Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:23

Moniek schreef:
en dat is dus het probleem die zijn er niet meer of niet veel die of voor de coach mee tellen of diegene die niet onder dat hoedje wilt rijden.
Ik zeg wil je het precies weten moet je de cri lijsten opzoeken en de punten bekijken

Dus de coach moest Anky wel selecteren, want niemand anders wilde, kon enz?

horseyfries

YouthReiner schreef:
horseyfries schreef:
Anky zit wel vanwege haar reining talent in het team.... Er zijn een heleboel mensen die slechter scoren dan haar, en degenen die beter scoren hebben ofwel een geblesseerd paard ofwel een andere reden om niet voor Nederland uit te komen.
Dat er blijkbaar problemen zijn tussen bepaalde mensen en paarden geblesseerd zijn is toch niet Anky's fout?
Zij is dan reserve als 'best of the rest" op basis van haar prestaties.

HT, wie is volgens jou wél beschikbaar en heeft beter gepresteerd dan Anky? En aub geen mensen noemen die op basis van ruzie met de bondscoach niet mee willen doen, of niet voldaan hebben aan de selectieprocedure daardoor.
Noem eens iemand die aan alle eisen voldaan heeft en zich ook beschikbaar stelt met deze bondscoach?

De mensen die beter hebben gepresteerd dan Anky hebben het geld er gewoon niet voor!
Probeer maar eens sponsors te vinden voor de Reining, of een paar duizend euro bij elkaar te krijgen voor een wedstrijd in Amerika.
En Anky heeft zich officieel niet eens gekwalificeerd, zij voldoet bij lange na niet aan de eisen.
Zij was 1 van de weinige die er genoeg geld voor hadden, en met geld kom je blijkbaar al een heel eind.

Sorry hoor, maar als je op topsportniveau wilt meedraaien moet je dat soort zaken ook voor elkaar hebben, en als je dat niet hebt dan moet je niet jammeren, maar beseffen dat je blijkbaar niet goed genoeg bent of niet zakelijk genoeg bent om het management achter de topsport die je wilt doen te voeren.
Het gaat nu een beetje lijken op de meisjes op de manege die zo jaloers zijn op het meisje wat een eigen paard heeft....

Moniek

Cer schreef:
Moniek schreef:
ook nog een puntje wat mij zorgen baat.
het nederlands team heeft totaal geen back up als het om reserve paarden gaat..
er zijn niet meerdere cri paarden.

Dat verbaast mij echt. Hoe lang fokken we in NL nu al quarterhorses? Dan moet de toekomst er ondertussen toch een keer bijgezeten hebben.. Is het zo dat de top instort op het moment dat Tabasco afscheid neemt? Waar blijven zijn nakomelingen bijvoorbeeld?
Dat zou qua ontwikkeling echt een slechte zaak zijn denk ik..?

waarom denk je dat yong met burny blijft knallen? dat paard heeft echt zijn beste tijd gehad..dat geld ook voor tari,als er een back up was geweest had anky niet meegedaan.
en was jurgen meegegaan :D
kijk eens naar belgie,,bernard komt niet mert 1 cri paard

Cer

Moeni11 schreef:

Zoiets.. of ze mochten niet wegens onoverkomelijk meningsverschil...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:24

Moniek schreef:
waarom denk je dat yong met burny blijft knallen? dat paard heeft echt zijn beste tijd gehad..dat geld ook voor tari,als er een back up was geweest had anky niet meegedaan.

Slechte zaak dat de aanwas er niet is..

Citaat:
Sorry?
Komt hij dan met geen enkel paard of met meerdere?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:25

quarterH schreef:
nou moniek/cer er zijn genoeg goede paarden in nederlands bezig, kijk maar eens wat meneer de bruijn op zn naam heeft staan.
maar ook daar heeft de bondscoach niks mee gedaan, waardoor een van zijn toppers (great sun burst) waarschijnlijk gaat uitkomen voor het belgische team.
can't blame him.

dat had ik in een vorige post al gezegd dat heeft de jonge zelf verpest,,hij had een ijzer sterke kandidaat en die heeft hij zelf verloren

horseyfries

Dus mogen we dan hierbij de conclusie trekken dat Anky dus rechtmatig geselecteerd is!

Moniek

Cer schreef:
Moniek schreef:

Slechte zaak dat de aanwas er niet is..

Citaat:
Sorry?
Komt hij dan met geen enkel paard of met meerdere?

sorry typ fout hij komt met meerdere :D

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:26

horseyfries schreef:
[

Sorry hoor, maar als je op topsportniveau wilt meedraaien moet je dat soort zaken ook voor elkaar hebben, en als je dat niet hebt dan moet je niet jammeren, maar beseffen dat je blijkbaar niet goed genoeg bent of niet zakelijk genoeg bent om het management achter de topsport die je wilt doen te voeren.
Het gaat nu een beetje lijken op de meisjes op de manege die zo jaloers zijn op het meisje wat een eigen paard heeft....

Zo komt het bij mij ook over. Enorme kift.........

Biieniie

Myrddin schreef:
Heel sneu dat die Jurgen Pouls niet mee kan doen. Hij zal er ook hard voor getraind hebben.
Aan de andere kant.... *\o/* Go Anky.
Het zal wel zo moeten zijn.
En wie haar vrienden zijn of welk paard ze rijdt maakt geen bal uit.
Anky moet het doen en niet Rieky of wie dan ook.

Anky is een team met dit paard en blijkbaar heel goed en ik kan alleen maar hopen dat ze het goed doet daar in verwegistan.
Go Anky *\o/*

Nee natuurlijk maakt dat niet uit, ze rijd ook grand prix met een huis-tuin-keuken paardje en ze krijgt les reining van dr buurmeisje die dr haflinger met een western zadel rijdt.. Geloof je het zelf?

Moniek

Moeni11 schreef:
Moniek schreef:
en dat is dus het probleem die zijn er niet meer of niet veel die of voor de coach mee tellen of diegene die niet onder dat hoedje wilt rijden.
Ik zeg wil je het precies weten moet je de cri lijsten opzoeken en de punten bekijken

wel er waren wel meer mensen maar helaas door geld gebrek konden die niet mee.
daarom ben ik voor een talente plan

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:27

desalniettemin wens ik dr veel succes hoor! Tis al even terug dat ik dr heb zien rijden dus ben benieuwd!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:28

YouthReiner schreef:
De mensen die beter hebben gepresteerd dan Anky hebben het geld er gewoon niet voor!
Probeer maar eens sponsors te vinden voor de Reining, of een paar duizend euro bij elkaar te krijgen voor een wedstrijd in Amerika.
En Anky heeft zich officieel niet eens gekwalificeerd, zij voldoet bij lange na niet aan de eisen.
Zij was 1 van de weinige die er genoeg geld voor hadden, en met geld kom je blijkbaar al een heel eind.

NOGMAALS : het kost de ruiters niks ( of ja je moet ginder een paar flessen champagne achterover slaan ) om deel te nemen aan zo'n evenementen ..de organistaie neemt een heel deel voor hun rekening ( bvb hotel ruiters - slaapgelegenheid grooms , eten voor uiters en grooms , lift naar en van hotel-naar stallen etc ..) de rest wordt door de nationale federaties betaald ( inschrijving paarden , stalgeld etc )

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:29

Moniek schreef:
[

Dus ANky is terecht geselecteerd!

Lijkt mij de enige conclusie!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:30

Bernard heeft 2 paarden waarvan 1 in nederlands bezit.
als je puur kijkt naar de paarden zou er van 1 eigenaar genoeg goede paarden kunnen komen om het hele team te draaien.

en idd we hebben ook nog wat goede nonpro's met stabiele paarden, Lia (die door een stomme formaliteit niet kan deelnemen aan cri), Willem Loomans. die scoren allemaal stukken beter dan anky.

wat verder wel binnen onze sport een probleem is is de leeftijdsgrens. in de top zitten vooral de wat jongere paarden die nog niet aan de leeftijdsgrens voldoen (denk bv aan een kaystein).
helaas is daar niks aan te veranderen.

xShellie

horseyfries schreef:

Oow nee hoor, ik heb ook mijn eigen paarden en jaloers ben ik niet ;)
Ik vind het zonde, maar blijkbaar snap je niet dat er bijna geen sponsors voor de reiningsport te vinden zijn.
Wie gaat er nou iemand sponsoren in een sport die maar heel weinig mensen kennen?
En als je zelf een trainingsstal hebt, of paarden van anderen rijdt mag je blij zijn als je een beetje goed verdiend.
En nee, dan kan niet iedereen een paar duizend euro ophoesten voor de WEG.
Dan mag je toch al wel langer in de reiningssport zitten en heeeeeel wat geld hebben.
En in Nederland hebben we geen '2 million dollar riders' ofzo, net als in Amerika.

Moeni11

besita schreef:
[
NOGMAALS : het kost de ruiters niks ( of ja je moet ginder een paar flessen champagne achterover slaan ) om deel te nemen aan zo'n evenementen ..de organistaie neemt een heel deel voor hun rekening ( bvb hotel ruiters - slaapgelegenheid grooms , eten voor uiters en grooms , lift naar en van hotel-naar stallen etc ..) de rest wordt door de nationale federaties betaald ( inschrijving paarden , stalgeld etc )

Dat klopt!

Moniek, dus ook het excuus geld is van de baan!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:31

horseyfries schreef:
Dus mogen we dan hierbij de conclusie trekken dat Anky dus rechtmatig geselecteerd is!

Jup en daar twijfelt ook niemand aan.

De bondscoach had wel iets meer moeite mogen doen om de ruiters die velen malen beter zijn te ondersteunen naar de top.
Nu staat hij er maar een beetje bij te kijken. Dat is toch geen coach? Pff elke jan lul kan wel bepalen dat de enigste die overblijft die aan de kwalificaties voldoet mee mag, maar het vergt coachingstalent om te zorgen dat je genoeg hebt om uit te kiezen en dan te bepalen wie het beste zijn om mee te nemen naar de WEG.

Het landenteam is geen kwestie van natuurlijke selectie, maar een kwestie van uitgekiende coaching en support om de top te kunnen halen en om zoveel mogelijk ruiters in een land naar de top te brengen. Sjef gaat toch ook naar alle ruiters toe om ze te coachen en te begeleiden. Die wacht toch ook niet af tot dat uit eindelijk 4 ruiters overblijven die dan wel soortement van geschikt zouden moeten wezen want ze bleven over aan het eind.

horseyfries

Moniek schreef:

Dan moet je toch blij zijn dat met Anky Nederland toch een compleet team kan sturen en tegelijk op deze manier bekendheid kan worden
gegeven aan de pijnpunten die er zijn en de noodzaak aan sponsors en back-up?

Ik denk dat jullie als discipline heel goed moeten beseffen dat commentaar en negatief doen niet uitnodigt aan mensen om er geld in te investeren, dus in plaats van af te breken zou je beter mee helpen opbouwen en zo veel mogelijk gebruik maken van het feit dat Anky mee MOET doen omdat er verder te weinig back up is (om welke reden dan ook).

xShellie

besita schreef:
YouthReiner schreef:

denk jij dat ja?
dan weet ik niet van wie jij dat hebt gehoord, maar daar is dus helemaal niks van waar in de reining iig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:32

quarterH schreef:
Bernard heeft 2 paarden waarvan 1 in nederlands bezit.
als je puur kijkt naar de paarden zou er van 1 eigenaar genoeg goede paarden kunnen komen om het hele team te draaien.

Nieuwsgierigheid.. is dat eigen fok of aangekocht?

Citaat:
en idd we hebben ook nog wat goede nonpro's met stabiele paarden, Lia (die door een stomme formaliteit niet kan deelnemen aan cri), Willem Loomans. die scoren allemaal stukken beter dan anky.

Maar die mogen klaarblijkelijk niet mee?

Citaat:
wat verder wel binnen onze sport een probleem is is de leeftijdsgrens. in de top zitten vooral de wat jongere paarden die nog niet aan de leeftijdsgrens voldoen (denk bv aan een kaystein).
helaas is daar niks aan te veranderen.
Lijkt me ook niet dat je wilt veranderen..
er moeten toch oude paarden zijn die dat niveau ook kunnen halen??

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:32

besita schreef:
YouthReiner schreef:

NOGMAALS
dit is dus bij de reining NIET het geval in Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:34

Moeni11 schreef:
besita schreef:
[

Dat klopt!

Moniek, dus ook het excuus geld is van de baan!

Dat klopt helemaal niet. Dat zal zo zijn voor de dressuur en de springsport etc. Echter de reining werd toch vriendelijk verzocht om een groot deel van de kosten zelf te dragen. Al zou dat uiteindelijk niet zo blijken te zijn is dit wel een reden geweest voor veel mensen om af te haken.

OA zou alleen het transport van de paarden betaald worden en niet de vlucht van de ruiters. Niet alles zou zonder meer vergoed worden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:34

Qh voor je zo'n onzin uitkraamt moet je de shedul's van de FEi erop na slaan ..het geld dus voor alle disiplines die meedoen aan de WEG ..worstel je maar eens door de 87 pagina's van de WEG games !!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:35

YouthReiner schreef:
horseyfries schreef:

Oow nee hoor, ik heb ook mijn eigen paarden en jaloers ben ik niet ;)
Ik vind het zonde, maar blijkbaar snap je niet dat er bijna geen sponsors voor de reiningsport te vinden zijn.
Wie gaat er nou iemand sponsoren in een sport die maar heel weinig mensen kennen?
En als je zelf een trainingsstal hebt, of paarden van anderen rijdt mag je blij zijn als je een beetje goed verdiend.
En nee, dan kan niet iedereen een paar duizend euro ophoesten voor de WEG.
Dan mag je toch al wel langer in de reiningssport zitten en heeeeeel wat geld hebben.
En in Nederland hebben we geen '2 million dollar riders' ofzo, net als in Amerika.

Hoe denk jij dat het er in alle andere sporten aantoe gaat? Blijkbaar snap jij niet dat het overal hetzelfde is en dat sponsors nergens voor het oprapen liggen, en zie verder mijn bovenstaande post, als het zo moeilijk is om aan sponsors te komen dan zouden jullie blij moeten zijn met de media aandacht die door de deelname van Anky zeker ontstaat, en er op een positieve manier gebruik van maken door de mensen te laten zien "Kijk eens wat een fantastische sport wij hebben, het is echter jammer dat er onvoldoende sponsors zijn waardoor topruiters nu thuis moeten blijven, hopelijk zijn er mensen die dit gat op willen vullen".

Laat ik het even omkeren: wat zouden jullie ermee zijn als sport in Nederland als er iemand mee ging die een iets betere score dan Anky kan rijden, waardoor het Nederlands team op hun normale niveau presteert wat bij lange na niet top drie is? Jullie zouden wederom geen enkele media aandacht krijgen waardoor opnieuw de sponsors niet geneigd zijn geld in deze sport te steken.
Wat zou het beste zijn voor jullie sport?
Graag allemaal even antwoorden! A: Anky mee B Iemand mee die zorgt voor een nette 70+ score zonder bekendheid
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 01-09-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt