Meisje ernstig gewond, paard dood door aanrijding *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:13

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig komt het met het meisje allemaal wel goed alleen nu het verdriet van de pony niet verwerken...

Ik ben bekent in de omgeving en reed er zelf ook veel..vaak op de zondag vanwege het verkeer..ook veel vrachtverkeer.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:43

heel veel sterkte deze tijd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:27

Moderatoropmerking:
Het houden van een inzamelingsactie, hoe goed bedoeld ze ook zijn, kunnen we niet toestaan. Berichten van deze strekking zijn dan ook verwijderd.
Als je zoiets wilt doen, dan graag via pb of onderschrift. Ik begreep een paar pagina's terug dat je 'blokje' hiervoor een pb kunt sturen.

Keeeell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:25

echt heel erg..
Mijn pony staat zelf ook in Groenenkan.
ik ken deze mensen niet, maar heel veel sterkte!
op stal bij ons staat ook een hele lieve pony die in de 20 is, ook black (blacky) heet..
deze is niet van mij..
Heel veel sterkte met het meisje & het overlijden van de pony..

Dancertesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:38

vreselijk arm meisje moeten ze haar gaan vertellen dat haar pony dood is |(
hoe oud is ze eigenlijk weet iemand dat?

sterkte voor de familie :(:)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:15

Dancertesje schreef:
...hoe oud is ze eigenlijk weet iemand dat?

Staat in de eerste zin van het eerste bericht ;) .
Mirr84 schreef:
In Groenekan is vanmiddag een tienjarig meisje op een paard ernstig gewond geraakt bij een verkeersongeluk.

Is er eigenlijk al nieuws over hoe het inmiddels met het meiske gaat?!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:44

Aranel schreef:
:oo Ik vraag me echt af hoe het kan dat die vrachtwagen dat meisje niet gezien heeft!!

Heel zielig zeg :(:)

als jij 80 km/h rijd en er komt een paard van een erf af kun je niks meer doen hoor dan is het ongeluk al gebeurd voor je het door hebt.

sterkte voor alle betrokkenen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:37

russel schreef:
_Caitje__"
[quote="Barmat schreef:
Toch is het eerste waar ik aan denk.... een 10-jarige zonder begeleiding????

Sjit hee, dat vind ik toch wel erg onverantwoord! Kijk, je hebt er niks aan in dit geval, gebeurd is gebeurd, maar dit had, als het mijn kind was geweest, nooit plaatsgevonden. Een 10 jarige op de provinciale weg met vrachtverkeer... :n

Wat verschrikkelijk voor die gup, ook nog haar pony kwijt en zwaargewond in het ziekenhuis terecht gekomen... (met misschien wel blijvend letsel). Ik zal het je te doen geven....

En arme vrachtwagenchauffeur, die man heeft een trauma voor het leven!

Dat dacht ik ook als eerste.

Het is idd verschrikkelijk voor die meid, 10 jaar en dan in het ziekenhuis liggen en je pony kwijt zijn.

Voor de chauffeur zal het ook ontzettend geschrokken zijn, arme man!

Jullie hebben allebei niet goed gelezen en dat is heel pijnlijk voor betrokkenen. Dit meisje was niet op de provinciale weg zonder begeleiding, het verhaal zit heeeel anders in elkaar.[/quote]

En als jij goed gelezen had, dan had je kunnen zien dat ik mijn woorden inmiddels ook al teruggenomen had. Deze eerste post stamt van pagina 2 van het topic. Ik kan er helaas niets aan doen dat mensen dit tot in den treuren blijven quoten. Ik stoor mij daar echter ook aan.

geerke

Re: Meisje ernstig gewond, paard dood door aanrijding *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:48

hoe is het met het meisje nu?

NLRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:47

Wat vreselijk ik kreeg er kippevel van.
Ik wens het meisje en haar ouders heel veel sterkte toe!
Ik hoop dat het al beter met haar gaat.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:53

geerke schreef:
hoe is het met het meisje nu?

Ik ben daar ook erg benieuwd naar..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:58

wat erg voor meisje en paard, bizar ongeluk
wrong time wrong place....

maar die reactie's op die site zeg :7
mensen wensen elkaar daar praktisch dood :oo

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 01:36

ikdoemaarwat schreef:
wat erg voor meisje en paard, bizar ongeluk
wrong time wrong place....

maar die reactie's op die site zeg :7
mensen wensen elkaar daar praktisch dood :oo

hey dus dat viel je ook al op ....ze moesten is beter lezen

ik hoop dat met het meisje alles beter gaat....ze heeft nu al verdriet genoeg van de dood van haar pony....

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 01:42

wat is nu de update?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 02:26

Hekken maken in zo'n geval weinig uit, pony of paard gaat er gewoon door of overheen als ie maar genoeg in paniek is. Een houten bakrand houd een pony die op hol slaat niet bepaald tegen, een stalen bakrand waarvan de deur los zit houd een pony in dit geval ook niet tegen.

Dit had echt iedereen kunnen overkomen!

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen, hoop dat het met het meisje goed gaat!

lindavdkieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:14

Met het meisje gaat het wat beter, maar zal nog lang duren voordat ze is hersteld.

Gr Linda

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:21

lindavdkieft schreef:
Met het meisje gaat het wat beter, maar zal nog lang duren voordat ze is hersteld.

Gr Linda

Wat fijn dat het wat beter gaat. Blijft ze er blijvende schade aan over houden of hebben de artsen het idee dat ze wel volledig geneest?
Hoorde in de omgeving namelijk alweer spookverhalen, dus vraag het liever rechtstreeks

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:33

Beterschap voor het meisje en chauffeur.
Reken maar dat de chauffeur er ook een klap van heeft gekregen (geestelijk).
Bovendien kun je met de vracht achterin niet zomaar op je rem staan als een auto; je vracht duwt je nl. nog naar voren als je remt.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:01

Ik hoorde het bericht via via en kreeg er kippenvel van.
Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte en ik hoop dat het snel hersteld.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:06

Vandaag kreeg ik het 'dorpskrantje' waar een interview in stond met de vader van het meisje. Omdat er zoveel stupide reacties waren op internet, heeft de redactie besloten met vader te gaan praten.
Paard is geschrokken van een machine, waarop het meisje het paard weer terugkreeg en alles weer rustig was. Het paard is er uiteindelijk vandoor geschoten omdat er een bandage loshing en de hond daaraan ging trekken.
Vader was op het terrein bezig, waar meisje aan het rondstappen was en hoorde een klap. Hij heeft het meisje uit de sloot gehaald.
Meisje is geopereerd inwendig, maar ook behandeld aan de breuken. Bovenbeen en enkel zijn gebroken en veel kneuzingen.

Zo, da's dus het echte verhaal, uit de mond van vader.
Lijkt me fijn als de mensen die hard hebben be(voor)oordeeld maar eens even excuses gaan maken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:27

_rosita_ schreef:
Vandaag kreeg ik het 'dorpskrantje' waar een interview in stond met de vader van het meisje. Omdat er zoveel stupide reacties waren op internet, heeft de redactie besloten met vader te gaan praten.
Paard is geschrokken van een machine, waarop het meisje het paard weer terugkreeg en alles weer rustig was. Het paard is er uiteindelijk vandoor geschoten omdat er een bandage loshing en de hond daaraan ging trekken.
Vader was op het terrein bezig, waar meisje aan het rondstappen was en hoorde een klap. Hij heeft het meisje uit de sloot gehaald.
Meisje is geopereerd inwendig, maar ook behandeld aan de breuken. Bovenbeen en enkel zijn gebroken en veel kneuzingen.

Lijkt me fijn als de mensen die hard hebben be(voor)oordeeld maar eens even excuses gaan maken.

Wat zal die vader in shock zijn geweest zeg om je kind zo aan te treffen. en inderdaad mensen die gelijk een oordeel hebben gegeven mogen hun excuses wel aanbieden.

Alleen snap ik bandage los en hond die dan de bandage vast heeft niet helemaal. ik bedoel die bansdage heeft dan toch zeker wel 75 cm los moeten hangen en dat zou je dan toch moeten zien.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:34

wat vreselijk voor die vader, hoe het ook gebeurt is, hond of geen hond, bandage of niet, maakt niet uit.
Het paard schrikt en je bent er klaar mee. Goddank is het meiske er nog, had echt nog erger kunnen aflopen.

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:36

;( Wat een vreselijk ongeluk... echt een nachmerrie.
wens alle betrokkenen heel veel sterkte!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:12

Daks schreef:
_rosita_ schreef:

Wat zal die vader in shock zijn geweest zeg om je kind zo aan te treffen. en inderdaad mensen die gelijk een oordeel hebben gegeven mogen hun excuses wel aanbieden.

Alleen snap ik bandage los en hond die dan de bandage vast heeft niet helemaal. ik bedoel die bansdage heeft dan toch zeker wel 75 cm los moeten hangen en dat zou je dan toch moeten zien.

Weer zo'n vooroordeel!!! waarom 75 cm loshangen? kan ook een flapje zijn dat los valt en dat een hond dat heeft gezien en gegrepen? Waar het paard vervolgens zo hard van schrok en weg is gerend? Bovendien waarom zou iemand dat moeten hebben gezien? Vader was wel op het terrein maar was bezig zoals in het berichtje stond... en heeft dit waarschijnlijk niet gezien.

Veel sterkte voor alle betrokkenen... erg heftig verhaal. Hopelijk hersteld de meid volledig.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:20

Dat lijkt me een enorme schrik voor die vader, om z'n dochter en haar ponytje zo aan te treffen. Goed dat hij in elk geval z'n dochter uit de sloot heeft gehaald op dat moment.

Nogmaals veel beterschap voor het meisje, hopelijk gaat het snel wat beter met haar.