Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:32

Ik heb een deel van de filmpjes gezien...
Vooral het stukje dat ze met de 'deur' paarden van de vloer tillen.
Paard dat spartelt om houvast te krijgen, word neergeschoten, laten ze 3/4 minuten liggen spartelen, en schieten dan nog een keer... :n

Afschuwelijk, geen woorden voor... :n

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:39

Citaat:
Een paard dat vriendelijk zijn neus uitstak naar een werknemer werd vervolgens in zijn oog geschoten.

verschrikkelijk ;( Ik zie het ook helemaal voor me, arme paarden ;(
Van mij mogen ze die mensen levenslang wegstoppen,
echt afschuwelijk dit ;(

het is ook zo zielig dat die paarden zo onschuldig zijn.
Dat je ziet dat ze 'vriendjes' willen maken,
met de gene die ze doodschiet en laat lijden ;(
Laatst bijgewerkt door wake_up op 04-04-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:41

Bah, die slachters, die moeten zelfde lot ondergaan, geen greintje respect hebben ze voor de dieren, afschuwelijk dit.

Het lijkt er wel op dat ze er plezier in hebben, want waarom bij zowat alle paarden niet meteen in 1 x goed doen.

Helaas in Nederland gebeurt t ook maar dan op een ander manier, ik had gehoord van iemand die daar werkt, er was een paard losgebroken in het slachthuis en rende er in paniek rondjes, uitglijden en weer opstaan en weer rennen toen ie weer viel werd er heel snel een mes over de buik gedaan en toen ie weer opstond lag alles eruit en toen stierf het paard alsnog, bah afschuwelijk, ik werd er heel boos om, en dat gebeurde gewoon ergens in Noord holland en ik noem geen naam van dat slachthuis.

Later door een ongeval in een paddock kon een paardje niet meer staan en de volgende dag werd ze door diezelfde slachthuis in de vrachtwagen gesleept om bij de slacht gedood en geslacht te worden, nou en daar werd ik ook weer boos om en vind het onbegrijpelijk dat dit gebeurd en dat de eigenaar dat toestaat, ik had dat arme dier allang diezelfde avond nog laten inslapen door een veearts, ipv een heel nacht te laten liggen in de box om smorgens vroeg te laten ophalen, bah, hier ga ik ook erg van over mijn nek.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:47

Mes over de buik? Dat werkt helemaal niet, als ie ligt neerschieten. :(
En als ze al gewond zijn als slachthuis ze op komt halen inderdaad in laten slapen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:50

Een paard wat gewond is mag niet vervoerd worden! Ik noem maar iets als bijvoorbeeld een paard tijdens een wedstrijd of wat dan ook zijn been breekt moet het terplekken af gemaakt worden en mag absoluut geen trailer meer in!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:52

Wiebe___ schreef:
Een paard wat gewond is mag niet vervoerd worden! Ik noem maar iets als bijvoorbeeld een paard tijdens een wedstrijd of wat dan ook zijn been breekt moet het terplekken af gemaakt worden en mag absoluut geen trailer meer in!!

Dat klopt. Helaas gebeuren dit soort dingen nog wle hoor.

En sommige dieren die een been breken gaan alsnog naar de kliniek ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:53

Ragdollcat schreef:
Helaas in Nederland gebeurt t ook maar dan op een ander manier, ik had gehoord van iemand die daar werkt, er was een paard losgebroken in het slachthuis en rende er in paniek rondjes, uitglijden en weer opstaan en weer rennen toen ie weer viel werd er heel snel een mes over de buik gedaan en toen ie weer opstond lag alles eruit en toen stierf het paard alsnog, bah afschuwelijk, ik werd er heel boos om, en dat gebeurde gewoon ergens in Noord holland en ik noem geen naam van dat slachthuis.

Dit heb je ''gehoord''
niet gezien.

ben zeer benieuwd welk slachthuis, mag via pb.
Aangezien ik inmiddels van meerdere slachthuizen weet hoe het eraan toe gaat..
Kan ik dit haast niet geloven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:58

Precies, en daarom was ik ook er heel erg boos om en ik moest zo huilen om dat arme paardje.

Ze was uitgegleden in een paddock in de winter, de achterbenen kwamen in een spagaat daarna stond ze weer op maar eenmaal in de box (heel moeizaam stap voor stap) trilde ze over het hele lichaam en viel ze op de grond en kon niet meer staan, snel de veearts erbij en die constateerde dat het nooit meer goed komt dat het beste is om het in te laten slapen, de eigenaar besliste anders, die maakte een afspraak en de volgende ochtend werd dat paardje opgehaald, en dat was geloof ik in 2003 gebeurd, ik ben het nooit vergeten en ik vergeef het ze ook nooit, die eigenaar heb ik ook nooit meer gesproken en of aangekeken.

Ik had ook gezegd waarom niet snel een pin en of neerschieten ipv open te halen? dat is ook gewoon pure mishandeling, ongelooflijk zeg, die klootzakken daar.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:00

Gruwelijk! Heb er geen andere woorden voor! Heb verder niks tegen op een paard slachten ( als het dan ook goed gebeurt en met 1 schot gedaan is). Maar wat ze hier doen die paarden laten lijden en ze lijken er zelf nog plezier aan te beleven ook! Die mensen die sporen voor geen meter daar!!!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:01

Verschrikkelijk! Ik ben sprakeloos..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:03

;( gatverdamme.... sorry hoor, maar dit is echt heel triest...
slachthuis sluiten, en personeel laten afmaken als "eerbetoon" :=

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:13

Ik heb net de filmpjes wel gezien, echt verschrikkelijk. Heb er geen woorden meer voor eigenlijk... dat je daar kan werken...

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:14

Ahh bah.. Heel triest..
Sprakeloos ... ;(

Ik heb net een stukje van een flimoje gezien.. dat je dit werk wil doen ... :s

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:15

Dit gebeurt niet alleen bij paarden maar ook bij koeien, schapen en geiten. Wat een horror slachterij!

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:18

Jollygirl: Misstanden gebeuren ook in NL hoor, echt waar;)
Wij wonen niet in het 'perfecte NL' waar iederen geweldig met dieren omgaat. Ook in slachthuizen, boerderijen, markten etc etc werken mensen die niet correct omgaan met dieren of zelfs mishandelen, dit is overal op de wereld helaas!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:19

kim_bjorn schreef:
Jollygirl: Misstanden gebeuren ook in NL hoor, echt waar;)
Wij wonen niet in het 'perfecte NL' waar iederen geweldig met dieren omgaat. Ook in slachthuizen, boerderijen, markten etc etc werken mensen die niet correct omgaan met dieren of zelfs mishandelen, dit is overal op de wereld helaas!

Ja dat weet ik zelf ook wel ;)
Mij hoor je nergens zeggen dat het altijd goed gaat.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:25

zeg dit omdat jij zegt dat je je het niet kunt voorstellen van die 'buik openhalen'omdat je van veel slachthuizen weet hoe het gaat.

Dat zegt niet veel naar mijn idee, ik heb ook genoeg gezien en ook hier gebeuren gewoon klote dingen slachthuizen en werken er mensen die even nagekeken zouden moeten worden.

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:25

Ik ben in Canada naar een koeienslachter geweest en was daar nog redelijk positief over de omstandigheden, maar hier heb ik geen ander woord voor dan WALGELIJK!!
De filmpjes zijn nu verwijderd, maar alleen de reacties al...
Beesten worden niet meer als een levend wezen behandeld en ze worden op een alles behalve diervriendelijke manier naar de eeuwige jachtvelden geholpen en waarom? Omdat de mens snel geld moet verdienen en vlees eten. Een werknemer daar kan zichzelf toch niet meer als mens zien? Natuurlijk heb je geld nodig voor eigen onderhoud, je gezin enz. Maar dit?

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:26

ook werken er mensen die hun werk netjes en correct doen, even voor de goede orde ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:27

kim_bjorn schreef:
zeg dit omdat jij zegt dat je je het niet kunt voorstellen van die 'buik openhalen'omdat je van veel slachthuizen weet hoe het gaat.

Dat zegt niet veel naar mijn idee, ik heb ook genoeg gezien en ook hier gebeuren gewoon klote dingen slachthuizen en werken er mensen die even nagekeken zouden moeten worden.

Ik zeg : Ik kan het me háást niet voorstellen!
Dit is toch niet normaal.... IK kan het me niet voorstellen. Dat het gebeurt, dat is zo.
Tuurlijk gaat het wel es mis, wel vaker dan ''wel eens'' dat weet ik ook.

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:30

kim_bjorn schreef:
ook werken er mensen die hun werk netjes en correct doen, even voor de goede orde ;)

Dat snap ik, ik geloof ook wel dat ze daarnaast de meest gruwelijke scenes hebben gepakt. Maar dan nog, echt ziek is het wel..

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:32

Hoef de foto's niet te zien, zoals alles is omschreven zegt mij al genoeg.
Helaas is het zo dat dit op meerdere plekken gebeurd en ook in ons kikkerlandje.
Ook koeien, schapen varkens etc vallen ten prooi aan zulke lugubere praktijken.
Het zijn makkelijke prooien, blijkbaar vinden sommige mensen het geweldig en krijgen ze er een bepaalde kick van.
Onbegrijpelijk maar waar!
Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen en of de mensen daadwerkelijk ontslagen worden en het slachthuis gesloten.
Eigenlijk vind ik dat er op zulke praktijken ook een straf moet staan.
Of is er een regelgeving dat deze mensen strafrechtelijk vervolgd gaan worden?
In America zijn ze daar toch ook veel feller op en krijgen mensen bij mishandeling flinke boetes en/of straffen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:33

Op de foto's zie je amper wat. Slechte kwaliteit. En je ziet IMO ook niets gebeuren.
Maar de tekst was voor mij wel voldoende.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:40

heeft iemand een link voor me van de filmpjes?

Ik vind dit echt walgelijke praktijken en hoop dat de mensen die dit doen gestraft worden! als je om dieren geeft laat je ze niet lijden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:40

Bah! Ben er misselijk van.... ongelofelijk dat dit soort dingen gebeuren. Hoef de foto's en filmpje niet te zien, kan me er wel iets bij voorstellen.