Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjanB schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt waarom mensen SPIN (amsterdam)zo geweldig vinden? Ik heb even op hun FB pagina gekeken en ik vind het een regelrechte zooi daar. Hekken die op instorten staan gevaarlijke omheining (traliewerk langs een paddock). In plaats van dat ze een paar 100 euro uitgeven aan degelijk schriklint en aan een fatsoenlijke paddock bodem... Straks moeten de dieren daar ook nog gered gaan worden...
Dakotah schreef:Nee de meeste vinden het een bende.
En dan te bedenken dat er paarden weggehaald worden bij particulieren die het bij lange na niet zo erg hebben voor de paarden, en dan vervolgens doorgestuurd worden naar dit soort stichtingen.
Diep diep triest vind ik dat.
Waarom gaat een dierenbescherming daar niet kijken en eisen dat ze alles netjes voor elkaar hebben, met droge zandpaddocks en fatsoenlijke stallen.
En dan moet er nu ook nog geld ingezameld worden voor de verzorging van deze paarden.
Als je het zo goed voor elkaar hebt, had je dat bij het aankoopbedrag klaar hebben moeten liggen.
Hoop toch voor die "zielige" paarden dat ze het redden voor de ophaaldagen.
wilma12 schreef:Ze staan nu tenminste nog lekker dik in het stro in een warme stal, en krijgen hun natje en droogje iedere dag.
Dakotah schreef:En bedenk eens hoe zwaar het is voor een paard met bijv. artrose, om de hele dag in die blubber te sjouwen.
Veulen84 schreef:Als gek toch nog maar 1x gereageerd. Niet dat ik denk dat er ooit nog iemand wijzer van gaat zijn, maar voor me houden kan ik het niet.
----
Het veilen van paarden wordt regelmatig gedaan, net zoals dat er regelmatig zieke en oude paarden op internet te koop staan. Dit is geen ander geval geweest. Is het sneu, ja zeker. Maar maakt het dan okee om mensen te misleiden en ze zo geld te laten besteden? Nee, daar heb ik erge moeite mee.
Deze paarden zouden niet naar de slacht gaan. De vraagprijs was al hoger dan de slachtprijs. Handelaren hebben geen behoefte om de problemen van een ander te kopen. Vanaf het begin is door meerdere ervaren paardenhouders en liefhebbers dit verteld.
Daarnaast hebben meerdere oud-verzorgers, bewuste paardenhouders en liefhebbers van bepaalde rassen/types zich vrij vroeg al gemeld. Mensen die zeker wel wisten waar ze aan begonnen. Mensen met liefde voor het paard waar ze voor wilde gaan.
Veel van deze mensen melden zich ook. Bij de stichtingen, bij de pvdd... Maar de gangbare trend was (en bij sommige is) dat zodra je tegen de actie was je geblokkeerd werd. Dat is een heel vreemde manier van de waarheid negeren. Is het een goed idee om mensen met veel liefde voor een dier te negeren? Liefde schakel je niet uit en deze mensen wilde er voor gaan.
Toen in de veiling bleek dat mensen er echt voor gingen... Ja, zelfs toen stak iedereen het hoofd nog in het zand. Uiteindelijk is er 24.000 euro besteed aan paarden. Paarden die ergens anders ook goed terecht zouden zijn gekomen. Bij mensen met veel liefde.
De stichtingen nemen nu tijdelijk paarden op, vervolgens worden ze weer geplaatst bij mensen. Een lastige gang van zaken. Want dit geld had niet hoeven worden uitgegeven op zo'n manier. Deze paarden hadden ook rechtstreeks naar de juiste eigenaren kunnen gaan.
Niemand zal deze dieren ooit anders gaan zien als de veiling objecten die veel geld hebben gekost. Dit doel is mislukt.
Zullen deze dieren tevreden oud worden? Natuurlijk, maar dat hadden ze bij een ander ook gekund... En van dit geld hadden we 30 andere paarden kunnen redden. Of de 10tallen paarden die nu al in de opvang zitten een behoorlijke tijd eten kunnen geven.
Jammer, ik zie geen winnaars...
IHN schreef:nee, dat is zeker niet fijn...maar het is ook niet fijn dat er nu wordt geroepen dat SPIN een modderbende is, terwijl het dus een andere stichting is die dat heeft (en nogmaals..ik heb het zelf niet gezien, dus geen idee wat er van waar is...vind het wel typisch dat eerst iedereen euforisch is op de facebookpagina van deze stichting en nu ze boos zijn om deze gigantische uitgaven ze ineens beginnen over de modder....had dat dan ook even eerder gezegd zou ik denken).
IHN schreef:nee, dat is zeker niet fijn...maar het is ook niet fijn dat er nu wordt geroepen dat SPIN een modderbende is, terwijl het dus een andere stichting is die dat heeft (en nogmaals..ik heb het zelf niet gezien, dus geen idee wat er van waar is...vind het wel typisch dat eerst iedereen euforisch is op de facebookpagina van deze stichting en nu ze boos zijn om deze gigantische uitgaven ze ineens beginnen over de modder....had dat dan ook even eerder gezegd zou ik denken).
Dakotah schreef:IHN schreef:nee, dat is zeker niet fijn...maar het is ook niet fijn dat er nu wordt geroepen dat SPIN een modderbende is, terwijl het dus een andere stichting is die dat heeft (en nogmaals..ik heb het zelf niet gezien, dus geen idee wat er van waar is...vind het wel typisch dat eerst iedereen euforisch is op de facebookpagina van deze stichting en nu ze boos zijn om deze gigantische uitgaven ze ineens beginnen over de modder....had dat dan ook even eerder gezegd zou ik denken).
Die blubberbende kun je zien op hun eigen foto's. Evenals de gammele stallen e.d. en de waardeloze omheining.
Daarbij komt nog dat ze gezegd hadden geen ruimte te hebben voor meer paarden , en er nu dus sowieso 2, en volgens mij zelfs 3 extra krijgen, voor wie voor de verzorging ook nog eens geen geld klaarligt.