Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ondanks dat ik al een uur in de vrieskou stond (hartje winter, in december... Met dunne leren rijlaarsjes en zomerrijbroekje omdat de dikkere in de was waren) kon ik het niet laten om toen in de lach te schieten. missmarley schreef:Ik kan hier niet tegen!!
Hoe verpest je een paard!!
Die vent verdient zelf een paar trappen in zijn zij!! En ik bied me aan om dat te doen!!

(ik heb soms echt het idee dat het grotere, sportievere shetlanders zijn) 
suleilitha schreef:Meis, dat hebben ze niet door, laat ze maar..... je kan net zo goed het telefoonboek voorlezen aan je eikehouten voordeur in sommige gevallen zeg ik wel eens.
Waar ik ondertussen een beste sik van krijgt is dat je al commentaar krijgt als je met een draak van een paard de bak binnenkomt en men al gaat gillen alleen bij het ZIEN van een zweep en een paar sporen, nog voordat je ze ook maar hebt gebruikt en verder dat ze wel klaarstaan met commentaar als je een moeilijk laadbaar paard op een parking de weg naar de trailer wijst, terwijl ze zelf bij god niks beters weten te melden dan dat je maar even een cursus trailerladen bij Jantje Strobloem of Pietje Brandnetel moet doen..... net of die de paardjes er met stripboeken en mooie verhaaltjes in práten.....
Urielle schreef:In tegenstelling tot iedereen hier blijkbaar, ga ik geen uitspraak doen tot ik weet wat er daar exact gebeurd is. In het artikel wordt nergens verteld wat er precies gebeurde. Misschien begon de pony wel gigantisch te walgen dat dat kind eraf viel. Misschien viel ze ook zomaar, wie zal het zeggen.
Er gaat heel wat door je heen als je je eigen kind ziet vallen. Iedereen hier koppelt het gelijk aan presteren maar ik denk juist dat die vader bezorgd was voor het welzijn van zijn dochter.

aatjuh12 schreef:Belachelijk! dat je het uberhaupt in je kop haalt dat paardje zo te behandelen.. dat is toch het risico van een sport? als jij op voetbal zit kan je toch ook je beent breken.. zo kan je ook van je paard vallen als je erop gaat zitten!
Gerner schreef:Even een vraagje, aan de dames die het prima vinden om je paard een rotschop te verkopen.
Hoe voelt dit nu werkelijk voor je...... Heel diep van binnen, op de plek waar je hart hoort te zitten......
In je buik, waar je emoties opgeslagen worden....... in je rug bij je nieren......
Waarschijnlijk voelen jullie niets, maar doe eens je best om erachter te komen, hoe je dit nu werkelijk voelt......
Willen jullie zelf ook zo behandeld worden?
Als een stuk vee? Consequent en duidelijk zijn hoeft niet met macht en slaag samen te gaan
Ik vind het zo zonde, je wereld wordt zo verrijkt, als je het echte paard ooit een keer mag zien.
Zolang je je paard blijft onderdrukken met macht en slaan, zal hij dit nooit aan je laten zien, en steeds agressiever en vervelender worden, want je paard blijft jouw innerlijk spiegelen.
Eigenlijk zie je dus gewoon jezelf.
Ik krijg regelmatig commentaar, dat ik zo moeilijk afstand kan doen van mijn pony's of paarden. Maar na het lezen hier weer weet ik weer even waarom dit zo is.
.
maar zowiezo probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden. maar zal toch echt niet over me laten lopen. Vroeger kende ik er eentje, iedere keer je de boxdeur opende, boem die kont binnen de second voor je. Eerste keer dat ik zn box opendeed, evident kont voor me, jammer genoeg voor hem reageert mn voet even snel en landde die even op zn bil. Ik moet zeggen pijn heeft ie er niet van gehad, was meer een reflex, en nooit, maar dan ook nooit heeft hij zn kont nog in mijn richting gedraaid. Integendeel, kon er alles mee doen, plots had pony toch heel wat meer respect voor mij. Was dan ook helemaal weg van die kleine, maar toch