Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:37

Wat een aftandse rotzooi daar in Amsterdam.

Precies wat ik al dacht. Kom, we schuiven het zoontje naar voren zodat de daadwerkelijk geïnteresseerde in de paarden (met andere woorden; voorzitter van SPa) een grotere kans heeft op realisering van haar plan.

Leuk voor Kim, maar het imago dat ze in mijn ogen hebben gefixt in de afgelopen twee weken tijd.. Nuh-uh, komt nie meer goed nie. Net als alle andere meelezers van de PvdD en SPIN. :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:02

Staat een leuke PRE bij SPIN........

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:14

russel schreef:

SPIN heeft wel vaker paarden op de site staan waarvan ik me echt afvraag hoe die dieren daar terecht komen. :n -O-

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:17

Haha, wat een onverwachte wending!! Maar zou wel mooi zijn...alle dieren een goed plekje en dat is het belangrijkste!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:26

Zeker onverwacht, en veel mensen zullen het niet kunnen begrijpen denk ik. Maar ik heb er wel over nagedacht, Doortje is volop in de media geweest en zal zeker weten een goed thuis vinden, hopelijk bij de zorgboerderij die ik eerder noemde.

Oquendo hoor je vrij weinig over, en die verdiend ook een kansje. :j

xSmnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:26

Weet iemand misschien waar First Choice terecht is gekomen of een manier om dit te achterhalen? Er is per ongeluk een e-mail adres gegeven maar helaas geen spelling......

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:27

Die is naar SPA in Amsterdam. :j

xSmnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:40

niet first zelf maar haar 4 jarige zoon ...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:50

dat vraag ik me ook af en farfan ook

xSmnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:51

ik weet dat first choice bij een G W Nieling terecht is gekomen... k krijg alleen niks gevonden over deze persoon ik zou maar wat graag contact met ze opnemen!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:59

MarjanB schreef:
Anoniem schreef:
Bij PFK doen ze tenminste echt werk en besteden ze iedere cent ook werkelijk op verantwoorde wijze aan de dieren. Daarom doneer Ik wel aan hun.

Heb even op hun FB gekeken en heb heel wat WTF momenten gehad! Wat een wonden komen daar voorbij zeg! Brrr Denk dat zij inderdaad het geld veel beter kunnen gebruiken en besteden.

Ik had precies het zelfde, ik heb echt af en toe even twee keer moeten kijken. Wat een ongelofelijk goed werk verrichten deze mensen! Het zijn echt werkelijk wrakken die ze aangeleverd krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:07

FB van SPA wordt behoorlijk gecensureerd zeg...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:38

Urielle schreef:
FB van SPA wordt behoorlijk gecensureerd zeg...

Hoe bedoel je?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:42

never mind, al gevonden...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:02

KimD schreef:
russel schreef:

SPIN heeft wel vaker paarden op de site staan waarvan ik me echt afvraag hoe die dieren daar terecht komen. :n -O-

De reden staat er gewoon bij toch?

Heel leuk dier hoor. (ken hem ;) )

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:06

Het klopt inderdaad dat Frits naar zebra zorg gaat. Doet hij goed aan. Zeer liefdevolle mensen.

De zebrazorg bevind zich zeer dichtbij onze stal. Mensen bij ons op stal gaan er ook vaak heen, een enkeling werkt er. Vorig jaar hebben ze er een lammetje heen gebracht. Spekkie heette hij dacht ik. Huppelt daar nog steeds rond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:22

xSmnn schreef:
ik weet dat first choice bij een G W Nieling terecht is gekomen... k krijg alleen niks gevonden over deze persoon ik zou maar wat graag contact met ze opnemen!!

Waarom?
Als je hem had willen hebben had je beter zelf kunnen bieden?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:46

Ze wil graag contact met die mensen opnemen, wie zegt dat dat is om hem over te kopen ofz?
Misschien kent ze hem wel en wil ze de mensen nog iets vertellen over hem.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:32

Het is een 3 jarige onbeleerde hengst, dus die zal ze niet uit de lessen of van de therapie kennen.
Maar ik vraag het me gewoon af, vond het ook een gaaf paard maar te duur geworden.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:16

KimD schreef:
Ja hoor dat woord mag je ook gebruiken en is ook volledig waar, ik kon niet begrijpen waarom ze perse een bepaald bedrag wilde zien maar dat niet eens in de buurt zat van de slachtprijs en voor een handelaar niet eens rendabel was om te handelen. Ik was ook echt woedend en heb ook een verhitte discussie gehad met Pascale, echter gaan emotie en boosheid met zo'n dingen hand in hand.

Op gegeven moment is gewoon excuses aangeboden en heeft Pascale mij netjes op de hoogte gehouden en ik haar mbt het bieden. Zoals eerder aangegeven heb ik ook geen pot goud die ik aan het einde van de regenboog had gevonden en het bieden hield op gegeven moment voor mij ook op. Ik ging er echter van uit dat diegene die zoveel voor Doortje over had het wel goed met haar moest bedoelen, dat kon ook niet anders voor €1300,-! Ik had me er bij neer gelegd en had mezelf bedacht om nadat alles langs was en rustig was eens te gaan kijken of we Doortje konden achterhalen, of het goed met haar ging. :j Voor mij was immers het belangrijkste dat ze goed terecht zou komen.

Om die reden, en veel mensen zullen dit ook heel vreemd vinden denk ik heb ik de adoptiepapieren niet ingevuld voor Doortje maar voor Okkie (Oquendo), ik zag hem zaterdag staan en mijn hart brak, die arme kerel was er slecht aan toe en over hem hoor je vrij weinig. Daarbij is hij een ruin, en voor mij met drie hengsten dus veel makkelijker aan de kudde toe te voegen. Als ik Doortje gewonnen had, had ik hals over kop moeten laten castreren etc, wat ik overigens met liefde gedaan zou hebben! :j Maar ik weet dat een zorgboerderij haar ook graag wilt hebben en dat ze het daar ook goed gaat krijgen, en daar gaat het mij om. Dat ze lekker mag genieten en een goed rooskleurig leven krijgt! Dat wil ik ook voor Okkie, en omdat hij 'minder bekend' is heb ik besloten de adoptiepapieren naar Petra te sturen met zijn naam erin. Doortje heb ik ook vermeld, als ze geen geschikt adres vinden dan mogen ze contact opnemen met mij, dan ga ik kijken wat ik kan betekenen en kan regelen voor Doortje. :)

Je hebt het goed gedaan meid. Het belangrijkste is dat deze paarden op een goede plek terecht komen. Ik hoop van harte dat je of Doortje of Okkie mag adopteren. In mijn ogen heb jij dit het meest verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:30

Luckystory schreef:
russel schreef:

Heel leuk dier hoor. (ken hem ;) )

Vind ik ook, ben zo van, geef hem een kans en misschien komt het nog goed....verder heel lief koppie als weide maatje....zou leuke zijn voor mijn andere pre..

Kan mij voorstellen dat er bokkers zijn die zwak worden met dit soort zaken...als je ruimte hebt, ben je eerder geneigd tot opvang....

Zo geniet ik nog elke dag van mijn totaal opgeven asielhondje die technisch maar een maand nog zou leven en hier in vol ornaat geniet al anderhalf jaar...goede voeding en liefde doet zo veel.....

Benieuwd of straks een bokker met zo een paardje is.

Dat horen we dan wel...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:22

Russel: wordt niet meer beter hoor.
T'is echt een leuk en mooi dier maar ik denk dat het niet eerlijk zou zijn tov hem om téveel van hem te gaan verwachten qua werk. Wat er in die advertentie staat is heel eerlijk en iemand die hem opvangt moet realistisch zijn en niet zomaar van meer gaan dromen.

nisart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:55

Annemiek80 schreef:
KimD schreef:
Meer dan dit is het niet, ik heb gevraagd of ik een naam mocht noemen maar dat nog liever niet.

Wel las ik op FB dat SPIN vanmiddag nog mee gaat bieden op de therapiepaarden, Frits, Doortje & Guus zodat die zeker weten goed terecht komen.

Dit 'snap' ik dan weer niet, spin zou volgens eigen zeggen (aan het begin van hun actie) alleen bieden om te voorkomen dat ze bij de slacht terecht zouden komen want met die lage openingsboden was die kans er... volgens hun.
Nu zijn de verschillende biedingen ruim boven de slachtprijs, kans op slacht is er dus niet meer, voor echte handelaren zijn bovenstaande paarden niet interessant dus je kunt er vanuit gaan dat de 3 bovenstaande paarden niet in het handelscircuit terecht zouden komen.

Dan ga ik misschien van het goede in de mens uit, maar iemand die op deze paarden bied wil ze een goed huis bieden (zeker betreffende de prijs van doortje en guus).
Maar nu wil spin toch gaan bieden omdat er dan zekerheid is dat ze goed terechtkomen?

In mijn ogen doen ze dit 'alleen' omdat ze toch met minimaal 1 paard 'uit de strijd' moeten komen om niet hun gezicht te verliezen tegenover hun donateurs

De dierenbescherming limburg zou toch samenwerken met de curator, ik neem aan dat dit de partij is waar Kim op doelt, maar dat is puur giswerk, andere partijen zijn nl in mijn ogen partijdig :P

mee eens!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:09

anneliesdj schreef:
Het is een 3 jarige onbeleerde hengst, dus die zal ze niet uit de lessen of van de therapie kennen.
Maar ik vraag het me gewoon af, vond het ook een gaaf paard maar te duur geworden.

Hoor je mij iets zeggen over lessen of therapieën?
Ik zeg dat ze hem kan kennen..

En uiteindelijk zijn ze allemaal te duur geworden. :P :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:36

Ze zijn voor veel geld weggegaan, maar dat is vaak bij veilingen...hoop voor de eigenaren dat die paarden het waar gaan maken...

Op marktplaats staan veel leukere en betere paarden....