detour schreef:Puur hypthetisch: Als blijkt dat paarden depressief zijn door onze manier van houden, wie verkoopt dan zijn paard naar een betere plek of staat het af aan de wet?
Zolang ik niet 100% zeker weet dat ie het beter zou krijgen zou ik dat niet doen. En ik heb al zoveel ellende gehoord van mensen die hun paard verkochten die ineens kwijt was. Of in de worst zat

detour schreef:Nicolletje, geen idee hoeveel land je hebt, maar hebj e dan niet zoiets van:"Oke, dat ene landje mogen ze desnoods slopen in de winter, als de rest maar heel blijft?"
Ik heb zelf niks geen eigen land, maar ik hou zoveel mogelijk mijn 'eigen' landje bij de pensionstal bij en dat is iets minder dan een ha voor 2 paarden.
Wij zitten op diepe veen, dat betekent dat de waterschappen onze waterstand expres hoog houdt, onder andere om de rest van de Randstad droog te houden.
Er staat in de winter echt een laagje water op het gras, als je daar je paarden op zet, zakken ze tot de knietjes in de zuigende klei.
Dat kan je zo'n beest niet aandoen, echt niet.
Ik heb al voorzichtig voorgesteld om het beginstuk van de wei met grastegels te doen, maar de boer vindt dat niet echt een fantastisch plan. Misschien mag het ook niet zomaar? Het is en blijft zijn wei.