Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lillytjuh schreef:Iedereen kan wel met zijn wijsvingertje naar de gemeente wijzen maar uiteindelijk is de eigenaar van de ontruimde opfok de schuldige. Hij hoort er voor te zorgen dat de paarden op zijn land er goed uit zien. Geen ruimte is geen paarden! De paarden zagen er niet goed tot licht verwaarloosd uit maar ik vind ze ook niet zwaar verwaarloosd. Ik vraag me af of hij zelf eigenaar is van deze paarden of dat ze van mensen zijn die ze daar in de opfok gebracht hebben. Want dan vind ik de eigenaren van de paarden net zo erg! De AID.... das een verhaal appart. Ik denk dat het gewoon een transportbedrijf is wat onder leiding van de AID te werk gaat. Jammer dat ze niet iets meer gedult hebben. Een paard dat vast ligt kun je het beste laten liggen om ergere paniek te voorkomen. Maar toen het paard los was hadden ze het beter appart in kunnen sluiten om te kijken en te handelen.
besita schreef:maar het zijn toch echt geen jaarlingen die daar allemaal in de paddock verblijven !! een jaaling mag dan wat schraal zijn en last gehad hebben van afspenen , eerste winter doorkomen ed ..maar 2 en driejarigen hebben daar toch vaak minder last van ..nogmaals het is niet schokkend maar ze hadden er wel beter kunnen uitzien
easygoing schreef:besita schreef:maar het zijn toch echt geen jaarlingen die daar allemaal in de paddock verblijven !! een jaaling mag dan wat schraal zijn en last gehad hebben van afspenen , eerste winter doorkomen ed ..maar 2 en driejarigen hebben daar toch vaak minder last van ..nogmaals het is niet schokkend maar ze hadden er wel beter kunnen uitzien
2 en 3 jarige groeien ook nog behoorlijk hard hoor.
Nogmaals de dieren hebben de winter buiten doorgebracht komen dus uit een zeer strenge winter hebben dus al hun krachten moeten aanspreken om te groeien en om zich warm te houden. De nachten nu zijn ook nog niet heel erg warm en de temperatuur wisselt ook nog behoorlijk dus wat de vacht betreft is er niets geks aan de hand en ook qua conditie kan ik me voorstellen dat deze paarden er zo uit zien.
besita schreef:ik zie in het filmpje van die fokker allemaal dieren van dik 165-170 //denk niet dat die nog veel te groeien hadden ..
en je wil echt niet weten wat een ontworming, zon en heerlijk gras tot aan de knieen een paard kan doen veranderen ..zels in amper 3 weken ..want ik heb ze 26 april het land ingezet ..mijn jaarlingen waren ook eerder schraal en nog overal haren ..die herken je inderdaa niet meer ..
maar weide onderhoud is net zo belangrijk als een DA en een smiden kost veel geld ..kalk, meststoffen en onkruidverdelger
RamboBink schreef:chanicha schreef:Ook weet men niet hoe de stallen er uit zien.
Ook nog zoiets... er zijn geen stallen
manic schreef:Wat heeft het Zangersheide stamboek hier nou weer mee te maken. Niks, lijkt mij. Dat er kennelijk iemand een merrie slecht teruggekregen heeft van een hengstenhouder zegt toch niks over het stamboek?
@uniek RamboBink woont er naast en weet beter dan menig ander hier hoe het er daar aan toe gaat