Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tallie1979 schreef:Ik ben er ook klaar mee. Zojuist mezelf van een groep afgemeld.
Mensen zitten zo hoog in hun emotie, dat er geen zinnig woord meer uit komt. De enige groep die ik nog af en toe zal volgen, is die van Eline omdat zij daadwerkelijk voeren.
fransje23 schreef:Probeem is dat door dwaze acties de wrrkelijke boodschap niet in het nieuws komt.
Als ik in die groepen op Facebook leest zet ik toch met regelmaat mijn vraagtekens bij de mensen die daar posten..
randalinpony schreef:Komt dat echt door de actievoerders/hun gedrag? Of is de berichtgeving al vanaf het begin wel erg gekleurd in het voordeel van SBB?
Heeft het journaal beelden laten zien van de situatie daar, van de troosteloze moddervlakten, van de uitgehongerde en doodgevroren en verhongerde dieren?
En wat zou dan wel een goede manier zijn om de aandacht op dit gebied te vestigen?
fransje23 schreef:Actievoerders met een goed verhaal of iets uitdrukken met beeld in plaats van geschreeuw?
De manier waar op sommige mensen reageren en in beeld komen doet de zaak geen goed in ieder geval.
Misschien dat sommige media meer vertrouwen hebben in SBB en wetenschappers dan in scheldende mensen met dubieus taalgebruik? Waar zou jij meer vertrouwen in hebben als het om een andere kwestie zou gaan?
Denk daar Gaat ook aan het feit dat er daadwerkelijk best veel mensen zijn die het wel echt natuur vinden. Kan je verwerpelijk vinden maar het is een overtuiging.
fransje23 schreef:randalinpony schreef:Komt dat echt door de actievoerders/hun gedrag? Of is de berichtgeving al vanaf het begin wel erg gekleurd in het voordeel van SBB?
Heeft het journaal beelden laten zien van de situatie daar, van de troosteloze moddervlakten, van de uitgehongerde en doodgevroren en verhongerde dieren?
En wat zou dan wel een goede manier zijn om de aandacht op dit gebied te vestigen?
Actievoerders met een goed verhaal of iets uitdrukken met beeld in plaats van geschreeuw?
De manier waar op sommige mensen reageren en in beeld komen doet de zaak geen goed in ieder geval.
Misschien dat sommige media meer vertrouwen hebben in SBB en wetenschappers dan in scheldende mensen met dubieus taalgebruik? Waar zou jij meer vertrouwen in hebben als het om een andere kwestie zou gaan?
Denk daar Gaat ook aan het feit dat er daadwerkelijk best veel mensen zijn die het wel echt natuur vinden. Kan je verwerpelijk vinden maar het is een overtuiging.
randalinpony schreef:fransje23 schreef:Probeem is dat door dwaze acties de wrrkelijke boodschap niet in het nieuws komt.
Als ik in die groepen op Facebook leest zet ik toch met regelmaat mijn vraagtekens bij de mensen die daar posten..
Komt dat echt door de actievoerders/hun gedrag? Of is de berichtgeving al vanaf het begin wel erg gekleurd in het voordeel van SBB?
Het is toch wel echt heel erg daar.
Ook vanuit de lucht is wel zichtbaar dat er ook kuddes bij lopen die niet zo fijn eruit zien
Citaat:Misschien dat sommige media meer vertrouwen hebben in SBB en wetenschappers dan in scheldende mensen met dubieus taalgebruik? Waar zou jij meer vertrouwen in hebben als het om een andere kwestie zou gaan?
Alane schreef:1 en misschien 2e keer SBB en wetenschappers, maar na zoveel jaar dezelfde ellende?
dit is niet het eerst of 2e jaar dat er grote sterfte is, maar dit jaar wel extreem, en normaal praten en er op wijzen heeft al die jaren niet geholpen. En schijnbaar heeft schreeuwen wel effect want eindelijk na zoveel jaar wordt er eindelijk gevoerd.
Dus ja, wie wordt er geloofd? en wat trekt meer kijkcijfers (want daar doen de nieuwszenders het voor, moet wel geld opleveren) aso scheldende mensen, en nog het liefst wanneer ze met de instanties op de vuist gaan.
Let wel: ik praat het niet goed...
fransje23 schreef:Probeem is dat door dwaze acties de wrrkelijke boodschap niet in het nieuws komt.
misterA schreef:fransje23 schreef:Probeem is dat door dwaze acties de wrrkelijke boodschap niet in het nieuws komt.
De boodschap is wel degelijk overgekomen. Dat snappen de meeste mensen wel. Het nieuws van het mislukte experiment met heel veel dierenleed tot gevolg, gaat de hele wereld over. En Nederland staat er weer eens gekleurd op. We weten het immers altijd zo goed, mensenrechten, dierenwelzijn, altijd naar anderen wijzen en nooit in de spiegel kijken .Gelukkig zijn er mensen, met meer of minder emoties, die nu niet opgeven. Nog wat stuiptrekkingen van de dwaze wetenschappers en het is voorbij. Helaas 10 jaar te laat en duizenden dode dieren verder. Doodgemarteld door een stel gekken. Bewondering en steun past voor de actievoerders. En niet het wetenschappelijke gezever waarmee iedere zgn discussie mee wordt overspoeld.
randalinpony schreef:Bovendien zijn er kritische biologen en ecologen en die zou ik zeker naar de uitspraken van SBB laten kijken. Ik zou waarschijnlijk ook herkennen dat SBB spindokters of in ieder geval een goede Pr-man in dienst heeft.
Citaat:Dan zou ik misschien ook fotos van het gebied zoals het nu is tonen. Die zijn echt op 1 hand te tellen in de media, en dode en verhongerde dieren worden er ook niet getoond. Maar ook bij de kritische stukjes van Marie Anne staan grotendeels nog Walhallafotos.
fransje23 schreef:Idem mensen die herten de laatste eer gaan bewijzen met een knuffel. Als je daadwerkelijk respect heb gun je een dier die van nature schuw is gewoon de rust.
randalinpony schreef:Tja Marie Anne, allemaal recente stukken, pas geschreven nadat de actievoerders al aandacht op het gebied hebben gevestigd.
En met grotendeels nog die mooie fotos van rondgevrete beesten erbij. De publieke opinie wordt voornamelijk door beelden bepaald.
Dat weet je best.
Het is daarom goed dat er grassrootsachtige verspreidingen van de huidige beelden plaatsvinden via social media.
Citaat:Ik zie onder de foto's van actiegroepen anders ook aardig wat foto s waar geen verhongerde dieren op staan. Niet alle dieren zijn blijkbaar zwaar ondervoed. De vraag is dan: wat is de realiteit? Wat is een reëel beeld?
Citaat:Ik lees ook stukken van kritische biologen en ecologen in de media. Ze zijn alleen misschien niet zo doorspekt met emotie als jij jou willen.
Citaat:De overgebleven dieren leven vooral in stress doordat hun veilige roedel is letterlijk is kapot geschoten.
Barbet schreef:Wat een krankzinnige lui, die doorgedraaide actievoerders, ze weten echt totaal niet meer wat ze aan het doen zijn en waarom.
Het gaat eigenlijk niet meer om de beesten, maar voornamelijk om hunzelf en hun doorgeslagen emoties die ze willen bevredigen, koste wat kost.
misterA schreef:Daar ben ik het mee eens. De echte acties vinden toch wat meer achter de schermen plaats. Maar de demonstraties zijn ook hard nodig om de media erbij te betrekken. En dat er hier en daar wat emoties zijn, so what. Het kan veel erger hoor. Dan denk ik aan de harde acties indertijd van het dierenbevrijdingsfront, het loslaten van duizenden nertsen. Ik moet er niet aan denken dat het nu ook zou gebeuren. Dus die paar arrestaties en wat scheldpartijen. Niet mijn ding maar het is niet anders en alles ruim binnen de perken.