Marjoow schreef:Vind Edwards muziek anders niet echt begrafenismuziek![]()
En in die kur zit toch ook wat van POTC??
Haha, dat liedje heet 'What shall we die for'

Maar goed

Die kür van hem en Lingh destijds vond ik wel echt gaaf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Volgens mij heeft bijna iedereen wel eens iets gereden op PotCdat wordt zo vaak gebruikt, maar is idd heel geschikt.
![]()
Statig kan wel mooi zijn... het moet natuurlijk ook maar net bij je paard passen. Je gaat geen zware muziek bij een dun sierlijk paardje afspelen, en ook geen lichtvoetige deuntjes bij een zware brede knol.Maar over het algemeen vind ik de muziek vaak een beetje tam.
Marjoow schreef:Fiffill schreef:Ja, het is niet echt iets wat we gewend zijn. Maar is het daarom slechter? Wat vernieuwing is imo niet erg.
Nouja, mits het binnen de perken blijft. Dit vind ik dus te ver gaan.
Cyrina schreef:Die handen vind ik juist geweldig, ik heb zo'n hekel aan die strakke harde handen dat het paard geen milimeter meer kan bewegen met zijn hoofd. En Fuego was zo soepel, daar zat geen vaste spanning in zijn lichaam in, dat paard blokkerde werkelijk nergens! En ik denk dat Fuego het grootste verschil had tussen zijn verzameling en uigestrekte draf van alle combi's.
Marjoow schreef:Maargoed, een hand die zoveel beweegt lijkt me ook niet fijn. Buiten dat, dat mij geleerd word met een stille hand te rijden. Maar een stille hand, hoeft ook weer niet te betekenen dat het verkeerd hoeft te zijn, toch?
Want automatisch ga je met je lichaam mee met de bewegingen (sommigen wat overdreven) maar dan bewegen je handen ook mee, en ik denk dat een paard meer heeft aan iets wat vast is, dan iets wat steeds veranderd. En ik kon me daar aan ergeren bij de Spanjaard.
En ik vind PRE's onwijs mooie paarden, en het is ook onwijs knap om daar tussen de beste 5 te rijden, maar dan nog. Het totaalplaatje was het gewoon niet voor mij, en ik vond het ook echt een show, en geen kür meer.
Marjoow schreef:Oke, handen vastzetten is natuurlijk not done, maar toch zie ik dan liever de meegaande hand, dan deze drukke hand.
Cyrina schreef:Nou PRE's vinden een constante vaste druk vaak niet zo fijn, dus je moet ze af en toe even los geven, anders worden ze steeds heter. Dus dat werkt ietsje anders met deze paarden. Idem met been trouwens.
Moll, heb je Norte ook gezien? deze Spaanse combi is net nieuw op dit niveau, dus het gaat nog niet allemaal goed, maar dat hoeft dan ook nog niet. Maar daar zit oo kkwaliteit voor de toekomst! Ze zaten zelfs bij de beste 30 en gingen door naar de GPS, hadden ze daar de fouten niet gehad in de laatste serie waren ze zelfs nog doorgekomen naar de kur. Norte; http://www.topiberian.com/index.php?opt ... nk&id=1521
Cyrina schreef:Nou PRE's vinden een constante vaste druk vaak niet zo fijn, dus je moet ze af en toe even los geven, anders worden ze steeds heter. Dus dat werkt ietsje anders met deze paarden. Idem met been trouwens.
Moll, heb je Norte ook gezien? deze Spaanse combi is net nieuw op dit niveau, dus het gaat nog niet allemaal goed, maar dat hoeft dan ook nog niet. Maar daar zit oo kkwaliteit voor de toekomst! Ze zaten zelfs bij de beste 30 en gingen door naar de GPS, hadden ze daar de fouten niet gehad in de laatste serie waren ze zelfs nog doorgekomen naar de kur. Norte; http://www.topiberian.com/index.php?opt ... nk&id=1521