Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:16

Ja klopt dat is Amsterdam, staat ook in een aantal van mijn berichten.
En in Amsterdam komen 2 a 3 paarden, waar ze geen geld en ruimte voor hebben.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:24

Dat zijn foto, s van Adam, dus eerst goed kijken voordat er wat geroepen wordt.. en zoals ik las, zijn er nu ook droge paddocks voor de paarden.... met afwatering.. heb ook gelezen dat er gewoon erg hoge bedragen gedoneerd zijn geworden door 1 persoon voor een paard. En zo meerderen. Deze personen die een paar hondert euro doneerden willen wel dat hun geld ook op dat paard geboden gaat worden en bij winning op de hoogte blijven over t wel en wee van de dieren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:39

Anoniem schreef:
En ik ga maar eens een paar honderd balen hooi te koop zetten want die heb ik nu over nu er geen paard bij komt.

Tja het leven is zwaar..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:42

palousa_boy schreef:
Anoniem schreef:
En ik ga maar eens een paar honderd balen hooi te koop zetten want die heb ik nu over nu er geen paard bij komt.

Tja het leven is zwaar..

Luxeprobleem, misschien moet je ze doneren :))

Vind het ook een beetje sneu dat First nu in dat onbeholpen zooitje terecht komt terwijl ze ook bij een fokker op het land had kunnen staan in een groepje merrie's.
Worden de paarden daar ook herplaatst?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:45

Dakotah schreef:
Ik had een paard die bij elk spatje regen in haar open stal stond, vrijwillig, en als het de hele dag regende kwam ze er dan ook geheel vrijwillig niet uit.
En inderdaad die blubberbagger is in Amsterdam, waar toch 2 paarden heengaan, namelijk Kenzo en First.
Kenzo was behoorlijk af, als ik het goed begrepen heb, die mag dus de rest van zijn leven slijten in de blubberzooi.
Leuke toekomst voor zo'n paard.
Plus dat het me niet helemaal duidelijk is waar Wedford heengaat, volgens mij ook naar hun.
Ook wel fijn voor een flinke peesblessure, lekker in de drek staan.

Heb ook zo'n prins die niet naar buiten wil als t regent. Onze andere paarden interesseert t geen mieter of t nou regent, waait of sneeuwt. Alleen harde wind EN regen, daar hebben ze allemaal een hekel aan.

In de drek staan is funest, voor de hoeven, kootholtes en voor pezen. Wedford mag trouwens wat mij betreft bij ons komen. Dan kan hij ons menpaard dat n paar maanden moet revalideren na een peesblessure gezelschap houden en zelf ook weer opknappen. En bij ons gaat nooit een paard weg, dus hij dan ook niet. En werken hoeft hij al helemaal nooit van zijn leven meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:48

palousa_boy schreef:
[naam] schreef:

Tja het leven is zwaar..

Was om maar even weer te geven hoe groot het contrast is, en waarvan die paarden koste wat kost gered moesten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:54

anneliesdj schreef:
palousa_boy schreef:

Tja het leven is zwaar..

Luxeprobleem, misschien moet je ze doneren :))

Ik stuur ze nog liever op naar de prince fluffy kareem stichting in Egypte dan dat ik ze aan dat stelletje geldverspillers hier in nl geef.

Het verhaal eindigd iig precies met waar het ook mee begonnen is...
foutief gebruik en geldverspilling van stichtingsgeld.

Amaris

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:55

circle of life noemen ze dat toch...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:25

Ik kan me niet voorstellen dat ze op die locatie nieuwe paddocks enzo hebben. Ze moeten daar al sinds 2011 weg. Maar ze krijgen de vergunningen voor een nieuwe locatie niet rond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:48

Anoniem schreef:
Ik stuur ze nog liever op naar de prince fluffy kareem stichting in Egypte dan dat ik ze aan dat stelletje geldverspillers hier in nl geef.

https://www.facebook.com/princefluffykareem

:')
Vind ik wel een goede trouwens, alleen zal het vervoer meer kosten dan het hooi waard is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:46

:') Price fluffy kareem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:07

Bij PFK doen ze tenminste echt werk en besteden ze iedere cent ook werkelijk op verantwoorde wijze aan de dieren. Daarom doneer Ik wel aan hun.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:13

Anoniem schreef:
Bij PFK doen ze tenminste echt werk en besteden ze iedere cent ook werkelijk op verantwoorde wijze aan de dieren. Daarom doneer Ik wel aan hun.

Heb even op hun FB gekeken en heb heel wat WTF momenten gehad! Wat een wonden komen daar voorbij zeg! Brrr Denk dat zij inderdaad het geld veel beter kunnen gebruiken en besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:28

MarjanB schreef:
[naam] schreef:

Heb even op hun FB gekeken en heb heel wat WTF momenten gehad! Wat een wonden komen daar voorbij zeg! Brrr Denk dat zij inderdaad het geld veel beter kunnen gebruiken en besteden.

Ongelofelijk hè!
Heb je ook gezien Hoe goed ze ze weer opknappen :-)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:30

Jup! Onvoorstelbaar soms!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:07

KimD schreef:
Dat suggereren ze ook niet, dat bericht komt ook geheel van mijzelf. Ik word overspoeld Door berichten en overal zie ik wel mijn naam voorbij komen.

In eerste instantie wil ik Doortje helemaal niet als het onder contra t moet en niet onder eigendom is. Dus in eerste instantie maakt iedereen ophef over iets wat ik helemaal niet wil. ;) MAAR een bokker waarmee ik PB contact heb en ook een paard heeft via SPIN laat me inzien dat het niet zo nadelig is als dat ik me dat voorstel en dus wil ik graag met Petra rond de tafel voor Hoe en wat. :)

Leuke buur! Lekker flinke kerel ook die Fritsie!

Ik vind het heel mooi om te lezen dat er ondanks wat vijandigheid (mag ik dat woord gebruiken Kim?) de afgelopen week toch toenadering is tussen SPIN en Kim en dat er meer begrip voor elkaars situatie ontstaat.

Het is waarschijnlijk te vroeg om te zeggen dat er liefde in de lucht hangt, maar het is mooi dat het niet uit de hand loopt en de goede kant op gaat. Daar heb ik respect voor _/-\o_

Kan me na de uitleg ook wel voorstellen dat SPIN graag eigenaar wil blijven. Heb je net met veel moeite een echt noodgeval gered, krijg je een paar maanden / jaar later te horen dat ie is verkocht / geslacht / slecht verzorgd wordt omdat b.v. de opvang geen geld/tijd/zin meer had. Als ik zoiets mee zou maken zou ik bij een volgend noodgeval ook niet zomaar het eigendom overdragen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:19

Is er al iets bekend over waar wico terecht gaat komen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:38

Ja hoor dat woord mag je ook gebruiken en is ook volledig waar, ik kon niet begrijpen waarom ze perse een bepaald bedrag wilde zien maar dat niet eens in de buurt zat van de slachtprijs en voor een handelaar niet eens rendabel was om te handelen. Ik was ook echt woedend en heb ook een verhitte discussie gehad met Pascale, echter gaan emotie en boosheid met zo'n dingen hand in hand.

Op gegeven moment is gewoon excuses aangeboden en heeft Pascale mij netjes op de hoogte gehouden en ik haar mbt het bieden. Zoals eerder aangegeven heb ik ook geen pot goud die ik aan het einde van de regenboog had gevonden en het bieden hield op gegeven moment voor mij ook op. Ik ging er echter van uit dat diegene die zoveel voor Doortje over had het wel goed met haar moest bedoelen, dat kon ook niet anders voor €1300,-! Ik had me er bij neer gelegd en had mezelf bedacht om nadat alles langs was en rustig was eens te gaan kijken of we Doortje konden achterhalen, of het goed met haar ging. :j Voor mij was immers het belangrijkste dat ze goed terecht zou komen.

Om die reden, en veel mensen zullen dit ook heel vreemd vinden denk ik heb ik de adoptiepapieren niet ingevuld voor Doortje maar voor Okkie (Oquendo), ik zag hem zaterdag staan en mijn hart brak, die arme kerel was er slecht aan toe en over hem hoor je vrij weinig. Daarbij is hij een ruin, en voor mij met drie hengsten dus veel makkelijker aan de kudde toe te voegen. Als ik Doortje gewonnen had, had ik hals over kop moeten laten castreren etc, wat ik overigens met liefde gedaan zou hebben! :j Maar ik weet dat een zorgboerderij haar ook graag wilt hebben en dat ze het daar ook goed gaat krijgen, en daar gaat het mij om. Dat ze lekker mag genieten en een goed rooskleurig leven krijgt! Dat wil ik ook voor Okkie, en omdat hij 'minder bekend' is heb ik besloten de adoptiepapieren naar Petra te sturen met zijn naam erin. Doortje heb ik ook vermeld, als ze geen geschikt adres vinden dan mogen ze contact opnemen met mij, dan ga ik kijken wat ik kan betekenen en kan regelen voor Doortje. :)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:41

+:)+ _/-\o_

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:07

Top Kim! Wat ben je toch een heerlijk dierenlievend mens!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:12

Wat fijn kim dat je voor oquendo gaat :D
Ik gun het hem al ken ik hem van zijn jonge jaren :)
Voor hem was volgens mij ook de minste interesse. (mag ik het doorgeven aan zijn 1e "ruiter" dat hij een fijn thuis bij jouw krijgt? )

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:17

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:22

testebeest schreef:
Wat fijn kim dat je voor oquendo gaat :D
Ik gun het hem al ken ik hem van zijn jonge jaren :)
Voor hem was volgens mij ook de minste interesse. (mag ik het doorgeven aan zijn 1e "ruiter" dat hij een fijn thuis bij jouw krijgt? )

Als hij daadwerkelijk bij mij terecht komt mag dat zeker, maar dat heb ik nu alleen maar aangegeven en of hij daadwerkelijk aan mij bemiddeld wordt is nog maar de vraag. Maar mocht dat zo zijn, en ik hoop het van harte is 'de eerste ruiter' ook van harte welkom om nog eens een middagje met hem door te brengen. :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:31

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:32

Oquendo wordt ondergebracht bij mijn instructrice de komende tijd :-) tot ze een goed plekje voor hem vinden!!
Zou super zijn Kim *\o/*