Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ah vandaar, bedankt! Ik heb geen Insta..zat al te kijken op Facebook.
Daar staat trouwens een paard met echt een afschuwelijke rug ter adoptie, volgens hun zeggen heeft ze daar geen pijn aan maar het ziet er echt extreem misvormd uit dus ik heb mijn twijfels er bij. (misschien niet terecht..geen idee)
Dreamboy schreef:Ik zag op facebook een hele goede opmerking. Of de ruiter nu 85 kilo of 45 kilo weegt, op dit paard moet gewoon helemaal niet gereden worden. Verder vind ik het beneden de maat van degene die deze foto's gemaakt en geplaatst heeft om dat je op je 10 vingers na kan tellen dat er vervelende opmerkingen over de ruiter op komen. Het feit dat ze haar op een paard zetten is al niet handig, zeker als het diverse mankementen heeft, maar om het dan ook nog op social media te plaatsen is gewoon heel ondoordacht.
Dreamboy schreef:Ik zag op instgram dat er blijkbaar ook weer een paard terug is. Geen idee welke het is maar hij/zij gaat nooit meer weg staat erbij.
AmyJamess schreef:Dreamboy schreef:Ik zag op instgram dat er blijkbaar ook weer een paard terug is. Geen idee welke het is maar hij/zij gaat nooit meer weg staat erbij.
Volgens mij is dat het oude paard van Calijn, Jade.
Die was volgens mij geblesseerd waardoor ze die ter adoptie aangeboden had als weidemaatje wat ik mij kan herrineren..
amyz schreef:Die doorgezakte rug ziet er uit als lordosis (wat overigens niet bij Arabieren voorkomt, hooguit soms bij Amerikaanse Arabieren maar daar zit dan stiekem een beetje saddlebred in). Wel vaker gehoord dat ze daar geen last van zouden hebben, maar ik vind het me toch moeilijk voor te stellen. Dieren met lordosis worden vaak zelfs gereden
kiki1976 schreef:Naar wat ik begreep zat het bij dat paardje echt in de lijn, enorme weke ruggen.
Zebrastreep schreef:kiki1976 schreef:Naar wat ik begreep zat het bij dat paardje echt in de lijn, enorme weke ruggen.
Maar dan is het toch echt eigenlijk al een no go om die lijn verder mee te nemen in de fokkerij?
Het dier is de dupe geworden van iemand die duidelijk geen verstand heeft van fokken.
Natuurlijk zijn er ook rassen waarbij je het meer ziet zoals Friezen met name als ze ouder worden. Mijn oude Fjord die 13 nakomelingen op de wereld heeft gezet heeft slechts een lichte vorm van ingezakte rug , maar eigenlijk heeft ze meer een hangbuik ontwikkeld. Maar verder ziet ze er op haar 23 jarige leeftijd nog uit als een paard tussen de 15 en 20. Bijzonder hoe het ook erg kan verschillen per ras.
Maar de merrie Jane kreeg ik zelf al meerdere malen doorgestuurd met de vraag of dit wel normaal was. Het roept in ieder geval veel vragen op.