Gentlegiant schreef:Ik mag toch hopen dat sharif niet vanalles met deze bokker gemeen had
Nee zeker niet, dit is ook totaal uit de hand gelopen door bedreigingen van de kant van ja ja hoe kan het Marialva.
By the way, het is sherif !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
19LindA83 schreef:@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)
Yell schreef:Persoonlijk doe ik geen paard mee op proef, wie weet wat er allemaal mee uitgevreten word. Nou verkoop ik niet zo vaak een paard.
Als ik een paard verkoop mogen de kopers zo vaak komen proefrijden als ze willen. Ook op onverwachte momenten komen of elders in een manege gaan rijden oid.
Maar ik zou ook geen paard aan iemand verkopen waarbij ik twijfels heb of het goed komt (ook al denkt de koper van wel)
silverbrumby schreef:19LindA83 schreef:@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)
Dat zal Perenboompje er vast wel bijverteld hebben dat het paard niet door de keuring kwam vanwege die botsplinter. Dan is zei niet fout, maar mevrouw C. omdat ze hem aanbiedt klinisch en rontgen goedgekeurd!?
amies100 schreef:@perenboompie
Het maakt mij natuurlijk niet uit dat ik niet schoon over kom bij jou.
Daarbij had ik het paard 2 dagen en ga ik niet voor duizenden euro's het paard laten opereren.
Daarbij kwamen we er pas achter met de keuring en is ze na de keuring direct door gegaan naar C.
Dat is nu eenmaal het risico bij handel dat je af een toe een paard koopt wat niet goed is.
silverbrumby schreef:19LindA83 schreef:@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)
Dat zal Perenboompje er vast wel bijverteld hebben dat het paard niet door de keuring kwam vanwege die botsplinter. Dan is zei niet fout, maar mevrouw C. omdat ze hem aanbiedt klinisch en rontgen goedgekeurd!?
PERENBOOMPIE schreef:amies100 schreef:@perenboompie
Het maakt mij natuurlijk niet uit dat ik niet schoon over kom bij jou.
Daarbij had ik het paard 2 dagen en ga ik niet voor duizenden euro's het paard laten opereren.
Daarbij kwamen we er pas achter met de keuring en is ze na de keuring direct door gegaan naar C.
Dat is nu eenmaal het risico bij handel dat je af een toe een paard koopt wat niet goed is.
Ja dus als jij een paard koopt wat niet goed is geeft jou dat het recht om deze door te verkopen aan zo'n persoon als C!!
Dan vind ik jou echt niet beter dan zo'n persoon als C en zou je gewoon in dat rijtje passen bij handelaren alszijnde C!!
sprozee schreef:zo heb alle 109 pagina's doorgelezen heb eergister ook al gereageerd maar nogmaals ik vind het knap van je roelie...........
nu vroeg ik me af hoe ze reageerde toen ze erachter kwam dat jij met een verborgen camera liep daar heb ik nog niet echt een antwoord op gezien........
ben ook wel benieuwd hoe het nu met de paarden zelf is maar daar zullen we waarschijnlijk niet meer achter komen...
ik hoop dat dit hele gebeuren nog een staartje krijgt want zoals zij is zijn er nog heel veel meer, en nog meer gedupeerden die in de mooie ogen en leuke praatjes trappen van de vele paardenhandelaren. ook denk ik dat je dit niet helemaal kunt voorkomen.
daarom zou ik mijn paard hoe naar het ook is dood willen zien bij de slager zodat ik 100% zeker weet dat mijn grote vriend niet in de handel terecht komt.