Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:33

Michael1104 schreef:
ik vraag me af of de echte fokkers wel zitten te wachten op totilas....

Fokkers niet, merrie's des te meer! :-)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:36

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
ik vraag me af of de echte fokkers wel zitten te wachten op totilas....

Fokkers niet, merrie's des te meer! :-)

Denk niet dat de merries iets meekrijgen of het rietje nu van Tango of Totilas is :D

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:45

Het is al crisis bij de Hengstenboer en dan komt Totilas :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:47

Ach,laat hem nu maar beperkt dekken, dan kunnen wij achteroverleunen en afwachten of de nakomelingen echt goed zijn......Probleem is,dat als dit zo is, het natuurlijk wel duur gaat worden :D . Hoop echt van harte,dat zn sportprestaties er niet onder lijden, maar dat zal hopelijk meevallen,aangezien ze hem beperkt gaan inzetten. Tsja, wat is beperkt......50 merries????

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:50

Getup schreef:
Ach,laat hem nu maar beperkt dekken, dan kunnen wij achteroverleunen en afwachten of de nakomelingen echt goed zijn......Probleem is,dat als dit zo is, het natuurlijk wel duur gaat worden :D . Hoop echt van harte,dat zn sportprestaties er niet onder lijden, maar dat zal hopelijk meevallen,aangezien ze hem beperkt gaan inzetten. Tsja, wat is beperkt......50 merries????

De slet :P
Idd, gewoon achterover leunen en kijken. Als de nakomelingen dan goed zijn, betaal ik liever meer voor een rietje dan dat ik een gok neem. Ik weet dat je altijd wel gokt met fokken, maar je kunt de risico's wel iets binnen de perken houden.

minouesmee

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:00

Wat word de vp voor het dekken?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:14

Rinske schreef:
5500 euro, da's nog meer dan Donnerhall in zijn hoogtijdagen. Maar wel terecht overigens :) .

Waarom terecht??

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:14

is de prijs 5500 ,- ?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:21

vooralsnog is het allemaal gissen...

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:21

Oké !

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:29

EINDELIJK !!!!!

Gelukkig heb ik een merrie................... dus denk dat ik een poging ga wagen voor Totilas !
En anders het jaar erna.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:36

En past Totilas überhaupt op je merrie?
Want op die van ons gebruik ik hem nooit, al vind ik hem fenomenaal...

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:49

Kei leuk dat ie mag dekken ben erg benieuwd naar de veulens. Kan me Lingh nog wel herinneren en die veulen vond ik niet zo maar goed misschien is Totilas als dekhengst beter ik wacht rustig af. Hij zal wel duur zijn Gribaldi's dekgeld is ook omhoog gejaagd voor dit jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:50

Ben benieuwd wat dat kwakje gaat kosten en wat het voortbrengt...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:51

Vrees dat er heel veel mensen nu gewoon Totilas op eender welke merrie willen, en ook veel mensen die vergeten dat zijn draven is aangeleerd, het is zijn tweede natuur geworden dat wel, maar voorheen liep hij ook maar "normaal".

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:51

0ojannekeo0 schreef:

Jemig er staat al tig keer dat de dekking 5500 euro is voor 3 rietjes, vooraf betalen.

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:58

Ik hoop dat de nakomelingen van Totilas GOED terecht zullen komen!

Van Jazz, Gribaldi, enz lopen er - helaas- heel veel gefrustreerde nakomelingen rond. De dieren zijn zo 'gemaakt' door onkundige ruiters. Toppaarden zijn niet geschikt voor de gemiddelde ruiter. Dat is tobben!

Ik heb in de handel veel van deze stakkers gezien, die een paardonwaardig leven lijden.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:58

sigrid1182 schreef:
en hoe liep hij toen?

ik ben wel benieuwd naar mening van mensen die hem hebben zien lopen als jong paard...

de beweging die hij toen had e,.d.?

Ik heb hem in Middenbeemster in de Pavo zien lopen. Dacht eerst dat het zeker weten een Ferro was (sterk achterbeen, wat buikig en kortbenig :+ ), maar nee. Het was een Grib. Tot dan toe had ik nog niet eerder een Grib gezien die zijn benen optilde bij het lopen, dus dat was nogal een eyeopener voor mij. Toen ik in het boekje keek naar zijn moederlijn begreep ik waar de bouw en het achterbeen vandaan kwam. Hij liep voor mij toen al bijzonder en ik heb hem sindsdien een beetje gevolgd.

Dat hij nu gaat dekken had ik niet verwacht. Het lijkt er wel op dat men iedere week een ander verhaal vertelt, beetje gek. Hoop dat het zijn prestaties niet gaat beinvloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:59

sarabande schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Jemig er staat al tig keer dat de dekking 5500 euro is voor 3 rietjes, vooraf betalen.

Nog nergens bevestigd. Dalijk heb je 2 rietjes nodig tijdens een cyclus, zit je de 2e mooi te kijken met 1 rietje...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:05

Oakland1990 schreef:
Vrees dat er heel veel mensen nu gewoon Totilas op eender welke merrie willen, en ook veel mensen die vergeten dat zijn draven is aangeleerd, het is zijn tweede natuur geworden dat wel, maar voorheen liep hij ook maar "normaal".

Ja hoor natuurlijk zijn draven is aangeleerd |( Vindt het erg jammer dat er nu nog steeds mensen zijn die werkelijk denken dat ie "maar" gewoon was, hij is nooit gewoon geweest, er zat altijd al beweging in !!!

@ Lies beuker > ik vindt dat je in deze iets wat overdrijft, waarom zou een gemiddelde ruiter geen goed paard kunnen houden en wat is jou definitie van gemiddeld?
Daarnaast betreft het overigens niet alleen de nakomelingen van de door jou genoemde afstammingen maar geldt dit natuurlijk voor ieder paard die op de verkeerde plek terecht komt ;( en wat is dan weer de verkeerde plek!
Laatst bijgewerkt door Ema15 op 01-02-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:10

Zidore schreef:
hier gaan we weer!
ze houden de tongen wel los op deze manier daar bij die moorland
alles voor de PR!!
en voor het geld :7
die prijzen lopen nu al op!!! wat is het duurst betaalde paardensperma ooit?? Gaat vast in die richting, dus niet voor 'de gewone mens'
ik hoop dat edward niet de dupe wordt
ik hoor hem nog zo zeggen bij DWDD dat totilas nog maagd is en er nog niets van weet...
hij kon ook braaf tussen merries lopen
gaat dat niet veranderen????

Duurste die ik heb gezien was 120000 bij renpaarden in England. ;)

Dat duurt nog even voor Totilas daaraan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:14

Scandicnr1 schreef:
Oakland1990 schreef:

Ja hoor natuurlijk zijn draven is aangeleerd |( Vindt het erg jammer dat er nu nog steeds mensen zijn die werkelijk denken dat ie "maar" gewoon was, hij is nooit gewoon geweest, er zat altijd al beweging in !!!

@ Lies beuker > ik vindt dat je in deze iets wat overdrijft, waarom zou een gemiddelde ruiter geen goed paard kunnen houden en wat is jou definitie van gemiddeld?
Daarnaast betreft het overigens niet alleen de nakomelingen van de door jou genoemde afstammingen maar geldt dit natuurlijk voor ieder paard die op de verkeerde plek terecht komt ;( en wat is dan weer de verkeerde plek!

Zo apart zijn en 34e worden tijdens de halve finale van de pavocup?
Juist de pavocup houd van in de lucht gooiende circus paardjes, dan had Tot toch bij de eerste 5 moeten zitten.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:21

Daar ben ik het dus niet mee eens een PAVO paard hoeft niet een Sport TOPPER te zijn of te worden en anders om, misschien was Totilas een laat bloeier liep hij niet genoeg opgericht, kon hij niet voldoende sluiten etc etc want daar kijken ze namelijk naar tijdens de PAVO !
Totilas heeft altijd beweging gehad, dat rijd je er niet in hoor was dat maar waar :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:33

_O- _O- Toiletas! Whahaahaaa! ik zat er gewoon overheen te lezen... :')
5500 dat gaat wel oplopen dan! Ik hoop dat ze zelf een beetje kritisch gaan zijn wie dat sapje :P mag kopen, al las ik hier van niet (zo niet wat een smerige geldwolven zeg!!!) dat begreep ik iig onder 'beperkt'. Als het zo'n slim/moeilijk/drakerig/heet paard is.. ach ja fokken is gokken. Er zijn vast genoeg mensen die 55honderballen over hebben voor dat spul..

En over dat draven. Edward heeft gewoon het juiste knopje gevonden. Uiteraard moet een paard dat qua spieren/bouw/kracht wel kunnen (en kunnen volhouden) en dat kan ie! Ik vind het echt nog steeds ballet als ik het zie (bedoel ik positief). Dit is het oudste filmpje wat ik op youtube kon vinden http://www.youtube.com/watch?v=Q7itK8W6J4E daar zie je dat die draf waar iedereen zo lyrisch van is er nog niet zo in zit als nu.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:51

@Zidore: van wanneer is dat filmpje? Het zit er wel in maar komt er nog niet uit..