[/quote="pharagirlke"]Lekker geld verdienen met mensen die haar jurken mooi vinden ook al voelt de fjord zich poedersuiker en loopt hij van geen kanten Doe dan een modeshow en zet Guus als versiering naast de catwalk.[/quote]
Ik denk niet dat zij haar huur kan betalen van hier en daar een showtje en hier en daar een boekje verkopen....
pharagirlke schreef:Het is niet omdat we al eeuwenlang wedstrijd rijden met KWPN'ers waardoor er hier en daar een paar zijn die het tot subtop hebben geschopt (want hoeveel % van alle KWPN'ers zit er nu op subtop? Ik denk dat als je het uit rekent, het verrassend laag is.)
Ik weet niet hoe jij rekent maar ik kom op een vrij hoog percentage uit. KWPN is qua sportpaarden onlangs nog uitgeroepen tot het beste stamboek... Maar wat doet die vergelijking ertoe? Ik hou niet van Fjorden en vind ze niet mooi en goed in de dressuur. Ik zie er geen top-dressuurpaarden in. Hoe goed of slecht KWPN-ers (in jouw ogen) het doen zal mij verder een zorg zijn
Ik zie meer dressuurpotentie in KWPN-ers dan in Fjorden.
pharagirlke schreef:Dus vooral die boer die zijn paarden mishandeld zijn paarden laten houden.
Het is maar wat je verstaat onder 'mishandeling'. Ik zie dat beest niet mishandeld worden. Ik versta onder mishandeling hele andere dingen. Ik krijg elk kwartaal een magazine van Brooke Hospital (ben ik donateur van), en wat ik daar in zie, DAT versta ik onder mishandeling. In dat licht kan ik mij echt niet druk maken over een fjord die rijtechnisch belabberde showtjes rijdt, al dan niet over zijn kunnen wordt gepusht. Ik lig er echt niet wakker van. Hier in Nederland en op bokt schaart iedereen alles wat al en pietstie afwijkt van 'ideaal' of 'perfect' al onder mishandeling. (en over de definitie van ideaal en perfect is ook niemand het eens) Of het nu om rijden, verzorging ect gaat. Ik vind dat echt zo zwaar overdreven!
pharagirlke schreef:Maar die pushen hun paard niet in een oefening die hij duidelijk niet aan kan. Dus om die kindjes te plezieren moet guusje maar dingen doen die hij absoluut niet kan? Hij schreeuwd dat hij het niet kan maar dan duwt Jolanda'tje gewoon haar spoor er dieper in "zwijgen en lopen kreng!"
Jij bent echt een drama queen hoor
suleilitha schreef:Tja, niet alle fjorden zijn Taco. Guus kan mij ook niet blij maken.
Geen enkele fjord in de dressuur maakt mij blij. Ook populaire bokt-fjorden niet 
ThisIsMe schreef:Er is niemand hier die zegt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft, alleen mensen die zich afvragen of het allemaal wel zo eerlijk is tegenover haar pony.
Ezeltjes die in de volle zon bij 50 graden met 200 kilo stenen op hun kapotte rug door een steengroeve moeten sjouwen en geen water krijgen... Dat is pas oneerlijk.
Even ter relativering
pharagirlke schreef:De beste moet winnen, niet degene die het vaakst kon komen Het zou mooi worden als het zo ging op wedstrijd..
Wie van jullie heeft eigenlijk een titel? En dan er wel eerlijk bij vertellen of er geluk bij kwam kijken he?