Vooral het stukje dat ze met de 'deur' paarden van de vloer tillen.
Paard dat spartelt om houvast te krijgen, word neergeschoten, laten ze 3/4 minuten liggen spartelen, en schieten dan nog een keer...

Afschuwelijk, geen woorden voor...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Een paard dat vriendelijk zijn neus uitstak naar een werknemer werd vervolgens in zijn oog geschoten.
Wiebe___ schreef:Een paard wat gewond is mag niet vervoerd worden! Ik noem maar iets als bijvoorbeeld een paard tijdens een wedstrijd of wat dan ook zijn been breekt moet het terplekken af gemaakt worden en mag absoluut geen trailer meer in!!
Ragdollcat schreef:Helaas in Nederland gebeurt t ook maar dan op een ander manier, ik had gehoord van iemand die daar werkt, er was een paard losgebroken in het slachthuis en rende er in paniek rondjes, uitglijden en weer opstaan en weer rennen toen ie weer viel werd er heel snel een mes over de buik gedaan en toen ie weer opstond lag alles eruit en toen stierf het paard alsnog, bah afschuwelijk, ik werd er heel boos om, en dat gebeurde gewoon ergens in Noord holland en ik noem geen naam van dat slachthuis.
kim_bjorn schreef:Jollygirl: Misstanden gebeuren ook in NL hoor, echt waar;)
Wij wonen niet in het 'perfecte NL' waar iederen geweldig met dieren omgaat. Ook in slachthuizen, boerderijen, markten etc etc werken mensen die niet correct omgaan met dieren of zelfs mishandelen, dit is overal op de wereld helaas!
kim_bjorn schreef:zeg dit omdat jij zegt dat je je het niet kunt voorstellen van die 'buik openhalen'omdat je van veel slachthuizen weet hoe het gaat.
Dat zegt niet veel naar mijn idee, ik heb ook genoeg gezien en ook hier gebeuren gewoon klote dingen slachthuizen en werken er mensen die even nagekeken zouden moeten worden.