_ schreef:

Nee, maar als ik met 5 van mijn vriendinnen dreigend en aggressief op je af kom dan pak je ook alles wat je pakken kunt om je te verdedigen..

En een agent heeft nou eenmaal een wapen :P Wij pakken misschien een eind hout :P

Respect dat je het nog uit gaat leggen aan Chanel.
Chanel was overal bij, maar de rellers deden niets verkeerd hoor, allemaal de schuld van de politie.
En als er weer rellen zijn moet de politie maar stevigere hekken plaatsen, nee want dan worden er geen mensen verdrukt :')
Naief zeg :(:)

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:45

blue_kim schreef:

adoratie schreef:
voor mensen die de ECHTE betekenis van kraken niet kennen en ons slecht bekijken hier wat uitleg:

kraken is bedoeld om leegstand te voorkomen en woningsnood te beperken.. moest elk leegstaand pand 'benut' worden is er geen woningsnood!
kraken verloopt meestal erg rustig, ok in principe 'breek je in', je belt de politie zegt dat het gekraakt is, zij komen kijken of het inderdaad bezet is/word (tafeltje, stoeltje en een bed moet er aanwezig zijn)
de politie kijkt dan of het and 'kraakbaar' is, als het pand een jaar leegstaat en de eigenaar niet kan aantonen dat er plannen zijn met dat bepaalde pand, kan je er blijven en is het gekraakt.. meestal neem je zelf nog contact op met de eigenaar en bvb buren, omwonenden om te zeggen wat je plannen zijn..
Het geld dat wij niet aan huur betalen, spenderen wij om het pand weer bewoonbaar te maken, ook zoals alle normale mensen betalen wij gewoon water, gas en electriciteit, woonbelasting etc..
alleen behouden wij die mooi oude panden, die ze anders slopen of in mekaar zakken en in de plek een lelijk vierkant blok neerplanten!
moest de eigenaar ineens besluiten van 'heej jongens, ik wil het gaan verhuren/verbouwen/.., vraagt hij een bevel van uitzetting aan (meestal niet eens) en dan vertrekken wij ook vrijwillig! alleen nu sinds 1 oktober zijn we crimineel.. kraken is verboden! daarmee zet je zowat 10 000 mensen op straat!
Waar moeten wij naartoe? velen van osn zijn studenten, zonder studiefinanciering of rijde ouders die alles betalen.. werken is onmogelijk door intensieve studies, geen werk vindbaar (nooit genoeg werk beschikbaar voor elke nederlander), .. kraken is voor ons een oplossing,
we vinden het belachelijk om het geld uit ons te laten zuigen, terwijl er duizenden panden leegstaan, zonder enig doel, staan te verkommeren! Waarom nieuwe huizen bouwen? waarom opeengepropt in een appartementje gaan zitten terwijl er zoveel leegstaat! Wat voor jullie een doorn in het oog is, is voor ons onze thuis!
Wij doen er tenminste wat aan!

Ik hoop dat wij niet verder in het slechte daglicht worden gezet! Moge kraken altijd blijven bestaan en doorgaan!
Niet alle krakers zijn slechte mensen, net zoals alle 'gewone mensen' niet altijd goed zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:50

Wow adoratie, dat is bijna de ideale wereld die je daar neerzet. Je vergeet nog te vermelden dat er in veel kraakpanden heel veel saamhorigheid heerst tussen de bewoners en men met plezier gebruik maakt van de gezamenlijke keuken, op elkaars kinderen past, elkaars hond of kat te eten geeft en desnoods elkaars ega een goede beurt geeft etc.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:53

Lovely schreef:
Wow adoratie, dat is bijna de ideale wereld die je daar neerzet. Je vergeet nog te vermelden dat er in veel kraakpanden heel veel saamhorigheid heerst tussen de bewoners en men met plezier gebruik maakt van de gezamenlijke keuken, op elkaars kinderen past, elkaars hond of kat te eten geeft en desnoods elkaars ega een goede beurt geeft etc.

_O-

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:01

Weet jij dan echt zo goed wat er gebeurd of wat we doen? ooit uberhaupt al in een kraakpanden geweest?

Kraken is voor mij best wel een ideale wereld..

Krakers organiseren wel vaker sociale activiteiten..
weggeefwinkels, bio-vega eetavonden, film/info avonden, vele kraakanden hebben ook ruimtes voor bijeenkomsten of bvb als repetitiehok voor bandjes..
wij doen iets voor de mensen.. wat doe jij dan? anderen bekritiseren omdat ze het niet al te breed hebben?