Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:53

Hoe is dit bijvoorbeeld anders als ieder ander sportpaard wat verkocht wordt? Zoer heeft ook veel te danken aan Okidoki, maar handel is handel. Dier wordt ouder, kan nu nog goed verkoch worden, dus verkocht.

Inspekteur en P&P volgens mij hetzelfde... Als het dier niet kapot was gegaan had hij vrolijk met het volgende ruitertje naar het kader gesjouwd en was dan op zijn 19e weer doorgeschoven naar een jong talentje die daar wederom veel geld voor zou neerleggen en wederom hardstikke blij mee zou zijn.

In het eerdere verhaal op bokt stond dat hij voor 160000 verkocht was maar nog niet volledige betaald ivm kreupelheid. Toen kwam de inbeslagname en kennelijk moet er nu geld terugbetaald worden wat er niet is?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:54

timilon schreef:
manic schreef:
Ja joh, laten we Inspekteur er ook nog even bij slepen. Ik weet redelijk zeker dat die helemaal niet in bezit was van van Baalen toen die voor het laatst verkocht werd.

inspekteur was van Wendy v/d Helm(nu van vliet).
maar feit blijft dat zowel inspekteur als P&P naam hebben gemaakt,beroemd zijn geworden in de stallen van van Baalen.
echter, wij weten niet of van Baalen geprobeert heeft P&P te kopen, af zal kopen op de veiling.
misschien zijn daar ook afspraken over gemaakt tijdens de rechtzaak?geen belanghebbenden die mogen bieden?

@ bulck: dekken KAN P&P waarschijnlijk niet meer.
op de bok springen is al zo goed als niet mogelijk, dus zal er staande sperma gewonnen moeten worden.
een hoop kunst en vliegwerk, voor een pony die zich wel in de sport, maar(nog?) niet als vaderdier heeft bewezen.

Inspekteur, noch P&P waren in bezit van DVB. Ze zijn beiden groot geworden terwijl ze trainden bij DVB. Zoals zoveel paarden daar groot worden. Dat zegt alleen iets over de kwaliteit en het management van DVB en niets over de gang van zaken rond P&P waarin DVB helemaal geen partij is.

Het gespeculeer is weer in volle gang. En er wordt zomaar aangenomen (zie hierboven) dat de pony bijvoorbeeld niet eens meer op de bok kan springen. gewoon aangenomen uit een enkele post. Ik wacht maar even rustig op feitelijkheden.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:55

@ manic: en daar gaat het in dit topic dus juist om, dat P&P KAPOT is en toch nog via een veiling verkocht moet worden omdat er menselijke belangen in het spel zijn.

@ stableEnarble: dat de pony waarschijnlijk niet meer kan dekken, is nav een post van iemand in dit topic die contact heeft met de fam.Fokker.neem toch aan dat zij wel weten wat er precies reilt en zeilt met P&P??
ik zeg ook nergens dat inspekteur en P&P in het bezit waren van DVB.
ik zeg dat ze daar naam hebben gemaakt, net als jij zegt dus.
feit is wel dat rond beide dieren een raar verhaal is ontstaan.inspekteur zou met pensioen gaan, en is uiteindelijk weer verkocht als leerpaard, 2 weken later zz-licht gestart.
P&P is ook groot geworden in stal van baalen, maar nu is het dier niets meer waard en waar is IEDEREEN(dus ook alle familie van de amazone's van P&P) nu dan?
Laatst bijgewerkt door timilon op 24-05-10 23:00, in het totaal 5 keer bewerkt

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:55

ja ze worden doorverkocht tot ze niet meer kunnen, net als ieder ander paard.

Jade15

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:57

STable Enable, precies wat ik bedoel!!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:58

Helemaal mee eens. Als mensen zich afvragen waar alle dames die groot zijn geworden met deze pony zijn in dit verhaal is het mischien eerlijker om dat woensdag eens even mooi te gaan bekijken ipv mensen gelijk maar veroordelen. Het lijkt wel of dat puur en alleen gebeurd omdat die mensen meer centjes hebben dan anderen en wellicht wat succesvoller in de rijderij.

Ik vind het ook sneu voor P&P en hoop dat hij nog ergens een paar jaar in een weilandje rond mag rennen

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:58

volgens mij worden er dagelijks dieren geveild...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:00

v Baalen zal er geen belang bij hebben die ponie te kopen.........

financieel niet nee......... als mens zou het haar wel sieren..........

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:01

timilon schreef:
@ manic: en daar gaat het in dit topic dus juist om, dat P&P KAPOT is en toch nog via een veiling verkocht moet worden omdat er menselijke belangen in het spel zijn.

@ stableEnarble: dat de pony waarschijnlijk niet meer kan dekken, is nav een post van iemand in dit topic die contact heeft met de fam.Fokker.neem toch aan dat zij wel weten wat er precies reilt en zeilt met P&P??

Als je aanneemt dat dit 'gehoord van' verhaal klopt. Maar 'gehoord van' is iets waar ik per definitie 0 waarde aan hecht. Er zijn heel grappige en interessante programma's over gemaakt. test maar eens uit. vertel een verhaal aan je buurvrouw. ( zeg liefst er bij dat het vertrouwelijk is) en hoor in welke versie het een week later via de buurman aan de overkant bij je terugkomt......

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:03

manic schreef:
Helemaal mee eens. Als mensen zich afvragen waar alle dames die groot zijn geworden met deze pony zijn in dit verhaal is het mischien eerlijker om dat woensdag eens even mooi te gaan bekijken ipv mensen gelijk maar veroordelen. Het lijkt wel of dat puur en alleen gebeurd omdat die mensen meer centjes hebben dan anderen en wellicht wat succesvoller in de rijderij.

Ik vind het ook sneu voor P&P en hoop dat hij nog ergens een paar jaar in een weilandje rond mag rennen

eens. Daarnaast zullen de meisjes misschien wel een band met de pony hebben gehad en zullen zij hem misschien wel terug willen kopen maar dat papa en mama geld hadden wil niet zeggen dat zij nu zelf het geld hebben om hem terug te kopen en te onderhouden.
En als pa en ma dan niet willen... kan je die meiden niet kwalijk nemen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:03

KiWiKo schreef:

Ook weer zo'n foute opmerking, heb jij problemen met die mensen ofzo? Zijn ze te succesvol, wat is je probleem. Wat kunnen zij in vredesnaam er aan doen dat die pony geveild moet worden? Jij heb er toch ook geen belang bij om een kreupel dier te kopen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:04

StableEnable schreef:
Als je aanneemt dat dit 'gehoord van' verhaal klopt. Maar 'gehoord van' is iets waar ik per definitie 0 waarde aan hecht. Er zijn heel grappige en interessante programma's over gemaakt. test maar eens uit. vertel een verhaal aan je buurvrouw. ( zeg liefst er bij dat het vertrouwelijk is) en hoor in welke versie het een week later via de buurman aan de overkant bij je terugkomt......

Pony stond altijd bij DVB, je wilt ons toch niet het sprookje gaan vertellen dat DVB zonder enige inmenging en zonder er financieel tussen te zitten die pony naar de nieuwe gebruikers en de volgende gebruikers hebben laten gaan?????

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:05

timilon schreef:

@ :

P&P is chronisch kreupel, maar wel een pony met een staat van verdienste en hij is goedgekeurd.
Er zijn genoeg sporthengsten die een sportblessure hebben (ja zo noemen ze dat dan vaak e) en die gewoon blijven verder dekken. Kreupel (bij P&P peesproblemen) hoeft een carriere als dekhengst dus niet in de weg te staan.
Hoeveel merries met peesblessures of aanverwanten geraken zo niet de fokkerij in. Dus waarom deze hengst niet?
En ja rond deze hengst waait er net wat meer, net omdat er maar weinig ponies zijn zoals hem, die zoveel ruitertjes internationaal op het hoogste schavot hebben doen plaatsnemen. Dat maakt deze valkkleurige pony speciaal, omdat hij jaren de trots was van de nationale en internatiole ponydressuursport.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:06

bulck schreef:
timilon schreef:

@ :

P&P is chronisch kreupel, maar wel een pony met een staat van verdienste en hij is goedgekeurd.
Er zijn genoeg sporthengsten die een sportblessure hebben (ja zo noemen ze dat dan vaak e) en die gewoon blijven verder dekken. Kreupel (bij P&P peesproblemen) hoeft een carriere als dekhengst dus niet in de weg te staan.
Hoeveel merries met peesblessures of aanverwanten geraken zo niet de fokkerij in. Dus waarom deze hengst niet?
En ja rond deze hengst waait er net wat meer, net omdat er maar weinig ponies zijn zoals hem, die zoveel ruitertjes internationaal op het hoogste schavot hebben doen plaatsnemen. Dat maakt deze valkkleurige pony speciaal, omdat hij jaren de trots was van de nationale en internatiole ponydressuursport.

Power kan niet meer op de bok springen ivm zijn blessure.
Kan er ook zonder het springen sperma worden afgenomen?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:07

maar er zijn toch altijd menselijke belangen in het spel. Wanneer gebeurt nou iets in belang van het dier. Ik zie het zelden hoor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:08

Cayenne schreef:

lijkt me leuk voor die die het mag afnemen ;), volgens mij niet echt, is toch een beetje een natuurlijke reactie.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:09

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:09

Jade15 schreef:
KiWiKo schreef:

Ook weer zo'n foute opmerking, heb jij problemen met die mensen ofzo? Zijn ze te succesvol, wat is je probleem. Wat kunnen zij in vredesnaam er aan doen dat die pony geveild moet worden? Jij heb er toch ook geen belang bij om een kreupel dier te kopen?

ja...... ik zou het dier kopen, kapot en al........... om het dier iets terug te geven wat hij ons mensen gegeven heeft............

ik moet het geld bij elkaar schrapen, maar ik zou het wel doen........... hun hebben dat geld als wisselgeld.......

en ja, dat vind ik erg........ ik vind het erg dat er zoveel mensen zoveel geld hebben verdient aan die ponie diens inzet........... en die ponie dit terugkrijgt.......... ja dat vind ik schandelijk!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:10

het kan wel, hengsten die tegen hun buik slaan komen ook klaar...
maar het is een hoop meer gedoe dan het springen op de bok.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:10

manic schreef:
Hoe is dit bijvoorbeeld anders als ieder ander sportpaard wat verkocht wordt? Zoer heeft ook veel te danken aan Okidoki, maar handel is handel. Dier wordt ouder, kan nu nog goed verkoch worden, dus verkocht.

Inspekteur en P&P volgens mij hetzelfde... Als het dier niet kapot was gegaan had hij vrolijk met het volgende ruitertje naar het kader gesjouwd en was dan op zijn 19e weer doorgeschoven naar een jong talentje die daar wederom veel geld voor zou neerleggen en wederom hardstikke blij mee zou zijn.

In het eerdere verhaal op bokt stond dat hij voor 160000 verkocht was maar nog niet volledige betaald ivm kreupelheid. Toen kwam de inbeslagname en kennelijk moet er nu geld terugbetaald worden wat er niet is?

Dat is waar, als het dier niet kapot was geweest had hij nog een keer een jong ruitertje naar de top geholpen, en dat was toch harstikke mooi als dat zo zou zijn geweest?!
Het is nu alleen jammer dat een dier wat eigenlijk al kapot is op zijn benen nu weer doorverkocht moet worden. Als hij nog een paar jaar pijnvrij kan leven zodat hij een goed pensioen kan hebben dan kan dat wel natuurlijk.
Maar het mooist zou wel zijn als hij bij bij een van de vorige eigenaren en goed pensioen kan hebben dan...
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 24-05-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:11

zitake schreef:
Cayenne schreef:

lijkt me leuk voor die die het mag afnemen ;), volgens mij niet echt, is toch een beetje een natuurlijke reactie.

ja jojh............... laten we het dier nog meer uitbuiten :) :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:12

KiWiKo schreef:
ja jojh............... laten we het dier nog meer uitbuiten :) :)

euh, als het aan mij lag werd die pony nooit meer bereden of gebruikt voor de dekdienst :D
Het was puur een vraag uit interesse :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:12

misschien krijgt ie hierdoor wel een veel beter leven!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:13

sarabande schreef:
StableEnable schreef:

Pony stond altijd bij DVB, je wilt ons toch niet het sprookje gaan vertellen dat DVB zonder enige inmenging en zonder er financieel tussen te zitten die pony naar de nieuwe gebruikers en de volgende gebruikers hebben laten gaan?????

Er staan ook paarden bij mij. en ik train de combinaties. Ik ben geen eigenaar en de meeste ruiters ook niet. Ik ben de trainer. Het zou kunnen voorkomen dat ik adviseer met een paard een nieuwe combinatie te vormen. Als het om een goed paard gaat zal ik het zeker graag onder een van mijn ruiters zien. Kan ook voorkomen dat een paard vertrekt uit mijn stal. Maakt dat mij eindeloos verantwoordelijk voor het paard?
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 24-05-10 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:13

Jade15 schreef:
grauwman schreef:
Tegenwoordig ziet men de dieren als gebruiksvoorwerpen en als dochtetlief niet meer kan scoren wordt het dier verkocht. Het komt zelden voor dat het dier van een goede oude dag kan genieten want dat kost geld en men kan dit geld beter besteden aan de nieuwe krack voor hun kind.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen en wie de nieuwe eigenaar wordt. Want het dier verdient het niet om zomaar aan de kant geschoven te worden.

En hier is niets "tegenwoordigs" aan, zo is het leven, paarden zijn al decennia lang als gebruiksvoorwerpen gezien. Een paard is een duur dier in onderhoud, niet te vergelijken met een witte muis aan onderhoudskosten. Ook is niet gezegd dat deze pony nog werkelijk van een oude dag zou kunnen genieten, misschien is hij zelfs beter af in de kroketten?

Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel...........

Onze paarden worden door ons zeker niet zo gezien.

Er is bij ons niets te koop en als alles meezit zelfs volgend jaar ook niet, dat zeggende terwijl we het dan hebben over veulens van dit jaar en volgend jaar.

Het level van presteren ligt naar gelang de kwaliteiten, dat geld voor mens en dier, het is de kunst om te fokken naar datgene waar men naar streeft...