Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:22

Ze hebben nu Siebel ter adoptie. Een 35! Jarige Shet. Waarom moet er nog met zo’n oud besje gesleept worden? Ben ook wel benieuwd wat ze daar nog voor vragen eigenlijk. En hoe zit het met de medische kosten, want zo’n oudje heeft wss ook medische kosten met zich mee

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:23

Een vriendin tagde mij ook al. Maar sowieso 2 keer per dag slobber omdat ze kiezen mist, dat tikt al flink aan… Anders was ze zeer zeker welkom geweest.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:52

Ik zie niks meer :') Toch geblokkeerd.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:57

Pfff... Een dier van 35 moet je toch niet meer willen verhuizen? Is niet alleen naar pzb, maar ook de oude eigenaren. Lijkt me ook niet moeilijk een DA te vinden die het dier wel wilt inslapen als je hem dan niet meer zelf kan houden. 35 is een mooie leeftijd.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:57

Goudhaan1 schreef:

:D wat heb je gezegd!!

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:18

tylando schreef:
Goudhaan1 schreef:

:D wat heb je gezegd!!

Ik had het lef een lachsmiley te plaatsen op een van hun berichten :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:24

Nou mijn moeder volgde ze kennelijk ook en wilde bijna een paard adopteren..had helemaal niet door dat je dan zoveel moest betalen en nooit eigenaar zou worden. Die trapte dus in al die mooie Facebook berichten. Heb haar maar even ingelicht.

En inderdaad, een shet van 35 moet je niet meer mee gaan slepen..geef die oude dieren een mooie oude dag van de donaties en anders laat ze zelf hemelen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:39

pzb is zeker bang dat die oude shet hun teveel gaat kosten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:55

Het oude paard van Carlijn krijgt daar wel een oude dag. Die lijkt me makkelijker te plaatsen dan die shet van 35.

Ik hoop dat het beestje een mooie plek krijgt. Het is altijd zo sneu als zulke oudjes nog herplaatst moeten worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:09

Als er maar genoeg zieltjes naar kijken, geeft er vanzelf een zieltje er aan toe omdat het zo zielig is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:14

Ik zag in de reacties dat iemand al serieuze interesse had, dus deze krijgt denk ik wel een plekje :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:17

Ik zag idd dat er iemand heeft gereageerd. Hopelijk krijgt ie een goed plekje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:43

Opzich is dat doel van stichting en vind ik het prima dat hun zo'n shet herplaatsen

De vorige eigenaar had verantwoordibg moeten nemen, en in principe was het handel of pzb. (er zijn meerdere opties natuurlijk, maar even de makkelijkste en snelste manier). Stel dat eigenaar is overleden en familie geen verstand van pony's dan snap ik de keuze opzich wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:46

Het was een zorgboerderij die is gestopt. Ik snap dat je dan niet alle pony's en paarden kwijt raakt. Dus in dit geval snap ik het wel dat ze PZB hebben benaderd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:53

StalNollie schreef:
Opzich is dat doel van stichting en vind ik het prima dat hun zo'n shet herplaatsen

De vorige eigenaar had verantwoordibg moeten nemen, en in principe was het handel of pzb. (er zijn meerdere opties natuurlijk, maar even de makkelijkste en snelste manier). Stel dat eigenaar is overleden en familie geen verstand van pony's dan snap ik de keuze opzich wel.

Nee, het oorspronkelijke doel is verwaarloosde paarden opvangen, geen afgedankte.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:58

Volgens mij is hun 'doel' om paarden zonder huis op te vangen. Dus inderdaad ook een zorgboerderij die stopt en de dieren nergens kwijt kan, of iemand die overlijd en een pony achter laat in combinatie met familie, die niet de middelen of het verstand in huis heeft om die op te vangen. Dit doen (en zeggen) ze in ieder geval al jarenlang, dat is niet iets van de laatste tijd.

Staat die 35 jarige op Facebook? Op Instagram zie ik alleen een 19 jarige.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:39

Ja, staat op FB :j

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:00

Piccolo en Siebel zijn 2 van de 4 paarden van de blogpost van vorige week.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:30

Wow die hoeven van owen...

Toch beter dat die direct bij hun terecht komt dan nog een dag langer bij de oude eigenaar...

Als die röntgen foto's van de hoeven nog goed zijn.. of smid zijn oordeel

Beestje van 35 is wel sneu maar wat ze ook zelf zeggen we kunnen niet alles zelf houden snap ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:45

Ja, maar dan kiezen ze om een veel jonger paard wel aan te houden en moet dit oudje weg. Herplaats dan Jade (dacht ik?) dan een dergelijk oudje. Ik las zelfs dat ze al hadden nagedacht om geen paarden boven de 20 meer aan te nemen maar dan schieten ze echt hun doel voorbij. Dan ga je gewoon weer veel meer richting makkelijk te verhandelen dieren en niet die ouderen die het echt nodig hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:41

Het shetje met vervormde hoeven heeft een deel opgelost maar zwaar ingekanteld hoefbeen rechtsvoor wat bijna door de hoefzool komt. Maar ze willen het 2 weken aankijken met pijnstilling. Echt schandalig, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan diegene die dit heeft veroorzaakt. Dat beestje heeft zoveel pijn, ik begrijp het echt niet :n Je ziet het gewoon aan zijn koppie.
Moderatoropmerking:
deel tekst verwijderd i.v.m. speculeren

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:45

Ja daar verbaasde ik me ook over idd. Maar dat had ik gelijk al toen ze m hadden opgehaald. Waarom nog slepen met zo’n zieligje. Niet alles moet gered worden. Dit beestje is pas 2 volgens hen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:50

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. speculatie

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:06

Ze laten nooit een paard meteen inslapen er moeten eerst donaties gevraagd worden als ze dit een paar dagen hebben ontvangen wordt het dier pas ingeslapen daar heb ik op fb al eerder een bericht over geplaatst. Toen werden er ook donaties dmv tikkies gevraagd en dag later werd het dier ingeslapen dus gevraagd wat er dan met de donaties gedaan werd. Die zouden worden ingezet bij de volgende die met spoed een dierenarts nodig had. Was geen verassing toen er voor dat dier ook meteen donaties werden gevraagd dmv tikkie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:37

Earth schreef:
Het shetje met vervormde hoeven heeft een deel opgelost maar zwaar ingekanteld hoefbeen rechtsvoor wat bijna door de hoefzool komt. Maar ze willen het 2 weken aankijken met pijnstilling. Echt schandalig, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan diegene die dit heeft veroorzaakt. Dat beestje heeft zoveel pijn, ik begrijp het echt niet :n Je ziet het gewoon aan zijn koppie.
Moderatoropmerking:
deel tekst verwijderd i.v.m. speculeren

Dus een bijna geperforeerde zool? en krijgt geen medisch beslag? Nee, sommige zaken moet je niet willen aankijken inderdaad. Zo'n zwaar gekanteld hoefbeen komt nooit meer goed en het is afschuwelijk pijnlijk.. :(