Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:41

Alane schreef:
gohya schreef:
Natuurlijk is dat niet leuk voor dat kind.Kind is superblij gemaakt en dan gaat het opeens niet door.
Maar dat is op te lossen door een ander veulen te kopen voor dat kind?Denk dat ze daar net zo blij mee is hoor.Kinderen krijgen in hun leven wel vaker te maken met een tegenvaller,daar leren ze van,ondanks dat het sneu is voor het kind.
En een moeder die een dure pony koopt voor haar dochter,voor die prijs laat je het dier toch zélf keuren?
Het meisje heeft het aan haar moeder te danken?ja klopt,het kind vraagt er niet om.Maar het kind vraagt er ook niet om om alles op t.v. te laten zien.
Weet je wat het is in Nederland?
Het grootste Vermaak is Leedvermaak!
Hoe meer leed op t.v. hoe meer kijkers!

Ik ben het helemaal met je eens :j
Grappig is dat er eerder mensen waren die een gedupeerde naief vonden en nu de 'schuld' bij de verkoper neer leggen.

Je hebt als koper onderzoeksplicht... en apart is dat in het NL recht steeds meer die onderzoeksplicht gaat gelden ipv de meldingsplicht.
Het is een groot sensatie verhaal, van 1 kant belicht, gemaakt door leken op paardengebied voor leken op paarden gebied...
Als er dan een rechtzaak volgt en die wordt verloren door een 'gedupeerde' dan deugd het nederlands recht spontaan niet meer... maar geen hand in eigen boezem steken (ja in den beginnen wel... maar later alleen maar vingerwijzen, naar een stamboek, welke eerder bedankt werd voor de hulp, de verkoper maar niet kritisch naar zichzelf kijken.

Wie heeft de topics gelezen van een gedupeerde?

Het klopt dat mensen ook onderzoeksplicht hebben, maar mevrouw heeft ook medlingsplicht. Dus als ZIJ dat dan al achterwege laat..... ben je toch verkeerd bezig...... ? Sommige mensen handelen misschien puur uit vertrouwen en weten nu eenmaal niet precies hoe het werkt. Zo'n mevrouw die dus willens en wetens handelt en weet dat wat ze verhandeld niet "eerlijk" is maakt dan misbruik van het vertrouwen van die mensen. Dat is niet goed en zeer slecht te noemen.
Ik heb het hierboven al aangegeven dat het maar goed is dat dit soort zaken in de media getoond worden, want nu zijn nog meer mensen op hun hoede en zorgen er door deze "voorbeelden" van vergeten onderzoeksplicht in het vervolg wel voor dat iemand nog zo'n mooi verhaaltje op kan hangen, maar dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt en dus leert van deze beelden en dus wel degelijk eerst controleert of datgene wat een handelaar vertelt wel op waarheid gebaseerd is. Dus is het maar goed dat die beelden vertoond zijn......
Laatst bijgewerkt door andamoon op 30-09-10 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:47

Moderatoropmerking:
Laatste keer, dit is nu al de 3e moderator-opmerking die er geplaatst wordt, blijf ontopic en stop met deze heksenjacht. Het zou jammer zijn als dit topic een slotje krijgt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:49

@Storm: snap bij je laatste opmerking niet wat je nu bedoeld. Wat versta je onder heksenjacht?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:56

Het gaat nu over haar kinderen en paarden, waar er filmpjes staan, vroegere topics van haar, ed. Dat vind ik zeker wel vallen onder een heksenjacht. Deze dame is al flink besproken op Bokt en nu gaat het over de eis die deze mevrouw doet, en niet over eerdergenoemde onderwerpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:57

Weten jullie nog dat die vrouw op het eind v.d. uitzending [undercover] zei tegen Alberto:kom maar mee ik heb bewijs,ik wil het je laten zien.Maar Alberto ging NIET mee!Dat klopt toch ook niet?En dat 'wijf' is een vrouw.
Het kind schijnt gepest te worden op school,ik kan me helemaal voorstellen hoe erg dat is.Kinderen kunnen keihard zijn en roepen dingen waarvan ze soms het woord niet eens van begrijpen.Moeders schuld?ja en nee,beide zijn hieraan schuldig,moeder en media.
Maar ik vind het vreemd dat Alberto niet is mee gelopen om naar het bewijs te kijken en dát ook te tonen in de uitzending.
Ik vind dat ze het recht heeft om een schade vergoeding te eisen.Ach wie doet dat tegenwoordig niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:00

Okee duidelijk. Dan mag de post die ik wilde posten dus wel....

Alane schreef:
en daarnaast vind ik dat je mensen nog steeds met respect kunt benoemen, dat 'wijf' slaat helemaal nergens op, en verteld meer over jou dan over haar.

Een enkeling .... echt héél weinig mensen, hebben dat respect verspeeld bij mij. Moet je ècht ver gaan om dat voor elkaar te krijgen. Dit "wijf" heeft dat dus verspeeld bij mij.

En wat dat over mij zegt? Ik kan niet tegen onrecht. Wil me graag recht aan kunnen blijven kijken in de spiegel.

@Goya: Alberto mocht mee zónder camera. Heel goed dat hij dat niet deed ..... want wedden dat ze met wonden en blauwe plekken was teruggekomen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:01

Storm schreef:
Het gaat nu over haar kinderen en paarden, waar er filmpjes staan, vroegere topics van haar, ed. Dat vind ik zeker wel vallen onder een heksenjacht. Deze dame is al flink besproken op Bokt en nu gaat het over de eis die deze mevrouw doet, en niet over eerdergenoemde onderwerpen.

Deze vrouw heeft zélf de filmpjes op bokt geplaatst.
Normaal gesproken zeggen de Modjes toch altijd dat je eerst moet nadenken voor je iets plaatst en niet achteraf iets weg kan laten halen omdat je last hebt van de gevolgen ervan.
Dat geldt voor haar dus net zo vind ik.

Trouwens, de foto's&filmpjes werken al niet eens meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:03

Ik snap bokt echt niet... Alles wat we hier zeggen is algemeen bekend maar op bokt is het opeens een heksenjacht..

Ze heeft zelf van alles hier op bokt gezet!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:07

Dat heeft ze inderdaad, maar daar gaat het hier nu niet om. Daarom heeft het nu geen zin om dit allemaal weer naar boven te halen, dat topic is er al geweest.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:09

andamoon schreef:
Als je met je hoofd op televisie komt en je doet iets wat niet zo slim is, krijg je inderdaad leedvermaak dus..... ???
Als deze mevrouw zich netjes aan de wet had gehouden en niet goedegelovige mensen bedonderd had, waren er nooit beelden uitgezonden toch ????

ehm er is aangifte gedaan, en de paardenhandelaarster is daarin 'vrijgesproken', dus ja er worden wel beelden uitgezonden terwijl het verhaal net even iets anders ligt... en waarvan in de uitzending net even niets over verteld wordt...

andamoon schreef:
Bovendien hebben ze van dat TV programma heel netjes haar gezicht en stem onherkenbaar gemaakt.

en dat vind de handelaarster dus niet, volgens haar is dus 3 X niet aan die voorwaarde voldaan, vandaar de eis.

andamoon schreef:
Goed dat naar die uitzending waarin het leed werd gemeld zoveel kijkers hebben gekeken, dan zijn de mensen ook gewaarschuwd om dus geen dure pony te kopen zonder te keuren, waardoor de beelden dus ook toegevoegde waarde hebben..... Niet iedereen weet precies hoe dit soort zaken allemaal precies werken en NU dus wel, dat is toch alleen maar goed ??

En dat moet dan maar ten koste gaan van een gezin?
Dat mensen hun eigen plichten verzaken dan vingertje wijzen naar de verkoopster (praat nog steeds niet goed wat ze doet) dat op tv pleuren met alle consequenties van dien?
Het zal jou maar overkomen wanneer je iets verkoopt, de koper doet aangifte verliest dat en belt met een sensatiebeluste journalist, je komt op tv zonder dat je weet van hoe en wat en worden er feiten de wereld in geslingerd waarvan je bent vrijgesproken....

andamoon schreef:
Ik heb alleen die vrouw gezien en verder geen kind volgens mij, dus zie ik niet in waarom het kind gedupeerd zou worden door die beelden. Wat mij het meest is bijgebleven is de manier waarop mevrouw aan het schelden was. Dat zijn toch beelden die het kind toch ook ziet? Lekker als je dat dan ziet........ Lijkt me dat ze daar meer problemen mee heeft uiteindelijk..... Niemand weet toch wie het kind is??? en zo ja dan kennen ze de rest van de familie toch ook?

Omdat ze dus toch niet zo onherkenbaar was, mensen haar herkend hebben, en dus ook zo weten wie haar man en kind zijn...
en dat allemaal omdat mensen hun onderzoeksplicht verzaken... en kijkcijfers belangrijker zijn dan goed onderzoeken of alle feiten wel kloppen die men verteld heeft...
treurig toch?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:14

slimmerik schreef:
Okee duidelijk. Dan mag de post die ik wilde posten dus wel....

Alane schreef:
en daarnaast vind ik dat je mensen nog steeds met respect kunt benoemen, dat 'wijf' slaat helemaal nergens op, en verteld meer over jou dan over haar.

Een enkeling .... echt héél weinig mensen, hebben dat respect verspeeld bij mij. Moet je ècht ver gaan om dat voor elkaar te krijgen. Dit "wijf" heeft dat dus verspeeld bij mij.

En wat dat over mij zegt? Ik kan niet tegen onrecht. Wil me graag recht aan kunnen blijven kijken in de spiegel.

Dat wil ik ook, en ik kan dat... een ieder is onschuldig tot het tegendeel bewezen is....
een tvuitzending is geen rechtspraak, maar niets anders dan een geld kwestie, hoe meer kijkcijfers hoe meer geld het opleverd, en als daarbij mensen beschadigd worden, hetzij zo...

jij kent het verhaal van een kant, bent geen gedupeerde en kiest gelijk een kant en begint dan mensen met namen te benoemen....
Ik praat niet goed wat ze doet, maar ze kan dat alleen doen als er mensen zijn die daar intrappen... die naief zijn, geen kennis van zaken hebben, etc...
1 telefoontje had een hoop ellende kunnen besparen voor die gedupeerden....

en ik begrijp niet dat wanneer ze zo verschrikkelijk gedupeerd zijn ze geen aangifte hebben gedaan (ach is gebeurd en handelaar is vrijgesproken) of zelf een rechtzaak aanhangig hebben gemaakt..... ik vermoed zomaar even omdat het geen kans van slagen heeft, eigen onderzoeksplicht verzaakt... en dat gaat boven de meldingsplicht, en niets op papier laten zetten...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:22

Waarom word haar eigen D.A. dan niet op het matje geroepen?Die zou de paarden toch gekeurd hebben?je krijgt het rapport hiervan toch in je handen?
Nee alleen ZIJ word aangevallen,zonder te kijken naar de rest v.d. familieleden,die er ook allemaal op aan gekeken worden.
Deze zaken zijn voor de rechter en NIET voor de media.
Ik ken SBS té goed,heb je een leedvermaak te melden/ze bellen stad en land af om je te pakken te krijgen.Niet voor jou leed hoor,maar voor de hoge kijkcijfers.
Nogmaals terecht dat ze schade vegoeding eist,en ik hoop dat ze wint van die Alberto.Die denkt echt dat hij GOD is en alles kan maken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:38

Ik vind het in en in triest dat haar kind hier ook de dupe van is geworden.

Hier is de school voor verantwoordelijk om hieraan iets te doen!

Zal best dat de schuld nu veelal bij de moeder wordt gelegd, maar uiteindelijk zijn de begeleiders op school de aangewezen personen om de situatie op school in goede banen te leiden.

Mij lijkt dat haar huwelijk met dit gebeuren een flinke knauw heeft gekregen. Als alles echt zo zwart-wit is als op TV is gemeld, dan vraag ik me af wat de functie van haar man in dit hele gebeuren is geweest. Heeft die dit allemaal niet geweten? Of maar half meegekregen? Of zich gewoon nergens mee bemoeit?
Ik zou me doodschamen voor zo'n partner. Ligt er aan wat die persoon ter verdediging zou aanvoeren, maar ik denk dat er maar 2 opties voor mij overbleven:
1. Of je betert je leven en we verhuizen om alles tot rust te laten komen. Geen gehandel meer in paarden/ of in ieder geval alleen nog maar eerlijke handel.
2. Ik vertrok (scheiden) met kind en al om kind tegen slecht invloed te beschermen.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:42

Ieder zijn mening en maar goed ook. Het is alleen zo dat er niet alleen naar de familieleden gekeken moet worden die hier hinder van ondervinden. Dat zal best en dat is dan ook triest, zeker..... Mevrouw handelt en man en kind worden hier ook op aangekeken, maar zijn geen dader.....toch? dat weet toch ook iedereen? Kinderen worden altijd wel gepest op school, is het niet om een beugel dat wel om hun gewicht, of kleding of wat dan ook dus........

Er zijn ook handelaren die op een hele andere manier zaken doen met potentële kopers en die ondervinden ook direct hinder van de praktijken van mevrouw.... Kopers worden voorzichtig en eigenlijk maar goed ook, want zo krijg je toch een selektie tussen de "goede" en degene die met oplichten hun centjes moeten verdienen. De meesten hebben een goede naam en zijn hier zuinig op, al gebeurd er natuurlijk van alles wanneer er geld in het spel is. Dat heb je overal !!

Het is niet goed wat ze gedaan heeft en het zal best een beetje aangedikt worden op TV dat geloof ik graag, maar ja......die moeten ook hun boterham verdienen en doen eigenlijk een beetje hetzelfde als mevrouw dus.....over de rug van een ander geld verdienen. Het is wel goed dat Nederland op de hoogte gesteld wordt van wantoestanden en dus niet in dezelfde val trappen. Het is niet alleen deze zaak die aan de kaak gesteld wordt in Undercover Nederland maar nog meer schrijnende zaken. Dus Alberto en zijn programma aanvallen omdat hij dan toevallig iemands kwalijke praktijken aan de kaak stelt, is ook niet helemaal fair..... Er komen daar ook zaken aan het licht waarvan men in Nederland maar beter wel op de hoogte kan zijn........
Als je een eerlijk mens bent, heb je van dergelijke programma's van SBS niet te vrezen, eenvoudigweg omdat er niet te vertellen valt.
Laatst bijgewerkt door andamoon op 30-09-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:52

Alane schreef:
Dat wil ik ook, en ik kan dat... een ieder is onschuldig tot het tegendeel bewezen is....
een tvuitzending is geen rechtspraak, maar niets anders dan een geld kwestie, hoe meer kijkcijfers hoe meer geld het opleverd, en als daarbij mensen beschadigd worden, hetzij zo...

jij kent het verhaal van een kant, bent geen gedupeerde en kiest gelijk een kant en begint dan mensen met namen te benoemen....
Ik praat niet goed wat ze doet, maar ze kan dat alleen doen als er mensen zijn die daar intrappen... die naief zijn, geen kennis van zaken hebben, etc...
1 telefoontje had een hoop ellende kunnen besparen voor die gedupeerden....

en ik begrijp niet dat wanneer ze zo verschrikkelijk gedupeerd zijn ze geen aangifte hebben gedaan (ach is gebeurd en handelaar is vrijgesproken) of zelf een rechtzaak aanhangig hebben gemaakt..... ik vermoed zomaar even omdat het geen kans van slagen heeft, eigen onderzoeksplicht verzaakt... en dat gaat boven de meldingsplicht, en niets op papier laten zetten...

Zij heeft mijn respect alleen al verloren met wat ze allemaal op bokt en overig internet heeft uitgevroten..... hoeft geen rechter aan te pas te komen. En naar mijn weten heb ik hier in het topic geen namen genoemd.
'
Weet wèl dat de weg naar de rechtbank voor gedupeerden een enorme drempel is. Dáárom komt ze er in de rechtbank zo gemakkelijk vanaf. Mensen durven niet uit angst nog meer geld te verspelen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:55

ik denk dat beetje haar eigen fout is geweest
omdat ze best een bekende bokker was
(plaatste foto's en filmpjes van zichzelf)
dat daarom mensen haar nu nog herkennen :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:59

andamoon schreef:
Ieder zijn mening en maar goed ook. Het is alleen zo dat er niet alleen naar de familieleden gekeken moet worden die hier hinder van ondervinden. Dat zal best en dat is dan ook triest, zeker..... Mevrouw handelt en man en kind worden hier ook op aangekeken, maar zijn geen dader.....toch? dat weet toch ook iedereen? Kinderen worden altijd wel gepest op school, is het niet om een beugel dat wel om hun gewicht, of kleding of wat dan ook dus........
en dus? is dat allemaal oke opdat er mensen een avondje leedvermaak te zien krijgen?

andamoon schreef:
Er zijn ook handelaren die op een hele andere manier zaken doen met potentële kopers en die ondervinden ook direct hinder van de praktijken van mevrouw.... Het is niet goed wat ze gedaan heeft en het zal best een beetje aangedikt worden op TV dat geloof ik graag, maar ja......
Maar ja? en hoe weet je dan nu dat het een beetje aangedikt is, en niet een heel beetje erg veel? Dat een 'gedupeerde' aar zegje mag doen als slachtoffer terwijl een rechter daarover al anders heeft beslist? Dat noem ik niet ene beetje aangedikt, ik noem dat verdraaien, liegen en bedriegen, niet minder erg maar net zo erg...

andamoon schreef:
die moeten ook hun boterham verdienen en doen eigenlijk een beetje hetzelfde als mevrouw dus.....over de rug van een ander geld verdienen. Het is wel goed dat Nederland op de hoogte gesteld wordt van wantoestanden en dus niet in dezelfde val trappen.

Oh dus als je zelf niet voldoet aan je plichten dan is dat de schuld van een ander? en dan moet die maar met de billen bloot op tv met alle consequenties die dat met zich meebrengt? terecht of onterecht?
Ipv het door een rechter te laten bepalen wie gelijk of ongelijk heeft, mag dat het NL publiek doen met verdraaide feiten die hier en daar erg aangedikt zijn? laat een kindje sneu en sip kijken en iedere verkoper is schuldig....

andamoon schreef:
Het is niet alleen deze zaak die aan de kaak gesteld wordt in Undercover Nederland maar nog meer schrijnende zaken. Dus Alberto en zijn programma aanvallen omdat hij dan toevallig iemands kwalijke praktijken aan de kaak stelt, is ook niet helemaal fair..... Er komen daar ook zaken aan het licht waarvan men in Nederland maar beter wel op de hoogte kan zijn........
Als je een eerlijk mens bent, heb je van dergelijke programma's van SBS niet te vrezen, eenvoudigweg omdat er niet te vertellen valt.

toevallig iemand? daar verdient hij zijn geld mee, ten onrechte of niet, waarheid of niet, doet niet ter zaken, geld is wat bepaald of iets op tv komt.... ipv mensen dan te begeleiden richting rechter om daar hun gelijk te halen, speelt hij voor rechter en beul tegelijkertijd...
en als hij het in deze zaak al aangedikt heeft en belangrijke feiten (uitspraak van een rechter waarin de handelaar in haar gelijk is gesteld) maar even achterwege laat, hoe hoog is dan het waarheidsgehalte van zijn andere uitzendingen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:02

slimmerik schreef:
Zij heeft mijn respect alleen al verloren met wat ze allemaal op bokt en overig internet heeft uitgevroten..... hoeft geen rechter aan te pas te komen. En naar mijn weten heb ik hier in het topic geen namen genoemd.
'
Weet wèl dat de weg naar de rechtbank voor gedupeerden een enorme drempel is. Dáárom komt ze er in de rechtbank zo gemakkelijk vanaf. Mensen durven niet uit angst nog meer geld te verspelen.

schrijf ik dan ergens dat je namen noemt?

en odat die mensen én hun onderzoeksplicht hebben verzaakt én niet het niet willen uitveschten voor de rechter, moet je maar eigen rechter gaan spelen en iemand aan de schandpaal nagelen?

ieder verhaal heeft 2 kanten, iedere transactie 2 partijen, het is als een tango kun je niet in je uppie doen...
en het is wel heel gemakkelijk om zelf steken te laten vallen en dan de schuld bij een ander neer te leggen...

en wat ze nog meer heeft gedaan, is niet van toepassing.... en nooit en reden om te gaan schelden of iemand met namen te benoemen en blijft meer zeggen over die persoon die scheld dan over de uitgescholdene..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:04

Ik heb duidelijk andere ervaringen met dit figuur dan jij Alane. Daardoor blijf ik bij mijn benaming. Iets beters weet ik ff niet te verzinnen. Wel slechter....

edit: heb post even aangepast.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:11

slimmerik schreef:
Ik heb duidelijk andere ervaringen met dit figuur dan jij Alane. Daardoor blijf ik bij mijn benaming. Iets beters weet ik ff niet te verzinnen. Wel slechter....

edit: heb post even aangepast.

En jij bent waarschijnlijk nog nooit met SBS in contact geweest?
Moet je ook niet doen,want het is echt heel anders dan je je voorsteld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:12

Heb daar wel contacten mee gehad eerlijk gezegd Goya. Oh en ze heeft ook al te maken gehad met Tros Opgelicht hoor ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:22

gohya schreef:
En toch vind ik het onbegrijpelijk dat ze zoiets op t.v. uitzenden.Ze doen dat echt niet alleen om mensen te waarschuwen,het gaat ze bij SBS puur om de kijkcijfers.
SBS word niet voor nix Drama zender genoemd.
Ik vind zoiets inbreuk op privecy,het kind en haar man staan hier totaal buiten en wie is de dupe?juist het kindje!
Zulke zaken zijn voor de politie en rechter en horen niet op t.v.
Als ze alle 'oplichters' op t.v. willen,heb je de hele dag een uitzending,want er lopen zoveel oplichters rond waar ze uitzendingen van kunnen maken.
Het zal je maar gebeuren,vind het heel erg voor het kindje van haar.Ze zeggen dat ze paarden mishandeld,dit heb ik niet gezien in de uitzending van Undercover,ze schold alleen maar.Maar wie scheld er nu niet op zijn dier?wie roept er nou niet K..T hond,tyfus kat,oprotten,sodemieter op kolére pony,enz.
Overal worden mensen opgelicht door handelaren,er is zat gewaarschuwd:laat het dier keuren voor je het koopt.Maar nee,ze kopen het dier zonder te keuren en stappen dan naar SBS als het dier niet goed blijkt te zijn.
Laat zulke zaken over aan de rechter en niet aan de media.
Denk ook aan de kinderen die erbij betrokken worden,die hier niet om vragen en van nix weten.
Zo denk IK erover.

Kijk jij dan nooit naar Radar en Tros Opgelicht? Gaat er precies hetzelfde aan toe én is een publieke omroep.
Ik ben juist blij dat dit soort programma's bestaan, hoe meer er bekendheid aan een oplichter gegeven wordt, hoe meer mensen er gewaarschuwd worden en hoe minder kansen de oplichter krijgt om zaken te doen.

Als jijzelf wordt opgelicht, wil jij dan niet andere mensen waarschuwen? Of stop je het in de doofpot en denk je "ach laat maar, ben gewoon genaaid maar verder doe ik er niets mee"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:27

Maar Alane, je blijft bij haar onschuld, haar schuld is al bewezen, lees ook even de ervaringen van verschillende mensen en haar eigen uitspraken over hoe ze de mensen bedonderd. Ook de rechter heeft besloten dat het maatschappelijke belang gediend werd bij deze uitzending. Dat zegt dan genoeg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:34

laetitia schreef:
gohya schreef:
En toch vind ik het onbegrijpelijk dat ze zoiets op t.v. uitzenden.Ze doen dat echt niet alleen om mensen te waarschuwen,het gaat ze bij SBS puur om de kijkcijfers.
SBS word niet voor nix Drama zender genoemd.
Ik vind zoiets inbreuk op privecy,het kind en haar man staan hier totaal buiten en wie is de dupe?juist het kindje!
Zulke zaken zijn voor de politie en rechter en horen niet op t.v.
Als ze alle 'oplichters' op t.v. willen,heb je de hele dag een uitzending,want er lopen zoveel oplichters rond waar ze uitzendingen van kunnen maken.
Het zal je maar gebeuren,vind het heel erg voor het kindje van haar.Ze zeggen dat ze paarden mishandeld,dit heb ik niet gezien in de uitzending van Undercover,ze schold alleen maar.Maar wie scheld er nu niet op zijn dier?wie roept er nou niet K..T hond,tyfus kat,oprotten,sodemieter op kolére pony,enz.
Overal worden mensen opgelicht door handelaren,er is zat gewaarschuwd:laat het dier keuren voor je het koopt.Maar nee,ze kopen het dier zonder te keuren en stappen dan naar SBS als het dier niet goed blijkt te zijn.
Laat zulke zaken over aan de rechter en niet aan de media.
Denk ook aan de kinderen die erbij betrokken worden,die hier niet om vragen en van nix weten.
Zo denk IK erover.

Kijk jij dan nooit naar Radar en Tros Opgelicht? Gaat er precies hetzelfde aan toe én is een publieke omroep.
Ik ben juist blij dat dit soort programma's bestaan, hoe meer er bekendheid aan een oplichter gegeven wordt, hoe meer mensen er gewaarschuwd worden en hoe minder kansen de oplichter krijgt om zaken te doen.

Als jijzelf wordt opgelicht, wil jij dan niet andere mensen waarschuwen? Of stop je het in de doofpot en denk je "ach laat maar, ben gewoon genaaid maar verder doe ik er niets mee"?

Zeker kijk ik ook naar deze prgramma's,en ik vind dat ook deze media soms erg ver gaat.
Ze zetten onderhand gewoon hun voet tussen je voordeur om je maar in beeld te krijgen.
Ze volgen je overal,zijn zeer opdringerig en dwingen je gewoon mee te werken.
Vaak lopen zaken al via de advocaat en/of rechter,wat heb de media er dan nog mee te maken?

Ik ben zelf vele malen opgelicht,en JA ik leg me er voortaan bij neer.
En waarom? om het rechtsysteem zo krom is als een hoepel.
En omdat ik denk;hoe kon ik zo stom zijn om er in te trappen.
Kan je ook 1 ding zeggen,leen nooit iets uit waar je geen eigendoms papier van hebt.Als ze het houden ben je het kwijt,ondanks een rechtzaak.
Wij horen bijna altijd 1 kant van het verhaal,wij weten niet wat er is uit geknipt,enz.
We horen oplichting en zeggen dan vaak gelijk,jeetje wat een smeerlap zeg.
Laat alles gewoon aan rechters en politie over,bemoei je er als buitenstaander niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:39

Je moet de lef, de knowhow hebben en ook nog de stress en de emoties de baas kunnen om tegen doorgewinterde schreeuwende en bedreigende oplichters te kunnen, zeker als ze met meer zijn en jij in je uppie staat, als je dan ook nog de weg niet kent en geen geld hebt om een civiele procedure te starten.

Geen diender die er een zaak van wil gaan maken en op zoek gaat naar meer gedupeerden buiten zijn werkgebied, maar met 1 aangifte in zo een durppie of stad zit en ook nog eens geen bal verstand heeft van paarden en paardenhandel....zit je zo weer buiten...daar is meer voor nodig en dit doet balletjes rollen...

Publieke zenders hebben geld nodig en dat is kijkcijfers, maar is Tros radar en kassa juist niet Nederland 1, 2 of 3 gebeuren? Toch ook zo iets?? En daar is ze toch ook geweest?

Natuurlijk is het sensatie, maar kom op dat zit in de mens hoor, jij wil ook graag de verhalen horen over die akelige stalmeid die jouw rot behandelt, die vervelende buur....dat zit in de mens. Liever zoveel mogelijk slechts dan heel de dag lofverhalen, daar luisteren de meesten niet naar, die gaan op zoek naar de negatieve kant van die lof.