Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:21

Via pb ben ik al geholpen. Bedankt daarvoor.

Ik ben zelf ook een maatje meer, maar dit kan betreft zadel echt niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:33

Ik zie het ook nergens. Zal vast wel een hark zijn met Instagram maar zie überhaupt geen kopje met "stories" :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:37

pmarena schreef:
Ik zie het ook nergens. Zal vast wel een hark zijn met Instagram maar zie überhaupt geen kopje met "stories" :=

De ronde foto linksboven moet je op klikken.

Dat kan echt niet, zadel is gewoon bijna niet meer zichtbaar -O- .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:41

Aha! Bedankt voor deze "instagram voor Dummies" les, weer wat geleerd :=

Ja jeetje dat is inderdaad wel een onflatteus filmpje om te posten zeg....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:59

Als je je profileert als een stichting die zielige paarden helpt, dan sla je behoorlijk de plank mis zeg, met zo’n filmpje :\

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:04

Aangezien ik geblokt ben en niks kan lezen van hun.
Is er überhaupt iemand die er een zinnige reactie op heeft gegeven?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:08

tylando schreef:

het is een story. dus je kunt er wel op reageren, maar dat zien alleen zij.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:13

tylando schreef:

Volgens mij zijn reacties uitgeschakeld. Ik kon alleen een huilend gezichtje plaatsen bij het bericht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:15

@Cayenne, je gaat er zelf ook nogal op door. Ook als een journalist zich online voorstelt weet je nog steeds niet wie je voor je hebt. Deze kwam niet professioneel over en als je dan ook regelmatig de blogs leest van PZB, waren er wel overeenkomsten.

Daarbij weet je niet hoe en wat iemand gaat schrijven, dus zou ik er zo alsnog niet aan meewerken. Wat hier al wordt gezegd; je leest altijd gunstige stukken over PZB en Henk en daar moet je een behoorlijk stevige journalist tegenover zetten die echt zeer grondig onderzoek gaat doen en dingen aan het licht gaat brengen. Iemand die dat wil en kan, laat zich niet afschrikken op Bokt.

En jammer als iemand dan afhaakt. Er komt dan vast wel een journalist voorbij die het wel aankan en durft.

Maar kijk je naar het niveau en de manier van schrijven binnen de paarden journalistiek is het gewoon niet zo best en dan heb ik het over Bit, Hoefslag en Horses.nl. Je hebt echt een behoorlijk sterke journalist nodig die goed onderzoek doet EN evt enige kennis van paarden bezit.

Je snapt ook dat 1 slap stuk gelijk met de grond wordt gelijk gemaakt door PZB en een plaatselijke krant die ze weer ruimte geeft om positief in het nieuws te komen. 1x benoemen dat je altijd haters hebt of mensen die het niet met je eens zijn en je bent er weer vanaf.

En daar ligt ook hun kracht; ze kunnen zieltjes winnen en mensen achter zich krijgen en zo blijven groeien. Nu toch de paarden van dat zielige verhaal gekregen, waar je duidelijk leest dat diegene hoopt dat die paarden nu een goede komen te staan. Ben benieuwd of ze herplaatst mogen, want dat haal ik er nu niet uit en aan de sfeer proef ik dat de eigenaar daar niet vanuit gaat, maar dat weten we niet, wat is afgesproken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:41

Oud fractuur, aangeboren hoefafwijking op de röntgen en er dan zo’n zwaargewicht op laten blubberen…. En dan ook nog durven oordelen of een paard een ‘goed huisje’ heeft gehad in het verleden.
Onbegrijpelijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:13

Babootje schreef:
Cayenne schreef:
Dat is idd Imhoff zo te zien.
Ik vind het ook jammer om te zien dat ze geen rekening houden met de verdeling van het gewicht van de ruiter op de rug van het paard door het niet-passende zadel bij de ruiter.
Juist van een Stichting die het welzijn hoog in 't vaandel zegt te hebben, zou je denken dat ze wat voorzichtiger zijn.
(Dan gaat het me alleen om de combinatie ruiter/zadel/paard, niet of de ruiter in kwestie te zwaar is, want dat lijkt me niet het geval.

Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht verwijderd

Ook nog idd!
En dat voor een stichting dat paardenleed wil oplossen -O-
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:51

Mars schreef:
Oud fractuur, aangeboren hoefafwijking op de röntgen en er dan zo’n zwaargewicht op laten blubberen…. En dan ook nog durven oordelen of een paard een ‘goed huisje’ heeft gehad in het verleden.
Onbegrijpelijk

Serieus? Zwaargewicht op laten blubberen? Ik ben verre van proPZB, maar wel pro-communiceren met respect.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:14

Jup.
Ik heb zelf ook zo’n kont gehad en toen ging ik niet op een paardenrug zitten. Een beetje zelf nadenken en in de spiegel kijken.

Van PZb nog extra fout aangezien zij weten wat dit dier mankeert. En dan toch zo’n amazone erop zetten…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:25

En dan is het zo omschrijven gewoon onnodig lomp.
Ook al had je zelf eerder overgewicht geeft je nog niet dat recht het zo te doen.
Maar dat is in Topics over gewicht de manier hoe mars zich altijd uit.
Nooit anders.

En ja ik vind haar ook echt niet passen in dit zadel. Dus daar ligt het niet aan.
En ja dat had ze zelf ook mogen bedenken en pzb al helemaal.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:25

En dat kan alsnog met respect gebracht worden. Ipv op een manier die in mijn ogen zeer neerbuigend is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:33

Ik heb ook een dikke komt maar ben niet te zwaar.. dus zo’n opmerking…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:36

Oh pardon ik was even vergeten dat je op bokt mag hakken op sporen, bitten, hulpteugels, verkeerde zadels, zweepgebruik etc etc. Maar oh wee als je durft iets te zeggen over zwaarlijvige ruiters…

Nee jullie hebben gelijk hoor #bodypositive laat men maar lekker opstappen. Paard heeft t maar te dragen en jammer dan van die bestaande blessures.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:45

Ik snap niet wat de sporen, bitten, hulpteugels en verkeerde zadels ermee te maken hebben? Ik heb het over met respect reageren.

Hakken kan op een hakblok

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:50

Het gaat om de toon van je bericht. Niet om de boodschap zelf. Dus je sarcastische bericht daarna vind ik de plank mis slaan. Niemand heeft gezegd dat het goed is en dat ze lekker moet opstappen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:59

Ik zag op facebook een hele goede opmerking. Of de ruiter nu 85 kilo of 45 kilo weegt, op dit paard moet gewoon helemaal niet gereden worden. Verder vind ik het beneden de maat van degene die deze foto's gemaakt en geplaatst heeft om dat je op je 10 vingers na kan tellen dat er vervelende opmerkingen over de ruiter op komen. Het feit dat ze haar op een paard zetten is al niet handig, zeker als het diverse mankementen heeft, maar om het dan ook nog op social media te plaatsen is gewoon heel ondoordacht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:00

capopjekop schreef:
Het gaat om de toon van je bericht. Niet om de boodschap zelf. Dus je sarcastische bericht daarna vind ik de plank mis slaan. Niemand heeft gezegd dat het goed is en dat ze lekker moet opstappen

Dat!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:05

capopjekop schreef:
Niemand heeft gezegd dat het goed is en dat ze lekker moet opstappen

Jawel, pzb blijkbaar.
En die claimen dan nog dierenwelzijn voorop te stellen, die dingen kan ik niet rijmen. Daarbuiten heb je als het goed is thuis zelf ook een spiegel en iets van eigen verantwoordelijkheid. Om te bedenken ‘goh misschien moet ik dit niet doen met dit gewicht’

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:12

Mars schreef:
capopjekop schreef:
Niemand heeft gezegd dat het goed is en dat ze lekker moet opstappen

Jawel, pzb blijkbaar.
En die claimen dan nog dierenwelzijn voorop te stellen, die dingen kan ik niet rijmen. Daarbuiten heb je als het goed is thuis zelf ook een spiegel en iets van eigen verantwoordelijkheid. Om te bedenken ‘goh misschien moet ik dit niet doen met dit gewicht’

Ik had het over de bokkers in dit topic. Aangezien je bokt erbij sleept.

Verder wel met je eens over eigen verantwoordelijkheid. Maar in alles wat ik lees omringen die zich het liefst met mensen zonder te veel ervaring en inzicht. Dus ik vraag me af of die ruiters daar wel de kennis en de feeling hebben om zover na te denken. Het zijn vaak ook erg jonge meiden. Deze leek wat ouder te zijn. Maar er gaan nog zoveel fabels rond die mensen blijven geloven over hoe sterk paarden zijn. Dus ik vraag me af in hoeverre je het die meisjes daar echt kwalijk kan nemen. Pzb des te meer. Die moeten juist de dieren beschermen en goede kennis verspreiden als stichting zijnde

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:24

Juist als je zoveel volgers hebt moet je dit niet promoten. Zoveel te zwaar, kont op de lepel en dan te paard… Ook met een paard zonder blessures moet je dit niet doen.