LiSSy schreef:Daphaan schreef:was het verplicht dan? S&T in het Z1?
want anders heb ik een aantal keren keer niet volgens de regels gestarten velen met mij geloof ik.
nee, maar vanaf ZZ licht wel
Nee hoor, vanaf Lichte Tour.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bonita_Bon schreef:Nouuu, dat denk ik niet. Hun/onze motieven zullen toch echt zijn dat hun/ons paard fijner loopt op een trens ipv S&T, heeft weinig te maken met hun/onze 'paardvriendelijkheid' oid.
Fitzroy schreef:Bonita_Bon schreef:Nouuu, dat denk ik niet. Hun/onze motieven zullen toch echt zijn dat hun/ons paard fijner loopt op een trens ipv S&T, heeft weinig te maken met hun/onze 'paardvriendelijkheid' oid.
Precies, dat bedoel ik. Open monden kun je zo al beter verdoezelen en idd, duiken op S&T.
En als je paard er geen problemen heeft dan blijf je toch wel gewoon op S&T rijden. Daarom denk ik eigenlijk dat deze wijziging alleen in het belang van de ruiter is, eerder dan van het paard.
Daphaan schreef:russel schreef:Geweldig! En nu maar eens zien wie dat gaat doen. Of de echte ruiters het ook op een trensje kunnen. Zouden eigenlijk extra punten voor moeten worden gegeven.
dat zou ook niet helemaal fair zijn... want dan beoordeel je niet op hoe het paard loopt, maar wat er in zijn mond hangt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling
_Nann_ schreef:linnie28 schreef:nou ik vind inrijden met hulpteugel wel raar, ik zou nooit aan wedstrijden beginnen als je altijd eerst nog moet rijden met hulpteugel maar dat kan ook aan mij liggen...
Ben ik het ook mee eens... losrijden met hulpteugels?
Als je niet zonder hulpteugels kunt, wat doe je dan in vredesnaam op een wedstrijd terrein?
ga dan lekker doortrainen in de bak, tot je je dier onder controlle hebt, wat ook de bedoeling is van dressuur..
Suzanne F. schreef:Ja ik vind dat sporen in de B ook wel verboden mogen worden eigenlijk. Zie daar niet het nut in van verfijning van de hulpen. Oefeningen zijn zo basis in de B.
_Lott schreef:het zou belachelijk zijn als stang en trens verboden zou worden. daar is iedereen vrij mee en het kan wél goed gebruikt worden.
_Lott schreef:ik dacht dat bitloos toegestaan was in de lagere niveau's?
Janine1990 schreef:WolinLotte schreef:Hehe ein-de-lijk.. Nu wordt het wachten tot bitloos wordt toegestaan
.
Ben erg blij dit te lezen!!
Bitloos kan je al starten, B t/m L2...
Verder geloof ik niet in bitloos op een hoog niveau... Maar dat zal wel aan mij liggen.
Janine1990 schreef:WolinLotte schreef:Hehe ein-de-lijk.. Nu wordt het wachten tot bitloos wordt toegestaan
.
Ben erg blij dit te lezen!!
Bitloos kan je al starten, B t/m L2...
Verder geloof ik niet in bitloos op een hoog niveau... Maar dat zal wel aan mij liggen.