Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:34

Lyonesse schreef:
Wat had hij moeten doen dan? Het paard reanimeren?
Enig idee hoe vaak er een kangaroe of iets dergelijk doodgereden wordt? Het gebied word weldegelijk afgezet om dit te voorkomen trouwens, dus er is daar iets mis gegaan.

Ik begin niet met andere dingen aanhalen.

Op een nog eerdere hond op een renbaan voor paarden is dit het eerste met wat anders.
Maar dat mogen jullie als doorrijd voorstanders wel, maar ik niet.
Beschuldigen dus wel bij de juiste persoon plaatsen.

Dat ik dan antwoord als het nu een kind is, is dan geen rare reactie.

Maar goed, helemaal gezien dit filmpje.
NA de aanrijding had de auto van de zandpad afgekunt en had hij geen gevaar gegeven voor andere en wel kunnen stoppen.
IPV door kachelen voor de punten.
En de rest had ingelicht kunnen worden dat op dat stuk de snelheid er even uit moest.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:09

Rhodos schreef:
@Zap, ja nieuwsgierigheid kan een drijfveer zijn.

Daarnaast kan ik me de reactie van sommige bokkers heel goed voorstellen hoor. Het gaat om levend wezen waar, als ik de discussie zo volg, relatief makkelijk over gedacht wordt. Doorrijden na een ongeval omwille van de sport.. Ja soms gaat men over lijken dat klopt en dan ben ik blij dat ik dat niet zou kunnen. Heeft het zin om te stoppen? Nee, maar getuigd wel van moreel besef. Is moreel besef belangrijker dan winnen? Ja, voor mij wel. Blijkbaar voor vele anderen niet. Tja.. meningen verschillen.

Zoo... ik heb geloof ik wel alles gezegd wat ik wilde zeggen. Plezierige discussie nog verder, ik ga op bed! :wave:

Zo ik sluit mij hier helemaal bij aan en idd een plezierige discussie :wave:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:13

vorame schreef:
Op een nog eerdere hond op een renbaan voor paarden is dit het eerste met wat anders.
Maar dat mogen jullie als doorrijd voorstanders wel, maar ik niet.
Beschuldigen dus wel bij de juiste persoon plaatsen.

Dat ik dan antwoord als het nu een kind is, is dan geen rare reactie.

Maar goed, helemaal gezien dit filmpje.
NA de aanrijding had de auto van de zandpad afgekunt en had hij geen gevaar gegeven voor andere en wel kunnen stoppen.
IPV door kachelen voor de punten.
En de rest had ingelicht kunnen worden dat op dat stuk de snelheid er even uit moest.

De voorbeelden waarbij ruiters in een wedstrijd een hond overhoop rijden en gewoon doorrijden haalde ik aan om aan te geven dat dit soort dingen echt niet alleen in de autosport voorkomen.
Dat gaat dan tenminste nog over dieren.

Jij begint mensen met dieren te vergelijken, met dat soort dingen doe ik niet mee.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:17

Dan doe je er niet aan mee.
Het is belachelijk om te stellen van het is maar een dier, dan mag er door gereden worden.

En het aanhalen van een kind begon overigens omdat ze gewoon nooit hadden kunnen zien wie en wat ze aanreden, dus de smoes het is maar een paard daarom ook nooit op kon gaan.
Als er een mens bij betrokken was geweest hadden ze dus ook door gereden, door gereden voor de sport.
En ik vraag me echt af of er dan zo makkelijk gepraat werd over het door rijden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:19

vorame schreef:
Het is belachelijk om te stellen van het is maar een dier, dan mag er door gereden worden.

Ik zeg nergens "het is maar een dier". Ik ga alleen geen dieren met mensen vergelijken.

Geen idee wat de regels zijn als er een mens wordt aangereden, doet ook niet ter zake: er is een dier aangereden.

slimmerik

Re: Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:21

De financiele belangen in zo'n wedstrijd zijn zo groot dat de coureurs het idd met een gerust hart aan de organisatie over kan laten.

Kan me er ook iets bij voorstellen. Moeten ze dan ook bij iedere doodgereden of gewonde duif stoppen?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:24

ThePast03 schreef:
vorame schreef:

Ik zeg nergens "het is maar een dier". Ik ga alleen geen dieren met mensen vergelijken.

Geen idee wat de regels zijn als er een mens wordt aangereden, doet ook niet ter zake: er is een dier aangereden.

klopt, dat weet je nu.
Dat wisten hen op dat moment niet.
Ja een dier, maar kon ook meer zijn. Dat is tijdens de klap echt niet duidelijk.
En dat is waar ik het over heb.
Ze rijden door, niet wetende wat er is geraakt.
Nu was het `maar` een paard, dat is de koe in de kont kijken.
Voor hetzelfde geld was het meer.
En ook al was het alleen `maar´ een paard dan is het nog asociaal.
Sport, geld, winnen.
Geweldige mentaliteit.
Daar moeten we het van hebben in de wereld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:26

vorame schreef:
klopt, dat weet je nu.

Er zijn beelden vanuit de auto, waarop duidelijk te zien is, dat ze zagen dat het paarden waren. Of heb je het ergens anders over.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:28

slimmerik schreef:
vorame schreef:
klopt, dat weet je nu.

Er zijn beelden vanuit de auto, waarop duidelijk te zien is, dat ze zagen dat het paarden waren. Of heb je het ergens anders over.

Natuurlijk heb ik het ergens anders over.

Als jij hoge snelheden haalt en er springt ineens iets voor je dan weet je echt niet of het alleen een paard is, of er een ruiter of begeleider bij is.
Maar het kan net zo goed een koe zijn geweest.
Allemaal heel gemakkelijk terug te kijken op je pc.

De hardheid in dit topic doet me overigens wel enorm verbazen.
Of durven alleen de harde tantes te reageren en de meer zachte niet, bang voor de felle antwoorden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:30

Ik vind je gewoon te week Vorame. Wat voegt het toe voor rallyrijders om er bij te gaan staan kijken. Zij zitten op een wedstrijd parcours wat geheel de verantwoording is van de organisatie. Simpel zat.

En de rijders hebben heel goed kunnen zien wat ze aanreden.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:32

Dat hier een filmpje van is gemaakt, wil zeggen dat er mensen in de buurt waren om naar het dier te gaan kijken. Ik snap best dat ze zijn doorgereden, ze zijn er immers niet om eerste hulp aan een paard te verlenen. Er had ook een ander dier kunnen staan, net zo rampzalig.. maar dan had bokt hier waarschijnlijk anders op gereageerd. Inderdaad sneu voor het dier.. maar was een kwestie van op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip....

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:33

slimmerik schreef:
Ik vind je gewoon te week Vorame. Wat voegt het toe voor rallyrijders om er bij te gaan staan kijken. Zij zitten op een wedstrijd parcours wat geheel de verantwoording is van de organisatie. Simpel zat.

En de rijders hebben heel goed kunnen zien wat ze aanreden.

Jij je zin.
Ze zagen alles geheel perfect in die luttele seconde en ik ben een watje.
Maakt mij niets uit hoor.
Ik ben liever een watje.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:33

vorame schreef:
slimmerik schreef:

Natuurlijk heb ik het ergens anders over.

Als jij hoge snelheden haalt en er springt ineens iets voor je dan weet je echt niet of het alleen een paard is, of er een ruiter of begeleider bij is.
Maar het kan net zo goed een koe zijn geweest.
Allemaal heel gemakkelijk terug te kijken op je pc.

De hardheid in dit topic doet me overigens wel enorm verbazen.
Of durven alleen de harde tantes te reageren en de meer zachte niet, bang voor de felle antwoorden?

en dan nog.... ze hadden nooit op tijd stil kunnen staan...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:35

Graag het hele topic lezen als je mij quote.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:37

vorame schreef:

heb ik gedaan... maar heb dit stuk gequote om daar nog iets aan toe te voegen......

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:39

Damber schreef:
vorame schreef:

heb ik gedaan... maar heb dit stuk gequote om daar nog iets aan toe te voegen......

Heb je niet.
Een topic is langer dan 1 bericht.

Ik verlaat het topic.
Niet lezen was gisteren ook al aan de orde.

Alles 100 keer vragen wat al beantwoord was of met mededelingen komen als ze konden niet remmen dat ook al 10 keer is beantwoord.

daar heb ik geen zin in.
Dat is ook respectloos, niet lezen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:41

Wat jij wil... je bent duidelijk op je tenen getrapt om het feit dat niet iedereen zich met jouw mening kan vinden. Vind ik niet erg, maar dan hoef ik ook niet verder te discussieren... Welles/nietes spelletjes doe ik niet aan mee

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:44

Vorame had graag gezien dat de rallyrijders uit respect voor het paard, even verderop gestopt waren om erbij te gaan kijken. (is toch niet moeilijk om even uit te leggen?)

Maar dat zou betekenen dat je voor iedere knal op je bumper, moterkap en ruit moet gaan stoppen. Zou heel komisch worden imo in de autosport, botenraces, en whatever voor een soort sport.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:45

vorame schreef:

damber schreef:

Heb je niet.
Een topic is langer dan 1 bericht.

.... knip........

Dat is ook respectloos, niet lezen.

Dat was toch wel degelijk een toevoeging, alleen eentje die niet in jouw plaatje past ;)
:wave:

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:47

Damber schreef:
Wat jij wil... je bent duidelijk op je tenen getrapt om het feit dat niet iedereen zich met jouw mening kan vinden. Vind ik niet erg, maar dan hoef ik ook niet verder te discussieren... Welles/nietes spelletjes doe ik niet aan mee

Het topic loopt al 12 pagina's met voor en tegenstanders.
Als dat de reden was, was ik bij pagina 4 er al uit gestapt.

Niet lezen is gewoon op een forum lomp.
Alles daardoor moeten herhalen niet erg fijn voor de mensen die er al lang in zitten.

Slimmerik, zou jij voor jezelf willen antwoorden?
Dank je wel.

Over het op tijd stil kunnen staan zijn al tientallen berichten geweest, dus nogal laat om dat als toevoeging te gaan zien.

En doei! :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:49

slimmerik schreef:
Vorame had graag gezien dat de rallyrijders uit respect voor het paard, even verderop gestopt waren om erbij te gaan kijken. (is toch niet moeilijk om even uit te leggen?)

Daar begon het mee ja. Als je dan zegt dat dat paard daar helemaal niets mee opschiet dan wordt het ineens een verhaal dat de rallyrijders niet hadden kunnen weten dat het een paard was en dat het ook wel een kind had kunnen zijn.
En zo verandert het verhaal elke keer weer opdat het alleen maar negatief uit kan pakken voor de rallyrijders.

Ze weet ook precies te vertellen dat de rallyrijders niet wisten dat het een paard was en dat het klootzakken zijn.
Dat die mensen misschien wel enorme dierenliefhebbers zijn en zelfs wel zelf paarden kunnen hebben en zich er misschien wel heel rot over voelen komt niet eens in haar op.

En dan anderen respectloos noemen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:52

Je mening door een ander zijn strot duwen is nog veel lomper Vorame :+

Wat je belooft moet je ook doen!! :wave: nogmaals

Foei Slimmerik, je gaat toch niet je best doen om voor iemand iets uit te leggen!!?? :+ Hahahha......

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:59

Het filmpje is naar om te zien, daar is iedereen het mee eens. Het is alleen jammer dat er geen verhaal van de rally rijders zelf staat. Wie weet waren ze erg geschokt, maar zo professioneel om dat snel af te sluiten en door te rijden. Er zijn immers mensen op de baan die gelijk ingrijpen en het paard uit hun leiden kunnen verlossen.

Ik heb zelf ooit in de auto gezeten en een eend aangereden, de eend heeft het niet overleeft aan de klap te merken, maar stoppen was geen optie op de snelweg. Dan zouden er meer gewonden kunnen zijn gevallen. Stoppen kon niet, maar ik was er wel ziek van |( . Als ik al die dieren dood langs de snelweg zie liggen wordt ik altijd ongelukkig... Wie weet is dat ook het geval bij de rally rijders...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:03

Jeeeeeeeeeeeeetje Botjes, ben je doorgereden??????????????????????????????????? Asooooooooo!!!!!!!! ;) :D

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:06

Scandicnr1 schreef:
petraaken schreef:
Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Even niet om het een of ander, maar als jouw paard ontsnapt ben jij degene die aansprakelijk is en kan je een fikse rekening verwachten van de schade die hij heeft aangericht. Kun je wel boos worden op degene die er duidelijk niet met opzet overheen is gereden, maar dat is volledig onterecht!
Voor hetzelfde geld had jouw paard wel iemand vermoord onderweg doordat iemand er boven op is gereden..Zeg jij dan eigen schuld?
Ik hoop niet dat ik jouw paard ooit los op straat tegen kom, want je kunt er echt weinig aan doen als er eentje op je bumper rent hoor!! Er zijn maar weinig mensen die met opzet op een paard inrijden met 100 km per uur hoor!! (slecht voor je gezondheid en je lak!!)