Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThisIsMe

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:51

piloe4ever schreef:
Lijst ze reed hem in 2 jaar B naar Z en ze is ook kringkampioen Z2 geworden met Guus en dan doe je dus selectie wedstrijden en dit kan niet op fjordenwedstrijden (er waren in die tijd niet eens officiele wedstrijden voor fjorden).

Dat klopt, bij de pony's, en weet je ook waarom? Er waren die winter 3 combinaties in de Z2 en Jolanda was de enige van de drie die alle selecties gereden heeft, daarom werd ze kampioen, niet omdat ze van de andere 2 wist te winnen Vork
Dan klinkt het ineens een stuk minder bijzonder, of niet? Maar vertel eens, haal jij die propaganda allemaal van haar site? Want daar zal je dit soort details vast niet terugvinden.
Er is niemand hier die zegt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft, alleen mensen die zich afvragen of het allemaal wel zo eerlijk is tegenover haar pony.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:55

Nagelbijten / Gniffelen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:55

TIM: dit is toevallig, ik heb zojuis piloe4ever een pm gestuurd met precies deze informatie! Haha!

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:01

ThisIsMe schreef:
piloe4ever schreef:
Lijst ze reed hem in 2 jaar B naar Z en ze is ook kringkampioen Z2 geworden met Guus en dan doe je dus selectie wedstrijden en dit kan niet op fjordenwedstrijden (er waren in die tijd niet eens officiele wedstrijden voor fjorden).

Dat klopt, bij de pony's, en weet je ook waarom? Er waren die winter 3 combinaties in de Z2 en Jolanda was de enige van de drie die alle selecties gereden heeft, daarom werd ze kampioen, niet omdat ze van de andere 2 wist te winnen Vork
Dan klinkt het ineens een stuk minder bijzonder, of niet? Maar vertel eens, haal jij die propaganda allemaal van haar site? Want daar zal je dit soort details vast niet terugvinden.
Er is niemand hier die zegt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft, alleen mensen die zich afvragen of het allemaal wel zo eerlijk is tegenover haar pony.

Al zou dat zo zijn, waarom moet dat dan een stuk minder bijzonder klinken? Jolanda heeft toch maar mooi die titel gewonnen. Zij is blijkbaar wel op alle selectiewedstrijden komen opdagen. Sport beloont ook wie doorzet en niet opgeeft. Daar is dit maar weer een mooi beweis van Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:02

Vanwaar hebben jullie al die informatie eigenlijk?

Het verbaast me overigens niet. Maar ben wel benieuwd of dat ergens te lezen valt. Lachen (interesse)

TIM: Dat klinkt inderdaad al heel anders... Lachen

piloe4ever: maar doorzettingsvermogen zegt niets over je rijkunst. Knipoog en IMO draait de sport daar grotendeels om Clown De beste moet winnen, niet degene die het vaakst kon komen Ach gut Het zou mooi worden als het zo ging op wedstrijd..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:03

Wat heeft dat nou te maken met doorzetten en niet opgeven? Een titel behoor je te behalen aan de hand van prestaties. Zij verkeerde op dat moment gewoonweg in de gelukkige positie dat de anderen (ongeacht de reden) niet aan alle selecties deel konden nemen en daardoor was haar startbewijs al voldoende voor een titel. Dat heeft dus niks te maken met knap presteren maar enkel met geluk!

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:05

talented schreef:
Wat heeft dat nou te maken met doorzetten en niet opgeven? Een titel behoor je te behalen aan de hand van prestaties. Zij verkeerde op dat moment gewoonweg in de gelukkige positie dat de anderen (ongeacht de reden) niet aan alle selecties deel konden nemen en daardoor was haar startbewijs al voldoende voor een titel. Dat heeft dus niks te maken met knap presteren maar enkel met geluk!

zo zit sport nou eenmaal in elkaar: een samenhang van regels en prestaties. Dit geld voor alle sporten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:06

piloe4ever schreef:
talented schreef:

zo zit sport nou eenmaal in elkaar: een samenhang van regels en prestaties. Dit geld voor alle sporten.

nee zo zit die helemaal niet in elkaar. Knipoog Zij heeft mazzel gehad maar bij ons zou het niet waar geweest zijn. Clown Nu even niet oordelen over de sport omdat een ruiter een "achterdeurtje" gevonden heeft Nagelbijten / Gniffelen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:06

Ok, maar als deze titel (een van haar) beste prestatie(s) is in de sport (zo doe jij het overkomen) dan valt het allemaal nogal mee! Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:07

talented schreef:
Ok, maar als deze titel (een van haar) beste prestatie(s) is in de sport (zo doe jij het overkomen) dan valt het allemaal nogal mee! Knipoog

vergeet het in twee jaar tijd naar het Z2 rijden niet. Hoewel menig bokker dat al gedaan heeft en soms zelfs op een kortere tijdspanne maar goed...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:08

talented schreef:

Of tegen........ Clown

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:09

talented schreef:

Ik vind 20 wp in het Z2 halen met een fjord knapper dan een kringtitel, om eerlijk te zijn.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:10

ik gun het ze zkeer en ik vind haar houding ook niet mooi. soms wel soms niet. maar dat heeft iedereen en daar kan ze aan werken net als ons

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:11

piloe4ever schreef:
talented schreef:

Ik vind 20 wp in het Z2 halen met een fjord knapper dan een kringtitel, om eerlijk te zijn.

Dus je vind dat de fjord absoluut niet geschikt is voor de dressuursport?
(anders vond je het nl niet knapper dan als het een KWPN'er was)

Wat is het toch maar met mensen om te denken dat omdat het ene paard dikkere benen heeft dan het andere, dat beest geen Z kan lopen. Hij heeft toch vier poten? Hoeveel meer heeft zo'n ding nodig in het Z?

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:12

pharagirlke schreef:
vergeet het in twee jaar tijd naar het Z2 rijden niet. Hoewel menig bokker dat al gedaan heeft en soms zelfs op een kortere tijdspanne maar goed...

met een fjord in 2 jaar B naar Z verzwaard natuurlijk wel he Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:12

Ligt eraan binnen welk tijdsbestek die punten behaald zijn. Ik heb drie jaar terug zitten schrijven bij een jury in het Z2 waarbij zij reed. Mevrouw kwam de ring binnen en ging "piaffe" rijden tijdens haar eerste rondje in de ring. Hier begon het hele drama al wat zich voortzette in de proef, dit resulteerde in 47%. En dit was geen unieke uitslag.

Het maakt mij verder allemaal niks uit, maar ga het niet beter voordoen dan het is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:13

piloe4ever schreef:
pharagirlke schreef:

Ja? Waarom?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:14

piloe4ever schreef:
pharagirlke schreef:

Hier spreek je over Z bij de pony's, dat is niet te vergelijken met Z bij de paarden. Als je maar gewoon elk weekend op pad gaat is dit een prestatie bij de pony's die elke gezonde pony kan evenaren

Edit: of overtreffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:14

Als Guusje aan zijn max zat in het Z2, geen punt wist te behalen in het ZZL betekent het dat wanneer hij Masterclass moet lopen, wéér een jaar boven zijn kunnen zal moeten presteren. Het lijkt mij niet eerlijk tov de pony om dat van hem te vragen. Het lijkt mij nogal duidelijk dat de amazone dat voor zichzelf wil en dat is dus nogal vergaand egoistisch. De pony heeft niks aan dat diploma, dus gun dat dier een fanta en koop een klaar ZT paard (ik weet er wel eentje) en hobbel dan door die cursus heen (en zak).

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:15

pharagirlke schreef:

piloe4ever schreef:

pharagirlke schreef:
Ja? Waarom?

Clown

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:18

[/quote="pharagirlke"]Lekker geld verdienen met mensen die haar jurken mooi vinden ook al voelt de fjord zich poedersuiker en loopt hij van geen kanten Doe dan een modeshow en zet Guus als versiering naast de catwalk.[/quote]
Ik denk niet dat zij haar huur kan betalen van hier en daar een showtje en hier en daar een boekje verkopen....

pharagirlke schreef:
Het is niet omdat we al eeuwenlang wedstrijd rijden met KWPN'ers waardoor er hier en daar een paar zijn die het tot subtop hebben geschopt (want hoeveel % van alle KWPN'ers zit er nu op subtop? Ik denk dat als je het uit rekent, het verrassend laag is.)

Ik weet niet hoe jij rekent maar ik kom op een vrij hoog percentage uit. KWPN is qua sportpaarden onlangs nog uitgeroepen tot het beste stamboek... Maar wat doet die vergelijking ertoe? Ik hou niet van Fjorden en vind ze niet mooi en goed in de dressuur. Ik zie er geen top-dressuurpaarden in. Hoe goed of slecht KWPN-ers (in jouw ogen) het doen zal mij verder een zorg zijn Lachen Ik zie meer dressuurpotentie in KWPN-ers dan in Fjorden.

pharagirlke schreef:
Dus vooral die boer die zijn paarden mishandeld zijn paarden laten houden.

Het is maar wat je verstaat onder 'mishandeling'. Ik zie dat beest niet mishandeld worden. Ik versta onder mishandeling hele andere dingen. Ik krijg elk kwartaal een magazine van Brooke Hospital (ben ik donateur van), en wat ik daar in zie, DAT versta ik onder mishandeling. In dat licht kan ik mij echt niet druk maken over een fjord die rijtechnisch belabberde showtjes rijdt, al dan niet over zijn kunnen wordt gepusht. Ik lig er echt niet wakker van. Hier in Nederland en op bokt schaart iedereen alles wat al en pietstie afwijkt van 'ideaal' of 'perfect' al onder mishandeling. (en over de definitie van ideaal en perfect is ook niemand het eens) Of het nu om rijden, verzorging ect gaat. Ik vind dat echt zo zwaar overdreven!

pharagirlke schreef:
Maar die pushen hun paard niet in een oefening die hij duidelijk niet aan kan. Dus om die kindjes te plezieren moet guusje maar dingen doen die hij absoluut niet kan? Hij schreeuwd dat hij het niet kan maar dan duwt Jolanda'tje gewoon haar spoor er dieper in "zwijgen en lopen kreng!"

Jij bent echt een drama queen hoor Ach gut Clown

suleilitha schreef:
Tja, niet alle fjorden zijn Taco. Guus kan mij ook niet blij maken.

Geen enkele fjord in de dressuur maakt mij blij. Ook populaire bokt-fjorden niet Bloos

ThisIsMe schreef:

Ezeltjes die in de volle zon bij 50 graden met 200 kilo stenen op hun kapotte rug door een steengroeve moeten sjouwen en geen water krijgen... Dat is pas oneerlijk. Knipoog Even ter relativering Knipoog

pharagirlke schreef:
De beste moet winnen, niet degene die het vaakst kon komen Het zou mooi worden als het zo ging op wedstrijd..

Wie van jullie heeft eigenlijk een titel? En dan er wel eerlijk bij vertellen of er geluk bij kwam kijken he? Clown

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:20

Het gaat toch om je rijkunst, motivatie enz.? Waarom is het dan zo belangrijk dat je alleen mee mag doen met een paard met een bepaalde lengte? Ik vind het een beetje raar hoor Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:22

Da's geen antwoord, waarom verzwaard het omdat het een fjord is? Denk je dat op die rillerige grassprieten met speciale knoppen geboren worden waarin de oefeningen ingesteld staan?

jasmijn; Ik heb titels die ik met hard werken en met degelijke tegenstand behaald heb Knipoog ja, met een pony die afweek van de ideale NRPS'er. Knipoog

Ik denk dat als je alle KWPN-paarden van nederland neemt. En je teld dán alle paarden die in dit niveau lopen. Dat het fameus zou tegen vallen hoeveel % van álle KWPN'ers in de top lopen. (even ter verduidelijking: Als er van de 1000 KWPN'ers 10 in de top lopen. Is dat niet zo'n bijzonder hoog procent Knipoog En ik neem nu maar even een voorbeeld.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:23

Lovely schreef:
Als Guusje aan zijn max zat in het Z2, geen punt wist te behalen in het ZZL betekent het dat wanneer hij Masterclass moet lopen, wéér een jaar boven zijn kunnen zal moeten presteren. Het lijkt mij niet eerlijk tov de pony om dat van hem te vragen. Het lijkt mij nogal duidelijk dat de amazone dat voor zichzelf wil en dat is dus nogal vergaand egoistisch. De pony heeft niks aan dat diploma, dus gun dat dier een fanta en koop een klaar ZT paard (ik weet er wel eentje) en hobbel dan door die cursus heen (en zak).

Wat een sarcastische opmerking om te hopen dat iemand zakt! walgelijk Guus is veel verder doorgetraind dan zzlicht. hij beheerst ook piaf en passage. het lijkt me een prima leerpaard voor de master.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:25

Piloe, ik denk niet dat ze gaan slagen voor de masterclass Ja. Reality bites ya know. Zal een helder lesje zijn voor die juf met haar pretenties Lachen.