Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

KellyG schreef:en waarom zie je dan regelmatig in weides dat dieren dicht tegen elkaar aanstaan, en met hun hol tegen de wind in staan.... dat zal niet zijn omdat ze het lekker vinden.
KellyG schreef:en waarom zie je dan regelmatig in weides dat dieren dicht tegen elkaar aanstaan, en met hun hol tegen de wind in staan.... dat zal niet zijn omdat ze het lekker vinden.

Mayflower_ schreef:Jaa hier vond ik de paarden ook met al met de tongen aan de waterbak vast.
Ik heb ze maar even voor de kachel gezet.
Ach ja.. Ik denk dat half paardrijdend Nederland de paarden nog buiten heeft staan.
Sodeletuut schreef:Oh, nee! Nu ben ik een harteloze dierenmishandelaar..
Omdat ik het weiger om mn paard op te sluiten in een hok van 3 bij 3.
Pff, ik kan me hier dus echt aan ergeren.
Mijn paard staat gewoon buiten, ja, ook met dit weer.
En ze zou het echt niet anders willen.
Een heerlijk dikke teddyvacht heeft ze en ze is altijd lekker warm als ik dr
kom voeren. Ik zie geen problemen hoor.
En ze liggen trouwens ook gewoon op de grond.
Ik zou me als eigenaar iig totaal niet fijn voelen daarbij, ben dan ook blij dat mijn merrie snachts fijn binnen staat. Overdag lekker op de wei met veel ruwvoer, maar snachts toch beschut hoor... Nu heb ik een paard met relatief weinig vacht, voor een shet of ijslander of ander robuust typje ligt het wel wat makkelijker denk ik. Maar toch... dit is geen weer waar het gemiddelde paard in NL op ingesteld is. Isabonny schreef:Iedereen heeft het over die paarden in het wild, die kunnen er tegen, dus die van ons moeten er ook tegen kunnen. Maar die wilde paarden zoeken zich ook een beschut plekje!
Het is een buitenstal, wat betekend dat ze in de buitenlucht staat maar wel overdekt en uit de wind. Ik baal zo ontzettend van dit weer. Het is een welsh met wat arabier bloed en heeft veel energie. De weiden bij de pensionstal zijn zo bevroren en ongelijk dat het gevaarlijk zou zijn om ze nu buiten te zetten. Ook al zijn hier mensen die het tegendeel beweren. Ik vindt het echt verschrikkelijk voor mijn beest en probeer er zoveel mogelijk naar toe te gaan, maar met dit weer zijn de wegen ook zo slecht begaanbaar. Alles is bevroren, echt alles: de longeercirkel, de buitenbak en sinds gister zelfs de binnenbak. Krijg echt een winterdepressie en mijn pony ook!
russel schreef:Ik vind sommige reakties wel erg doorgetrokken. Ik ben Natural dus dat ben ik altijd ook als het -20 is en paard is paard dus dan is hij ook paard.![]()
Ik vind de reaktie van de db helemaal niet overdreven, net of wij elke winter -20 hebben, dat onze paarden dat in hun zomer en winter ritme hebben. Dit is uitzonderlijk en veel paarden worden niet bijgevoerd, niet elk paard heeft een mega vacht, heeft een mega speklaag die hij kan verbranden en veel paarden hebben nu gewoon te weinig gras.
Wie de schoen past, trekke hem aan. Er is niks mis mee om een oud paard even een deken extra te geven, of een oud paard of een paard dat net niet genoeg in huis heeft voor de nacht binnen te zetten. Is niks paardonvriendelijks mee.
. lekker makkelijk argument... je paard op stal zetten zonder eten is ook neit de bedoeling.. En zomer en winterritme hebben alle paarden wel degelijk, alleen is het aan jou in hoeverre je ervoor kiest vacht te vervangen voor deken. Voor de rest zijn paarden prima winterbestand hoor.