Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimENlinda schreef:Ik wil hier niks bewijzen en dat hoeft volgens mij ook niet.
Het enige wat ik hier doe is mijn mening vertellen. En ik eet gewoon geen paardenvlees, klaar. Ik vind dat een andere deze mening dan moet respecteren en niet er fel tegenin gaan.
Zoals ik al een paar keer gezegd heb bedoel ik het niet zo dat alle andere beesten nergens goed voor zijn. Dus kunnen we daar nou over ophouden?
lifaya schreef:KimENlinda je mag best zeggen dat je geen paard wil eten, maar de rest die je zei was gewoon dikke onzin en dat is voor ons een reden om zo fel te reageren
Lusitana schreef:Het is idd wel een feit dat met name de laatste 10-15 jaar, maar iedereen een paard kan kopen en dat ook doet en iedereen die een merrie heeft er maar een veulen uit wil fokken.
Dat heeft niks met fokkerij te maken. Neem dan een stamboek dier en kies een stamboekhensgt die er bij past etc.
Het blijkt nu ook dat heel veel mensne die een paard hebben gekocht, leken zijn en in de problemen komen.
Voorheen was het minder toegankelijk om een eigen paard te hebben en daardoor kwamen ze dan wel eerder terecht bij de echte paardenmensen en mensne die genoeg geld hadden om ook eventueel problemen op te vangen
Doordat de paarden zo goedkoop zijn bij jullie, komen ze juist in de verkeerde handen.
Janine1990 schreef:KimENlinda schreef:Ik bedoel niet dat varkens waardeloos zijn. Maar je kunt er niet op rijden of er een ploeg achter hangen.
Nee, maar het zijn dieren die volgens jou alleen goed zijn voor het vlees...
Kom op zeg, lage reactie hoor!
Misschien even lezen wat San1978 vertelt over varkens!
En even op internet zoeken, varkens worden voor veel meer dingen gebruikt...
Janine1990 schreef:lovebinache schreef:(ps, dat je geen paardenvlees eet, vind ik echt oké, als het je tegenstaat moet je het niet eten, net als mensen die geen kip eten of vis, etc. personen die zeggen dat het dom is om het niet te eten, vind ik dan ook weer een beetje hypocriet. Laat toch even aan iedereen de eigen keuze wat ie op z'n bord wil.)
Even een reactie op je ps...![]()
Als mensen zeggen dat ze geen paardenvlees eten omdat ze dierenliefhebbers zijn, is het hypocriet om wél ander vlees te eten. Volgens mij ontgaat jou de essentie van het woord hypocriet...
Want wat is er hypocriet aan aan zeggen dat het dom is?? Dat zou pas hypocriet zijn als degene die zegt dat het dom is, het zelf ook doet...
vaa schreef:ik denk dat daar wel een verschil in zit.
heel veel mensen hebben toch een emotionele band met paarden,
omdat veel mensen paardrijden of zelf paarden hebben.
je kunt het denk ik vergelijken met een hond..
die zou je toch ook niet opeten, grote kans dat dat is omdat je een emotionele band met dat dier hebt.