'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:23

Goed gezegd Hilda79.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:30

sympie schreef:
maar wat is hier nu eigenlijk het probleem????
Peter rijdt al een jaar GP, Claudia 6 maanden. Dus Peter heeft al meer wedstrijden gereden dan Claudia, ( vandaar ook zijn hogere ranking) Maar die keren dat ze samen gestart zijn op dezeflde concours, stond Claudia 3 van de 4 keer boven hem.
Dus wie is dan de beste....... in mijn ogen toch Claudia dan?

En altijd dat gemekker over de discriminatie van Friezen, jeetje, het is precies altijd een excuus om je erachter weg te stoppen. " We hebben niet veel punten gekregen want we reden met een Fries,...."
Indien Peter beter was geweest dan Claudia, dan zou hij zeker mogen gaan, of dat het nu met een Fries, cavia, of koe was geweest. Punt.

Mee eens,
maar voor alle duidelijkheid,
Claudia reed al GP toen Peter Spahn nog op zijn pony zat.
Met Caramba (Doruto) was ze ooit geselecteerd voor de WEG,
toen nog als Claudia Bauwens,
maar deelname ging niet door omdat Caramba in extremis geblesseerd raakte.
Later heeft Claudia diverse paarden naar de GP gereden,
en Donnerfee is de laatste in de reeks.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:44

ik vind het heel jammer voor spahn het is echt een goede ruiter. Maar om heel eerlijk te zijn kijk ik liever naar een kwpn dresuur op kur doen dan naar een fries. Ik vind een fries iets minder beheersd over komen, en telkens als ik spahn zie rijden vind ik alles heel snel gaan.

Wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat friezen thuis horen in de GP maar persoonlijk geef mij maar eerder een warmbloed of een PRE.
Maar dat is ieder zijn mening.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:56

Hilda79 schreef:
Doe jij dan altijd mee voor de winst ook als je echt al weet dat je nooit beter zult klasseren dan de middenmoot of zelfs de laatste groep van een klassement?

Ik haak in op de opmerking "meedoen is belangrijker dan winnen" waarop jij zegt "Als men alleen voor het meedoen rijdt, wat is dan nog het doel van dressuur?".

Als je dus alleen maar rijdt als je winnen kunt dan ben je bezig met de winst en niet met de dressuur ansich.

Meedoen is belangrijker dan winnen.

In de basissport rijdt men mee voor winstpunten, ervaringen en als daar dan eens een prijs bij zit is dat een extra stimulans.
Als je de top bereikt hebt, in dit geval de GP, dan is het lijkt mij voor sommige ruiters/amazones belangrijker om mee te mogen doen aan een bepaald concours dan het winnen aangezien we allemaal weten dat bij dit soort wedstrijden al vooraf bekend is wie er voor de prijzen zullen rijden en wie voor de ervaring, eer om er te mogen rijden.

Ik ga voor het winnen inderdaad. Wie geen doelen stelt zal deze ook nooit bereiken. Je rijdt niet mee om in de middenmoot te eindigen, als je ergens aan mee doet moet je ervoor vechten om te winnen, en helemaal op de kampioenschappen.

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:18

Even niet om het een of het ander. Die BoBo Belgen zullen wel wat streken hebben uitgehaald, maar je hebt ook binnen de KNHS zo de kliekjes.
Een Fries kun je nu eenmaal niet zo dressuurmatig beoordelen als een warmbloedpaard. Ze kunnen niet strekken en galopperen raar. Moeten we niet moeilijk over doen. Friezen moeten lekker hun eigen competitie lopen. Daar doen toch ook geen KWPNérs mee?

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:20

nofrisiansvp schreef:
Even niet om het een of het ander. Die BoBo Belgen zullen wel wat streken hebben uitgehaald, maar je hebt ook binnen de KNHS zo de kliekjes.
Een Fries kun je nu eenmaal niet zo dressuurmatig beoordelen als een warmbloedpaard. Ze kunnen niet strekken en galopperen raar. Moeten we niet moeilijk over doen. Friezen moeten lekker hun eigen competitie lopen. Daar doen toch ook geen KWPNérs mee?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:51

jemig zeg ik hou niet van friezen, en hun daar blijkbaar ook niet maar om dan zulke gemene spelletjes te spelen??
echt walgelijk :r
en daar werk je dan zo hard voor....

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:05

Nooit geweten dat er zoveel Bokkers analfabeet zijn 8-) .

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:06

BigBen schreef:

heb je het nu over mij?
ik ga geen 12 pagina's doorlezen vóór ik een reactie plaats ;)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:24

mimeslosydy schreef:
BigBen schreef:

heb je het nu over mij?
ik ga geen 12 pagina's doorlezen vóór ik een reactie plaats ;)

Okee.
Dat verklaart waarom je niet weet waarover je praat :D .

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:53

Lullig voor Peter als ik dit zo lees zeg.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:15

Wat een verschrikkelijk vuil spel.. Hier kunnen ze toch niet zo mee weg komen.
Wat belachelijk ik vind dit echt verschrikkelijk en snap ook niet waarom je er verder niks
over hoort dat ze aangeklaagd kunnen worden want dit lijkt me niet een legale manier van handelen.

je kan toch niet zomaar informatie achter houden en dat discriminatie gedoe tja ik zou zelf niet weten
waarom mensen zouden discrimineren omdat ze friezen geen (hoge)dressuur paarden vinden maar
als je al deze artikelen leest dan begin ik er toch echt in te geloven.. Belachelijk :(

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:41

nofrisiansvp schreef:

Geen zorgen dat gebeurt ook heus, net als Kwpn, haflingers, tinkers, mini's Enz hun eigen competitie rijden.

Dat terzijde dit gaat niet eens over het onderwerp. Ik mag toch aannemen als Anders in dit geval of friezen algemeen in de sport niet zouden kunnen strekken of raar zouden galopperen, dat ze amper Z nivo kunnen halen laat staan Grand Prix.
Laatst bijgewerkt door Joto op 19-09-10 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:46

WELKOM IN THE REAL LIFE OF DRESSAGEBOBO.S Het maakt niet uit het gebeurd landelijk al, dat ik vind jou leuk, vind jij mij ook leuk dan geven we elkaar punten, Er worden zelfs jury leden voor geschorst. En nu doen de Belgen het ook met hun ruiters. Schande maar ja that is life

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:53

Speciaal voor alle bokkers die niet de moeite nemen om het topic te lezen:

Peter en Claudia hebben 4x tegen elkaar gereden.
Daarvan heeft Peter 3x verloren.

Op blz 6 staan de scores van allebei van dit jaar, gepost door vanrijnwoude.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:58

@ Kamsel, het is tevens de moeite waard om het topic te lezen waarin de teams bekend worden gemaakt en dan met name de posts op de laatste pagina.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:02

Peter moet eens stoppen met janken, gewoon lekker blijven trainen en een cursus 'Omgaan met de pers' volgen.
Laatste keer dat ik hem zag was Mechelen en daar liep t peerd met zijn kin op zijn borst terwijl Peter hem niet eens meer van de hand af gereden kreeg en nog zeer geflatteerde punten kreeg. Claudia won toen nog de LT, en had ze ZT gestart dan had ze ook voor hem gestaan.

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:21

Ik vraag me af, mocht Peter niet met een fries rijden of hier ook zo'n discussie zou ontstaan?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:23

equilife schreef:
Ik vraag me af, mocht Peter niet met een fries rijden of hier ook zo'n discussie zou ontstaan?

da vraag ik me ook af

zeg equilife mooi paardje op je profiel hihi het lijkt ne beetje op dit op de mijne hihi

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:24

Hilda79 schreef:
@ Kamsel, het is tevens de moeite waard om het topic te lezen waarin de teams bekend worden gemaakt en dan met name de posts op de laatste pagina.

Heb het even gedaan, maar zie niet in wat daar de meerwaarde van is.

Heb zo'n vermoeden van niet equilife. :D

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:28

.. :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:06

In het andere topic stond dit:

mister_m schreef:
das niet waar want peter mocht van de bond enkel keren een CDIO rijden en claudia dan maar een CDI dus. en ik kan verzekeren dat het prijzengeld in de CDIO VEEEEEL hoger ligt dan in de CDI. Dus kansen heeft hij zeker gekregen. Ik denk ook dat Peter zelf wel weet en beseft waarom hij niet meegaat en het gaat zeker iet over FRIES OF GEEN FRIES

Wel heel grappig nu.....

Ik vroeg in dat topic al om even te pb'en wat M dan denkt wat Peter denkt, maar kreeg geen antwoord.

Zijn de resultaten van Claudia die vergeleken worden met die van Peter wel dezelfde? (Dus ook CDIO's of slechts CDI's??)

christel1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:07

Altijd voorzichtig zijn op commentaar op Claudia want tenslotte kiest zij daar ook zelf niet voor! Het is nog altijd de dressuurcommissie die beslist wie er wel en wie er niet mee gaat! Geef dan toch op zijn minst het voordeel van de twijfel aan claudia en ga haar niet direct aanvallen en bekritiseren!!!!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:17

Nou, ik vind het jammer voor Peter, ik vind het een mooie combinatie en Peter is echt een leuke vent.
Ik had het leuk gevonden voor hem, wanneer hij door gemogen had. En als blijkt dat hij inderdaad beter gescoord had dan die andere, dan hoort hij daar thuis als 4e persoon en niet zij. En als dat dus zo is, dan zal hij daarvoor ook op zijn strepen moeten gaan staan.

Mijn ogen rollen uit hun kassen als ik lees wat mensen hier wel niet allemaal over Friezen zeggen... tsjonge jonge, uit welke eeuw komt men hier allemaal? Op dit moment is de gemiddelde Fries nog niet klaar voor internationaal niveau, maar hoeveel van de KWPN'ers wel?
En beschamend dat men niet weet dat een Fries ook gewoon een warmbloed is. Friezen kunnen alleen maar raar galopperen en niet strekken?

En wat is er mis met deze galop?
Afbeelding

Nogmaals, jammer voor Peter.
Ik weet niet wie er mee had mogen doen, maar als er regels geschonden zijn, dan is dat niet eerlijk en ik hou niet van niet eerlijk.
Moge de beste persoon winnen, maar ik denk dat met de leeftijd van Anders 451/Fryso Huys Cas (1 en hetzelfde paard dus)... Peter en Anders samen nog een hele toekomst tegemoet en we ze heus nog eens zullen gaan zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:22

Dan zal ie toch moeten leren om wat tactvoller te communiceren, dressuur is politiek!
als ik het goed zie kantelt dat paard op de foto trouwens?