Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Truusjek

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:55

Ik heb net het filmpje voor het eerst gezien. Het is voor Marlene Kiers ook een raadsel waar de paarden zijn. Volgens mij staat er ook nog een straf op zo iets als mijneed. Liegen. Stelen. Bedriegen. Wat een maatschappij.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:18

russel schreef:
Even resumeren.
Je hebt het filmpje van de diefstal op internet gezien.

Nope, en dat zeg ik ook nergens.... zeg enkel dat er mensen bevestigen dat de paarden s'nachts om 3 uur mee genomen zijn, én dat gezien het feit hoe die mensen tegen over mevr. K staan het me zeer onwaarschijnlijk lijkt dat ze een diefstal in scene gezet heeft, valse aangifte doet en de buurt daar de mond over houdt...

russel schreef:
Filmpje dat mensen het er niet mee eens zijn, dat is niet relevant aan de diefstal. Net alsof je dan per definitie een dievegge in de dop bent. Toch?

Dat politie berichten in de krant zet, is waar. Ook het bericht over deze diefstal? Wil ik graag nalezen...

Dat paarden op gezocht-gestolen paarden site worden gezet, is idd een leidraad tot waar-onwaar.

speciaal voor Russel, waar nog extra bij staat dat de politie bevestigd dat de paarden gestolen zijn:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/40676
Maar las ik je goed begrijp als mevr K. ze op op zo'n site zet zijn ze wel gestolen, en anders niet?
Sneu dan voor die mensen wiens paard gestolen zijn en niets weten van het bestaan van zo'n site... en dat die meeste sites niet bijgewerkt zijn cq geen nieuwe meldingen erbij gezetten hebben sinds 2008, 2007 en de andere sinds 2005!!!

De pliesie 'tipt' de krant, de krant beslist of ze publiceren of niet... en als ze publiceren is het aan de krant of het zo belangrijk is om het groot uit te meten.

russel schreef:
Lijkt mij een idee om je paarden zo snel mogelijk terug te vinden, immers nu weet ik niet hoe ze er uit zien...pakkans erg klein.

Ben ik met je eens, maar las 'weet' wie ze meegenomen heeft of je wilt voorkomen dat ze terug gaan naar de eigenaar,dan kun je daar ook aan meewerken....

russel schreef:
Dat er braaksporen nodig zijn om een inbraak legaal te laten lijken, is voor de verzekering wel zo fijn. Immers zonder braak sporen moeilijk om verzekeringsgeld te innen. Iemand die de wet van haver en gort kent, weet dat je dat moet doen. En dan de koevoet van buiten naar binnen en niet omgekeerd.....die fout wordt ook nog wel eens gemaakt. Om een aangifte te doen ook wel zo handig.

Prachtig om de zaak te verdedigen, maar de feiten zijn nog geen feiten, veronderstellingen. Heel mooi en nobel. Maar ik ga in deze zaak niet vanuit mijn eigen straatje uit.

Ik heb nog geen steekhoudende dingen gelezen die mij op een ander been zetten.

Wat zul je dan een moeite hebben met andere uitspraken oa hier op bokt, als een ieder zijn of haar medeling met steekhoudende argumenten en feiten moet ondersteunen omdat ze anders niet geloofd worden.

Ik ben het met je eens dat er braaksporen moeten zijn om een diefstal te kunnen aantonen, en dat er mensen zijn die dit doen om de verzekering op te lichten...
de 3 andere paarden zijn op anderen films schijnbaar te zien, een ieder kent schijnbaar iedereen, en 'weet' men zelfs dat mevr. K gratis honden ophaalt uit brabant... lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze zonder dat iemand het opgemerkt heeft haar eigen paarden ontvreemd heeft... en al helemaal als dat voor de verzekering gebeurd is.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:28

Als ik zo Marlene hoor in het radiofragment, hoe zij en die meneer staan te giebelen, dan is het niet waarschijnlijk dat Quirine (of moet ik Truusje zeggen) zelf de paarden heeft gestolen, anders staan zij niet zo te genieten en melden ze niet dat de paarden het goed hebben.

Trouwens is meineed inderdaad strafbaar, maar dan zal je toch eerst voor een rechter moeten staan.

Diefstal is een misdrijf, daar ben ik absoluut tegen, maar ben stiekem toch wel een beetje blij voor de paarden. Denk wel nog steeds dat het anders opgelost had kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:48

Alane, wist niet dat jij zo naïf was.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:29

russel schreef:
Alane, wist niet dat jij zo naïf was.

ben ik ook niet, doe soms alsof...

maar vertel... zorg dat ik minder naief overkom? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:01

Niet iedereen zomaar blindelings vertrouwen, de meesten zijn nl niet zoals jij zelf zou handelen.... :D

De gezonde achterdocht.... :+

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:09

Maar wie zegt dat de paarden het nu beter hebben??
Daar ben ik wel benieuwd naar, hoe ze ernu bij staan.
Ik hoop echt dat ze lekker droog staan, en een goede verzorging krijgen.
Maar wie weet dat??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:20

russel schreef:
Niet iedereen zomaar blindelings vertrouwen, de meesten zijn nl niet zoals jij zelf zou handelen.... :D

De wereld zou niet kunnen draaien zoals ie draait als de meeste mensen niet redelijk betrouwbaar waren. :)
En oplichters zouden niet kunnen floreren zonder al die mensen zoals Alane. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:28

Ik vraag mij dikwijls af of zaken doen wel op eerlijkheid berust. Money makes the world go around.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:20

randalinpony schreef:
russel schreef:

De wereld zou niet kunnen draaien zoals ie draait als de meeste mensen niet redelijk betrouwbaar waren. :)
En oplichters zouden niet kunnen floreren zonder al die mensen zoals Alane. :+

Is dat zo? Dan zijn de mensen aan wie ik verkoop net zo naief als ik _O-

wat is er naief aan om te geloven dat de paarden daadwerkelijk gestolen zijn?
dat die buurtbewoners wel weten wanneer de paarden gestolen zijn, maar dan niet 'gezien' hebben dat mevr. K. ze meegenomen heeft, diezelfde beul waarvan ze de paarden wilden redden?
mischien is het wel naief te geloven dat mevr. K. ze verplaatst heeft, ala "wat ik niet zie gebeurd ook niet meer" en de paarden zijn nu in lalaland.... en de beul draagt rose handschoentjes?
mischien is het wel naief te geloven dat de buurtbewoners dat zo 'toelaten' zonder mevr. K. aan te geven bij de politie, met de kans dat de paarden daadwerkelijk bij haar vandaan gehaald worden....

beetje argwaan is gezond, maar in ieder schaap een wolf menen te zien ... ... ... ... ... ... ...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:23

Truusjek schreef:
Ik heb net het filmpje voor het eerst gezien. Het is voor Marlene Kiers ook een raadsel waar de paarden zijn. Volgens mij staat er ook nog een straf op zo iets als mijneed. Liegen. Stelen. Bedriegen. Wat een maatschappij.

Als verdachte mag je liegen dat het gedrukt staat. dat is niet strafbaar. Echter als getuige mag je niet liegen. Je legt als getuige namelijk een eed of belofte af dat je de waarheid spreekt en dan pleeg je dus als je liegt meineed.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:34

Ik lees al een tijdje mee en ik vind het verhaal steeds bizarder worden. Nu helemaal met het filmpje... Die kerel weet wel te vertellen dat ze om 3 uur mee zijn genomen maar heeft het niet gezien. Jaja je verspreken is ook een vak apart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:51

Of insinueren om een kooltje op het vuur te gooien. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:53

Tja Alane, ik kijk de mensen in de ogen en deze mevrouw K heeft weinig tot geen credit bij mij....vandaar dat ik spreek over gezonde achterdocht.

Maar als jij in de handel zit, dan weet je ook dat dingen niet altijd zijn zoals ze voorgesteld worden....en waar abraham de moster haalt. ;)

Ik word altijd erg arwanend als mensen met een maatschappelijke status ineens hele grote blauwe ogen opzetten... :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:46

Die buurtbewoners ken ik evenmin... net zo min als mevr. K.

Ik had eigenlijk niet anders verwacht dat of de paarden ontvreemd zouden worden (immers wilden de buurtbewoners dat alle dieren in beslag genomen zouden worden, feiten in de verschillende uitzendingen en intervieuws)
of dat mevr. K mte stille trom zou vertrekken, wat ik minder waarschijnlijk achtte want dat had ze al eerder kunnen doen.

Of ze zelf over zou gaan tot valse aangifte kan ik niet beoordelen, ken haar niet.... en verwacht het eerlijk gezeggd niet gezien het ene filmpje waar je schijnbaar niet eens een scheet kunt laten zonder dat de buurt het binnen no-time weet, incl de exacte geur omschrijving en welk eten je hebt gehad.... daarbij opgeteld dat die buurtbewoneers de paarden uit de handen van mevr. K. wilden hebben.
Denk je dan dat mevr. K ongezien en ongehoord de paarden elders kan hebben ondergebracht én dat de buurtbewoners dat zouden hebben toegelaten zonder mevr. K te verlinken bij de politie?
Ik niet.... ik denk dat de buurtbewoners haar grandioos verlinkt hadden als mevr. K de paarden verhuisd had en dan aangifte gedaan had van diefstal.

maar dat is mijn bescheiden mening :)