Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eddy_Rocks schreef:Hij laat het in ieder geval weten! Er zijn zat slachters die de paarden gewoon door de achterdeur laten verdwijnen, en dan weet je al helemaal niet meer waar hij terecht komt!

Jolliegirl schreef:En daarom ben ik blij met iemand zoals Jan v.d Veen! Een eerlijke paardenslachter.
Je komt zoveel te weten als je daar een keer bent geweest, van discussies over Halal slachten tot discussies over het transport naar buitenlanden. Hij is bereid om over alles uitleg te geven e.d .
Zo zouden er meer moeten zijn..
In Nederland zijn zat begrafenisondernemers, waren er ook maar meer paardenslachterijen, en ging Nederland maar paardenvlees eten. Werd alles direct een stuk makkelijker.
.

Renske_ schreef:paardenvlees zit ook oa in huzarensalade, dus ongemerkt eet je het wel
net als in frikandellen en partysnacks enzo maar dat weten de meeste mensen wel
.
ik vind een kroketje wel lekker hoor
en anders moet je gewoon vegatarier worden want een dier een dier.kepo schreef:Waarom willen sommige geen paard eten omdat het zielig is en is een koe en varken enz dan niet zieligik vind een kroketje wel lekker hoor
en anders moet je gewoon vegatarier worden want een dier een dier.
Mijn schoonvader was bij het schieten geweest en daarna werden de paarden op die dag naar Belgie of Frankrijk gereden in een vrachtwagen om daar als cosumptie verkocht te worden.
Weggooien is ook zonde want dat is het arme dier voor niks geslacht
Je moet doen waar je je het beste bij voelt, dat is voor iedereen anders. Ik weet hoe het er bij Jan aan toe gaat, en ik denk dat wel meer mensen dat weten. Tóch heb ik mijn keuze gemaakt, en respecteer ik die van anderen.
mistral69 schreef:voor mijn paarden geld voor mijn gevoel het zelfde als voor mijn honden
het zijn mijn levensvriendjes en ik laat mijn honden als het nodig is inslapen zo ook mijn paarden
wat een ander doet moet hij / zij zelf weten maar zo voel ik dat en alleen daar kan ik vrede mee hebben!
heb respect voor mn dieren , ook na hun dood!
Renske_ schreef:mistral69 schreef:voor mijn paarden geld voor mijn gevoel het zelfde als voor mijn honden
het zijn mijn levensvriendjes en ik laat mijn honden als het nodig is inslapen zo ook mijn paarden
wat een ander doet moet hij / zij zelf weten maar zo voel ik dat en alleen daar kan ik vrede mee hebben!
heb respect voor mn dieren , ook na hun dood!
Wat je kiest is ieder voor zich en alleen daarom al is de keus altijd goed.
Maar je laatste zinnetje stoort me een beetje? Slachten is dus respectloos? En de grijper van de rendac niet?
Of de verbrandingsoven waar hij in terecht komt, ook als je hem individueel door rendac op laat halen..
Siets schreef:Maar waarom wordt die verbrandingsoven dan als enige optie genoemd? Daar wordt ook eigenlijk heel respectloos over gesproken.
Mijn pony wordt gecremeerd, dat staat gewoon vast. Die optie is er dus ook nog, niet alles over 1 kam scheren...
Siets schreef:Maar waarom wordt die verbrandingsoven dan als enige optie genoemd? Daar wordt ook eigenlijk heel respectloos over gesproken.
Mijn pony wordt gecremeerd, dat staat gewoon vast. Die optie is er dus ook nog, niet alles over 1 kam scheren...