Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:24

capriole schreef:
Allereerst, gelukkig gaat het redelijk goed met bestuurder en paard.

Wat een vreemde reactie, die ingezonden brief slaat ook werkelijk nergens op.

Niemand veroorzaakt een ongeluk met opzet, dus uiteraard is het zonder reden maar is dat dan ook niet de definitie van een ONGEVAL. Zoiets is nl voor de 'verzoorzaker' ook niet risicoloos en doen ze echt niet voor hun lol.

En als je het niet eens met met de verzekeringsregels zoals die in NL gehanteerd worden dan moet je misschien niet deelnemen aan het verkeer. Waarom reken je dit iemand persoonlijk aan??

Dagwaarde is altijd bespreekbaar met een verzekering. Feit is dat je er vaak bij inschiet maar als je kunt aantonen dat er niet vergelijkbare kwaliteit als hetgene je had te krijgen is voor de verzekerde waarde kun je wel in discussie. Je hoeft niet zomaar de dagwaarde te accepteren.

Frustrerende is dat het buiten je schuld is in dit geval en dat je er dus wel veel georganiseer, geregel en frustraties door hebt.

Dat is heel vervelend maar ook een niet te voorkomen bijkomstigheid van het feit dat je een gebruiker bent in het verkeer (en of dat nu met je paard, trailer of fiets is dat maakt niets uit).

En dat het op deze wijze in de schoenen van de veroorzaker wordt geschoven alsof hij het met opzet heeft gedaan is schandalig.

Kan zelfs wel zeggen dat iemand UITERAARD buiten verzekering niet bij gaat dragen, zeker niet als het 'verzoek' op deze schandalige wijze wordt geuit.

Mensen zijn nl. verzekerd om dit soort dingen op te vangen, daar betalen ze voor. En of dat nu via leasemaatschappij gaat of prive, dat maakt natuurlijk niets uit (overigens hebben mensen met een leaseauto ook een eigen bijdrage en moeten net zo goed eigen risico betalen etc).

Als ik iemand aan zou rijden, en ik hoop van harte dat het niet gebeurt want ik zou het heel erg vinden, dan zou ik ook niet bijdragen (heb het niet, maar als ik het had zou ik het waarschijnlijk ook niet doen) daar betaal ik torenhoge verzekeringspremies voor.

Dus richt je geklaag tav de verzekeringsmaatschappij!!

En...wat ik lees uit de brief van je vader (??) is dat jij geen rijkverwend grietje bent met bergen geld. Met andere woorden, als jij per abuis iemand aan zou rijden moet ik nog zien hoeveel jij financieel bij zou dragen aan de schade om die mensen te helpen.... (en is nu makkelijk te zeggen dat je het zou doen maar als medewerker bij een expertise bureau kan ik je vertellen dat die soort dingen NIET gebeuren)!!

Los daarvan...wat heeft het ermee te maken of je rijkverwend bent al dan wel of niet?! Aanrijding en emotioneel blijft heftig en staat daar los van. Ik bespeur geschop naar veel mensen, afgunst??

Gelukkig blijkt uit je ingezonden stuk dat je best wel overtuigd bent van jezelf en je kwaliteiten, dus je staat vast sterk genoeg in je schoenen om ook dit weer te 'overleven'.

Ps. je handelen zal best correct zijn geweest, maar het staat er net even te vaak in benadrukt!!!

Ik lees nergens dat mensen schrijven dat hij het met opzet heeft gedaan. Wel dat hij niet goed heeft opgelet. En dat lijkt me wel duidelijk, want als ie wél had opgelet had dit hele topic niet bestaan.

En verder is al meerdere malen geschreven dat het de vader van haar vriendin was, en niet de vader van TS. Je kunt TS moeilijk aanrekenen wat de vader van iemand anders doet.

capriole

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:29

Aha...zouden daarom misschien die (??) = zijn vraagtekens, achter VADER staan......

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:33

Sjonge, wat een discussies hier. :n
TS, wat een ontzettend naar verhaal. Mijn complimenten dat je op het moment zelf zo ontzettend koel hebt kunnen reageren en je hoofd erbij had. Daar heeft het paard echt geluk mee gehad. Super.
Ik wens je veel sterkte met lichamelijk en geestelijk herstel, voor jou en het paard. En ik hoop dat het financieel ook in orde komt.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:35

Ps. @Abeltje, klopt, ik schreef ook " niemand verzoorzaakt een ongelukt met opzet" en ik schreef dus niet dat werd gezegd dat het opzet was. Maar de suggestie in de brief en waarin staat 'zonder enige aanleiding' en 'roekeloos rijden' suggereert natuurlijk wel iets heel negatiefs!! Daar kun je niet omheen.

En in het stukje op bokt plaatst ze wel een link naar de brief, dat doe je niet als je niet achter die brief staat.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:37

Jeetje, ik krijg helemaal de rillingen,dit is echt je ergste nachtmerrie, wat goed dat je heb nagedacht over het feit dat als je hem loslaat hij de snelweg over zou rennen!

ik moet zo ook nog over 2 uur met de trailer op pad! (gelukkig wel/ook met een blomert)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:40

Jeetje, ik vind het super knap van je dat je gewoon je hoofd erbij gehouden hebt :)

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:40

"De nachtmerrie van elke paardenbezitter". Wanneer dit je overkomt wordt je geleeft door adrenaline. Als ouders van een kind wat betrokken is bij zo`n ongeluk wordt je geleefd door emotie en onwetendheid op zo`n moment. De veroorzaker die liever een goed glas wijn had gedronken, bescheurd het van angst en emoties van wat gebeurd hier allemaal, wat heb ik gedaan.

Dan het vervolg, paard redelijk ongeschonden uit de strijd, Bianca1980 redelijk ongeschonden uit de strijd, de ouders hun kind is veilig, want het had anders kunnen aflopen maar is gelukkig niet gebeurd. De veroorzaker onbekend want zijn verhaal horen wij nergens.

Het verhaal goed gelezen te hebben van onze Bokker is de trailer 150 meter doorgeschoven, het verhaal in de metro van haar vader een 100 meter. In de metro wordt het 3 jarige paard als een toekomstig topper omschreven, pure emotie ook dit moet nog maar even gebeuren. Al met al een hoop emotie in de verhalen die ook de verschillen in de verhalen van zowel de Metro als Bokt goed weergeven.

De veroorzaker zal echt niet express op jullie hebben ingereden, en ook zal hij niet per direct aan je deur hebben gestaan aangezien je enorm druk was met het paard waarbij menig emotie heeft gespeeld. Je kunt je namelijk voorstellen uit zijn perspectief als ik die mevrouw nu aanspreek ontploft ze, en vliegt ze mij aan ik blijf op veilige afstand, iets wat op zo`n moment niet meer dan normaal is.

Ik hoop voor je dat hij deze berichtgevingen ook mag lezen waaruit blijkt dat vele bokkers hier hebben gereageerd over het feit hoe hij als dader is neergezet. Natuurlijk is hij fout, natuurlijk zal de verzekering betalen alleen niet wij jij wilt zo werkt het nu eenmaal. Door je verhaal hier te plaatsen heb je volmondig toegegeven een dienst verleend te hebben en of je hier nu geld mee verdiend of niet, voor een verzekeraar zijn dit argumenten om heel moeilijk te doen. Ik wens je veel succes hiermee, ben blij dat je het er redelijk van hebt af mogen brengen even als het paard. Maar let op wat je doet in zo`n geval het is niet altijd verstandig om dingen per direct en vooral met een vinger te wijzen naar een persoon op papier en publiekelijk te maken zonder dat je eerst de juiste dingen hebt geregeld.

Nogmaals veel wijsheid en vooral respect voor elkaar hier op Bokt. Een verhaal bestaat altijd uit twee kanten. Laat een ieder hieruit zijn eigen weg volgen en niet eenzijdig oordelen dat gebeurd al zovaak.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:45

Wat een nachtmerrie, het lijkt wel steeds gevaarlijker te worden om met de trailer op pad te gaan. Veel bewondering voor je reactie, ik denk niet dat ik zo kalm had kunnen blijven. En ook ik zou WOEST zijn op die eikel! Het gaat er bij mij ook niet in dat je een trailer over het hoofd ziet!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:45

Zoo.. wat een nachtmerrie!
En petje af, hoe jij gehandeld hebt, dat je op dat moment je hoofd koel hebt gehouden! Super!

Hoop dat het paard goed herstelt en jij ook! Sterkte ermee!
En hou ons op de hoogte als dr veranderingen zijn of iets :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:51

Tja, ongelukken gebeuren nou eenmaal ( helaas ) daar doe je niks aan..

Ik heb vorig jaar een fietser over het hoofd gezien die vervolgens met zijn snufferd en een kapotte fiets op de straat lag, hij was er ineens en ik zag hem over het hoofd.. Nou goh, dan ben ik vast ook iemand die zijn rijbewijs kwijt moet raken?

Het is verschrikkelijk, het is onwerkelijk, het is gewoon een nachtmerrie.. Maar het is en blijft een ongeluk.. En ja, ik zou ook finaal zijn gaan flippen.. Eerlijk is eerlijk!! Maar je kunt niet van de tegenpartij gaan verwachten dat hij buiten de vergoeding van de verzekering ook nog bij gaat springen. Dat is echt het raarste wat ik ooit eerder gehoord heb.. :?

Heel veel sterkte voor jullie en het paard!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:58

Vreselijk zeg dit ongeluk en voor jou, je vriendin en het paard beterschap.

Ook ik vind het een beetje kort door de bocht dat de rijke zakenman met leasebak mee moet betalen, enz enz enz. Ten eerste weet je zeker dat het een zakenman is met leasebak? Weet je zeker dat hij aan het bellen was/offertes doorlas/ of andere bezigheden had tijdens het autorijden? Heeft de veroorzaker van het ongeluk ook verwondingen? Aangezien hij ook met hoge snelheid op jouw combinatie is geknald.

Maar vooral de reacties van de mensen die niet bij het ongeluk aanwezig zijn geweest, over de veroorzaker vind ik vreselijk. Van de TS kan ik de emotie nog begrijpen maar van de andere bokkers totaal niet.
Tuurlijk moet je opletten in het verkeer, maar wees eerlijk, kijken jullie nooit eens een keer naar een weiland waar een paard met veulen aan het spelen zijn? of lezen jullie nooit een sms tijdens het rijden? Of naar de prachtige natuur waar je doorheen rijdt? Nou ik wel! Vooral paarden langs de weg trekken mijn aandacht, maar daarvoor ben ik ook paardenliefhebber. Is het slim? nee niet echt, maar helaas ook ik ben menselijk en maak fouten. Gelukkig is mij op zo een moment nog niks overkomen. Dan lever ik mijn rijbewijs ook maar in en ik denk dat als dat zo werkt dat er weinig mensen meer op de weg zijn!

Ik ben wel een x samen met mijn vriend aangereden. De vrouw die achter ons zat dacht dat we van een weg van rechts kwamen, terwijl wij voor haar reden en linksaf wilde slaan. Knipperlicht aan, rustig remmen, maar ze heeft niks gezien. Auto total loss en het had zelfs nog ernstiger kunnen aflopen met tegemoet komend verkeer, maar het is goed afgelopen. En die vrouw... Haar vader lag ernstig ziek in het ziekenhuis en daar moest ze dus met spoed naartoe. Haar gedachten waren en dus duidelijk niet bij. Kan gebeuren, maar daardoor is ze nog geen ****.

Nogmaals ik hoop dat jullie er allemaal weer bovenop komen en ik raad aan om z.s.m. weer in een auto met trailer te stappen, anders durf je straks niet meer.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:00

Mijn complimenten Bianca1980 voor je uiterst koele handelen! Daardoor is het paard er hopelijk zonder kleerscheuren uitgekomen, hoe gaat het nu met hem?

Je reactie op de bestuurder vind ik echt niets om over te vallen hoor, logisch en heel herkenbaar! Jammer dat mensen je daarover aanvallen....

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:02

Ik ga niet in op alle verwijten die er hier gemaakt worden.
Ik wilde alleen maar even mijn steun betuigen naar Bianca en haar vriendin want dit is niet niks. Goed gehandeld in zo'n situatie, heel knap.

Helaas hebben wij het ook meegemaakt. Maar dan met een vrachtwagen die het wel gezellig vond om bij ons in de trailer erbij te komen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:05

Heftig ongeluk alleen vind ik het not done zoals je over de aanstichter kletst, leasebak, en wat hij zou doen oordelen die kant noch wal raken.
Bovendien ben je hier gewoon voor verzekerd natuurlijk!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:07

Anthea schreef:
Bah, nasty zeg.

Achterbaks wel, zo praten over diegene die je heeft 'aangereden'.
Alsof die er niet mee zit. :roll:

Die misbaksel heeft niet op zitten letten, want een trailer zie je namelijk niet over het hoofd.

Heel veel sterkte en beterschap voor het paard en ook voor de eigennaar van het paard en ook voor de gene die het paard moest ophalen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:10

MSQuincyTE schreef:
Anthea schreef:
Bah, nasty zeg.

Die misbaksel heeft niet op zitten letten, want een trailer zie je namelijk niet over het hoofd.

Heel veel sterkte en beterschap voor het paard en ook voor de eigennaar van het paard en ook voor de gene die het paard moest ophalen

jij leest zeker alleen de eerste paar posts of niet?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:10

Wat me vooral tegenstaat in de open brief is dat er geschreven wordt dat de veroorzaker van het ongeluk maar contact moet opnemen om buiten de verzekering om de 'meiden' te helpen aan een vervangende combinatie. Het lijkt helemaal niet om het ongeluk of de schrik te gaan, maar vooral om financiele compensatie.

Nou, ik werk ook in de zakenwereld en rij ook in een (niet zo dure) leasebak rond. Maar ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen om iemand een vervangende combinatie te gaan doneren. Daarom ben ik dus verzekerd, voor als er een ongeluk! gebeurt. En dat de verzekering niet alles betaald, daar kan niemand iets aan doen. Zo werkt het nou eenmaal.

Dat mensen zo op geld uit kunnen zijn, en daarbij maar iedereen in hun omgeving veroordelen vind ik heel min.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:11

Jee Bianca, wat afschuwelijk om zoiets mee te maken!
Super knap dat je zo hebt kunnen reageren, maar zoiets is jou wel toevertrouwd.

Ik hoop dat het bij materiele schade blijft. Beterschap met je nek!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:14

xx_Horsiex schreef:
Als je goed leest, wat blijkbaar moelijk is, is al meerdere keren verteld dat de schrijver van de brief de vader is van het meisje dat bij Bianca in de auto heeft gezeten. En die man is nog netjes gebleven in vergelijking wat ik de beste bestuurder wel niet naar het hoofd had geslignerd als het mijn dochter was geweest.

sorry ik vind dat je wel een beetje overdrijft in je reactie's
en dit is niet de enige want jij zou hem nog aan de schandpaal nagelen.
denk dat veel mensen wel snappen haar reactie maar ze had het beter niet op internet zetten
dat raakt mensen dus ook haar reactie naar de veroorzaker.
verbeeld het je in als jij een ongeluk maakt
en als er zo over je geprat word terwijl jij het niet expres hebt gedaan en dat je je wel degelijk klote voelt.
en jou aan de schandpaal nagelen

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:15

Jeetje zeg, wat een naar verhaal.

Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren, maar er moet me toch wat van het hart. Mensen toch... wat een vooroordelen en aannames in dit topic:

Dat Bianca 1980 op deze manier reageert, begrijpelijk. Ze staat waarschijnlijk nu enkele dagen na het ongeluk bol van de adrenaline en beleeft het ongeluk opnieuw door het op te schrijven.
Dat de vader van haar vriendin in een opwelling wellicht een brief naar Metro stuurt. Ook begrijpelijk. Hij ziet hoe zijn dochter en haar vriendin lijden onder het hele gebeuren en dan komt in iedere ouder een bepaalde boosheid boven over het onrecht dat zijn/ haar kind is aangedaan.
Ik begrijp zelfs dat vrachtwagens toeteren. Ja echt waar. Ik heb recent met pech op de A2 gestaan op een bijzonder ongelukkige plek. Vrachtwagen kwamen een bocht door en zagen mij op een behoorlijk smalle vluchtstrook staan en claxoneerden. Waarom? Ik kan er alleen maar naar gissen, maar kennelijk is het een reactie. Dat jullie kwaad maken omdat in deze een paard betrokken is, maar dat kunnen die chauffeurs niet ruiken. Het zeil van de trailer is dicht, zij horen het paard waarschijnlijk niet trappen in de trailer en om gevaar af te wenden (de betrokkenen van het ongeluk te waarschuwen dat zij niet zo 1, 2, 3 stil staan) lijkt mij dat er wordt getoeterd.
Dat mensen doorrijden. Ook dat is begrijpelijk. Nee leuk is het niet en toen ik zelf stil stond heb ik ook de hele wereld verwenst. Als je tussen de 80 en 100 km/h rijdt, dan nader je een ongevalsplek ongelooflijk snel en nog voordat het hebt gesignaleerd ben je alweer een heel stuk voorbij het ongeluk.

Maar,.... de mensen die bij dit ongeluk betrokken zijn, zijn de enige die weten wat er gebeurd is en onder welke omstandigheden, de honderden bokkers die achter de computer dit verhaal lezen, weten dat niet en ik ben van mening dat wij dan ook niet de aangewezen personen zijn om hierover te oordelen of te veroordelen.
Weten jullie namelijk 100% zeker dat:
- de betreffende meneer dit ongeluk veroorzaakt heeft doordat hij niet zat op te letten/ de krant zat te lezen/ aan het bellen was of wat dan ook?
- de betreffende meneer ook echt een lease-auto rijdt, of dat dit alleen een emotionele uiting van Bianca en deze meneer ook heel hard heeft moeten werken voor zijn auto? De een koopt van zijn zuur verdiende centen een paard, de ander een auto.
- De betreffende meneer, even aannemen dat hij echt een lease-auto heeft, inderdaad alweer een nieuwe auto heeft en niks hoeft te betalen of niet? Bij ons bedrijf worden schades veroorzaakt door de schuld van de bestuurder, verhaalt op de bestuurder. het leasebedrijf brengt die schades bij ons in rekening en wij treffen een regeling met de bestuurder. Zou best eens heel goed kunnen dat de werkgever van deze meneer dat ook doet.
- De omstandigheden inderdaad dusdanig waren dat er eigenlijk niks over het hoofd gezien had mogen worden?
- Bianca1980 op deze manier haar belevenissen verwoordt omdat ze dat ook echt zo meent of dat dit voort komt uit een bepaalde machteloosheid/ emotie (om de andere groep bokkker dan ook meteen aan te spreken)

Het antwoord kan ik wel geven. Dat is: nee, we weten het niet zeker. Dus ben voorzichtig met oordelen.

Ik wens topicstarter, haar vriendin en alle andere betrokkenen, heel veel sterkte toe bij het verwerken van deze gebeurtenis.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:16

MSQuincyTE schreef:

Tjonge met zulke uitspraken houden we het "gezellig" op de Nederlandse wegen. :n Hoe weet jij of hij niet op heeft zitten letten? Ik hoor het verhaal van slechts 1 kant en ken bovendien het fenomeen "black out".

Maar we kunnen er dus van uit gaan dat jou zo iets nooit zou kunnen overkomen? Perfect !! +:)+

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:27

Wat erg zeg! niet normaal.!
wel goed van je dat je zo nugter ben gebleven en zo gehandeld heb! diep respect meid.!

Hel veel sterktee.!!

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:32

echt een nachtmerrie,
erg goed gehandeld en heel veel sterkte!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:33

Anthea schreef:
Bah, nasty zeg.

Ik hoop dat je met deze opmerking een geintje maakt...
Ik vind het in ieder geval niet lollig.

Vind het echt superknap dat je zo relaxed ben gebleven in je hoofd en dat je zo de hulpverleners bij kon staan.
Voor de overige weg gebruikers die niet stoppen en er toeterend langs reden weet ik maar 1 ding: een hele dikke middelvinger.
Als je al ziet waar je auto ligt er 150m verderop een trailer moet je toch wel in de gaten hebben dat er iets aan de hand is.. ongeacht of er een paard aan boord is of niet.

Superveel sterkte met jezelf en je knollie!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:41

Ik heb net alle pagina's met volle verbazing zitten lezen..gewoon echt met mijn mond open!!!! :(

Wie zijn wij om te vallen over de uitlatingen die Bianca heeft gedaan?...is het niet geheel begrijpelijk? dat ze vreselijk boos is, verdrietig, en vooral het gevoel onmacht...er is iets gebeurd door toedoen van een ander!

Of deze meneer nu verblind werd door de zon, niet op heeft gelet of wat dan ook..das niet meer zo belangrijk.
Hij heeft een trailer aangereden waar een paard in stond...Mensen er stond een PAARD in!!!

Elke paardenliefhebber zou zo reageren als Bianca, zo niet erger!!! Het is gewoon het ergste wat er is, dat je paard iets overkomt...

Schandalig vind ik het hoe er gereageerd word op haar uiting van ONMACHT...zij heeft hier niets aan kunnen doen.

Wij allemaal waren zeker geschrokken, boos, verdrietig en wat dan nog meer...en hadden zeker zo gereageerd als Bianca.

Het enige wat Bianca heeft gedaan is haar verhaal verteld..Menig zou dat niet doen en zou thuis, veilig tussen 4 muren dezelfde uitlatingen doen als het bij jou zou overkomen.

Dus Bianca, TOP, dat je jou emoties, gevoel van onmacht met ons deelt.

Sterkte en knuffel voor het paard, hopelijk komt het weer helemaal goed met hem, met jou en je vriendin.

PS: dat een vader ook zijn emotie laat spreken via een berichtje in de Metro is toch niet zo erg...Het zou jij kind maar zijn die dat overkomt.
(het idee van ouders dat ze hun kind hadden kunnen verliezen is vreselijk)