Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:08

Gentlegiant schreef:
Ik mag toch hopen dat sharif niet vanalles met deze bokker gemeen had :=

Nee zeker niet, dit is ook totaal uit de hand gelopen door bedreigingen van de kant van ja ja hoe kan het Marialva.
By the way, het is sherif !

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:11

ArabianRanch schreef:
Gentlegiant schreef:
Ik mag toch hopen dat sharif niet vanalles met deze bokker gemeen had :=

Nee zeker niet, dit is ook totaal uit de hand gelopen door bedreigingen van de kant van ja ja hoe kan het Marialva.
By the way, het is sherif !

Gelukkig

Sorry ik slaap nog half :=

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:31

Persoonlijk doe ik geen paard mee op proef, wie weet wat er allemaal mee uitgevreten word. Nou verkoop ik niet zo vaak een paard.

Als ik een paard verkoop mogen de kopers zo vaak komen proefrijden als ze willen. Ook op onverwachte momenten komen of elders in een manege gaan rijden oid.

Maar ik zou ook geen paard aan iemand verkopen waarbij ik twijfels heb of het goed komt (ook al denkt de koper van wel)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:33

19LindA83 schreef:
@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)

Dat zal Perenboompje er vast wel bijverteld hebben dat het paard niet door de keuring kwam vanwege die botsplinter. Dan is zei niet fout, maar mevrouw C. omdat ze hem aanbiedt klinisch en rontgen goedgekeurd!?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:34

Yell schreef:
Persoonlijk doe ik geen paard mee op proef, wie weet wat er allemaal mee uitgevreten word. Nou verkoop ik niet zo vaak een paard.

Als ik een paard verkoop mogen de kopers zo vaak komen proefrijden als ze willen. Ook op onverwachte momenten komen of elders in een manege gaan rijden oid.

Maar ik zou ook geen paard aan iemand verkopen waarbij ik twijfels heb of het goed komt (ook al denkt de koper van wel)

Hier gaan ze ook niet mee op proef eerste instantie

Ze mogen ook zovaak komen als ze willen op normale tijdstippen zelf op zondag onverwachts geen probleem
Ook willen we best naar een vreemde lokatie rijden zodat ze hem daar kunnen uit proberen oefenwedstrijd starten is ook geen probleem

Paard kiest de eigenaar uit en niet andersom

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:35

Moderatoropmerking:
Houden we het wel ontopic hier? :)

roelie85

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:37

Dank je!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:42

silverbrumby schreef:
19LindA83 schreef:
@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)

Dat zal Perenboompje er vast wel bijverteld hebben dat het paard niet door de keuring kwam vanwege die botsplinter. Dan is zei niet fout, maar mevrouw C. omdat ze hem aanbiedt klinisch en rontgen goedgekeurd!?

Dank je!
Perenboompje reageerde naar mij toe dat ze het niet netjes vond dat ik het paard zo verkocht had aan C.
Maar gelukkig heb jij wel gelezen dat het paard afgekeurd werd bij de keuring.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:46

vraagje, kan ik het terugkijken? op de site van SBS 6 kan ik deze aflevering niet vinden..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:47

De link staat in de openngspost :)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:50

Storm76 schreef:
De link staat in de openngspost :)

oh haha, blond he :))

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:53

amies100 schreef:
@perenboompie
Het maakt mij natuurlijk niet uit dat ik niet schoon over kom bij jou.
Daarbij had ik het paard 2 dagen en ga ik niet voor duizenden euro's het paard laten opereren.
Daarbij kwamen we er pas achter met de keuring en is ze na de keuring direct door gegaan naar C.

Dat is nu eenmaal het risico bij handel dat je af een toe een paard koopt wat niet goed is.

Ja dus als jij een paard koopt wat niet goed is geeft jou dat het recht om deze door te verkopen aan zo'n persoon als C!!
Dan vind ik jou echt niet beter dan zo'n persoon als C en zou je gewoon in dat rijtje passen bij handelaren alszijnde C!!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:56

silverbrumby schreef:
19LindA83 schreef:

Dank je!
Perenboompje reageerde naar mij toe dat ze het niet netjes vond dat ik het paard zo verkocht had aan C.
Maar gelukkig heb jij wel gelezen dat het paard afgekeurd werd bij de keuring.[/quote]

Silverbrumby IK heb geen paard verkocht,het gaat hier over Amies100 die een paard wat ze 2 dagen heeft,doorverkoopt aan een handelaarster C. en nu haar daad probeert goed te praten hier in dit Topic terwijl ze naar mijnsinziens net zo erg is dus!
In mijn ogen had ze het dier terug moeten brengen waar het vandaan kwam of moeten laten helpen bij de dierenarts en dan pas doorverkopen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:58

PERENBOOMPIE schreef:
amies100 schreef:
@perenboompie
Het maakt mij natuurlijk niet uit dat ik niet schoon over kom bij jou.
Daarbij had ik het paard 2 dagen en ga ik niet voor duizenden euro's het paard laten opereren.
Daarbij kwamen we er pas achter met de keuring en is ze na de keuring direct door gegaan naar C.

Dat is nu eenmaal het risico bij handel dat je af een toe een paard koopt wat niet goed is.

Ja dus als jij een paard koopt wat niet goed is geeft jou dat het recht om deze door te verkopen aan zo'n persoon als C!!
Dan vind ik jou echt niet beter dan zo'n persoon als C en zou je gewoon in dat rijtje passen bij handelaren alszijnde C!!

Ik snap jou echt niet Perenboompje....

amies100 koopt het paard, C wil het paard maar wordt niet goedgekeurd, maar C wil het paard
toch (voor een habbekrats) voor zichzelf voor de fokkerij en lichte recreatie...
amies100 gaat er dus vanuit dat het paard met een lichte afwijking (zoals er duizenden paarden hier op bokt zijn :+ )
goed terecht komt en dat het paard voor eigen gebruik (c) is!
Een verkoper gaat toch niet al zijn kopers doorlichten :roll:

Ik zie hier echt niets fouts in, alleen dat jij loopt te zeiken om niets GET A LIFE :Y)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-05-10 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:58

zo heb alle 109 pagina's doorgelezen heb eergister ook al gereageerd maar nogmaals ik vind het knap van je roelie...........

nu vroeg ik me af hoe ze reageerde toen ze erachter kwam dat jij met een verborgen camera liep daar heb ik nog niet echt een antwoord op gezien........

ben ook wel benieuwd hoe het nu met de paarden zelf is maar daar zullen we waarschijnlijk niet meer achter komen...

ik hoop dat dit hele gebeuren nog een staartje krijgt want zoals zij is zijn er nog heel veel meer, en nog meer gedupeerden die in de mooie ogen en leuke praatjes trappen van de vele paardenhandelaren. ook denk ik dat je dit niet helemaal kunt voorkomen.
daarom zou ik mijn paard hoe naar het ook is dood willen zien bij de slager zodat ik 100% zeker weet dat mijn grote vriend niet in de handel terecht komt.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:01

silverbrumby schreef:
19LindA83 schreef:

Silverbrumby leuk dat je het voor me opneemt maar het gaat hier niet over mij maar over Amies100 die een paard heeft doorverkocht aan C terwijl ze wel wist hoe de vork in de steel zat!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:01

Jeetje, hoe je in mensen kunt vergissen.

Heb de uitzending op TV ook gezien.
Verschrikkelijk voor alle gedupeerden.

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:03

sprozee schreef:
zo heb alle 109 pagina's doorgelezen heb eergister ook al gereageerd maar nogmaals ik vind het knap van je roelie...........

nu vroeg ik me af hoe ze reageerde toen ze erachter kwam dat jij met een verborgen camera liep daar heb ik nog niet echt een antwoord op gezien........

ben ook wel benieuwd hoe het nu met de paarden zelf is maar daar zullen we waarschijnlijk niet meer achter komen...

ik hoop dat dit hele gebeuren nog een staartje krijgt want zoals zij is zijn er nog heel veel meer, en nog meer gedupeerden die in de mooie ogen en leuke praatjes trappen van de vele paardenhandelaren. ook denk ik dat je dit niet helemaal kunt voorkomen.
daarom zou ik mijn paard hoe naar het ook is dood willen zien bij de slager zodat ik 100% zeker weet dat mijn grote vriend niet in de handel terecht komt.

Ze was er "niet bepaald blij mee" laat ik het zo maar zeggen!
Ze bleef nog verrast "aardig"!
Ik heb nou niks meer van haar gehoord!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:05

Ze was er "niet bepaald blij mee" laat ik het zo maar zeggen!
Ze bleef nog verrast "aardig"!
Ik heb nou niks meer van haar gehoord![/quote]

maar goed dat ze niks meer heeft laten horen en heel vreemd dat ze niet uit dr dak is gegaan kan je al zien dat ze nie helemaal goed bij dr knar is.... ( maar gelukkig voor jou)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:13

Zullen we het even gezellig houden? :o

Roelie; Echt heb het nu helemaal gezien en vind je echt dapper! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:16

toch apart dat je een paar jaar geleden al zo ontzettend opvliegend was als je de kleur van haar hengst in twijfel trok.

Verder heb ik de uitzending bekeken en vind wel dat er te moeilijk wordt gedaan over tyfusbok en weet ik veel. In dat punt ga ik met de advocaat mee. Daar merkt een paard niks van :n
De tijd die ze daaraan besteed hebben hadden ze beter andere dingen kunnen laten zien IMO

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:17

Ten eerste Roeli, super dat je hieraan hebt mee gewerkt, anders had deze vrouw hier waarschijnlijk nog een poos mee kunnen verder gaan.

Pas geleden heb ik zelf een paardje gekocht, een paardje wat ik al kende vanaf haar geboorte. ik zou zelf als ik een paardje zou kopen wat ik niet kende een dierenarts meenemen om het dier te controleren.

Praat natuurlijk niet goed wat zij heeft gedaan. Je moet ook deels op de verkoper kunnen vertrouwen!! Het is verschrikkelijk wat ze al die mensen heeft aangedaan!! hartverscheurend!! -:(- }:) En dat kleine meisje, eindelijk dr eigen paardje, waar je dan achteraf niet mee kunt doen waar je altijd van hebt gedroomd! Verkopen wil ze waarschijnlijk ook niet meer want je raakt aan zo'n paard gehecht en gaat er van houden. Het word je beste vriend.

Ik heb voor dit persoon echt geen goed woord over!! }:)

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:18

Laten we het idd on topic houden hier!
C. heeft idd gezegt dat het paard voor de fok is! als je het paard voor zo weinig geld koopt dan kan C. haar idd zelf laten opereren!
C. wist van het gebrek af dus dan moet zij het paard niet doorverkopen als zijnde goedgekeurd!
Dan is er maar 1 fout!
En laat het topic daar nou net over gaan!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:19

Roelie ik heb echt respect voor jou :j Ik hoop dat je niet in verdere problemen komt, maar je hebt de juiste keuze gemaakt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:23

roelie even een andere vraag nog, pure interesse, maar heb jij betaald (of een 'vergoeding') gekregen van sbs voor de medewerking aan dit programma?

doet verder niet af aan het gebeuren hoor maar ben gewoon benieuwd hoe zoiets gaat.