Wat te doen als een paard overlijdt tijdens een wedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Wat te doen als een paard overlijdt tijdens een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:38

Nog aanvullend: ik denk niet dat mensen echt onredelijk zijn als er sprake is van een ziekte/vergiftiging o.i.d. Dan ben ik best bereid toestemming te geven. Maar kan iemand mij één situatie van een doodgevallen paard en een aansluitend besmettelijke ziekte melden???

Ik heb er nog nooit van gehoord/gelezen.

Het dichtstbij is de situatie met de vergiftigde polopony's. En dan zou ik wel aan sectie meewerken.

Het issue is: eigendomsrechten overrulen versus de kennis die ze uit 3 secties op 3 paarden per jaar zouden halen. Die kennis is nihil. Dus laten ze wat anders verzinnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:05

Anya schreef:
Het dichtstbij is de situatie met de vergiftigde polopony's. En dan zou ik wel aan sectie meewerken.

Dan zou ik juist verwachten dat het niet de KNHS is die de sectie mag bepalen maar dat het door het OM wordt geregeld.

Anya

Re: Wat te doen als een paard overlijdt tijdens een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:11

Ja dat denk ik ook.. omdat daar misdrijf van buiten in het spel lijkt te zijn. Of doping. En dan is het OM de eerst aangewezen organisatie.

Maar goed: ik kan echt met de beste wil van de wereld geen situatie verder bedenken waar meerdere paarden zijn gestorven tijdens een wedstrijd anders dan een heel heftige storm een keer in Duitsland.