Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sympie schreef:maar wat is hier nu eigenlijk het probleem????
Peter rijdt al een jaar GP, Claudia 6 maanden. Dus Peter heeft al meer wedstrijden gereden dan Claudia, ( vandaar ook zijn hogere ranking) Maar die keren dat ze samen gestart zijn op dezeflde concours, stond Claudia 3 van de 4 keer boven hem.
Dus wie is dan de beste....... in mijn ogen toch Claudia dan?
En altijd dat gemekker over de discriminatie van Friezen, jeetje, het is precies altijd een excuus om je erachter weg te stoppen. " We hebben niet veel punten gekregen want we reden met een Fries,...."
Indien Peter beter was geweest dan Claudia, dan zou hij zeker mogen gaan, of dat het nu met een Fries, cavia, of koe was geweest. Punt.
Hilda79 schreef:Doe jij dan altijd mee voor de winst ook als je echt al weet dat je nooit beter zult klasseren dan de middenmoot of zelfs de laatste groep van een klassement?
Ik haak in op de opmerking "meedoen is belangrijker dan winnen" waarop jij zegt "Als men alleen voor het meedoen rijdt, wat is dan nog het doel van dressuur?".
Als je dus alleen maar rijdt als je winnen kunt dan ben je bezig met de winst en niet met de dressuur ansich.
Meedoen is belangrijker dan winnen.
In de basissport rijdt men mee voor winstpunten, ervaringen en als daar dan eens een prijs bij zit is dat een extra stimulans.
Als je de top bereikt hebt, in dit geval de GP, dan is het lijkt mij voor sommige ruiters/amazones belangrijker om mee te mogen doen aan een bepaald concours dan het winnen aangezien we allemaal weten dat bij dit soort wedstrijden al vooraf bekend is wie er voor de prijzen zullen rijden en wie voor de ervaring, eer om er te mogen rijden.
nofrisiansvp schreef:Even niet om het een of het ander. Die BoBo Belgen zullen wel wat streken hebben uitgehaald, maar je hebt ook binnen de KNHS zo de kliekjes.
Een Fries kun je nu eenmaal niet zo dressuurmatig beoordelen als een warmbloedpaard. Ze kunnen niet strekken en galopperen raar. Moeten we niet moeilijk over doen. Friezen moeten lekker hun eigen competitie lopen. Daar doen toch ook geen KWPNérs mee?
nofrisiansvp schreef:Even niet om het een of het ander. Die BoBo Belgen zullen wel wat streken hebben uitgehaald, maar je hebt ook binnen de KNHS zo de kliekjes.
Een Fries kun je nu eenmaal niet zo dressuurmatig beoordelen als een warmbloedpaard. Ze kunnen niet strekken en galopperen raar. Moeten we niet moeilijk over doen. Friezen moeten lekker hun eigen competitie lopen. Daar doen toch ook geen KWPNérs mee?
mister_m schreef:das niet waar want peter mocht van de bond enkel keren een CDIO rijden en claudia dan maar een CDI dus. en ik kan verzekeren dat het prijzengeld in de CDIO VEEEEEL hoger ligt dan in de CDI. Dus kansen heeft hij zeker gekregen. Ik denk ook dat Peter zelf wel weet en beseft waarom hij niet meegaat en het gaat zeker iet over FRIES OF GEEN FRIES