Marjoow schreef:Maargoed, een hand die zoveel beweegt lijkt me ook niet fijn. Buiten dat, dat mij geleerd word met een stille hand te rijden. Maar een stille hand, hoeft ook weer niet te betekenen dat het verkeerd hoeft te zijn, toch?
Want automatisch ga je met je lichaam mee met de bewegingen (sommigen wat overdreven) maar dan bewegen je handen ook mee, en ik denk dat een paard meer heeft aan iets wat vast is, dan iets wat steeds veranderd. En ik kon me daar aan ergeren bij de Spanjaard.
En ik vind PRE's onwijs mooie paarden, en het is ook onwijs knap om daar tussen de beste 5 te rijden, maar dan nog. Het totaalplaatje was het gewoon niet voor mij, en ik vond het ook echt een show, en geen kür meer.
U moet toch eens de oude meester lezen over een stille, of terwel een doode hand, of een hand die mee beweegt in de beweging.
en ook zal ik U willen atenderen op de onafhankelijke zit en hoe dit in zijn werking behoord te gaan.
en dat U het show vind en dat U het knap vind dat een PRE in de top 5 zit, tja dat is U tekort koming om zo beperkt te denken over het ras PRE, 81% is er gegeven door mensen die er klaarblijkenlijk meer verstand van hebben dan U.