Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Re: Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:09

Blijft insinuatie/speculatie.
maar goede vraag. is het mogelijk met pony of paard die (en dit is niet in relatie tot P&P dus off-topic, maar puur hypothetische vraag, die niet rad is mogelijk te scoren in sport?
Ik heb genoeg wedstrijden gezien waarin ik dieren zag die naar mijn idee niet rad waren en toch proef uitreden. Ben blij dat ik geen jurylid ben.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:23

StableEnable schreef:
Blijft insinuatie/speculatie.
maar goede vraag. is het mogelijk met pony of paard die (en dit is niet in relatie tot P&P dus off-topic, maar puur hypothetische vraag, die niet rad is mogelijk te scoren in sport?
Ik heb genoeg wedstrijden gezien waarin ik dieren zag die naar mijn idee niet rad waren en toch proef uitreden. Ben blij dat ik geen jurylid ben.

Er zijn weinig pony's (dan heb ik het dus niet over de paarden) die helemaal goed lopen op concours. En toch komen ze vaak aan de punten. Zelfs op het NK Jonge Dressuurpony's loopt een groot deel niet rad..
Maarja, dat is een hele andere discussie.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:24

Mwooooaaahhhhh.....

Als een pony in eerste instantie door een zeer vooraanstaand Duitse keuringskliniek puik in orde wordt bevonden (bron: anky.nl) en vervolgens even 3x 67% uit zijn mouw schudt met een handje-vol van 11 op zijn rug, lijkt ie mij voor dat moment knap gezond..... Cool

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:32

ok. je sarcastische toon is niet helemaal prettig, maar je beantwoord in groot deel mijn vraag.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:38

Jannepauli schreef:
Citaat:
Wie zegt dat Fam. Fokker dit niet aan mij gevraagd zou kunnen hebben omdat ze weten dat ik veel op bokt zit ???????

Haha, mag ik dat ernstig betwijfelen?
Het lijkt me niet dat de familie een bokt-paarden-meisje zal aansporen als spreekbuis te fungeren. Vork
Als ik in hun plaats zou zijn zou het me totaal niet interesseren wat de gissende penny-gemeenschap hierover te zeggen heeft - dit gevecht wordt wel op een ander niveau gestreden lijkt me.

huh kan jij dat beoordelen je weet het niet mischien kent ze de familie wel persoonlijk goed.
dat je dat denkt snap ik dat zullen er mischien wel meer doen maar je weet het niet zeker

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:21

Ik heb het ook wel vaker gezien, dat een combinatie gewoon de proef af mag maken terwijl hij niet rad is. Het is eigenlijk van de zotte!

Misschien is het wel zo dat als het een belangrijke wedstrijd is, de combinatie heeft een naam, juryleden kennen de eigenaren enz. De jury denkt: Lips are sealed (ik doe net of ik gek ben, ik wil geen trubbel)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:23

CGJ12 schreef:
Mwooooaaahhhhh.....

Als een pony in eerste instantie door een zeer vooraanstaand Duitse keuringskliniek puik in orde wordt bevonden (bron: anky.nl) en vervolgens even 3x 67% uit zijn mouw schudt met een handje-vol van 11 op zijn rug, lijkt ie mij voor dat moment knap gezond..... Cool

Juist, daar wilde ik ook naar toe met de vraag of ze wel aan de norm voor het A kader had voldaan en de opmerking dat hij wel degelijk heel erg rad moet zijn geweest!

Nu nog op zien te zoeken wanneer de FEI nou eens echt werk heeft gemaakt met de stokmaat regel echt toepassen. Iemand enig idee waar dat te vinden zou zijn?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:00

Dat meten op het EK viel vies tegen heb ik begrepen. Er was slechts 1 pony te 'groot'. Maar die was ook wel écht te groot, maar er zijn er zat doorgekomen die er uitgemeten hadden moeten worden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:04

peanutbutter schreef:
Dat meten op het EK viel vies tegen heb ik begrepen. Er was slechts 1 pony te 'groot'. Maar die was ook wel écht te groot, maar er zijn er zat doorgekomen die er uitgemeten hadden moeten worden.

ik vind ook dat hier niet echt moeilijk over gedaan moet worden... hoeveel pony's moeten eigenlijk wel niet uitgemeten worden bij de knhs als e-pony maar zijn toch wonder boven wonder net binnen de 156,9....

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:25

Dat bedoel ik dus. Die maat zal echt niet het grootste probleem zijn.
Ik vind eerlijk gezegd wél dat daar moeilijk over gedaan mag worden. Er waren zat mensen die zeiden dat als ik mn E-pony naar België of Engeland zou doen dat ik dr wat geld bij moest doen en dan zouden ze hem wel in de D meten. Is toch te belachelijk voor woorden?
Dan was 't in één klap een kostbare pony geweest Haha!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:28

ZIjn er al mensen die al wat meer weten zonder te gissen? Duivel

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:34

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:37

zo een goede hengst als power die ooit tussen de hoogste pony's liep kan nooit zomaar ongeschikt Boos! zijn
maar er word bij gezegt dat het meisje hem eigelijk nog niet aan kon Boos! zekker een verwende snol die allus krijgt van papie iedereen Verdrietig hier weet hoe waardevollen pony dit was meschien verkeerde ruiter sorry maar ik leg de schuldbij het meisje en de ouders in de schoenen Boos! een hengts kun je niet aan een onervaren kind over laten en zekker zo een goeie hengst niet Boos!

en nu de fok meschien ze nakomelingen zullen geliefd zijn Cool

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:42

hanny_jelke schreef:
zo een goede hengst als power die ooit tussen de hoogste pony's liep kan nooit zomaar ongeschikt Boos! zijn
maar er word bij gezegt dat het meisje hem eigelijk nog niet aan kon Boos! zekker een verwende snol die allus krijgt van papie iedereen Verdrietig hier weet hoe waardevollen pony dit was meschien verkeerde ruiter sorry maar ik leg de schuldbij het meisje en de ouders in de schoenen Boos! een hengts kun je niet aan een onervaren kind over laten en zekker zo een goeie hengst niet Boos!

geen msn taal graag...
deze reactie getuigd bovendien nou ook niet echt van intelligentie...
Sorry dat ik het zeg, maar ik val echt behoorlijk over jouw bewoording...
een onervaren kind? Die pony is omgeven met meer kennis dan dat de meeste mensen ooit zullen krijgen. De trainingsmethoden daargelaten, vind ik nou niet echt dat die pony aan de eerste de beste penny wordt meegegeven.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:56

hanny_jelke schreef:

Ze rijd potverdorie in het Z....

Daar kom je niet zomaar. Welk nivo rijd jij dan? Leer jij eerst maar eens typen en kom met goede argumenten...
En verwende snol? Mensen die rijk zijn werken hard voor hun geld. Tikkeltje jaloers???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:00

Even terug naar het nieuwsbericht: de pony zou in verzekerde bewaring staan. Dat betekent dat het geschil complexer is dan het verhaal doet vermoeden en wordt er door de rechter vanuit gegaan dat het allemaal wel even kan duren voor er een oplossing komt. Het conflict draait ook gedeeltelijk over de eigendom, anders staat dat diertje niet op een neutrale plek.
Het conflict kan dan nog steeds om geld gaan omdat er wellicht een betalingsafspraak is gemaakt waar die blessure nu doorheen fietst, het is voor ons buitenstaanders natuurlijk onbekend onder welke voorwaarden deze pony is verkocht. Zijn gezondheid is nu blijkbaar niet in orde geweest ten tijde van de verkoop en daarin zijn beiden partijen misschien wel verwijtbaar omdat de ene partij verplicht is tot informeren en de andere partij verplicht is tot onderzoek. Moeilijk, lastig en slecht te achterhalen en daarom staat beestje op een neutrale plek waar hij de best mogelijke verzorging krijgt Lachen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:23

hanny_jelke schreef:

Slapen Slapen

nee een goede hengst zal noooooooit een peesblessure krijgen Knipoog daarnaast is rachel niet echt zomaar een verwende snol en onervaren wordt idd omgeven door veel kennis... wordt echt niet zomaar losgelaten met power....

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:44

hanny_jelke schreef:

Wat ben jij een onfatsoenlijk wicht zeg, lekker oordelen over zaken waar je de ballen verstand van hebt Slapen
Misschien moet je je energie steken in leren lezen en schrijven i.p.v. in mensen afkraken, lijkt me beter voor je Vork

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:48

Zo dat is wel genoeg voor die poster, die heeft de boodschap wel begrepen nu.

Svp reageren als je on topic iets wil toevoegen, anders ben je gewoon aan het rellen!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:55

amondi schreef:
Zo dat is wel genoeg voor die poster, die heeft de boodschap wel begrepen nu.

Svp reageren als je on topic iets wil toevoegen, anders ben je gewoon aan het rellen!

En dat zou jij nóóit doen natuurlijk? Ik heb mijn inhoudelijke reactie al lang gegeven hoor, heb verder geen behoefte om over van alles en nog wat te speculeren zonder de feiten te kennen en ik vind dat als iemand zó enorm onfatsoenlijk bezig is daar best iets over gezegd mag worden, ook dan vind ik het voldoende als ik daar één reactie op geef, ik ga niet aan de gang blijven, daar hoef jij me heus de les niet over te lezen.

Heel simpel, on topic heeft niemand iets toe te voegen, dit hele topic is pure speculatie, de mensen die de echte feiten kennen gaan hier niet reageren, die treffen elkaar in de rechtbank, en dan de echte, niet de rechtbank die Bokt heet Clown

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:58

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:16

sjaantje schreef:
Dat bedoel ik dus. Die maat zal echt niet het grootste probleem zijn.
Ik vind eerlijk gezegd wél dat daar moeilijk over gedaan mag worden. Er waren zat mensen die zeiden dat als ik mn E-pony naar België of Engeland zou doen dat ik dr wat geld bij moest doen en dan zouden ze hem wel in de D meten. Is toch te belachelijk voor woorden?
Dan was 't in één klap een kostbare pony geweest Haha!

Daarvoor hoef je niet naar het buitenland hoor,
Ik ken een E van 1m61 (en die mensen doen daar helemaal niet geheimzinnig over), Schijnheilig
een cat. C-tje die minimaal een hand groter is dan onze 135 echte centimeters metende C en een D die zichtbaar groter is dan onze E van 1m53.
Bij ons staat die 1m53 ook op het meetbriefje, maar als ik had gewild was 1m47,5 niet onmogelijk geweest.

Ik hou niet van die grappen. Stoom uit je oren
Beest is nu een stuk minder waard ja, maar regels zijn regels wat mij betreft.
Ik ga dus met Sjaantje mee.
Voor mij mogen ze streng zijn.

hellow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:37

Shir89 schreef:
hellow123 schreef:
Heb bovenstaande filmpje eventjes bekeken, geloof mij ik ben echt geen expert..hihi. Maar iedereen heeft het oa over pensioen maar volgens mij is hij nog energiek genoeg...

Je bedoelt in het filmpje? dat lijken me eerder miscommunicaties tussen amazone en pony.
In het uitstrekken kun je, naar mijn mening, duidelijk zien dat hij niet helemaal gelijk over de benen gaat.

Ja, je hebt gelijk idd communicatie missers en onzuiver. Maar buiten dat lijkt de pony mij energiek genoeg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:59

Moderatoropmerking:
De sfeer gaat hier wel erg snel naar beneden, bovendien zijn we al een tijdje bezig met een offtopic discussie. Daarom lijkt het mij tijd dat er hier een slotje wordt gezet. Lachen