Had ik nog helemaal niet aan gedacht! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Had ik nog helemaal niet aan gedacht!
Eeuwigzonde schreef:Mag ik even van iemand horen die verstand heeft van paarden op medisch vlak, als een paard zo instort, is het dan beter om hem te laten liggen en rusten of moet je lopen? Met koliek moet je lopen, geloof ik, dat weet ik wel, en waarom dan?
Ik vind het wel afschuwlijk om te zien. Dat beestje heeft onnodig veel geleden. Gekkeellen, zeker heb je gelijk dat de dieren uit Brooke hospital er ook erg aan toe zijn, maar dat maakt dit toch niet minder erg?
En inderdaad, instructies toeschreeuwen, maar zelf niets doen, is voor mij ook echt not done
Citaat:Paard op het filmpje lijkt last van zijn buik te hebben is mijn eerste indruk. Acute hartstilstand en/of uitputting lijken me onwaarschijnlijk bij het zien van deze beelden.
Misschien heeft hij voor de kar wel koliek gekregen en is hij aan bijvoorbeeld een darmscheuring gestorven.
Het paard ziet er niet hoog in het bloed staand uit, merk je vaak dus niet zoveel aan als ze pijn hebben; het paard is misschien doorgelopen tot hij echt niet meer kon. Zweten en kortademigheid kunnen passen bij shock als gevolg van buikvliesonsteking na bijvoorbeeld een darmscheuring. En dat zoiets snel kan gaan weet ik uit eigen ervaring...
Eeuwigzonde schreef:Mag ik even van iemand horen die verstand heeft van paarden op medisch vlak, als een paard zo instort, is het dan beter om hem te laten liggen en rusten of moet je lopen? Met koliek moet je lopen, geloof ik, dat weet ik wel, en waarom dan?
Ik vind het wel afschuwlijk om te zien. Dat beestje heeft onnodig veel geleden. Gekkeellen, zeker heb je gelijk dat de dieren uit Brooke hospital er ook erg aan toe zijn, maar dat maakt dit toch niet minder erg?
En inderdaad, instructies toeschreeuwen, maar zelf niets doen, is voor mij ook echt not done
)
miss_white54 schreef:Zon man wil je tog een beuk verkopen als je dr bij staat:O
ik zou helemaal gek geworden zijn als k r bij was.. wat een mafkees!!

Gekkeellen schreef:miss_white54 schreef:Zon man wil je tog een beuk verkopen als je dr bij staat:O
ik zou helemaal gek geworden zijn als k r bij was.. wat een mafkees!!
Mensen als jij die zomaar roepen -zonder dat je weet wat er aan de hand is- zou ik ook wel een beuk willen geven!
Sjonge jonge wat zijn hier toch verschrikkelijke boomknuffelaars zeg!![]()
Doe eens effe normaal joh, als je dat filmpje bekijkt dan zie je dat die man zijn best doet om zijn paard te helpen.