AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:44

Maar dan nog de 12e een brief versturen met een ultimatum voor de 15e vind ik wel erg kort dag

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:45

als het de eerste brief was, zou ik je conclusie kunnen delen maar..........

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:59

Ik ga nog steeds geen oordeel uitspreken of de inbeslagname terecht was.

Maar er komen nav het 2e filmpje wel vragen in mij op;

- waarom wordt er zo slecht en ondeskundig geladen?
- waarom verlenen de mensen van de AID het gewonde paard geen hulp (de eigenaar mag dat immers niet meer want het paard is in beslag genomen)?
- waarom is bij de inbeslagname niet reeds politie en DA aanwezig?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:50

ik ken de stal verder niet en weet alleen wat hier geschreven word, maar slecht denken en praten over anderen is echt mens eigen.

wij voerden van de winter met mooi weer eerst ook in de paddock hooi en dat wat er op de grond lag werd weggeveegd later
er was bij ons dus ook niks op de grond te zien,en 2 van de 4 paarden aten alles op daar lag geen sprietje meer

wie weet gebeurde dat hier ook wel.

waarom gelijk het slechtste denken?

ik zal dat filmpje zo nog eens bekijken ,ik heb nl geen rainrot gezien maar misschien heb ik niet goed gekeken :+

en die uitstekende heupen vind ik niet zo`n drama bij een jong paard.

maar goed ik zal er wel helemaal geen verstand van hebben en ook niet het slechtste willen zien en denken
ik vind dat inladen niet normaal gegaan daar,en dat word weer goed gepraat sommige |o

dit inladen en alles er omheen lijkt mij er traumatisch voor deze jonge paarden :(:)

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:05

Yvonndv jij vind dus dat de paarden er prima bij stonden en dat ze hadden moeten blijven.
Hoe had jij dit dan aangepakt?
En hoe hadden jullie gereageerd als er niets aan gedaan was en 3 mnd later hier een bericht was verschenen:

In Tilburg paarden in beslag genomen en 3 kadavers geruimd!

Hoe paardenlievend ben je als je dit keer op keer blijft goedpraten en je kop in het zand steekt want ze zien er toch nog goed uit.
Of hadden jullie liever gehad dat hier schrale beestjes liepen die de ene voet niet voor de andere meer kon zetten.
Paarden die niet meer te helpen zijn en dat de helft zowiezo afgemaakt moest worden.
Is dat een correcte inbeslagname? Is het dan verantwoord naar de eigenaar toe? Want die arme man is nu voor 100.000 E slachtpaarden kwijt.
Sorry hoor maar iets anders was het niet. Maar dat jullie aan de hand vanachter je computerke helemaal geweldig kunnen inschatten wat hier bij ons achter gebeurd vind ik formidabel, als je de wereld van daaruit kunt verbeteren is dat top,
Ik persoonlijk vind het fijn als ik iets life kan zien, weet ik waar ik het over heb en kan ik ook alles zien.
Niet alleen het beste paard zoals op TV, of het zieligste paard nee ik zie dan liever alles.
Ook is het fijn als je dan met wat mensen kunt praten die elke dag en NACHT hetzelfde zien en met de handen in het haar zitten omdat ze machteloos zijn en de beestjes niet kunnen helpen.
Nee wij oordelen op die paar minuten van beelden (van de eigenaar ook nog!) en deze spreekt de waarheid, en die waarheid is net als zijn paarden die 100.000 E waard zijn. Niet waar dus!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:53

20 paarden a 5.000E = 100.000 E

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:58

Citaat:
***Vonnie***En dat getraumatiseerde meisje vond het zo erg dat ze toch wel de camera liet draaien om het maar zeker op beeld te krijgen want oh oh de AID stelletje dierenbeulen!

Vonnie in het filmpje vraagt dat kind meerdere malen of ze aub mag stoppen met filmen!
Ik vind dit niet iets om door een kind te laten filmen.
Dus daar ben ik het niet met je eens maar ik snap je woede!!! ;(

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:40

tja op het laatste filmpje zie ik toch echt een relatief groot weiland waar hooi in ligt/ heeft gelegen.
Dat er in de bak geen plukje oud hooi te bekennen is wil niet zeggen dat ze dan per defenitie niet gevoerd worden.

Als de AID zo zeker is van zijn zaak hadden ze zelf wel verslag gedaan of in ieder geval gereageerd, maar de AID is in de verste verte niet te bekennen.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:15

ik snap niet waarom zo'n kind van 12/13 daar zowiezo bij is en dat ze dan ook nog een filmt, ze had toch nee kunnen zeggen? had dan die tuthola die heel de tijd het woord heeft in de film laten filmen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:23

tja dat meisje is wel apart, eerst schreeuwt ze in het begin van de film. "jullie rot paarden lopen in de weg" en vervolgens is het "ohh schatje ik hou van je"
Snap heel goed dat het zo'n meisje niet in de koude kleren gaat zitten maar ze is erg dubbel

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:59

Pashon schreef:
tja dat meisje is wel apart, eerst schreeuwt ze in het begin van de film. "jullie rot paarden lopen in de weg" en vervolgens is het "ohh schatje ik hou van je"
Snap heel goed dat het zo'n meisje niet in de koude kleren gaat zitten maar ze is erg dubbel

haha dat dacht ik dus ook!paardenliefde als het haar uitkomt :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:46

Pashon schreef:
tja op het laatste filmpje zie ik toch echt een relatief groot weiland waar hooi in ligt/ heeft gelegen.
Dat er in de bak geen plukje oud hooi te bekennen is wil niet zeggen dat ze dan per defenitie niet gevoerd worden.

Als er geen hooi te bekennen is, is er geen eten, simpel toch? Als de paarden alles vertrappen, heb je dus geen goede manier van voeren. Afgelopen winter was hier geen moment het hooi op, we zetten grote rollen neer en voordat dat op was, stond er weer een nieuwe, kunnen ze ook niet zo makkelijk vertrappen. Juist met die kou afgelopen jaar moet je zorgen dat je dieren 24 uur per dag kunnen eten.
Maar goed, mijn paarden stonden er dan ook niet zo bij.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:15

Diablo schreef:
Pashon schreef:

Als er geen hooi te bekennen is, is er geen eten, simpel toch? Als de paarden alles vertrappen, heb je dus geen goede manier van voeren. Afgelopen winter was hier geen moment het hooi op, we zetten grote rollen neer en voordat dat op was, stond er weer een nieuwe, kunnen ze ook niet zo makkelijk vertrappen. Juist met die kou afgelopen jaar moet je zorgen dat je dieren 24 uur per dag kunnen eten.
Maar goed, mijn paarden stonden er dan ook niet zo bij.

tja gelukkig dat bij jou alles perfect is, hemel op aarde voor jou paarden...

top hoe heel bokt alles super voor elkaar heeft!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:24

24 uur per dag hooi eten, mijn DA vertelde mij dat ik moest minderen :Y)

hij krijgt 4 x per dag een flinke pluk maar heeft een aardige vetlaag
en krachtvoer krijgt hij amper dus moet het hooi minder.

mag ik wel oppassen dat ze mijn paard ook niet ophalen 8)7

wat een kul zeg, dat wanneer er geen hooi ligt de paarden dus geen eten krijgen 8)7

bij mijn paard ligt ook geen hooi, hij word zeker van lucht dik :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:40

Pashon schreef:
tja gelukkig dat bij jou alles perfect is, hemel op aarde voor jou paarden...

top hoe heel bokt alles super voor elkaar heeft!!!

Wat een sarcasme zeg.....hemel op aarde? Ehm, nee, gewoon zorgen voor mijn dieren, mag dat ook? Als mijn paarden met een strenge winter buiten staan (anders ook trouwens), hebben ze gewoon onbeperkt ruwvoer, dat is toch heel normaal? Of ben ik nou een uitzondering?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:42

mirgino schreef:
wat een kul zeg, dat wanneer er geen hooi ligt de paarden dus geen eten krijgen 8)7

Als er geen hooi ligt en de paarden zien er zo uit als bij deze meneer (ik zou me trouwens diep schamen als mijn '10.000euro-sportpaarden' er zo bij stonden), zou ik inderdaad denken dat ze wel wat meer zouden mogen hebben.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:06

Pashon schreef:

Goh wat zijn we weer lekker op dreef, waar is dit topic nu voor geopend?
En geweldig dat je een relatief groot weiland ziet op het filmpje, als het voor deze paarden was bedoeld zou de AID ook misschien niet nodig zijn geweest en waren deze paarden nu iets dikker geweest van het voorjaarsgras.

En wat nou we denken altijd slecht mirgino jij hebt volgens mij niet heel dit topic gevolgd en komt hier vandaag ff met je wijsheid inbeuken.
Nogmaals het zijn geen jonge paarden even teruglezen dan weet je een beetje meer over de situatie.
Misschien is het verstandig dat als er iemand in NL. een melding wil maken van verwaarlozing dat ze dat hier op dit forum eerst aanvragen.
Als je een filmpje plaatst weten jullie precies wat er speelt en het liefst dan een film van de eigenaar, met uiteraard commentaar van de eigenaar of verzorgers.
van de 10 gevallen is het dan misschien 1 of 2 keer nodig om in te grijpen, maar dan moet er zeker 1 kadaver liggen.

Iemand vroeg me via PB waar ik woon ook ff teruglezen in dit topic a.u.b. dan lees je dat ik in de buurt woon ;) adres geef ik niet helaas.
Fijn dat jou DA heeft gezegd dat je moet minderen maar het gaat nu niet over jou paard!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:14

@vonnie

reageer jij ff normaal zeg!

ik volg het vanaf het begin en lees div dingen die gewoon aangenomen worden
er ligt geen hooi in de paddock ....dus .... ze worden niet gevoerd :+

word er dan normaal of slecht gesproken?

en dan minderwaardig dit neerzetten;

En wat nou we denken altijd slecht mirgino jij hebt volgens mij niet heel dit topic gevolgd en komt hier vandaag ff met je wijsheid inbeuken.

waar slaat dat op????

wie ben jij dan een alles weter een beter weter?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:19

lekker makkelijk hé over iets waar we helemaal geen feiten van weten.
bijna het gehele topic is gebasseerd op speculatie's heb tot nu toe op de filmpjes van omroep noord brabant nog geen "bewijzen/ feiten" gezien.

en ja mijn post was ook sarcastisch, daar vraagt men toch om. alsof niemand fouten maakt iedereen trekt zijn conclussie's omdat men denkt iets te zien aldan niet te zien.
Je kan pas oordelen of het terrecht is of niet als je de harde feiten kent en die ken je niet naar aanleiding van dit filmpje.

het enige wat ik gezegt heb ik na aanleiding van het filmpje dat ik de paarden er niet arbarmlijk uit zie zien en dat ik zo op het eerste gezicht geen reden zie tot in beslag name.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:38

Ik denk inderdaad niet dat paarden meteen in beslag genomen hoeven worden als ze er uit zien als op het filmpje, maar ik denk zomaar dat er meer speelt.

Wel blijf ik er bij dat deze paarden veel te mager zijn en dat dat niet had gehoeven als ze goed gevoerd en ontwormd waren.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:41

Hallo, ik oordeel niet naar aanleiding van het filmpje, ik oordeel omdat ik om de hoek woon van deze situatie.
Niks geen speculatie en wat nou reageer ff normaal heb al eerder geschreven dat dit topic over en voor deze paarden is. Niet met modder gaan gooien mensen, en hoe kan je oordelen vanachter je computer, heb ik allemaal geschreven, nee wat blijven jullie schrijven speculatie's, harde bewijzen willen we etc.
Heb ook al een keer geschreven: hoe zouden jullie het dan aanpakken? Geen reactie! Mirgino vind je het dan nog raar dat ik dit schrijf, is gewoon een onbegonnen discussie waar al heel wat mensen helaas zijn uitgestapt die hier ook in de omgeving Hulten/Tilburg wonen en dat is jammer.

En nee mirgino ik ben geen alles en beter weter maar over dit onderwerp weet ik net iets meer als jij. Jammer dat je dan niet kunt toegeven dat je misschien een inschattingfout hebt gemaakt vanachter je comp. en dat jij niet deze hele situatie kan beoordelen vanachter dezelfde computer.

Ook heb ik geschreven dat de AID ook fouten heeft gemaakt, maar dat deden ze ook niet met opzet, of denken jullie van wel.
Jammer dat jullie op de dingen die ik vraag geen antwoord geven? Dit topic eindigt helaas zoals al eerder voorspeld is met modder naar elkaar gooien en verder gaat het nergens meer over. De paarden staan helemaal niet meer ter discussie bij sommige mensen alleen het gelijk krijgen is echt heel jammer.

En dan over het voeren ik heb nooit beweerd dat ze helemaal niet gevoerd worden, alleen dat ze dan wel dan niet, dus zoals het de eigenaar uitkwam gevoerd werden.
Jullie blijven pleiten voor de eigenaar maar zouden jullie het niet erg vinden dan om je eigen paard (verzorgpaard) hier tussen te zetten, tenslotte moest een van jullie toch minder gaan voeren en zo slecht zien ze er niet uit op de film.

Ik kan gewoon niet geloven wat ik hier lees en dat jullie dat echt menen! Hoop dat jullie wel antwoord kunnen geven over hoe, wat en waarom jullie het zouden aanpakken.
En ja de AID had het anders aan kunnen pakken maar daar gaat het niet over, sinds iedereen het filmpje heeft gezien gaat het nergens anders meer over dan dat ze zo slecht zijn bij AID.

Wat had jij/jullie gedaan dan in het geval van deze paarden, gewoon laten lopen?

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 01:11

[quote="mirgino"]ik heb de foto net gezien en snap hier weinig van......

ze moeten de echt schrijnende gevallen eens in beslag nemen,deze jonge dieren zien er echt niet broodmager uit

die paarden in Nijmegen tijdje geleden waar er een paard dood in de wei lag, dat was pas iets geweest om in te laden
mijn vriendin zit bij de dierenambulance en zei dat het echt erg was
maar omdat ze eten kregen lieten ze ze staan

en die zagen er erger uit dan deze paarden.
======================================
Dit bedoel ik nu precies moesten ze wachten tot het zover was als de situatie zoals je eerder noemde?
Kun je toch niet echt menen he? Paarden hadden komende zomer echt afgezien, echt neem dat maar van me aan.
Ik zit hier echt niet mee te discuzeuren om mijn gelijk te krijgen maar deze paarden werden niet naar behoren verzorgd.

Ik hoop dat de AID snel komt met wat duidelijkheid en vooral dat het gewonde paard weer opknapt, hoop dat het er erger uitzag als dat het daadwerkelijk is! Meestal rotplaatsen om te genezen net boven de hoef. :(:)
Laatst bijgewerkt door Storm op 22-05-10 07:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekens aangepast zodat het op het beeldscherm past.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:58

@ vonnie

de laatste post van jou daar heb je helemaal gelijk
daar is te lang gewacht!

en ik wilde hier alleen maar zeggen dat er erg snel dingen geroepen om iemand slechter te maken dan deze is
ik zie geen eten...dus....ze krijgen geen eten!
ik zie geen stal...dus....ze staan altijd weer of geen weer buiten!
ik zie geen wei ...dus...nooit weidegang

en 24 uur per dag hooi is ook geen must

en ik zie alleen de beelden die hier getoond worden,en ik zie daar geen broodmagere paarden met rainrot

dat jij een ander beeld geloof ik graag,jij hebt ze in leve lijve gezien en vaker dan ik.
maar om mij dan persoonlijk aan te vallen gaat mij te ver en lijkt mij ook niet nodig!

ik kan alleen reageren op wat ik zie en op hoe mensen schrijven en dat is soms erg overtrokken

jij weet er duidelijk meer van dan ik!

ik vind daarom niet dat ik een inschattings fout gemaakt heb,ik zou niet weten waarom ,nogmaals ik ga af op de info die ik hier lees.

en sorry als dat bij jou anders overkomt maar ik ben geen betweter!,ik blijf wel weer meelezen en reageer maar niet meer!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:26

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:29

weten jullie al wat meer van deze paarden? hoe is het afgelopen? staan ze ergens nu wel goed? en hoe is het met het gewonde paardje? |( ik vind bijde partijen rond uit schandalig!
dat je als ouder je kind dit laat filmen zegt al genoeg over de eigenaar trouwens!
en aid wat een geklungel zeg, al die onrust en het geschreeuw nee dat helpt! ze stonden erbij en keken ernaar! nahhhh