Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:23

scheepie schreef:
Misschien idee ( heb geen oude dekjes etc. over helaas, alles meegegeven toen mijn paard verkocht werd, alleen emotionele dingen bewaard ), weet dat jullie zo weinig mogelijk publiciteit willen, maar om b.v. Hart van Nederland in te schakelen.
Oke jullie willen niet veel publiciteit, maar via dat programma, zijn al een hoop mensen geholpen.
B.v.goed huis gezocht voor hond van oma-tje die naar tehuis moest, 100-den aanmeldingen, misschien als je als paardeneigenaren reageerd voor de tv dat je hoop spullen aangeboden krijgt vanuit het land die opgestuurd worden ( daar zorgt programma weer voor ).

Of via bokt topic, is ook weer in de publiciteit, maar als je ermee geholpen bent........je zal maar alles nieuw aan moeten schaffen, of al is het maar om tijdelijk te gebruiken.....

Denk dat een hoop mensen nog spullen op zolder/in de schuur hebben waar ze niks meer mee doen....

Is maar een idee...

Ik zei ook gelijk Hart in Aktie (dat bedoel je denk ik.. hart van nederland is t nieuws :P ), tegen de eigenaresse van mn vz paardjes.
Dat leek me namelijk een heel goed idee, niet geschoten is altijd mis..

easygoing

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 17:33

Nee ik zou ook gaan voor hart van Nederland, die hebben vaker dit soort items in hun programma. Bereik je een hele hoop mensen mee. ;). Dat de stal eigenaar er niet op zit te wachten kan ik me voorstellen maar hij zal op een gegeven moment heel veel water bij de wijn moeten doen.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:37

hart van NL is al gemaild door diverse mensen van stal (vorige week of zelfs 2 weken geleden al), maar geloof niet dat ze al gereageerd hebben

@kiwiko, ik werk idd met verzekeringen, maar vooral met leven en hypotheken, dus je moet bij mij niet zijn voor schades :o

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:39

Hart van Nederland was al gemaild idd heb ik gehoord :j

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:05

Nog een x mailen!!!!
Zet je neer als gedupeerden!!!!
Dat jullie echt heel erg om het hand zitten als paardenbezitters en de huurders,zoals die meneer zonder gebit!!!
Ze krijgen ws zoveel mailtjes binnen!

Niet opgeven hoor!!
Doe er desnoods filmpje bij, ga jankend en lamgeslagen voor de camera staan etc. ;) .
Laat zien dat jullie paarden in een apart land staan en ga met een oudhalster en een armoedig touw zonder zadel erop zitten en zeg; Zo moeten we voorlopig in de toekomst rijden, want zo en zo.

Is maar een idee :)*

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:21

scheepie schreef:
Nog een x mailen!!!!
Zet je neer als gedupeerden!!!!

Heb dit uit jouw stukje even eruit gehaald, wat nou als ze serieus actie willen ondernemen en research gaan doen, deze post lezen? Waar vtv werd besproken hoe je je moest gedragen :o Ik snap je wel, maar is niet echt bevordelijk.
Kijk gedupeerd zijn ze allemaal, stuk voor stuk. Zowel de paarden, eigenaren, bewoners, John/Anous (devil) en noem maar op. De boel opkrikken zal denk ik niet veel goeds bereiken :o Maar zo'n programma als dat heeft inderdaad veel aandacht nodig. Ik vind het een goed idee van je hoor, maar ik zou het wel bij de pure realiteit houden en laten merken dat ze wel hulp nodig heb/erg goed kunnen gebruiken daar alles ze ontnomen is. Ik denk dat als de meerderheid van de stal mailt, indd op bokt een topic opent met bijv: spulletjes etc gezocht dat je al een eind komt..Hart van nederland gaat vaak in op dit soort dingen inderdaad. Good luck, ik heb ook nog wel wat spulletjes liggen voor degene die er interesse in hebben. John heeft m'n telefoonnummer, via die manier ben k het beste te bereiken

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:15

Suus jouw zadel ligt hier thuis hor :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 04:18

Hart van Nederland is afgelopen dinsdag op stal geweest en het zou die avond uitgezonden worden maar dat is niet gebeurd ivm die stomme voetbalhuldiging.

Wat ik trouwens niet begrijp van het reinigen van de spullen is het volgende: Waarom moet je in hemelsnaam gaan betalen als je spullen in een asbestvrije ruimte liggen????? Het gaat er bij mij gewoon niet in of ik moet het niet begrijpen. In mijn optiek is het zo dat ze het in een zak kunnen doen (mits de handen gewassen natuurlijk) en het gewoon van het terrein af kunnen halen. Hoezo willen ze geld verdienen???????

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:31

karin dat is ook aangeboden om te doen. En het kan ook door iemand in pak in twee zakken gedaan worden. De buitenste zak kan er dan af ( die is door besmet gebied geweest)
moeten alleen wel de ruimtes nog steeds asbest vrij zijn.. Maar er word nu gesproken over dat er zegels verbroken zijn en ze kunnen dus niet meer uitgaan van een ' schone' ruimte

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:38

zegels verbroken? Ach ach wat een ellende zeg. Het word jullie wel steeds onmogelijker gemaakt. Balen zeg.

@Assiej Ik denk eigenlijk dat wat Scheepie voorstelt helemaal niets afwijkt van de werkelijkheid. De mensen zijn gedupeerd en zijn slachtoffer van andermans fouten.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:33

Volg dit topic al een tijdje. Ben een tijd geleden langs geweest toen mijn staleigenaar besloot te verhuizen. Het lijkt me een superfijne stal waar de paarden en vooral hun welzijn voorop staan. Helaas voor mij te ver weg en toch iets dichter bij huis gezocht. Maar dit even terzijde.
Leef heel erg met jullie mee, vind het zo rot voor jullie allemaal. Ik heb nog een aantal zadels in mijn schuur liggen die ik nog op marktplaats wilde zetten. Maar ze kunnen eventueel in goed overleg geleent worden. Het gaat om een wintec cair (of zoiets) dresuur, een fijn westernzadel geen zwaren omdat er nylon in verwerkt is en geloof nog een ander gewoon veelzijdigheidszadel. Allen op een pony van 1.50 gelegen (redelijk stevig). Ook nog wat dekjes, beugels, bitten, halsters en andere dingen. Bij interesse een pb.
Heel veel sterkte allemaal en hoop dat jullie snel weer jullie gezellige stal en terrein in en op kunnen!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:01

easygoing schreef:
zegels verbroken? Ach ach wat een ellende zeg. Het word jullie wel steeds onmogelijker gemaakt. Balen zeg.

@Assiej Ik denk eigenlijk dat wat Scheepie voorstelt helemaal niets afwijkt van de werkelijkheid. De mensen zijn gedupeerd en zijn slachtoffer van andermans fouten.

Dat hoor je mij ook absoluut niet ontkennen ;)
Maar toen ik Scheepie haar post voor de eerste x las, kwam het bij mij zo over dat er op een bepaalde houding aangenomen moest worden omdat het anders niet geloofwaardig o.i.d. zou zijn. Nu snap ik wel dat ze het waarschijnlijk niet zo bedoeld heeft, maar zo kwam het bij mij over.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:03

ahh oke dan snappen we elkaar ;)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:50

Princesspres schreef:
karin dat is ook aangeboden om te doen. En het kan ook door iemand in pak in twee zakken gedaan worden. De buitenste zak kan er dan af ( die is door besmet gebied geweest)
moeten alleen wel de ruimtes nog steeds asbest vrij zijn.. Maar er word nu gesproken over dat er zegels verbroken zijn en ze kunnen dus niet meer uitgaan van een ' schone' ruimte

da's dan mooi..
dan vraag ik me af wie daar verantwoordelijk voor is, want die zegels zijn er niet voor niets. :o

het blijf tgewoon een regelrechte ramp, wat waarschijnlijk niet doelbewust is geweest, maar er zijn nu wel heel veel mensen en dieren in betrokken.

We moeten er maar het beste van maken, met goede hoop op teruggave van onze spullen of wat voor vergoeding dan ook.
( ik denk namelijk dat ik niet de enige ben, die geen paar duizend euro achter de hand heeft voor een hele nieuwe gardarobe voor het paard) :+

En voor de stalgenootjes, ik kan waarschijnlijk ook nog aan spulletjes komen, weliswaar gebruikte oude spullen, maar als er iemand omhoog zit, geef maar een gil. :)

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:53

Marlis schreef:
Ik had gisteren weer gevraagd wat de kosten zijn om te laten testen of de ruimte nog asbest vrij is waar de kasten in staan. Kreeg eerst geen antwoord maar ze zou het bij een deskundige neer gaan leggen ofzo dus zal wel weer tijdje duren voordat we dat horen.

Misschein een goede optie om het TNO even om raad te vragen.
Die doen ook dit soort dingen.
Ook voor een second opinion.
Die asbestverwijderaar zal zeker een vriendje zijn van de gemeente en die slaan overal een flink slaatje uit.
Schoonmaken gaat 200,00 euro per uur kosten, hoorde ik ;)
Gewoon schandalig, want er zullen zeker spullen zijn waar geen asbest aan zit en dan vragen ze nog zoveel. :(
Hoorde al dat er bedrijven zijn die veel goedkoper werken en hetzelfde doen.
Weet helaas niet welke anders zette ik dat ook wel neer.
Krijg een beetje het gevoel dat het een HETZE is tegen SMD door de gemeente. :o

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 14:08

Maar die 200 euro per uur is dat dan per voorwerp of per eigenaar?
Of worden er meerdere voorwerpen per uur gereinigd en is het dus totaal 200 per uur?

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:21

easygoing schreef:
Maar die 200 euro per uur is dat dan per voorwerp of per eigenaar?
Of worden er meerdere voorwerpen per uur gereinigd en is het dus totaal 200 per uur?

Wat ik hoorde is 200 euro per uur voor het schoonmaken.
Kan dus ook duurder uitpakken als ze er langer mee bezig zijn.
Blijft schandalig allemaal.
Noemen ze uitnemerij :(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:22

ja maar worden dan meerdere spullen in dat uur schoongemaakt voor 200 of is het voorwerp?

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:30

Geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
Ik hoop nu alleen dat ze wel hun spulletjes terug kunnen krijgen.
Is zo erg allemaal. ;(

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:31

stoffen spullen kunnen we waarschijnlijk wel vergeten, het bedrijf dat er nu aanwezig is, dat doet gloof ik geen stoffe items reinigen.

dus dan moet je zelf een bedrijf gaan inschakelen.
( kosten voor jezelf natuurlijk)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:34

Dus feitelijk zijn alle zadels ook verloren? Neem aan dat ze leer en kunststof ook niet kunnen (willen) reinigen?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:37

jawel, leren zadels zijn glad, die zijn gewoon te reiniggen..
met kunstof weet ik het niet eerlijk gezegd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:43

_Nann_ schreef:
jawel, leren zadels zijn glad, die zijn gewoon te reiniggen..
met kunstof weet ik het niet eerlijk gezegd.

Waar ik op doelde is eigenlijk dat middelen waarmee ze de spullen reinigen.
Dat zal heus geen gezellig goedje zijn en vraag me dus oprecht af of het leer dat wel zo leuk gaat vinden.

Maar waarom zouden ze alleen gladde spullen kunnen reinigen trouwens?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:45

Ze reinigen met lucht/ doekjes of leidingwater.

dus geen rare stoffen. :)

stof schijnt lastiger te zijn, denk dat die asbest deeltjes zich daar beter aan hechten ofzo?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:49

hmmm 200 euro per uur om je spullen met ordinair leidingwater of zo schoon te laten maken tsssss.
Is dat echt heel zeker? Niet dat je straks een zadel terug krijgt met hier en daar een doorgebrand lucht gat.