Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Shanty_Muis schreef:Mijn paard kan helaas alleen in de zomer de wei in, dan staat ze 24/7 en dat is al geluk hier in de buurt.
We zitten hier in de polder en als we ze in de winter op het land laten heb je binnen een week geen land meer over.. Tuurlijk balen dat ze zo weinig naar buiten komen. Maar mijn paardje is nog steeds gelukkig en wil nog steeds gewoon lekker haar stalletje in..
Ik vind het onterecht om mensen aan te vallen die (zoals ik) geen mogelijkheid hebben om ze in de winter het land op te gooien. Ik doe alles voor mijn paardje maar ik ga nu eenmaal niet naar weet ik veel waar verhuizen of geen paard nemen omdat ze in de winter niet naar buiten kan..
Wanneer paarden in de zomer niet naar buiten komen vind ik het wel schandalig.. Dan kan het, en dan doe je het niet!
Overigens groeit die van mij zeker niet dicht als ze 24/7 staat. Ze wordt wel wat magerder wanneer ze binnen staat. Maar ik heb dr liever zoals ze in de zomer staat, zoals gezegt krijgen paarden heel wat beweging in de weide. Ik train overigens zwaarder in de zomer als in de winter, en dat gaat ook gewoon goed.
Pipo schreef:Cyrina schreef:[
Je wilt het niet..want?? Zet je je er nu niet tegen af, vanwege het afzetten??? Of is er echt een goede reden?
Redenen:
- Ze groeien dicht, tenminste die van mij wel
- Conditie
- Een is zo gevoelig voor vliegen dat ze de wei sloopt omdat ze eruit wil
- er staan meer paarden die een paar uur naar buiten willen en er is maar 5 hectare beschikbaar
4 tot 5 uur naar buiten vind ik zat. Bij heel mooi weer ( niet te warm) gaan ze savonds na het rijden nog wel een uurtje naar buiten.
Dat vind ik dus altijd het gezeik, mensen die vinden dat ze 24 uur 7 dagen per week in de wei moeten lopen die zetten zich af tegen de sportruiters die dat niet doen. Ik heb begrip dat mensen ze wel dag en nacht buiten hebben lopen, maar verwacht dat ook andersom.
Cyrina schreef:[
1 en 2 zijn al oplossingen voor gegeven.
.
Pipo schreef:Daar hoeven geen oplossingen voor te komen Cyrina, ik wil dat namelijk gewoon NIET. Begrijp je dat nou?
Als je dat stelselmatig doet, zijn ze gewoon na een dag zonnen en vreten niet meer te rijden!! Hun kruid verschoten, ken je die uitdrukking?
Ik heb ze namelijk niet om de natuur na te bootsen, ik heb ze om er op te rijden en met ze te sporten. Ik ben erg gek met ze en ze hebben het erg goed, maar ik wil het gewoon niet.
vincentlover schreef:Ja sorry hoor, ik val jou niet aan op hoe je je paarden houdt, maar jouw reacties zijn zo fel en eigenwijs.
Hoe jij daarover denkt vind ik echt heel onvriendelijk.
Ik ben niet hier om iemand aan te vallen, ik ben gewoon van mening dat er in nederland heel wat te verbeteren valt op gebied van het welzijn van het paard. Als ik jouw reacties dan lees met dat je een sporter geen slagroomtaart laat eten de hele dag en dat jij niet wilt dat je paard 24/7 buiten loopt... tjah sorry daar krijg ik een raar beeld bij
edit: waarom verander je je post nu ineens?
vincentlover schreef:ja dit vind ik gewoon raar, als je er de middelen niet voor hebt, neem je toch ook geen kind/hond/weetikveel wat?
Waarom hebben mensen daar dan wel paarden, terwijl ze het geen goede natuurlijke huisvesting kunnen bieden?
Hoe wij paarden houden in Nederland is heel onnatuurlijk en toch doen we het allemaal. Maar ik hoop dat er nu verandering in gaat komen....
vincentlover schreef:Pipo schreef:Daar hoeven geen oplossingen voor te komen Cyrina, ik wil dat namelijk gewoon NIET. Begrijp je dat nou?
Als je dat stelselmatig doet, zijn ze gewoon na een dag zonnen en vreten niet meer te rijden!! Hun kruid verschoten, ken je die uitdrukking?
Ik heb ze namelijk niet om de natuur na te bootsen, ik heb ze om er op te rijden en met ze te sporten. Ik ben erg gek met ze en ze hebben het erg goed, maar ik wil het gewoon niet.
Jij wil dat gewoon niet???
Gaat het erom wat jij wilt dan? Het gaat toch om het welzijn van het paard of niet??
Je kan toch niet zeggen, nee ik laat mn hond nooit uit, want dat wil ik niet??? Slaat ook weer nergens op...
Sammie schreef:En ik kan mij ook niet voorstellen dat paarden het zo 'leuk' vinden om 24/7 tot hun knieën in de modder te staan.. Dat heeft ook niks met paardenwelzijn te maken.
eversdijk schreef:Ik vind het een goede zaak! En wat de pensionstallen en maneges betreft die zouden zeker aan minimale eisen m.b.t. deze zaken moeten voldoen maar wij als paarden eigenaars hebben een eigen verantwoordelijkheid en keuze of we ons paard willen stallen bij een bedrijf/stal dat niet paardvriendelijk is.
. Hoop dat ik het zo kan goedmaken met haar
. casanova schreef:ik vind het hartstikke goed!
de campagne is niet gericht op 24/7 buiten(zou ik zelf ook niet wel willen),maar geen 23 uur op stal en meer met contact met andere paarden.
en dat kan,maar baasjes zullen daar meer voor moeten doen!!
meer samen losgooien(bijv onderling regelen).
aan de hand grazen bijv,en meer beweging moet te regelen zijn!
beter is te verhuizen naar andere stallen die wel enkele uren de mogenlijkheid bieden om naar buiten te kunnen.
maneges/stallen e.d zijn stom er niet op in te spelen,het bespaart hun stro/mest om paddocks met zand neer te zetten waar paarden dagelijks uren in kunnen vertoeven..
ik zit zelf in randstad er er zijn al zoveel stallen die het hier aanbieden!
(mijn stal,stal krekel,stal midden delfland enzo..)
Pipo schreef:Cyrina schreef:[
1 en 2 zijn al oplossingen voor gegeven.
.
Daar hoeven geen oplossingen voor te komen Cyrina, ik wil dat namelijk gewoon NIET. Begrijp je dat nou?