Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 01:28

Vudress schreef:
M_D_H schreef:
Werp dan ees een blik op nicole werner die edward gal traint ;)
zij heeft zelf nog niooit grand prix gereden...
maar traint edward gal wel ;)
een klein bewijsje van dat het dus wel kan :P
maar dat was ff off topic ;)

Wat een vergelijk!

Nicole is wel degelijk een professionele amazone. Ze heeft alleen niet het talent wat Edward wel heeft en heeft er daarom voor gekozen om zich meer te richten op het stalmanagement en het lesgeven. Maar als ik mij niet vergis heeft Nicole op zijn minst paarden t/m LT afgericht.

En dat laatste kan ik mij van die stumpert op die Fries niet voorstellen........

iets bterlezen zou toch echt fijn zijn ;)

Ik vergeleek nicole niet met Gerd Heuschmann...
ik zeg alleen dat je wel degelijk kunt les geven zonder zelf dat niveau gereden te hebben...
aangezien iemand dat in de post die ik quote in twijfel trok ;)

Ayasha
Blogger

Re: Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:31

Nicole Werner kan volgens mij wel alle oefeningen van het GP rijden..... ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:38

ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die het voor hem opnemen... hoeveel bewijs wil je nog meer hebben hoe hypocriet deze vent is.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:43

x_Marr schreef:
Pikeur: Paard draagt zich nergens. Kan ook niet als het paard niet aan been of teugelhulpen staat.

Dat zeg ik ook helemaal niet, ik zeg alleen dat ik zie dat het paard nadat gerd hem 'corrigeert' slechter gaat lopen

Ook ik snap niet dat mensen dingen als dit goed kunnen praten.

En iedereen doet vast weleens iets doms op rijtechnisch gebied, maar als je zo strijdt voor iets en vervolgens komen er zulke afbeeldingen van jezelf op internet.. tja.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:15

Zijn er ook foto's van de amazone zelf op het paard, of alleen deze foto's? Dan krijg je misschien ook meer een idee hoe het paard 'normaal' is.
Het zijn inderdaad niet de beste foto's. Sommige dingen die hij doet kan ik nog verklaren waarom hij dat waarschijnlijk doet, al ben ik het niet met zijn rijden eens (zachtjes uitgedrukt).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:28

Michael1104 schreef:
ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die het voor hem opnemen... hoeveel bewijs wil je nog meer hebben hoe hypocriet deze vent is.

Vind je?
Ik vind het juist een bewijs van genuanceerd kunnen denken en een teken van intelligentie!
Straatadvocaten zijn er genoeg in deze wereld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:59

Jannepauli schreef:
Misschien was de goede man hier echter wel bezig om te demonstreren hoe het NIET moet aangezien velen nog steeds niet zonder aanschouwelijk onderricht kunnen. Maar zo ver reiken de fantasievolle geesten blijkbaar niet! Niemand van het geëerde lezerspubliek was er bij en de beelden worden niet begeleid door gesproken (en hoorbare) tekst van meneer H. Wie weet zei hij wel tijdens deze demo..... "kijk dames en heren, zó moet het dus niet!!"

haha :')

"Je mag een paard niet met een schep op zijn hoofd slaan!!"
*slaat paard neer met schep op hoofd*
"nou mensen, dit mag dus NIET.."

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:32

Citaat:
"Sinds half juni van dit jaar ben ik het mikpunt geweest van veel kritiek. Deze heksenjacht heeft veel redenen, maar daar wil ik verder niets over kwijt. Ik heb geen fouten gemaakt, ofja, de enige fout die ik heb gemaakt is dat ik op die Fries ben gestapt. Ik zal gewoon mijn werk blijven doen en ik hoef mezelf ook niet te verdedigen. Soms kunnen er zich nu eenmaal situaties voordoen dat een paard gecorrigeerd moet worden en ik weet echt wel waar ik mee bezig ben."[/b]

En als iedereen dat nu zegt dan kan iedereen vrolijk verder rijden op deze manier, want als je tenslotte een geldige reden hebt dan is het toch geoorloofd? (bedoel ik sarcastisch). Ik denk dat iedereen wel een 'goede reden' kan verzinnen op zo'n moment om dit met een paard te doen.
Ik hoop alleen dat hij zijn eigen verklaring goed uit kan leggen en iets duidelijker dan 'ik weet echt wel waar ik mee bezig ben'.
Vind het wel jammer dat hij nu gelijk weg geveegd wordt, want geloof best dat deze beste man kennis van zaken heeft.
Misschien had hij gewoon een gefrustreerde bui en reageerde hij t af of dit paard. Wat nooit goed te praten is, maar vind niet dat nu ineens alles waar hij zich voor ingezet heeft weg geschoven moet worden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:36

Het gaat er ook niet om of hij dit uit kan leggen...
Dit is heel simpel: wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:24

Jannepauli schreef:
Michael1104 schreef:

Vind je?
Ik vind het juist een bewijs van genuanceerd kunnen denken en een teken van intelligentie!
Straatadvocaten zijn er genoeg in deze wereld :D

Genuanceerd laat me niet lachen.

Maar jij vind het dus prima te volgen dat je op iedereen commentaar hebt, nn roept dat Rollkur dierenmishandeling is of toch op zijn minst in de buurt komt. En vervolgens geef je een clinic en word je op de plaat gezet terwijl je kei hard in de bek van een paard lopen hangen.

Als je dat soort dingen kan volgen dan tjah.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:49

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een foto verwijderd en een heleboel off topic reacties. Nogmaals: foto's van die site mogen niet geplaatst worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de maker van de foto's. Vanaf hier weer on topic

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:01

Jannepauli schreef:
Heeft iemand ooit de uitdrukking "De Krant brengt de leugens in het land" gehoord?
Er worden hier foto's gepresenteerd in samenhang met een tekst die bol staat van 'foei! roepen' en waarvan alle GP-ruitertjes van Bokt mee-oordelen dat het een schande is. Misschien was de goede man hier echter wel bezig om te demonstreren hoe het NIET moet aangezien velen nog steeds niet zonder aanschouwelijk onderricht kunnen. Maar zo ver reiken de fantasievolle geesten blijkbaar niet! Niemand van het geëerde lezerspubliek was er bij en de beelden worden niet begeleid door gesproken (en hoorbare) tekst van meneer H. Wie weet zei hij wel tijdens deze demo..... "kijk dames en heren, zó moet het dus niet!!"

Oh, meneer Balkenhol heeft gezegd dat het anders was en 't dus de waarheid is zoals het hier gepresenteerd wordt ? Och, diezelfde meneer Balkenhol heeft als Xenophon-lid ook gezegd dat de Van Grunsven-Jansen trainingsmethode een schande is. Is dat dan ook waar?

I rest my case! :D

Je rest wel wat vroeg want dit is echt de slechtste verklaring ooit. Het zou wat moois worden: rechters gaan iemand vermoorden om te laten zien dat dat niet goed is, schoolmeesters gaan spijbelen om te laten zien dat dat geen goede zaak is, dierenrechtenactivisten gaan hoogstpersoonlijk zeehondjes hun hersens inslaan om mensen te shockeren,
in zo'n wereld zou jouw verklaring van de actie van Gerd idd mooi thuishoren, in de echte wereld is dit het slechtste argument wat ik ooit gezien heb.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:06

Hierbij een aantal quots van Gerd heuschmann wat hij heeft geschreven in zijn boek:

'ik heb de tijd'-dit zou ik ieder ruiter wel willen toeschreeuwen die plotseling op moeilijkheden stuit en die het niet lukt harmonie met zijn paard te vinden.

De klassieke rijkunst gebruikt de teugel slechts als gevoelig te hanteren hulpmiddel om aanleuning te bereiken, niet als instrument om te sturen -en al helemaal niet om te 'remmen'.

Het wordt tijd dat we onze stem laten horen en de strijd aanbinden met de 'duw-en trekpraktijken' in onze sport!

Iedere ruiter zou zich ervan bewust moeten zijn dat hij, zodra hij een paard bestijgt, een trainer wordt. Dat betekend dat hij op doorslaggevende wijze verantwoordelijk is voor hoe het trainingsresultaat van het paard uiteindelijk uitpakt.

Nouja en ga maar zo door...
Allemaal uitspraken waar ik het mee eens ben en zo zie je maar weer dat de theorie heel wat anders is als de praktijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:08

'In theorie is theorie en praktijk hetzelfde. In praktijk niet'

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:27

mooi gezegd :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:11

Prachtig, die ga ik onthouden!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:25

Asyaa schreef:
'In theorie is theorie en praktijk hetzelfde. In praktijk niet'

Vallen de appels in de praktijk wel eens naar bóven dan? Als de theorie in de praktijk niet lijkt te werken, wordt de theorie waarschijnlijk niet goed in praktijk gebracht. Dat laatste is volgens mij exact wat gebeurt op de foto's. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:30

Maar de theorie van Gerd Heuschmann is goed én werkt :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:37

Wat bedoel je met "de theorie van Gerd Heuschmann"? Wat is dat?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:43

saskiakefie schreef:
Maar de theorie van Gerd Heuschmann is goed én werkt :)

Waarom past hij het niet toe dan?
Niet snel genoeg resultaat?
Onbekwame ruiter?
Of is het frustratie rijden wat hij doet?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:55

horseyfries schreef:
Wat bedoel je met "de theorie van Gerd Heuschmann"? Wat is dat?

Alles wat hij beschreven heeft in dressuur onder vuur :)
Klassieke dressuur
@Irisje: Ik heb geen idee, het slaat natuurlijk nergens op...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:07

Dat is geen "theorie van Gerd Heuschmann", maar van ver voor zijn tijd. De mensen waar het wel van is pasten het hopelijk ook wat beter toe in de praktijk ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:38

horseyfries schreef:
Dat is geen "theorie van Gerd Heuschmann", maar van ver voor zijn tijd. De mensen waar het wel van is pasten het hopelijk ook wat beter toe in de praktijk ;)

Oké daar geef ik je gelijk in.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:55

dus naast hypocriet is hij ook nog plagiaat-pleger :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:58

Jannepauli schreef:
Heeft iemand ooit de uitdrukking "De Krant brengt de leugens in het land" gehoord?
Er worden hier foto's gepresenteerd in samenhang met een tekst die bol staat van 'foei! roepen' en waarvan alle GP-ruitertjes van Bokt mee-oordelen dat het een schande is. Misschien was de goede man hier echter wel bezig om te demonstreren hoe het NIET moet aangezien velen nog steeds niet zonder aanschouwelijk onderricht kunnen. Maar zo ver reiken de fantasievolle geesten blijkbaar niet! Niemand van het geëerde lezerspubliek was er bij en de beelden worden niet begeleid door gesproken (en hoorbare) tekst van meneer H. Wie weet zei hij wel tijdens deze demo..... "kijk dames en heren, zó moet het dus niet!!"

Oh, meneer Balkenhol heeft gezegd dat het anders was en 't dus de waarheid is zoals het hier gepresenteerd wordt ? Och, diezelfde meneer Balkenhol heeft als Xenophon-lid ook gezegd dat de Van Grunsven-Jansen trainingsmethode een schande is. Is dat dan ook waar?

I rest my case! :D

Jannepauli, ik vind ook dat de openingstekst allesbehalve volledig en juist is omtrent deze affaire.
Maar zoals je zelf wel kan lezen (oa in dit topic) is het feit dat Xenophon al VOOR MEI MEERDERE KLACHTEN over het rijden van Mr. Heuschmann heeft ontvangen. Lijkt me sterk dat mensen die betalen voor een clinic gaan klagen over het feit dat Mr. Heuschammn gewoon aanschouwelijk les geeft (als het nl gaat zoals jij zegt, dat hij dus gewoon laat zien hoe het niet moet en dat ook uitdrukkelijk zegt).
En verder begrijp ik dan helemaal niet dat Mr. Heuschmann dat dan ook niet gewoon publiekelijk zegt, nl dit is het onderdeel waarin ik dit en dat laat zien en zus en zo uitleg
Nee, hij zegt dat hij er niet wil over praten en slachtoffer is van heksenjacht...