Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:57

Peperplant schreef:
Hebben jullie bijgaande artikelen goed gelezen ???
Oplichtster daagt Alberto voor het gerecht...

Dit zegt toch genoeg over deze zieke ziel!!!
Dat zelfde staat bokt ook te wachten wanneer zij dit namen speculeren toelaten. Smaad en Laster zal ze ten laste worden gelegd met alle vervelende gevolgen van dien.
Denk niet dat bokt in staat is Moscowitch te betalen zoals een multimediabedrijf als SBS6 dat wel kan???

Dat is denk ik wat anders als in bescherming nemen!

Jammer maar ik als gedupeerde begrijp bokt wel, al zou ik dolgraag in koeienletters haar naam scanderen hier!!!!

Zou dat de reden zijn misschien???

Dat heeft ze zelf toch al gedaan om in een eerder topic te reageren?

Ik vind het heel erg hypocriet dat bokt mee doet met dit soort dingen door ze steeds de doofpot in te duwen....zelfs niet meer na te lezen op de mesthoop die niet meer mag bestaan. Dus argeloze paardenkopers er in te laten lopen.

Dus zo informatief is bokt dus weer niet. Als er bokkers vertellen dat ze door een bokkerhandelaar opgelicht zijn, wordt het topic weggegumd. Nu maar hopen dat de uitzendig doorgaat.

Erg typisch dat die bokkers gewoon doen of hun neus bloedt.

KiWiKo

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:58

als je een tweedehandse borstel twv 50 ct niet opstuurd krijg je een permanente ban wegens het niet nakomen van afspraken :) :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:00

Ja Alane theoretisch heb je ook gelijk maar in de praktijk ziet het anders uit.
Er waren trouwens afspaken gemaakt dat als het niet meer ging dat de pony terug zou komen,daarom mocht ie ook zo mee omdat ze hoog en heilig stonden te beloven dat ze het goed voor hadden met hem!
Ze hadden zelfs videofilm mee genomen en foto's zodat ze kon zien hoe ze wonen!En toen Bud werd opgehaald stonden ze doodleuk mee te huilen met mn vriendin!
En als je zelf niet meer weet waar je het moet zoeken door persoonlijke omstandigheden dan ben je gewoon naief genoeg om zulke figuren te geloven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:01

KiWiKo schreef:
als je een tweedehandse borstel twv 50 ct niet opstuurd krijg je een permanente ban wegens het niet nakomen van afspraken :) :)

_O- Inderdaad :') En ik heb in het verleden vaker topics gezien waarin een naam werd genoemd, maar ik denk dat in dit geval het boktbeheer al een "lekkere" bedreiging met rechtzaak etc hebben ontvangen. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:01

KiWiKo schreef:

Wat heeft dat met deze zaak te maken? :D
De betreffende persoon heeft niet via bokt gehandeld, dus is een ban ook niet nodig.
Maar wanneer twee bokkers via bokt een overeenkomst sluiten en een van de twee die (na herhaaldelijk vriendelijk vragen) niet nakomt, dan lijkt me een ban gewoon terecht, of het nou om een borstel gaat of om bij wijze van spreken een auto.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:02

Tallie1979 schreef:
KiWiKo schreef:

_O- Inderdaad :') En ik heb in het verleden vaker topics gezien waarin een naam werd genoemd, maar ik denk dat in dit geval het boktbeheer al een "lekkere" bedreiging met rechtzaak etc hebben ontvangen. :)

Of de bedreiging met klapjes :+ :Y) }:0

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:02

Ik heb mijn super mooie pony niet verkocht omdat we niet wisten wat ie mankeerde maar helemaal goed was ie niet. Zo'n dier zou weer in de sport terechtkomen en in de handel.... Dus die is mooi gebleven en bij ons dood gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:03

KiWiKo schreef:

Nou precies en als je kul verhalen gaat ophangen om ook eens opgelicht wil zijn met een soort nepfries en dan ook nog eens sa's gebruikt, wordt je keer op keer in bescherming genomen.

Nu maar even wachten tot ze die borstel niet wil afleveren, ipv de paarden....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:04

Abeltje77 schreef:
Tallie1979 schreef:

Of de bedreiging met klapjes :+ :Y) }:0

Ja, ook dreigen met lijfelijk geweld is deze dame niet vreemd.. :D Dus dat zou zomaar kunnen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:

Wat heeft dat met deze zaak te maken? :D
De betreffende persoon heeft niet via bokt gehandeld, dus is een ban ook niet nodig.
Maar wanneer twee bokkers via bokt een overeenkomst sluiten en een van de twee die (na herhaaldelijk vriendelijk vragen) niet nakomt, dan lijkt me een ban gewoon terecht, of het nou om een borstel gaat of om bij wijze van spreken een auto.

dat ik me eigenlijk net afvraag of we dit soort mensen wel op bokt willen hebbeb :) er zitten er wel meer op bokt die de boel behoorlijk besodemieteren, mensen bedreigen, zelfs in elkaar slaan......

je kan het niet voorzijn, maar ik denk dat als het boktbeheer eenmaal officieel op de hoogte is van bepaalde feiten, dat daar dan actie op ondernomen moet worden, en deze mensen bannen van bokt :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:10

Zonnetje81 schreef:
Abeltje77 schreef:
Zonder te zien misschien wel maar een keer laten hoesten/longen luisteren en misschien een rondje over het hard....tja dat is wel redelijk makkelijk te noemen ipv uitgebreid buigproeven enzo. Ik denk dat het best gebeurd bij handelaren die lopende band werk hebben en hun eigen DA laten keuren, bijv als mensen op 2 uur afstand wonen komen ze er niet speciaal voor terug... Ik wil er wel altijd bij zijn. Ik ben er ooit niet bij geweest, eigen DA gebeld erheen gestuurd om een jong paard klinisch te keuren. Dan mag je ervanuit gaan dat het goed gaat. hoewel het wel een ons kent ons regio is, dat houdt je altijd.

Ik ben dus wel speciaal naar de keuring van mijn paard gereden met kenissen 8 jaar geleden. Paard werd goedgekeurd en vervolgens door de eigenaar gebracht, ook a 2.5 uur rijden. Dus het bestaat nog wel hoor....

Zelf niet bij een keuring aanwezig zijn begrijp ik niet :n
Maar dat is uiteraard nog geen vrijbrief om mensen maar op te lichten. Dit soort dingen moeten gewoon veel harder aangepakt worden, dan bedenken mensen zich nog wel 2x voordat ze iemand oplichten/bestelen e.d.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:12

Jawel maar een hoop (leken misschien)? Doen het niet....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:12

mhollander schreef:
ik heb ook wel eens meegemaakt dat er gewoon allemaal goed vinkjes gezet werden zonder het paard ooit gezien te hebben. Sommige DA zijn gewoon heel makkelijk.

Was de kopende partij er zeker niet bij?. Ook zo lekker dom en kan je zeggen dat het nog iedere dag gebeurt......

Altijd laten keuren waar je bij bent bij iemand die JIJ vertrouwt en anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:14

Niet iedereen weet dat en de mooie praatjes van foute handelaren en de mooie paardenpraatjes waar leken, of amper leken gewoon intrappen.

Op marktplaats is ook veel 100% röntgenologisch en klinisch goed gekeurd, tja ga je het dan over doen? Snap je het rapport?

Ook particulieren komen met dit soort rapportjes aan en als je zegt dat je het zelf nog een keer wil laten doen, hebben ze bezwaar, eigen ervaring hoor, vaak zat zijn ze dan bang dat er toch een ietsjes uit komt, iets wat niets om handen heeft, maar paard is dan wel afgekeurd.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:17

Keuren altijd doen! Eigen DA, zelf erbij zijn.
En als je voor een paard gaat kijken een half uurtje te vroeg aankomen. Is voor de verkopers niet altijd handig, maar je ziet wel hoe het paard 'normaal' staat, hoe het op stal is etc.

Laat de uitzending maar een hele wijze les zijn voor toekomstige paardenkopers.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:17

Mijn paard toen ik em te koop zette zelf laten keuren om zeker te zijn dat ie goed was. Over doen bij verkoop? Prima hoor...

Maar klopt ik ken nog een gevalletje in brabant die stoeterij had allemaal keuringsraportern klaar liggen van ALLE paarden die allemaal 1tjes hadden en GEEN opmerkingen....ook wel errug verdacht...
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-05-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:18

Eigen DA moet wel voor je naar de andere kant van het land willen gaan, dus dat is niet altijd mogelijk. Sommige DA's zijn nl ook niet te vertrouwen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:24

russel schreef:
Eigen DA moet wel voor je naar de andere kant van het land willen gaan, dus dat is niet altijd mogelijk. Sommige DA's zijn nl ook niet te vertrouwen.

Je hebt altijd nog de tussenoplossing. Een DA in de buurt zoeken, die je zélf uitkiest.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:32

russel schreef:
Niet iedereen weet dat en de mooie praatjes van foute handelaren en de mooie paardenpraatjes waar leken, of amper leken gewoon intrappen.

Op marktplaats is ook veel 100% röntgenologisch en klinisch goed gekeurd, tja ga je het dan over doen? Snap je het rapport?

Ja heb het over laten doen. En heb de foto's laten beoordelen en een video door een andere DA. Deze ging bellen en binnen een paar minuten wist hij alles over het paard en kreeg groen licht.

Mensen denken en informeren wel na als ze een wasmachine kopen en een paard doen ze overhaast ik snap dit niet helemaal. En sorry ik heb hier weinig medelijden mee.
Als mensen paard en kopen op internet intypen krijg je zoveel info dat als je dan de diverse waarschuwingen niet leest dan is niemand die er wat aan kan doen.
Oke je mag geen mensen in de maling nemen maar beter voorbereiden hoort ook bij het kopen van een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:33

Reakties van mensen die heel goed op de hoogte zijn. Bescherming van mensen met wat minder kennis is wel op zijn plaats.

Het alleswetende paardenvolk staat weer langs de kant. :D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:40

russel schreef:
Reakties van mensen die heel goed op de hoogte zijn. Bescherming van mensen met wat minder kennis is wel op zijn plaats.

Dat is altijd :+

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:52

russel schreef:

Op zich is heb je gelijk alleen zijn er teveel mensen die "even"een paard kopen want dochterlief vind het leuk. Zetten hem in de achtertuin en klaar.
Wie neemt de paarden van deze mensen in bescherming.

ach heb het ook moeten leren maar was blij dat ik op een grote stal stond waar er genoeg mensen waren die meegingen met kijken. Heb vanuit huis wel geleerd eerst te informeren voordat ik ging kopen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:09

Het is gewoon vies vals gemeen om van mensen zo hard misbruik te maken terwijl die alle vertrouwen in je hebben.
Hoe gewetenloos ben je dan om een dier als rijdier door te verkopen terwijl je belooft om het beestje als weidemaatje voor ander paard te gebruiken.
Ik hoop dat zulke mensen opgepakt worden en flink gestraft worden,niet alleen voor wat ze de ander aandoen maar ook voor de dieren.Dan ben je zo gewetenloos als je over de rug van een beest geld gaat maken,lamme takken dat ze zijn!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:13

Moderatoropmerking:
Ik zie een aantal reacties met betrekking tot acties van het boktteam. De reden dat speculeren niet is toegestaan is omdat er nu gebruikers zijn die onterecht beschuldigd worden. Er is door officiele bronnen nog geen naam vrijgegeven en zolang dit niet gebeurt kan er ook niets vermeld worden. Het boktteam kan hierdoor niet controleren of de beschuldiging juist is of niet. Daarom zijn een aantal namen van mensen verwijderd die verdacht werden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:18

Amanda schreef:
Ik zie een aantal reacties met betrekking tot acties van het boktteam. De reden dat speculeren niet is toegestaan is omdat er nu gebruikers zijn die onterecht beschuldigd worden. Er is door officiele bronnen nog geen naam vrijgegeven en zolang dit niet gebeurt kan er ook niets vermeld worden. Het boktteam kan hierdoor niet controleren of de beschuldiging juist is of niet. Daarom zijn een aantal namen van mensen verwijderd die verdacht werden.

Amanda, met alle respect.. Er zijn hier mensen die notabene gebeld zijn door Stegeman over deze persoon, dit zijn mensen die uit de eerste hand ervaringen hebben. Hoe kan dit in hemelsnaam speculeren genoemd worden? Het is een ervaring uit de eerste hand!

Daarnaast is het inderdaad zo dat juist door dit soort dingen maar angstvallig weg te moffelen, zoals nu word gedaan, je juist de mensen die dit niet betreft dupeert en speculeren in de hand werkt..

Ik begrijp dit gewoon niet? Wat maakt dit zo anders? Als ik een ervaring heb met een slechte/hele slechte handelaar en ik plemp mijn ervaring uit de eerste hand hier op bokt dan mag het wel, maar nu niet. Kan jij mij hier het verschil tussen uitleggen? Ik ben oprecht geintresseerd waarom voor deze aanpak word gekozen :)