capriole schreef:Allereerst, gelukkig gaat het redelijk goed met bestuurder en paard.
Wat een vreemde reactie, die ingezonden brief slaat ook werkelijk nergens op.
Niemand veroorzaakt een ongeluk met opzet, dus uiteraard is het zonder reden maar is dat dan ook niet de definitie van een ONGEVAL. Zoiets is nl voor de 'verzoorzaker' ook niet risicoloos en doen ze echt niet voor hun lol.
En als je het niet eens met met de verzekeringsregels zoals die in NL gehanteerd worden dan moet je misschien niet deelnemen aan het verkeer. Waarom reken je dit iemand persoonlijk aan??
Dagwaarde is altijd bespreekbaar met een verzekering. Feit is dat je er vaak bij inschiet maar als je kunt aantonen dat er niet vergelijkbare kwaliteit als hetgene je had te krijgen is voor de verzekerde waarde kun je wel in discussie. Je hoeft niet zomaar de dagwaarde te accepteren.
Frustrerende is dat het buiten je schuld is in dit geval en dat je er dus wel veel georganiseer, geregel en frustraties door hebt.
Dat is heel vervelend maar ook een niet te voorkomen bijkomstigheid van het feit dat je een gebruiker bent in het verkeer (en of dat nu met je paard, trailer of fiets is dat maakt niets uit).
En dat het op deze wijze in de schoenen van de veroorzaker wordt geschoven alsof hij het met opzet heeft gedaan is schandalig.
Kan zelfs wel zeggen dat iemand UITERAARD buiten verzekering niet bij gaat dragen, zeker niet als het 'verzoek' op deze schandalige wijze wordt geuit.
Mensen zijn nl. verzekerd om dit soort dingen op te vangen, daar betalen ze voor. En of dat nu via leasemaatschappij gaat of prive, dat maakt natuurlijk niets uit (overigens hebben mensen met een leaseauto ook een eigen bijdrage en moeten net zo goed eigen risico betalen etc).
Als ik iemand aan zou rijden, en ik hoop van harte dat het niet gebeurt want ik zou het heel erg vinden, dan zou ik ook niet bijdragen (heb het niet, maar als ik het had zou ik het waarschijnlijk ook niet doen) daar betaal ik torenhoge verzekeringspremies voor.
Dus richt je geklaag tav de verzekeringsmaatschappij!!
En...wat ik lees uit de brief van je vader (??) is dat jij geen rijkverwend grietje bent met bergen geld. Met andere woorden, als jij per abuis iemand aan zou rijden moet ik nog zien hoeveel jij financieel bij zou dragen aan de schade om die mensen te helpen.... (en is nu makkelijk te zeggen dat je het zou doen maar als medewerker bij een expertise bureau kan ik je vertellen dat die soort dingen NIET gebeuren)!!
Los daarvan...wat heeft het ermee te maken of je rijkverwend bent al dan wel of niet?! Aanrijding en emotioneel blijft heftig en staat daar los van. Ik bespeur geschop naar veel mensen, afgunst??
Gelukkig blijkt uit je ingezonden stuk dat je best wel overtuigd bent van jezelf en je kwaliteiten, dus je staat vast sterk genoeg in je schoenen om ook dit weer te 'overleven'.
Ps. je handelen zal best correct zijn geweest, maar het staat er net even te vaak in benadrukt!!!
Ik lees nergens dat mensen schrijven dat hij het met opzet heeft gedaan. Wel dat hij niet goed heeft opgelet. En dat lijkt me wel duidelijk, want als ie wél had opgelet had dit hele topic niet bestaan.
En verder is al meerdere malen geschreven dat het de vader van haar vriendin was, en niet de vader van TS. Je kunt TS moeilijk aanrekenen wat de vader van iemand anders doet.