Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:23

beetje flauw dat mensen altijd meteen: get a life gaan roepen... Is dat een modegrill of zoiets?? Komt niet zo respectvol over maar goed...

De coclusie is en blijft: C is hartstikke fout en hield zich bezig met vieze praktijken.. helaas is zij niet de enige in Nederland

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:24

stef schreef:
toch apart dat je een paar jaar geleden al zo ontzettend opvliegend was als je de kleur van haar hengst in twijfel trok.

Verder heb ik de uitzending bekeken en vind wel dat er te moeilijk wordt gedaan over tyfusbok en weet ik veel. In dat punt ga ik met de advocaat mee. Daar merkt een paard niks van :n
De tijd die ze daaraan besteed hebben hadden ze beter andere dingen kunnen laten zien IMO

Ik zeg ook wel eens, 'kneus!" of iets dergelijks tegen mijn paard maar 'aan de kant Kamilia, vuile tyfusbok, oprotten' en dat op zo'n kalme toon. :x
Geeft precies de mate van respect aan die zij voor haar dieren heeft.
Ik vind Alberto een vreselijk irritante persoonlijkheid maar in dit geval ben ik blij dat hij zijn neus in andermans zaken heeft gestoken!

Nee, deze vrouw.... :r

PERENBOOMPIE

sprozee schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Listig Liesje en Amiesje die uitspraken van jullie hier zeggen genoeg voor de rest van de bokkers denk ik.
Alleen jammer voor jullie want zou ik een paard kopen dan prik ik hier echt wel doorheen daar draai ik te lang voor mee in het wereldje....maar zulke no-no nephandelaartjes als jullie kunnen beter verdwijnen uit dit paardenwereldje.

Beter willen worden over de rug van paarden en onervaren paardenliefhebbers bah!

dit is allemaal wel een beetje off topic he

laat elkaar gewoon in de waarde

Daar gaat dit topic JUIST over,over zulke types dat daar iets aangedaan wordt,zij hebben namelijk dezelfde gedachtengang als een C waar we het hier nou over hebben met z'n allen!

En ik heb niks tegen handelaren die "waar" verkopen in dit geval levende dieren er dan winst op maken,maar wel met een menselijk hart zodat iedereen tevreden is met hetgeen ze gekocht hebben en waar ze voor betaald hebben en de dieren een goed leven hebben zonder uitgebuit te worden om die lugubere handelaartjes te spekken in de portemonnee!

Zo en nu zit ik hier te koken en mogen ze blij zijn dat ze niet voor me staan op m'n vrije dag,'tijd voor ontspanning bij m'n eigen Topper en Listig Liesje leuk dat je al 1 zinnetje Engels geleerd hebt op school of in de wandelgangen want je valt in herhaling,maarja dat doen mensen die niks zinnigs te vertellen hebben maar toch van zich willen laten horen.

19LindA83

quarterH schreef:
roelie even een andere vraag nog, pure interesse, maar heb jij betaald (of een 'vergoeding') gekregen van sbs voor de medewerking aan dit programma?

doet verder niet af aan het gebeuren hoor maar ben gewoon benieuwd hoe zoiets gaat.

Gevarengeld lijkt me wel op z'n plaats :=

LB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:25

listiglistje schreef:
Pure overschatting van de eigen rijkunsten en gebrek/onwetendheid omgang met paarden.....

Kun je stellen dat de verkoper -in het belang van het paard- niet ook een serieuze onderzoeksplicht heeft m.b.t. de kennis en vaardigheden van de potentiële koper en of deze het paard wel begrijpt en respecteert?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:27

PERENBOOMPIE schreef:
Daar gaat dit topic JUIST over,over zulke types dat daar iets aangedaan wordt,zij hebben namelijk dezelfde gedachtengang als een C waar we het hier nou over hebben met z'n allen!

Zij hebben echt niet de zelfde gedachten gang :n

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:28

Zit dit al enige tijd te volgen en wil nu wel effe wat kwijt.

Amies100 zegt dat als je handeld in paarden het risico loopt een paard te hebben die niet goed is.
Dit risico neem je niet voor je eigen rekening als je het weer doorverkoopt aan een malifide handelaar.
Maar je schuift jouw foute aankoop door naar een handelaar waarvan je waarschijnlijk weet dat die de boel belazerd en dit paard weer doorverkoopt aan minder ervaren mensen e.d. voor veel te veel geld.
Dus schuif je jouw genomen risico in andermans schoenen.
De nieuwe eigenaar maar vooral het paard is er de dupe van dat in dit geval jij geen financieel verlies wilde draaien.
Naar mijn mening ben je dan net zo fout bezig.

Dus naar mijn mening was je je handen zeer onterecht in onschuld.

Ik ben dus niet net als Pereboompie een ervaren paarden aankoper en prik daar dan ook niet doorheen. Ik doe niet aan de sport (zal ik ook nooit gaan doen) en heb mijn laatste aankoop alweer 15 jaar in bezit.

Gentlegiant

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:29

Hallo Amies weet toch niet dat zij een malafide handelaar was!
Zo als heel weinig mensen wisten
Als amies dit wist had ze het vast niet gedaan!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:30

jes_sira schreef:
Zit dit al enige tijd te volgen en wil nu wel effe wat kwijt.

Amies100 zegt dat als je handeld in paarden het risico loopt een paard te hebben die niet goed is.
Dit risico neem je niet voor je eigen rekening als je het weer doorverkoopt aan een malifide handelaar.
Maar je schuift jouw foute aankoop door naar een handelaar waarvan je waarschijnlijk weet dat die de boel belazerd en dit paard weer doorverkoopt aan minder ervaren mensen e.d. voor veel te veel geld.
Dus schuif je jouw genomen risico in andermans schoenen.
De nieuwe eigenaar maar vooral het paard is er de dupe van dat in dit geval jij geen financieel verlies wilde draaien.
Naar mijn mening ben je dan net zo fout bezig.

Dus naar mijn mening was je je handen zeer onterecht in onschuld.

Ik ben dus niet net als Pereboompie een ervaren paarden aankoper en prik daar dan ook niet doorheen. Ik doe niet aan de sport (zal ik ook nooit gaan doen) en heb mijn laatste aankoop alweer 15 jaar in bezit.

Jij omschrijft het erg correct... zoiets bedoelde ik dus ook, alleen ik ben niet zo goed in het verwoorden..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:31

C. is zelf gewoon zo dom geweest om dat paard met een gebrek te kopen
en vervolgens voor € 25.000,- euro op internet te zetten
want geen mens volgens mij die met deze bedragen geen keuring doet... lijkt me...
Wel of geen verstand van paarden
voor zulke bedragen laat iedereen zijn paard keuren toch?

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:32

Zow willen jullie dat dit topic ook weer gesloten wordt, vecht het ff per PB uit!
Perenboompje let op je bloeddruk! :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:34

En Roelie

Jij verdient in mijn ogen... het grootste digitale Bokt bloemetje ooit +:)+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:35

roelie85 schreef:
ArabianRanch schreef:

Vraag aan Roelie -> heeft ze écht een ongeluk gehad? Ze zou met haar hoofd ergens tegen aan geklapt zijn toch ? Moest in het ziekenhuis verblijven etc etc Waarheid of wederom geen waarheid ??

Ze heeft mij ook zo voor de gek gehouden met van alles. Maar ik had het gelukkig al snel door pffff

Ze heeft echt een ongeuk gehad toen ze met een hengstige merrie langs haar hengst af liep, ze is toen op de betonnen grond gevallen en heeft 1 dag in het ziekenhuis gelegen![/quote]

Dus geen hersenletsel opgelopen zoals op haar site stond?

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:37

yvonnedv schreef:
roelie85 schreef:

Ze heeft echt een ongeuk gehad toen ze met een hengstige merrie langs haar hengst af liep, ze is toen op de betonnen grond gevallen en heeft 1 dag in het ziekenhuis gelegen!

Dus geen hersenletsel opgelopen zoals op haar site stond?

nope!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:38

ik heb het net samen met me ma gekeken.
en zat gewoon met me mond open.
heb t erg te doen met dat kleine meisje..
ook met de andere mensen die daar een paard vandaan hebben.
hopelijk verkoopt deze vrouw nooit meer een paard.

respect voor roelie ! vind het erg goed dat ze mee hielp voor t bewijzen tegen de gruwelijke paardenhandelaar.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:39

Wendy1978 schreef:
En Roelie

Helemaal mee eens. :j

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:41

Rosje_M2 schreef:
Wendy1978 schreef:
En Roelie

Helemaal mee eens. :j

ook zeer mee eens

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:43

ha ha een digitaal boktbloemetje en een digitale pluim!!!

@Nombrado: dat zou ik best durven te zeggen, waarom? omdat ik er 2 heb staan die in mijn ogen en opvatingen het prima voor elkaar hebben. En natuurlijk zullen er mensen zijn die het niet zo zouden doen, maar mijn paarden ogen niet ongelukkig, doen niet raar wanneer ik op ze af kom (alsof ze bang zijn voor me) en zien er goed uit

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:47

dat forum kun je alleen kijken wanneer je ingelogd bent..

Maar wat ik niet helemaal volg; het verhaal is nu dat C het paard als fokmerrie gekocht had, maar ze kocht hem toch als verrassing voor Roelie om mee de wedstrijden in te kunnen...

elias

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:49

huh, is er volgende week nou een vervolg van ofzo?
het is nog niet echt afgelopen toch?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:49

roelie85 schreef:
fokfanaat schreef:
hahhaah dit kreeg ik te horen:

ja ze verder helemaal Röntgenlogisch tip top in orde!
een geweldig paard met een enorm lief en aanhankelijk karakter, Dat maakt het zo moeilijk voor mij!

de reden waarom ze nog niet PROK is gekeurd is omdat ik 2 maanden nadat ik haar van mijn man kreeg een heel ernstig ongeluk heb gehad met een gast merrie die bij ons stond voor een dekking en wilde alles toen met haar doen, maar helaas gooide het ongeluk roet in de planning.

Het is toch echt te schunnig voor woorden he..............

wat een complete onzin! ze zou die merrie voor mij gekocht hebben zodat ik er wedstrijd mee kon gaan rijden, dat ongeluk was met 1 van haar eigen paarden en dat ongeluk heeft niet voor de roet gezorgd hoor![/quote]

zie nou wel ik ben niet gek!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:51

Moderatoropmerking:
Mensen, er is al eerder gewaarschuwd...graag ontopic blijven!
Bedankt.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:54

amies100 schreef:
roelie85 schreef:
wat een complete onzin! ze zou die merrie voor mij gekocht hebben zodat ik er wedstrijd mee kon gaan rijden, dat ongeluk was met 1 van haar eigen paarden en dat ongeluk heeft niet voor de roet gezorgd hoor!

Dat klopt helemaal Roelie want ze heeft Bijou bij mij gekocht met het verhaal dat ze die aan jou wilde schenken omdat jij haar leven gered zou hebben.

Dus je hebt hem zelf ook niet als fokmerrie verkocht, want hier geef je zelf aan dat het verhaal van Roelie klopt.
Dus dat wat eerder zo goed verwoord werdt vind ik nog steeds van toepassing, je probeert nu je onschuld te bewijzen terwijl je je eigen risico (dat je loopt bij handelen) bij iemand anders hebt neergelegd

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:54

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

roelie85 schreef:
nombrado schreef:
roelie@ ben jij dit op haar lusitano hengst?

zie onderstaand forum , onderaan ergens?

http://www.fokt.nl/phpBB3/viewtopic.php ... 2&start=50

Volegends mij is dat geen Lusitano wel!?!?

jij reed dat paard daar? was dit geen lusitano? maar wel van haar?